Arriva osadila první jednotky 845 klimatizací, ministerstvo dopravci nechce přidat

Motorová jednotka 845 společnosti Arriva vlaky. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMotorová jednotka 845 společnosti Arriva vlaky. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Nově vybavené jednotky jezdí aktuálně hlavně mezi Prahou a Tanvaldem.

179 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondra

Nejde mi do hlavy, proč to stát už neobjednal rovnou s klimatizací. Resp. s jejím domontováním do určitého termínu.

Petr

Stát tím.nejezdi.jemu je.to.jedno.Snad Arriva po čase změní jednotky

Joseph

Zasloužilo by si to i pro relace: Liberec – Pardubice, Liberec – Ústí nad Labem a Kolín – Rumburk. Na těch jednokolejných tratích je v létě i krátké křižování hrozné peklo.

Nasranej

No podle tiskového mluvčího společnosti nebyl ani zápach z toalet, tak ho nabízí zadarmo.

Joseph

Dost často jsem ve vlacích společnosti Arriva fekálie cítil.

Jezdímuždlouhou
Vtvt

S klimatizací za 10 milionů v 40 let starém vlaku a v době brzkého ETCS to nedává smysl

Leinad

Tak skutečně je možné v Netto smlouvě dávat lepší vagony než objednané. 🙂
A nevidím důvod to připlacet.

NOVOTNÝ

Do starých vlaků investovat do klimatizace? Proč nešla Arriva raději nákupem nových vlaků, které by byly pro cestující lukrativnější, než tyto staré repasované vraky 845, které jsou dosti poruchové a občas dojde i k zahoření.

Daniel Jablonecký

Co znamená slovní obrat „pro cestující lukrativnější“?

Jarda

takže konečně ten dobytčák zmodernizovali? Naposledy jsem videl, že konečne vyměnili žarovky, když skoro nic nesvitilo, aspon jsou ted všude ledky a už to není při každem nadskoku strobáč. Ta klima tam opravdu chyběla. Tak ještě dat klimy i do ostatních a čd by mohli dat klimu taky, maji taky dost spojů i rychlikovejch ve stylu dobytčáku, jako když třeba rychlík čd děčín-ustí-lovosice-praha má uvnitř snad 60 tak to jako fakt ne. Ministerstvo ma přemejšlet, stejně jako nařidilo v zimě aby to topilo, tak v letě to má chladit. Navic u elektrickych vlaků by možna na topeni a klimu stačilo… Číst vice »

Leinad

Byly doby, kdy linku Praha – Děčín jezdili Elefanti. 😀

Zbyněk

Za to by chtěli připlácet? Je to jen tah, jak z MD vylákat další peníze.

Kkarel

Na co klímu? Nejdůležitější je WiFi a USB zásuvka 😄

Kryštof

Tak Arrivobijci a flastenci vzývající ČD , očekáváme vysvětlení za 3, 2, 1……

Šroty 843 krom šotoušků smrdících levným pivem na R14 rozhodně nechybí.

Rušňovodič Peter

843(2) a 854 majú aspon polospustacie okna a moznosť individualnej regulacie osvetlenia. Takže nie je co vysvetľovať 😉

Kryštof

no jistě , stahovací okna – vymoženost pro šotoušky

kix

když už není klima, tak je to alespoň možnost, jak tam udržet aspoň trochu přijatelné prostředí, tenhle paskvil – nemožnost otevřít okno a absence klimy je ta nejhorší možná varianta, to i 810 lépe větrala, protože měla ty sklápěčky vetší a na každém okně

Jan Sekanina

Narozdíl od Vás nepovažuji 843 za šrot. Jedná se o mnohem modernější vozidlo s elektrickým přenosem výkonu. Klimatizace by jistě šla domontovat i do těchto vozidel. Horší je pouze v kapacitě, která se ale dá rozšířit (MV + 1 až 2 vozy).

Vena

a zase ten elektrický přenos výkonu jako nějaké dogma… proč?

kam byste chtěl klimu na 843 domontovat, na střeše na to není misto… i v tomto ohledu by čistě hypoteticky byla perspektivnější řada 842. Nehledě na to, že už tak hodně vážící 843 by byla ještě o něco těžší.

Kryštof

845 se dá také zdvojit soudruhu

David

Nechápu, proč by česká vláda měla přispívat německé vládě za dobrovolné dosazení klimatizace.

Rese16

Víš vůbec o čem píšeš? 🤯

Jarda Š.

Nejsprávnějším řešením by bylo, kdyby se ministerstvo dohodlo s Arrivou na zkrácení smlouvy a vypsalo veřejnou soutěž na jednotky s klimatizací.

Kryštof

proč? protože to řekl Jarda Š. ?

Naštěstí se MD může rozhodovat svobodně dle svého uvážení a nemusí být závislá na tom, co jim nadiktuje nějaký Jarda . Opět důkaz, jak je přímá demokracie nezdravá a neefektivní

Frantisek

Odkdy je vyslovený názor příkazem?

***** Petr

Tato aplikace smluv by měla být celková
Ale s čím by modří jezdili ?

Doctor

Ministerstvo dopravci nepřidá. Klimatizace nebyla součástí zadání. Je to smutné, také se v 845 často peču, ale je to tak, teď už máme co jsme chtěli, konkrétně na lince R26 se cestující těšili na německou kvalitu … 🙁
Je to stejné, jako kdyby GWtrain na Šumavě začal dosazovat stolky, područky a police na zavazadla. Co nebylo v zadání, nebude.
Dopravci Arriva pochvala, za alespoň malé zvýšení komfortu svých vozidel samofinancováním.

Zbyněk

Důležité je, že v zimě bylo v dokumentaci požadováno topení. 🙂

Kosmik

Kolik stojí instalace klíny by mohlo být třeba na faktuře nebo v účetnictví. 8-10 mega je nic neříkající a taky by mohla být uvedena spotřeba energie na chlazení.

toor555

Dnes jsem jel výlukovým autobusem z Kolince do Klatov,okna plná, bez možnosti otevřít,ventilace nebyla zapnuta, po dotazu na řidiče zda by mohl zapnout větrání,řidič ukrajinec, skoro nerozuměl, řekl že šéf něchoče, firma Klatovská dopravní, majitel Ptáček, kontrolu od ČD prý má nastarost nějaký Kostelný, nebo Kostelník, ale jsou spolu zadobře, takže nic. Teplota v busu po 20 min jízdy 42 st. Celsia. Děkujeme.

Karl vB.

Můžete využít oficiální kanál pro podání stížnosti zde:
https://www.cd.cz/kontaktni-formular/

Emanuel

To je skoro jako vlak vlakem bez klimatizace, u výukového autobusu (=náhrada za vlak) to dává smysl.

Josef Trögl

845 je to samé, co jezdí na trase Ústí-Liberec? Měl jsempocit, že klimatizace tady funguje. Ale možná jsem nejel jen v superparnu.

Elb

Není většina trati Ústí-Liberec lesem?

Nasranej

Není.

Pat

I na této trati mohly být vidět klimatizované jednotky. Na R14 Liberec – Pardubice jezdily celkem často.

Jan pesina

Naposledy tam tenhle střep začal v horku dymit mezi rinolticemi a krizanovem😆

Vena

Křižanov je někde úplně jinde a Rynoltice jsou s tvrdým, Vy střepe! Hlavně, že jste přispěl. 🙂

Jan pesina

To neznamená že to nejsou krámy když z Ústí do Liberce začne v kopcích hořet😃

Pepa

Což se v životě žádnému jinému stroji v ČR nestalo že? 😀

Kryštof

Děláte, jak kdyby Č(S)D nikdy nic neshořelo

Kryštof

zřejmě volič flastenecké SPD

Vlado99

Koukám, že jsi měl ze zeměpisu dělostřelectví.

kix

jezdí i na Liberec-Ústí jak jim to prostě vyjde, ale mají jen 4kousky s klimou, ostatní sou bez, pozná se to podle velkých beden na střeše a vločky na nálepkách

Chrchla

Ministerstvo dopravy při výběru dopravce klimatizaci nepožadovalo.
V této souvislosti mne napadlo, zda při výběru dopravce bylo požadováno vytápění a v jakém rozsahu? Jde o to, na co se máme připravit.

Josef Trögl

Období bez topení měla Arriva hned při startu. To už snad stačilo.

zdydy

Ty 3 měsíce ve vlaku přežijí bez klimatizace,

Hodně štěstí

Pán je gurmán a rád se potí ve vlastní šťávě. 👍

Emanuel

Za ty peníze na kilometr co by člověk taky nechtěl…a navíc klima by předem vyradila 810!

Kryštof

samotná klima ne – nezapomeňte na idiotský derivát 811

None

Tento týden jela sestra do Tanvaldu a dost nadávala na horko 😉

Dachs

Včera tchán čekal na rychlík Arrivy, který nepřijel, jen klasické přihazování zpoždění. Na webu měli také informaci o zpoždění, ale nijak časově nespecifikovanou, sekce o mimořádnostech prázdná. Vrátil se pro auto a jel jím. (Zpoždění – ex post zjištěno – činilo 102 minut.)

Jeffer

A mohla za to Arriva, alebo (typicky) Sabotáž Železnic? Prinajmenšom hlásenie meškania bude mať na starosti SŽ a nie Arriva.

Daniel Jablonecký

No jo, ty černý hábity jsou v tomhle horku dost nepraktický.

Kamil Novotný

Kdyby každý, kdo na vlaky Arriva a vedro v nich nadává, napsal místo nářků zde stížnost ministerstvu, v kopii všem členům vlády, minimálně by je tím zatížil.

Martin

No ja si myslim, ze existuje jakysi standard, napr. v Praze a jezdit s neklimatizovanymi jednotkami, vysokopodlaznimi, a to motorovymi pod draty neni zrovna dobre.
Dopravce musi splnit podminky a nabidnout lepsi vlaky, pokud to objednatel chce…
Zakladni dopravni obsluznost vlaky bez klimatizace v tomto pocasi je vinou objednavatele a je logicke to vyzadovat…

Kryštof

ano, proto je potřeba ČD vypovědět smlouvu za provoz 854 na 120 a 810 na 122, jenže ta proruSSká minda Jermanová na komfort nedbala. Podívejte se například na pardubický kraj – tak má vypadat doprava ve všech krajích a ne ten skanzen ve SČK, naštěstí se očividně pan Borecký nechal inspirovat od pana Netolického a zastává názor, že je důležitá kvalita, nikoliv kvantita

Frantisek

V 854 si můžete aspoň otevřít okno a větrat, což v těchto nových moc nejde. Pardubický kraj, který nejprve zruší, co může, a pak mu nejezdí ani ty „náhradní“ autobusy? To je leda pro lidi s auty. Nezastávám se udržování skanzenu za každou cenu, ale radši mám fungující spojení než výstavky, jak by to mohlo vypadat, kdyby… Tolik k jižní části východních Čech.

Kryštof

A co jako chcete dělat když nejsou řidiči a těch zlých úkáček se všichni štítí ?

MRC

Zajímalo by mě, co je na honeckerech vs panter, či regionova pod dráty kvalitního.

Kryštof

co je na dopravě PU kraje kvalitního ?
Např. minimalizace 810 a následně i 814.
Neplýtvání objednávkami vzduchovozičů
Kvalitní MHD Pardubice atd atd

PetrN

To same ale u CD :). Zazit 3,5 hodinovou cestu v Ic vlaku ve 39 stupnich s kompenzaci celych neskutecne smesnych a ubohych 30 kc, kterou si musite vyrvat, je taky naprosta pecka 🙂

Vít Jůza

Rozdíl je v tom, že ČD aspoň cestujícím doporučují brát na cestu vodu, jídlo a léky, zatímco v t
rychlících Arrivy voda bývá k disposici.

Kryštof

A jako myslíte si, že členové vlády nemají co na práci jako? Ti se rozhodně nepoflakují na rozdíl od opozice, která naštěstí má nulové pravomoce.

PetrN

Bohuzel po superminstrovi Havlickovi prisla na MD dalsi pohroma v podobe unyleho Kupky(mimochodem snad jedineho cliveka na svete s uplne nulovym charismatem..), ktery je v oblasti dopravy asi takovym osbornikem jako Andrej Babis poctivym a ctnostnym clovekem. Pro Kupku a jeho vladu jebohuzel verejna doprava na absolutnim kkraji zajmu a prioritou je jen a pouze „vystavba dalnic“, jak sam Kupka hrde prohlasoval pri svem jmenovani. Pak to vypada tak, ze misto kvalitni dopravni obsluznosti se resi uzitecne veci typu ridicak na zkousku nebo objizdeni cyklistu 🙂

Martin

Aspoň přečíst po sobě by to chtělo. Jedna chyba za druhou.

PepaM

Nelžete. Kupka jako prioritu jasně deklaroval i práce na přípravě VRT a další důležité akce. Nyní chce, mimo jiné, usilovat o zařazení spojení Praha – Liberec – Görlitz/Zgorzelec do sítě TEN-T.

zdopravy .cz/rozhovor-slibili-jsme-omezit-slevy-a-splnime-to-rika-novy-ministr-dopravy-martin-kupka-100437/

zdopravy .cz/martin-kupka-prevzal-rizeni-ministerstva-dopravy-chce-200-km-novych-dalnic-vrt-i-lepsi-verejnou-dopravu-99730/

zdopravy .cz/nadeje-pro-zeleznici-z-prahy-do-liberce-kupka-ji-chce-prosadit-behem-predsednictvi-do-site-ten-t-117797/

PetrN

Ano, jiste, v obsahlem rozhovoru pro tento web a na primou otazku o verejne doprave jasne, ze rekne, ze i ona je prioritou. V uplne prvnim vystoupeni po jmenovani ale mlel jen o dalnich a prazskem okruhu a na konci jen mala zminka o VRT, o podpore verejne dopravy jako takove ani slovo. A muzeme to ostatne videt i na dosavadnich krocich-Snizeni slevy(ok, lze se bavit, zda to byl ci nebyl spravny krok, ale podpora verejne dopravy to urcite neni), nezavedeni levnejsi varianty jizdneho ala Nemecko(opet, viz predchozi bod), nebo tema tohoto clanku. Za necely rok, co je ve funkci,… Číst vice »

Jiří Kocurek

Prostě a jednoduše: Kdyby 20 roků nebyly volby, tak by klimatizace ve vlaku byla.

PetrN

Ehm.. Coze?!?

Vít Jůza

Kupkova orientace je sice jasná, ale zrovna „rychlíkové“ linky se současnými pomalými a řídkými jízdními řády a nároky na kvalitu vozidel byly vysoutěženy před ním.

Frantisek

A proto to jeho ministerstvo vůbec nemá řešit?

Kryštof

pan Kupka je člověk na správném místě. Zrovna na MD byli dobří lidé i za vlády ano (pan Ťok, pan Havlíček). Nejhorší MD byl arogantní proruSSký flastenecký Kremlík, který se netajil kladným vztahem k ČSD

PetrN

Kupka je jednoznacne orientovan jen a pouze na automobilovou dopravu, tzn ne, nenj clovek na spravnem miste zvlaste v dnesni dobe ne.

Kryštof

důkazy ?

Matěj

V současnosti je pro nás prioritou zajištění dopravní obslužnosti? Aha, takže jinými slovy hlavně že něco vůbec jede.

Frantisek

I to je důležité, a leckdy to také není úplně pravda. Hlavně by to ale mělo být použitelné, a to nejen v krajní nouzi.

Marana_CZE

Tak aspoň že máme novou vládu a ministra dopravy za ODS. Krásně ukazuje, jak je pro něj veřejná doprava prioritou. Kupko, nechtělo by to začít stavět dálnici nebo něco takového? 🤭

Dave

A nevybrala tohoto dopravce vč. podmínek Babišova vláda?

PetrN

Ano, ale treba s tim, ze by mu za kvalitnejsi dopravu pridala. Bohuzel pro Kupku je „Opravdu prioritooou, vystavba daaalniic“

PepaM

To by to bylo ve smlouvě. Nic takového tam, v článku 8 Změna kompenzace, není.

Jiří Kocurek

A to má jako povolební vláda revidovat a přepsat vekeré slouvy, kdykoliv odněkud vyskočí pešek?

blue

Kdyby přidala, bude to porušení zadávacích podmínek, následně stoprocentně žaloba a soud. A ostuda pro všechny strany, náhrady škod atd.
A pak další vřískot od PetraN, že stát plýtvá penězi.

Petr

Dopravce a podmínky dojednat multiministr Havlíček.

Marana_CZE

A kdo že odmítl návrh Arrivy na dovybavení a zlepšení podmínek cestujících? Ajo, za to může taky Havlíček. Ano nemusím, ODS už vůbec, doufal jsem v piráty, co mají zájem na veřejné dopravě…

Lukáš Chytil

Jako třeba zachovat PŮVODNÍ železniční most na Výtoň? Jo, tak s těmi by jsme to vyhráli.

tarten

Myslíte PŮVODNÍ jako v Poslední aristorkratce? 😀 😀

Lukáš Chytil

Myslím samozřejmě ten vrak, co tam zatím ještě stojí. 😉😁

Frantisek

Zboření a beton by zase nebyly výhrou z jiných hledisek. Doprava je jen jedna ze součástí našeho žití. A ta vizualizace s betonovým nástupištěm doprostřed řeky (co tam obslouží, přestup na loď?) na mostě starého vzhledu, to byla také technokratická pecka. Něco jako truc-podoba Ústí nad Orlicí s mezerou bez koleje u nové budky a zářezem pro kolej do protilehlého svahu… Postup „lze opravit – opravme, nelze opravit, s citem nahraďme, v případě estetické hodnoty replikou“ považuji za rozumný.

Frantisek

Jenže ti byli prakticky vyšachováni z většího podílu na rozhodování.

Pavel

Tak to dopadá, když jediným kritériem výběrového řízení je cena. Přátelé, já se směji.
Ty plečky, se kterými vyhráli Ariva a Regiojet, nám závidí celá jihovýchodní Evropa. 🙂 Pokrok k nezastavení!

***** Petr

Vidíš a přesto je to pokrok , to dřívější nezajímalo ani Indy .

Martin

no abyste tem indum nekrivdil… maji uz dnes moderni vlaky a chystaji stavbu VRT

původní Jakub P

Nejen chystají, AFAIK už první trať stavěj.

***** Petr

Omluva Indům. Dvacet let zpět jezdili pomalu, v otevřených dveřích, na střeše a na oknech mříže.
Elektrické rozvody na sloupech byli tak exelentní, že by se v nich i pavouk ztratil 🙂

původní Jakub P

To tam samozřejmě maj furt, ale maj i tu high-tech stránku. Je to holt země velkých kontrastů.

Georg

ze jste neco vyrazne lepsiho nepredvedli driv, modra armado…
aneb bardotka a vuz bvt to jisti, ze?

Mirek

Za mě opravdu raději Bardotku a vůz Bdt, než skleník, který nejde vyvětrat.

***** Petr

Něco podobného jsem jel z Jeseníku. V kombinaci s nevychovanými vnoučaty zasloužilého nádražáka, kterého ještě průvodčí zdrbala , že si má zjistit kdo jede aby nemusel platit za děti chyběli už jenom zamčené kupé s drbanama v montérkách. Klima je tam sprosté slovo ve dvoukupečkách nedýchatelno a ne chodbě otevírací jen první a poslední okno. Zlatá ARR i Leo.

Kryštof

za většinu raději klimatizovanou 845 , než šrot se stahovacími okny

Gargy

Vozy bvt neznám.bdt ano ..a za mne celkem slušně vozy ..některé prošly větší opravou WC. sedačky přečalouněny vz. Najbrt 2. Jen ty dveře jsou zalamovací..

a8n

Bvt jsou předělané BDs, do kterých nacpali sedačky z 021. Moc toho ale nenajezdily.

PetrN

Tak ale porad je to posun kupredu oproti CD. Minimalne se na ty trate dostaly oproti drivejsku soupravy s wifi a zasuvkami, a ve vetsine pripadu i levnejsim tarifem a lepsim pristupem personalu atd, klimatizace tam stejne nikdy nebyla.

blue

Wifi, modla české populace… Jo, to je pro vlak nejdůležitější.

PetrN

Neni, ale jenlepsi ho mit, nez nemit, ne? 😀 Za provozu CD zadna jina vyhoda oproti soucasnemu dopravci nebyla..

Frantisek

Můžete si po wi-fi přivolat záchranku do nejbližší stanice? Dost vysoká cena.

***** Petr

A co nabízeli borci z ČD ? Smrad, špínu a drzost místo zásuvek a wifi

Kryštof

Svazákům Pitomiových Dementů to nevysvětlíte

Frantisek

Můžete si nabít a brouzdat, máte to levnější, ale při jízdě se upečete, protože nemůžete pořádně vyvětrat. Jó, je to posun, ale ten ‚předek‘ tedy nevypadá moc lákavě.

PetrN

Minuly patek, Inter city CD, klimatizace nesla, nevyvetral jsem si, kompenzaci, kterou jsme si museli vydupat, tak mela hodnotu 30 kc… Co tam mate dal?????

MartinS.

Pokud jsou stanovené standardy kvality, může se soutěžit na cenu. Kdyby MD chtělo, mohlo být v podmínkách, že do 3 let budou mít jednotky klimatizaci. Jen ta cena by byla.jiná. Ale byla by to povinnost dopravce…

Kryštof

Hlavně že za šroty 810, 843, 854 sem každý jezdí

Kamil Novotný

1. Vyhrát výběrko s teplotní pohodou tragickým vozidlem a pak požadovat zvýšení ceny za km s modernizací je snad výsměch soutěží. Takže porazíme jiné vozidlo cenou a pak to zvedneme. Takový bordel je snad možný jen u nás.
2. Funguje klimatizace v 845 alespoň na 10%? Zatím jsem viděl na těchto 845 s klima vždy otevřená všechna okénka.
3. I kdyby ministerstvo navýšilo platbu, tak při skoro nulové spolehlivosti dostane Arriva prachy vlastně za nic. K čemu by to prospělo.
4. Vidět vítězství vozidel s klima, které pak nejdou vidíme třeba u GW Train a dalších co mají RS.

PetrN

V patek jsem jel vlakem IC od CD,klimatizace nefungovala, ve vagonu bylo aai 38 stupnu. Komoenzace, o kterou jsme si museli tvrde rict, cinila celych 30,slovy tricet korun ceskych, za 3 a pul hodinovou cestu v saune. A to zduraznuji, ze jsem si o to musel rict, do te doby pruvodci bez jedineho elementarniho slova omluvy kintroloval jizdenky, jakoby se nic nestalo. Je mi absolutne nepochopitelne, proc tuto kompenzaci nenabizel zcela automaticky. Takze kritizovat soukromou konkurenci, ok, ale je treba k tomu oridat i b, ze stejna, naprosto stejna a co se tyce pristupu a kompenzaci daleko horsi, je i… Číst vice »

Miri

Mám podobný zážitek z června. EC ČD, nebylo dodrženo řazení – z asi 10 vagonů bylo 6 nahrazeno obyč rychlíkovými vozy. Samozřejmě jsem měla místenku, která vyšla do jednoho z nich – super 3 hodiny pečení se ve vlastní šťávě. O kompenzaci jsem si taky musela říct, průvodčí se tvářil, jak kdybych mu ubližovala a místo kompenzace za nefunkční (neexistující) klimatizaci mi vydal poukázku za chybějící wifi a zásuvku. Tuším, že jsou tu i lidi od ČD, tak se zeptám: Eviduje někdo, kolik poukázek na kompenzaci vydáváte, případně celkově kolik jich ČD vydají, a za co konkrétně? Je nějaký důvod… Číst vice »

PetrN

Lidi od CD vam tu nikdy zadny rozumny argument nedaji, akorat zhrzene palec dolu a to je vse 🙂

FenyAMG

Jojo, krásně to je vidět na Žatecké. Podél jezdí klimatizované autobusy, ale do toho soc rychlíky, protože soc ministerstvo…. pak se někdo má divit, jaká je vytíženost. Koneckonců, i většina aut z bazaru už klimu má a není nutný, aby každá jízda vlakem byla horor…

J.K.

Jaké autobusy jezdí z Plzně do Žatce?

Ares

Tam žádné autobusy nejezdí, max Kaznějov, Plasy.

PetrB

Plzeň – Kralovice, Kralovice – Jesenice, Jesenice – Podbořany, Podbořany – Žatec/Chomutov, Žatec – Chomutov a Žatec – Most.

M19

A který z nich jede z Plzně do Žatce? Nebo chcete tvrdit, že spoje na sebe bezprostředně navazují?

Frantisek

„Podél žatecké“ snad nemusí nutně znamenat v celé trase, řekl bych. Alespoň já to sdělení chápu jen tak, že jezdí podél té tratě, možno v různých úsecích.

Johnny Cash

Opravdu musím jet z Prahy do Tanvaldu vlakem?

Vlado99

Fakt nemusíš

SeaRanger

Muzes jit klidne pesky….

Jiří Kocurek

Samozřejmě. Přece nebudete sedět doma, myslete na klima!

Jelen

Opravdu se vlakem jezdí jen z konečné na konečnou, nebo co?

Vít Jůza

Nemusíte. Kraje objednávají v tomto směru dostatek souběžných dálkových autobusů.

Frantisek

Kraje objednávají dálkové autobusy? Není někde něco špatně v nastaveném systému?

Peeetr

Klimatizace má oproti okýnkám zásadní nevýhodu, že si ji cestující nemůže spustit sám, a dopravce je neustále v pokušení šetřit. Ovšem vozy s pouze polovykláběcími okýnky bych v našem klimatu vůbec nedovolil v létě nasazovat.

Lesan

Zrovna tenhle modernizovaný honekr měl původní vyklápěcí okna jen na té výstavě, později byl do provozu dovybaven stahovacími, stejně jako i dalších několik málo vozů této modernizované řady.

Mysel

A to okynko Vam zase muze zakazat otevrit nejaky pitomec, kteremu „vadi pruvan“.

Frantisek

Ideální by byla možnost je zafixovat v několika polohách, zhruba podle rychlosti vlaku.

Kryštof

Vy máte taky dost, že ?

veli.k

Co si ministerstvo objednalo, to má 🙂
Rozhodně neupírám jednotkám 845 některé jejich výhody (Wi-Fi, zásuvky, informační systém), ale tady je vidět, že mají také nevýhody, a to je zejména teplotní (ne)pohoda v letním období. Bohužel při výběru nabídky to ministerstvo nezohlednilo.

Bohumil Pokorný

Já bych to komentoval jinak:Co si ministerstvo objednalo,to substrát má.Ředitel odboru veřejné dopravy tím nejezdí,jeho služební auto bylo zcela jistě vysoutěženo i s klimatizací.Další z řady krásných příkladů podpory VHD.

Winchester1873

Ředitel odboru spíše denně dojíždí do Prahy řadou 471 z okolních satelitů. Musel by Arrivou denně do Prahy dojíždět třeba ze Všetat nějaký vlivný manažer, aby se to nějak pohnulo.

Aleš

Nebo dojíždí skoro 50 let starými Bmto, jak vidím každé ráno na lince z Řevnic. Pokud je volno, může si tedy sednout do syslografu 🙂

Znalý

Co brání Praze a Středočeskému kraji poptat se u ostatních dopravců, zda nemají kapacitní dvoupodlažní jednotky se zázemím v Praze a jestli nechtějí tyto vložené spoje provozovat v rámci PID?
NIC.

MartinS.

A k čemu ta otázka bude? On snad má nějaký dopravce volné jednotky, se kterými by nejezdil? K čemu by mu byly? A vložené spoje navíc nedostanete na koleje. Není kapacita.

Lesan

Syslograf je celá souprava Bfhpvee+vozy+lok, sysel je ten samotný řídicí vůz.

Jiří Šrámek

Aspoň z Turnova.

noerf

Je veřejná doprava a veřejná doprava.
Příklad první můžeme vidět u dálkových linek autobusů, vybavených WC, klimatizací, WiFi, zásuvkami, atd. jezdící za tržní ceny. A pak objednávaná doprava, kde je tak zpravidla maximálně klimatizace a občas WiFi a to proto, že se soutěží nejnižší cena a aby to cestující moc nestálo. Přitom vlastně nikdo nezkoumá, zda-li by cestující byli ochotni platit více.

Negrelli

A jaký je rozdíl od 843 nebo 854? Klima to rozhodně není….

Tom

stahovací okna, nikoli vyklápěčky

Martin

Oproti 845 stahovací okna.

***** Petr

Platí tam režijka a větší kravál.

Jelen

Větší kravál ani náhodou. Z venku možná jo, ale uvnitř je 854 mnohem tišší, než 845, která jakoukoli hlukovou izolaci absolutně postrádá. 843 je na tom obdobně

***** Petr

Jasně. Proto se ve šrotech ARR slyšíš a v kraksne ČD znakujes . Jsem rád že už tím moc jezdit nemusim. Ale chápu , ARR nevyjede do Liberce žádny kopec a má jenom vyklápěcí okna lepší je číst knížku a házet bobky dírou na koleje 💩🚂

Jiří Kocurek

Je vám jasné, že ve štastném světě jednotné dráhy jsou takové otázky zakázané?

Jiří Šrámek

Svatozář nekonečným defétistickým plkům.

Lesan

V 628/845 není nad motorem takový řev, jako v 843. Zvuk Liazu mám sice rád, ale když to ještě jezdilo z Ústí do Liberce, tak už v Děčíně jsem toho měl dost.

Daniel Jablonecký

A přitom to z Ústí do Děčína jede s kopce.

Martin 12

Není to moc levné?7-10 mega?no tvl

Hodně štěstí

V době kdy v letních měsících teploty se teploty pohybují často přes 30 stupňů nepotřebujeme klimatizaci a oni otevíratelné okna. To opravdu zlaté Béčko z Bautzenu proti tomu. Doporučuji tedy v rámci šetření na ministerstvu dopravy odstranit ve všech prostorách klimatizaci. Myslím, že mnoho cestujících po cestě v těchto podmínkách už do vlaku nevleze!

M19

Nu, a pak lze říci, že není zájem a zrušit to. To už tu bylo tolikrát..

veli.k

Na druhou stranu, ARRIVA „vysoutěžila“ cenu bez klimatizace. Takže by bylo nefér vůči předchozímu rozstřelu, na ní ex post dosypávat. Samozřejmě je špatně, že klimatizace v dnešní době nebyla požadována alespoň na části linek už od začátku…

Jan pesina

Jsou to krapy zlatý 843 a jejich polspousteci okna a taky víc záchodu ostatní není tak dulezity

Jan pesina

Vy co mě tu minusujete tak si pusté ve vlaku WiFi dejte si smartfon do zásuvky ale zároveň bez spolpoustecich oken si užívejte saunu bez klimy a jeden záchod místo tři v 843a Hydře kde se dá krásně větrat mě tyhle popelnice typu 845 vyhnaly z vlaku

Daniel Jablonecký

Jsou to krapy zlatý – moje řeč. Zlatý!

Bohumil Pokorný

Požadovat klimatizaci v dnešní době už netřeba.To je základní výbava,tak jako například sedadla.

Frantisek

Už jen „rozstřel“ proti výběrovému řízení může být z tohoto pohledu unfair.

Roman Čadek

Ano, dopravní obslužnost lze zajistit za mnohem méně peněz komfortnějšími autobusy, u kterých je klimatizace naprostý standard. Kromě toho není uvedena informace jaké navýšení ceny za kilometr kvůli klimatizaci Arriva požadovala.

Geralt

Pokud je v tom autobuse klimatiace zapnutá. U vlaků, tramvají platí, že pokud je vozidlo „nastartované“ tak klimatizace (vzduchotechnika) vždy běží a vypnout ji lze pouze nouzově zaplombovaným vypínačem. U autobusů tomu tak z nějakého důvodu není a zapínání/vipínání klimatizace je na libovůli řidiče.

KOlemjdoucí

Protože klimatizace v autobuse je mnohem dražší na provoz než v tramvaji. Tramvaj si bere proud přímo ze sítě ale v autobuse musíte proud pro klimatizaci vyrobit motorem. Proto autobusáci zapínají klimatizaci jen v největších vedrech.

Jiří 24

A nebo pro jistotu nikdy a z důvodu úspor uzavřou všechna okénka a střešní dekly.😒

Martin

Bohužel je to tak.

Roman Čadek

Zkuste otestovat např. v elefantech v rámci PID, jak je klimatizace „vždy zapnutá“, podobně Desiro u Arriva/S49 včera hned.

Vašek bus

No libovůli řidiče taky je to o provozních podmínkách když si objednavatel do smlouvy dá že vozy musí mít klimu a že nejvyšší váhu při rozhodování soutěže bude cena za km. Tak jak to asi dopadne. Tak jako v Praze u DP kdy ano vozy mají klimu kloubové vozy dokonce dvě jednotky ale u těch vozů zůstali stejně výkonné motory jako když vozy klimu neměli. Takže třeba taková vysočanská estakáda směr Prosek tedy do kopce v těhle hicech je pro ty vozy “ nesjízdná“ protože 45% výkonu motoru sežere klimatizace 20% výkonu sežere větrák aby uchladil motor a když je… Číst vice »

Kuba

Přesto klimatizace zvládá vychladit i vozy MHD, pokud to výrobce nepokazí a pokud zůstanou zavřená okna.

S vaším názorem by nemělo smysl ani topení v MHD.

SeaRanger

Dycky se najde kreten kterej to okno otevre

Jiří Kocurek

Vždycky se najde sebevrah, který skočí z mostu. Zakážeme mosty?

Geralt

Ne, ale nechápu proč v autobusech s klimatizací nejsou okna zamčená.

Jelen

Proto mají být zamčená na čtyřhran

Augusto Pinochet

…ale ty tam v uzavřený budce klima máš, viď šofére?

Laborec425

To si pište, že jí tam puštěnou mají. Cestující byli pro šoféry vždycky jenom póvl. Málokterý řidič MHD je hodný. (Mám zkušenosti z MHD v Ústí nad Labem)

M19

Ani u autobusů to není standard, musí to být požadavek objednavatele. Obhajuje postup, jak zdůvodnit cokoliv, včetně zrušení toho autobusu.