Arriva odstranila v Libereckém kraji německé nápisy z vlaků. Radní vysvětlili, za co padla pokuta
Jednotka Siemens Desiro provozovaná společností Arriva vlaky. Foto: IDOL
Společnost Arriva vlaky oznámila, že k dnešnímu dni odstranila všechny nedostatky s kvalitou vozidel v Libereckém kraji, za které ji
Problém, je, že kraj si objednal celkem kvalitní dopravu a ta zatím dle smlouvy není. Arriva říká – info systém už je funkční. Jezdím skutečně denně. Ano, ve většině vlacích alespoň na L3 již hlásí stanice a zobrazují se, byť bez diakritiky. Nicméně 16. 1. jelo Desiro bez infa na čele s nápisem Lomnice n.Pop. z tiskárny. Může se stát ale podstatnější je, že systém má ukazovat i tarifní zóny IDOLu, přípojné spoje a to i autobusové atd. Tedy informační systém neopdpovídá smlouvě. Sedadla s opěrkou hlavy? 845 ji má, Desira ne (dle smlouvy min. Borcad Regio+ – nemají). Na… Číst vice »
Für vielen hier ist ganz egal, ob die Ansage im Zug auf Deutsch oder auf tschechisch geschrieben sind
, Haupsache ist, dass der Zug in der Zeit kommt und die Toileten sind sauber und frisch 🙂
Die Amtssprache ist jedoch Tschechisch.
Haben Sie Recht, Joseph .. Ale podstata je bezpečost, včasnost, … výběr jízdného ….. cedule….
Podle mého si radní (nejen tohoto kraje) dodatečně zajišťují krytí. Výběr dopravce, nabídka a podmínky převzetí, zajištění bezchybného provozu a kontrola plnění, to vše bylo značně podceněno. Následná krajů reakce mi připomíná koňské vyhazování a občasné zafrčení, jen tak pro formu. Sami krajští úředníci by měli být bráni k zodpovědnosti. To se jim samozřejmě nebude líbit.
Jestli on ve vedení Arrivi nesedí nějaký sudeťák, který si myslí, že je rok 1938 a na Liberecku se mluví německy.
Vypráví se, že za protektorátu se musely v tramvajích všechny zastávky hlásit dvojjazyčně. Jeden odvážný průvodčí pak s oblibou hlásil: „Muzeum, Museum, to druhý bylo německy!“
Si teď právě nejsem jistý, jestli zastávku Muzeum v Liberci mají.
Zastávka se nachází u severočeského muzea
No my „venkovani“ ji máme zafixovanou jako LVT, ale jak se jmenovala předtím, to nevím. Ale díky za vysvětlení.
Ovšem není všeobecné známo, že na vrchu Hvězda u Příchovic nedaleko Kořenova pod tamní rozhlednou Štěpánka se nalézá nacistický památník – jediný v ČR. Památník vztyčili obyvatelé přilehlých obcí v květnu 1944 na památku svých padlých vojáků. Tvoří jej kamenný kříž se souborem kamenů. V Příchovicích je i maják Járy Cimrmana a v budově pod rozhlednou muzeum Járy Cimrmana. Nejbližší zastávka Merklov.
Hlavně v Liberci se za doby protektorátu česky nehlásilo vůbec, protože byl součástí Německa, nikoliv Protektorátu Čechy a Morava. Nastudujte historii, než vypustíte bludy.
Liberec ovšem nebyl v Protektorátu, alebrž byl součástí Říše.
a jmenoval se ještě ke všemu Reichenberg
Jak bylo řečeno už ve Třech veteránech: Budeme mu říkat Hans, němci jsou pracovitější 😀
Ještě že ta němčina tam už není. Protože jsem nevěděl jestli jdu na německé WC nebo na české.
Ještě že si nikam nešel, to mohlo skončit průserem, WC je anglická zkratka…
Zapomenuté německé nápisy na soupravách jsou sice trapné, ale jinak nevadí. Naopak vadí, že řevnivost až arogance mezi dopravci způsobuje časté situace, kdy se nechává odjet návazný spoj, místo aby pár minut vyčkal. To irituje velmi občany. Viděli jsme to včera v televizi, že cestující na olomoucku kvůli tomu byl nucen čekat 2 hodiny na další spoj. Zřejmě by se do toho mělo vložit vedení SŽ a vyžadovat jistý stupeń kolegiality mezi dopravci. Tlačit by na to měli také hejtmani. Stav totiž není únosný. A panu ministru Kremlíkovi ať je řečeno, že z cestování po železnicí České republiky, se stává… Číst vice »
Vážení, buďte spokojeni. Až se k nám dostane vlna dělení toalet ne na ženy a muže, alu bude uplatňovat hlubší rozrůzněnost pohlaví, budete mít z polovičky vagónů místo sedadel rozmanité druhy toalet. Nechci domýšlet, došlo-li by i k rozlišování velikosti pohlaví. 🌈😃
Mě fascinuje ten svítící nápis Nicht einsteigen na bocích 845 (reko i nereko). To je tak těžké někde odstřihnout drátek, aby to aspoň nesvítilo?
Arriva povýšila, na nějakých jsou i názvy stanic, ale těch Německých… Např. Mannheim Hbf. 🙂
A když si si chtěl koupit jízdenku do cílové stanice Mannheimu, tak ti řekli, že nejde odbavovací systém 🙂
Mohu se zeptat? Mannheim Hbf je Stará Paka? 😅
Krupp Essen, jezte kroupy tam není? 😃
Možná by stačilo najít vypínač, kterým se to vypne.
U nereko to pochopím, ale u těch rekonstrukcí to je fakt zvláštní. To přece nemůže být technický problém to odstranit, nebo alespoň zakrýt.
Ano, vypnout přívod, přelepit fólií v barvě skříně…
A což když se budou soupravy vracet tam, kde dosud jezdily? Sem do Čech prý mají přijít nové vlaky. 🤓
Na rychlíky z Prahy do Turnova pokud vím ne, tam je jen tříletá smlouva na rekonstruované 845. To možná, až za tři roky ministerští úředníci zjistí, že zase zapomněli vypsat výběrové řízení, tak se něco změní. A možná také ne.
Očekávat iniciativu náhrady starých souprav novými během období si asi v Arrivě zakázali.
Tak tam pustějí nějakého spejera a bude po nápisech.
Ještě včera jsem ve vlaku Arrivy mezi Turnovem a Semilami viděl několikajazyčné nápisy včetně němčiny (a to dokonce na 1. místě!); a ostatně u našeho státního dopravce to také bývalo dobrým zvykem, leckdy i hlášení mají několikajazyčná … .
Tak ono u mezinádroního expresu je přeci jen několikajazyčné hlášení spíš k užitku, než ke vzteku… Nebo snad ne? 🙂
Já jsem za komunistů jezdil denně do školy vlakem. Bylo tam napsáno E PERICOLOSO SPORGERSI. ASi to nebyl mezinárodní expres. Moc to všichni prožíváte. Jsem ze Zlínského kraje a když jsem viděl červený motorák s nápisem „bwegt“ tak mě to pobavilo. Ale jsem cestující. Nikoli pravý železničář.
A tam bylo napsáno pouze E PERICOLOSO SPORGERSI a v jiné řeči už ne? 🙁
Ale jo. Nenahýňajtě sa z okien.
https://www.zelpage.cz/story/cedulky/dscn0230-1-2.jpg
Můžu vědět na jakém jste ty nápisy viděl? Desira německé nápisy nemají už od začátku ledna, ale ráno tu asi kvůli vytížení projíždí jedna souprava 845 směrem na Liberec (měla by tedy jet i večer v opačném směru), a tam jsem viděl nápis „Nicht einsteigen“. Ale to byl jen jeden nápis. nevím, co to bylo dalšího, když uvádíte „několikajazyčné nápisy“.
Nechci se do toho michat.. ale neni to tak davno co jsem jel metrem a byly tam napisy v azbuce.. mitiscinskyj masinostrojiteljnyj zavod.. nebo tak neco… necetl jsem zadnou bourlivou diskusi o pokutach.. a vubec.. neni to tam stale? na konci vagonu ? 😀 takova ta plechova tabulka kdo to vyrobil atd…
Tady však šlo o německé popisky, nikoliv výrobní štítek… Nelze přeci srovnat, popisky v interiéru, vyvedené v cizím jazyce s výrobním štítkem.
Dělá si z vás legraci.
Jako Liberecký kraj z nás všech.
Vy ten přístup „kraje“ (včetně hejtmana) a KORIDu považujete za něco legraci tvořícího? Mně to spíš připadá jako z jejich strany pěkná lumpárna, navíc zareagovali, až když jim nakonec přece došlo, jaký průšvih svojí nekompetentností způsobili.
A Adamka s Nálevkou také neprokázali příliš schopností, když se zjevně nechali „opíjet rohlíky“ upečenými možná nejen v Šumperku, ale už i německou „matkou“, a neošetřili si včas pod hrozbou tvrdých sankcí, aby měli dost fungujících vozidel hned k 15. prosinci 2019.
Ono je na tom něco legračního?
A jak má laik, navíc neznalý cizáčštiny, poznat, že se jedná o výrobní štítek a ne o informační panel?
a ted jeste fakticky dotaz: vozidla s nemeckymi napisy jsou ruzne zaskoky, mely tam jezdit motoraky opravene v prasu. kolik tech jeste chybi do ciloveho stavu?
V Libereckém kraji měla jezdit od začátku podle smlouvy Desira.
To není pravda, podle smlouvy (příloha 10) je cílový turnusový stav 5x „motorová jednotka VT 642 DE Siemens Desiro Classic“ až od 1.4.2021, do té doby je přípustná varianta 4x Desiro (do 31.12.2020 i LINT41) + 1x 845. K tomu záložní vozidlo trvale 1x 845.
Zároveň „smluvní strany berou na vědomí, že z důvodu hlavních oprav vozidel – motorová jednotka VT 642 DE v roce 2027 bude přechodně snížena disponibilita těchto vozidel o jednu jednotku. Dopravce je oprávněn nahradit toto vozidlo vozidlem se srovnatelnými kvalitativními parametry“.
Nicméně tu jezdí jen desira.
Ani to není pravda – např. pravidelně jezdí 845 na vlacích 5402 nebo 1289.
1289 není krajský vlak.
A 5402?
1289 i 5402 jsou samozřejmě vlaky objednané Libereckým krajem.
Máte pravdu, omlouvám se, myslel jsem, že je to rychlík.
Ano, na 5402 jsem 845 také několikrát viděl. Je to ale špatně? Problém může být jen na podmínce nízkopodlažnosti, jestli ve smlouvě je. Jinak pro mě oproti Regionově kvalitativní skok.
Myslíte kvalitativní skok zpět?
Jste masochista?
Nečetl jsem smlouvu, ale podle toho, co se psalo zde během roku 2019, tak sem měla Arriva na rok 2020 nasadit něco dočasného a Desira měla postupně nabíhat. Předpokládám tedy, že sice už jezdí, ale do „nového kabátu“ se asi budou postupně měnit během roku. Jestli se tento záměr změnil, tak mi chybí informace.
Ještě, že se tu dotaz objevil, to je pro mě novinka. Dobře Liberecký kraj. 🙂
Kdyby se ta Desira vyladila, tak má Arriva naopak jasný Vorsprung durch Technik…
Nevím v jakém prasu, ale úpravy interiéru byly zahájeny s trimesicnim zpožděním na straně Němců. A bude jich celkem asi 35, nebo tak nějak. Problém je, že součástí není oprava. Tu měli pry zajistit ještě v DB.
No přece v Prasu v Šumperku, tam už toho zprasili.
Aha. Vy děláte v jaké ideální firmě? Na ČD asi.
Pro Simona – je nějaký reálný termín, kdy Arriva bude mít všechny vagony funkční a v takovém stavu jaké měly být už od prosince? Např. od začátku února? Jestli jste z Arrivy, tak by bylo fajn, aby Arriva začala otevřeně popisovat reálný stav jsou-li chyby tak popsat včetně nápravy – mě osobně se líbí služby Arrivy ve Zlínském kraji, ale bylo by naprosto nepřijatelné, aby se stalo, že nefunkční vagony zablokují jednokolejku na nějakou delší dobu – prý se za dosavadní půlku ledna stalo 2x… Ať začnou v Arrivě pravdivě popisovat reálný stav věci – spousta lidí se těší, že… Číst vice »
Vy jste spokojený se službami Arrivy ve Zlínském kraji? Vy jste se asi hodně udeřil do hlavy. Nebo jste úplně mimo.
Tak si to zkuste sám. Párkrát do týdne jezdím z Bojkovic do Starého Města… největší zpoždění, které jsem zažil byly 2 minuty. Neumím úplně přesně posoudit se situací z podzimu, protože ani já a ani nikdo koho znám nechtěl jezdit na téže trase regionálními vlaky (hlučná Reginova a úplně mimo -vagon typu 854)… Ve srovnání s tím jsou nynější vagony Arrivy obrovské zlepšení Když se podívám aktuálně na https://provoz.szdc.cz/grappnv/, tak největší zpoždění má Os 23216 a to 8 minut… Tím netvrdím, že Arriva funguje obdobně i v těch dnech, kdy já nejel… Prostě nechápu ty hrůzostrašné historky co všechno dělá… Číst vice »
Díky, raději ne pane Axel. Arriva poskytuje horší služby než ČD před tou soutěží. Jednotky jsou tiché a pohodlné. Ale tím to končí. Jak říkala kamarádka, tak před vánoci jezdilo ráno více lidí. Jenže ty lidi si našli jiné možnosti dopravy. Naštěstí i jí zaměstnavatel vyšel vstříc a už jezdí jen na 10. Ale už ne vagonkem, ale autobusem ČSAD Uherské Hradiště.
Tak to je služba Arrivy ve Zlínském kraji.
Zopakuji, že moje osobní zkušenosti nepotvrzují ty hrůzostrašné zkazky co všechno porušuje Arriva ve Zlínském kraji…. když se podívám na objektivně měřitelné skutečnosti – zpoždění dle webu provozovatele kolejí – firmy SŽDC, tak tam nevidím žádná hodinová zpoždění, jak zde bylo popisováno jako pravidlo firmy Arriva … prostě tvrdím, že v případě provozu firmy Arriva ve Zlínském kraji se do sebe míchají patrně vymyšlené řeči (viz ty zelené vagony kterými jezdí?/jezdila? Arriva na linkách v Čechách, nikoliv ve Zlínském kraji) a ty pravděpodobně reálné chyby Arrivy jsou patrně často zveličené resp. náhodné chyby se vydávají jako pravidelné chyby Arrivy. P.S.… Číst vice »
Halt die Klappe!
Když už tak maul halt… Nevědomost není vtipná.
srarohornoněmecké nářečí
Podle toho co vidím v reálném provozu tak na krajských linkách ARRIVY, které dokonce i dodržují platné jízdní řády, je: audio hlášení, zobrazování linky a cílové stanice (uvnitř následných stanic), české popisky (nebo 4 jazyčné popisky včetně češtiny), dokonce i schéma sítě IDOL a informace o IDOL, odbavení dle tarifu IDOL (včera dokonce již z POP).
Mám dojem, že je tam snad vše v pořádku … jo jeden nezvyk, lidi po sobě zapomínají zavírat záchod.
I jako dyslektik se při troše snahy můžete naučit neprasiti aspoň vcelku jednoduchá jména firem.
Vy snad neznáte firmu Zpras a Znova ?
Neznám a v českém rejstříku jsem ji nenašel.
Zkuste „Zpras to znova“ 🙂
?
na matluv twitter to nema, ale i tak by bylo lepsi do tiskovky nepsat „komplikace … vedli“
To je dobře. 😜
Ano, jako precedens pro všechny ostatní dopravce určitě ano. Čekám jen, kolik dostanou od stejného úřadu dráhy za problémy v minulém roce. Jestli má být doprava primárně pro lidi, tak by mi nasazení jednotek, co nestíhají jízdní řád a lidi tím pádem přípoje, tak by mi to vadilo asi podstatně víc jak německý nápis na dveřích.
Omluva za blbou formulaci, nepřečetl jsem si to před odesláním.
Ale tak je pravda, že ČD žádný německý nápisy ve vlaku nemá…
U28? 🙂
To je ale logické… Je to spolupráce ČD a DB
Ale pak to popírá tvrzení, že ČD ve vlaku žádné německé nápisy nemají. 🙂 Není to pravda ani mimo to U28, protože němčina je ofic. UIC jazyk a německé popisy (spolu s českými a dalšími jazyky) najdeme v každém béčku.
Ale když jsme u té U28… už na té lince jezdilo i desiro, které mělo popisky pouze německy a polsky.
A co teprve E pericoloso sporgersi ? A Ne tirare la maniglia solo in di pericolo. Abuso penito ! nebo jak to tam bylo 🙂 🙂 🙂
Ale to není problém ČD. Ta Desira plně obstarává německá strana.
V roce 2012, když ještě propojení Sebnitz – Dolní Poustevna nebylo, musely si ČD v rámci plnění smlouvy pro linku U8 Děčín – Česká Kamenice – Rumburk půjčit od DB Desira. Na této čistě vnitrostátní lince byla nějakou dobu Desira „ČD“ také pouze v němčině.
Logické.