Arriva posílí výrazně spojení Brno – Olomouc, přidává 17 spojů každým směrem týdně
Autobus Arriva Express. Foto: Arriva
Posílení je reakcí na rostoucí poptávku po dopravě mezi oběma městy.
Posílení je reakcí na rostoucí poptávku po dopravě mezi oběma městy.
Těch 15 min.je dáno zajížděním a odbavením v Prostějově👍
V článku je uvedeno “nejrychlejší spojení”, nicméně FlixBus nebo Regiojet to zajedou cca za hodinu, což je o nějakých +/- 15 min rychleji.
Protože nezajíždí do Prostějova
Vlak by byl super alternativa, ale tady je všechno špatně. Takt 2 hodiny, doba 1:35, čekání na křižování, ze kterého lidi vyšilují (RJ to tu na R8 řeší jednoduchým hlášením a to dělá divy).
A ČD tomu dají korunu totální vagonovou bídou a nulovymi službami. Nakonec to pojmenování Bouzov sedí, imitace středověkého hradu a imitace moderního železničního spojení.
Posílení je hlavně důsledkem tragické železniční tratě mezi oběma městy – což se ani s výstavbou tratě Brno – Přerov nijak extra nezlepší, protože mezi Nezamyslicemi a Olomoucí nadále zůstane v dnešní stopě…
Zlepší se to zásadně. Z dnešních 1:30 lehce pod 1:00. Ale ideální to ani tak nebude, to je pravda.
Další věc je co tam jezdí. Bouzov je utrpení a Moravan zase vyhlídková a dražší jízda.
Trať do Nezamyslic ale bude v několika úsecích zdvoukolejněna. Není to sice žádný zázrak, ale pomůže to. A po modernizaci úseku Brno Nezamyslice má být na R12 takt 60 minut. Nebude to sice super, ale výrazně lepší ano.
Důsledek snahy o bastlení pre-VRT ze současné tratě, který vzdálí některé zastávky obcím a současně nebude expresům úplně stačit, přičemž se další VRT maluje vedle – takže nejspíše akorát vyženeme místní obsluhu, možná část nákladů – tu, již ještě neodlákala souběžná dálnice. Pouhé žehlení by mělo podobný výsledek, možná jen trochu lepší pro ty rychlíky.
Škoda, že se jim nechce do Chomutova, jak psali v jejich časopise.
Dokud nebudou mit / provozovat toalety na palube…
nevydržíte hodinu bez wc?
Loď to popluje hodinu? 🙂 („Paluba“…)
Musite nekdy nakouknout do diskuze u clanku o EV autech, lidi co nutne potrebuji 1000km bez zastavky se urcite podeli o nejake tipy a tricky jak behem rizeni curat do lahve nebo sacku!
Možná by stálo za úvahu vést některé spoje bez zastávky ve Sprostějově.
Možná by stálo za úvahu se zamyslet nad tím, že v Prostějově nastupuje a vystupuje 50% veškeré frekvence.
Psal jsem některé. Vím, že tam je velký obrat, ale těch 15 min. není málo. JInak Arriva super. Několikrát vyzkoušeno.
Na samotné zastavení, odbavení a rozjezd je potřeba 15 minut? To asi nebude úplně tím, odhaduji…
Stačí se podívat jak se bus dostává ze sjezdu PV-střed na autobusák a zpět (zvlášť směr PV-OL je chuťovka)… 7 minut na jednu zajížďku je asi tak minimum. K tomu odbavení
Ta zastávka je na dálnici? Aha.
Ale Arriva tam jezdí kvůli zisku a ne aby u NĚKTERÝCH spojů přišla o polovinu příjmů a Vám se zavděčila.
Z OL na Brno jezdí mraky busů ale VRT se plánuje přes Přerov. Ještě štěstí, že ty suprové jednokolejky jedou bomby 🙂
Myslím, že příjezd do uzlu Olomouc po koridoru na 200 km/h bude svižnější než příjezd po částečné jedno/dvoukolejce od Prostějova.
A pak zpátky k Přerovu, nebo tunelem pod Oderské vrchy? To mi moc smysl nedává.
Nechci rejpat, ale Arriva jede 1:20 a RegioJet 1:05 – nechtěl byste opravit informaci o „nejrychlejším spojení“?
Nejrychlejší je opravdu Regiojet a Flixbus.
Arriva je až třetí.
Jednokolejka nestačí konkurovat? Jenomže tahle NAD je pouze AD…
„reakcí na rostoucí poptávku po dopravě mezi oběma městy“
A taky katastrofální stav železnice, jak na straně infrastruktury, tak na straně vozidel…
To máte pravdu. Přitom kdyby tam jezdily vagóny alespoň trošku odpovídající době, mnoho lidí by tu delší jízdní dobu odpustilo. No, máme co objednalo ministerstvo a neděkuju 😀
Asi tak stacilo by místo toho vrakoviště 5xBmz, vozíček s občerstvením a určitě by spousta lidí dala přednost vlaku. Za mě je už hodina a půl v buse pro masochisty a mám pro ty případy v garáži dvě auta. Tohle je dobré tak na přejezd z výletu v Horní Lipové do hotelu na Ramzové.
Jezdím trasu Sušice-Praha 2:25 přímým busem, protože přeskoky mezi celou řadou krajně nespolehlivých vlaků jsou pro ještě větší masochisty s dostatkem času 😀
no ten dvouhodinový interval zájmu cestující veřejnosti taky zrovna 2x nepomáhá
S tim stavem a kvalitou vagonu na teto trati by opravdu chtelo neco udelat.
Vysoutěžíme tam Radima za nejnižší cenu a uvidíte. 😉
No, R8 mi teda přijde lepší než R12. Nepočítám organizaci NAD, jen vlaky
ano a k tomu dnes již standartně opakované co snad každý měsíc výluky a NAD (nadneseně, výluky jsou max.8x do roka)