Arriva posiluje svoje autobusové expresy, přidá spoje mezi Brno a Olomouc

Scania Irizar I6s Efficient v barvách Arrivy. Foto: Arriva CityScania Irizar I6s Efficient v barvách Arrivy. Foto: Arriva City

Na linkách do Teplic a Litvínova se mění některé časy odjezdů.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
likvidátor shotoushků

Je to pohodlné, čisté, s optimálně fungující klimou a topením, ale zase za poloviční dobu 🥸

Šalina na Špilas

A nestaví ve Vyškově.

PeDazOl

Potřebujete něco ve Vyškově? 🙂

Smejky

On to uvedl jako nespornou výhodu.

Pavel

Ta doba jízdy vlaku je pro nemalou část Olomouce dvojnásobná oproti autobusu.
Autobus zastavuje ještě u fakultní nemocnice, kde je tramvajová zastávka, v okolí je velké sídliště a lékařská fakulta. To generuje slušný potenciál. Ta zastávka je přímo na výpadovce na dálnici. Odtud jede autobus do Brna 65 minut, přímý expres dokonce 55 mm. Pokud jedete vlakem, tak si k 1h 32 min připočtěte ještě cestu tramvají na nádraží a rezervu na přestup. Tak jste na těch 1:50 – 2:05.

Modré zábradlí

Železnice vrací úder: od pondělní výluka 😁

Pavel

Tady na té trase je spíš výjimkou, když výluka není.

Jiří Kocurek

Není to tak zlé: „Vlaky kategorie R jsou souběžně vedeny odklonem přes Přerov (bez zastavení).“

Jenom by to mohlo v Přerově i v Kojetíne zastavovat i pro výstup a nástup, stejně tam bude čekat na protijedoucí vlak.

Litovel

A když bude protijedoucí vlak moc zpožděný nebo odřeknutý, tak se bude odklon jen zdržovat zastavováním.

mlokXCM

A už jste někdy jel přes Prostějov. Já jen když mluvíte o té výluce.

Modré zábradlí

Jestli narážíte na nekonečnou opravu D46 (nyní estakáda přes Prostějov), tak tu Arriva elegantně míjí právě zastavením v Prostějově.

Gajda

Jezdím z Brna jen do něj a v drtivý většině případů to dopadne dobře se zpožděním menších jednotek minut. On ani ten vlak nejezdí úplně včas. Je dražší a má blíž muzeu než roku 2023. Takže všechno stojí na straně Arrivy.

nextst88

Dobrý den, omlouvám se, je to zcela mimo téma, ale bylo by možné se podívat na přihlašování z mobilních zařízení? Na mobilu se mi stále odhlašuje účet a je jedno, jestli jsem celý den na stejné wifi nebo se připojím z mobilních dat. Vždy se objeví vyskakovací okno zda chci portál podpořit a samozřejmě reklamy. Bohužel je to dost otravné…. Na PC vše funguje a jsem stále přihlášený. Děkuji

Jarda

není brno-olomouc vedena hlavní železniční trať? To s tím fakt někdo jezdí? A navíc se tam plánuje i vrt 😀 V olomouci zastavuje i pendolino 😀

HonzaZOpavy

doufám, že to je vtip….

PeDazOl

Vlak linky Moravan Brno Olomouc 2:30 , Vlak linky Bouzov 1:32, Autobus Brno Olomouc 1:20. Potřebujete ještě něco vysvětlit? Třeba že jsme ve 21. století a dráha spojující největší moravská města má doby jízdy jak ve století páry. To asi víme všichni… 🙂

Miropiro

Navíc rychlíky Bouzov nejsou moc kvalitní.

PeDazOl

No tak rezepisovat se o tom co na té lince ČD jezdí proti kvalitě busů Arrivy už by bylo čiré zoufalství. 🙂

Jiří Kocurek

Přitom by se tam ČD mohly ukázat, co by nasadily na R8, kdyby byla jejich. Ukazují, co ukazují a přitom by podle místních znalců měli lid jezdit do Přerova tímhle a z Nezamyslic osobákem, jak strašné jsou ty rakouské dvojky.

M H

Co stát objedná, to má. Proč by někdo kupoval z vlastní kapsy novou jednotku či nové vozy?

PeDazOl

Jo takže jízdné od cestujících je ČD u zádele, jak to objednává stát tak cestující není zákazník nýbrž smeták? Ale na komerčních linkách se rázem smeták mění v cestujícího? To jsou mi věci. 🙂 ČD rozdělit a prodat…hotovo.

PeDazOl

ČD naprosto dokonale ukazují už teď co na takové lince umí, zvyšující se nabídka bus dopravy v relaci Olomouc Brno mluví za vše. Myslím, že na další ukázky kvality by ČD už moc lidí zvědavých není. 😉

Jiří Kocurek

Ale notak, to nevíte, že tam v 80. letech naplánovali elektrizaci, což přineslo výrazné zkrácení jízdních dob? Jenže pak přišla revoluce, trolej tam postavili a z výrazného zkrácení jízdních dob moc nebylo.
Jen se divím, že to Bdtee není denně vymístenkované i s umývárkou a záchodem. 🙂

PeDazOl

Ale no táák my z Olomouce jsme asi opravdu úplně blbí… 🙂 Přednášky o historii si nechte pro šotosexuály, já jsem platící cestující mě zajíma kvalita a čas.

Litovel

Na začátku 90.let rekonstrukce mezi Oivinem a Nezamyslicemi.

Jiří Kocurek

Se tam plánuje, jenže lidi chtějí jet ještě týž den a ani to Pendolíno jim nepomůže, když do Brna nejede. A že by se autobusák v půlce trasy rozhodl jet jinam, když mu nikdo odbočení neřídí?

Desper

Není…Bolest je Brno-Vyškov. 45 minut něco, co trvá reálně 20. Ten zbytek je nic moc, ale dejme tomu…další bolest je 2h interval a ještě to líp nejde, když je všechno na jedné koleji. Neustálé výluky a přenášení zpoždění už jsou jen poslední hřebíček Bouzovu

mgr.pavel

Nepletete si Brno s Prahou (anebo Ostravou)..?

Olomouc je na hlavní trati, ale do Prahy (či opačným směrem Ostravy).

Pendolino v Olomouci zastavuje – ale na trase z Prahy do Ostravy..

(plus občas Pendolino jezdí jinam ale to teď neřešme)