Arriva od příštího pondělí obnoví většinu rychlíků, slibuje přepravu až 75 kol na jeden vlak. Vrací se Městská linka

Jednotka řady 845 společnosti Arriva. Pramen: ArrivaJednotka řady 845 společnosti Arriva. Pramen: Arriva

Na rychlíkových tratích se od pondělí 18. května rozjede většina vlaků, které Arriva před vyhlášením mimořádných opatření provozovala. Na koleje

96 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bpee237

Drobný dotaz – splňuje ta souprava 845+845+628 kapacitní požadavky? Dle smlouvy má mít každý vlak nějakou kapacitu a pokud se nepletu, v případě těchto ranních Tanvaldů to vychází tak na 3-4 spojené jednotky… a sklopná sedadla se tuším nepočítají. Že by tedy fakt zase vyjely klasiky? 🙂

Lux

K těm bicyklům – to co tady aririva předvádí je pouze Adámkova UTOPIE – 79 kol to nenaložil kapacitně – tedy rozuměj prostorově, dříve klasický vlak do obyčejného hytláku – služ. vagón řady Z – prakticky krytý nákladní vagón. A co překládka třebas Tanvald na Harrachov pouhé dvě minuty, Stadler ujede – přípoje v Polsku do vnitrozemí. Tak si laskavě rozmyslete v arrivě co píšete za nesmysly, jako např pokus vyjet s 845 do Harrachova!!!

Tomáš

Nemám rád pumpičky ve vlacích. Přináší jen chaos a zpoždění.

Vendys

To přináší i normální cestující a i běžný železniční provoz,takže jestli někomu vadí může jezdit autobusem,tam se kola nepřepravují

Leinad

Jaký zpoždění? To jako když nabízené služby-nasazené vozidlo- předepsané pobyty ve stanicích si neodpovídají?
Ten poměr lze vyvážit několika kroky – jiné vozidlo/souprava (nízkopodlažní, širší dveře). Omezení nabízených služeb, zákaz nástupu všeho co trvá déle než nástup sólo zdravého člověka (zakázat vozíčkáře, lidí o holi, kočárky, kufry,…). Prodloužit pobyty ve stanicích (a já jsem pro, čas nástupu sdělený cestujícím by měl být o dvě minuty dřív než čas odjezdu v sešiťáku).
A někdy stačí jenom zveřejnit řazení, hlásit před příjezdem vlaku se“vůz pro cyklouny je vepředu/vzadu“

Bob

Regiojet, který přepravu kol naopak zrušil, by se měl od Arrivy učit!

Vendys

No v neděli už Arriva trénovala v MB variantu nástupu při rozjezdu…otevřené dveře a hurá ze stanice…..bezpečnost provozu tak nějak u zadnice

Leinad

Jednotka se rozjela? 🙂

Vendys

Ano .. rozjela..na zhlaví je 30tka, teprve pak pa zásahu cestujících zastavil….

H.G

ARRIVA si zřejmě nevšimla, že od 17.5 je nepřetržitá výluka na 14 dní v úseku Libeň – Malešice. Takže linku S49 by neměli uvádět, že bude jezdit od 18.5. už z Hostivaře. Bude nejspíš jezdit pouze v úseku Libeň – Roztoky.

Daniel Mach

Na stránkách PID jsem ale info o výluce nenašel.

Leinad

Pojede odklonem bez změny sledu zastávek 😀 co třeba Holešovice-Libeň-(Běchovice úvrať-Malešice)-Hostivař

LuKo

Do Hostivaře se nejezdí každou chvíli kvůli různým výlukám, nebo když jsou přes Malešice vedené odklony vlaků od Benešova kvůli rekonstrukci Vršovic.

Zdeněk

a co vlak Nitra – Vlárský Průsmyk – Praha ?

-TR-

Ten teď stejně nemůže jezdit, hranice je zavřená.

Zdeněk

Je teda pravda, že Slováci se ještě nerozhoupali ….

Zdeněk

děkuji , konečně nějaké info. Doufám, že ten spoj zase obnoví

Vnější pozorovatel

Co ČD? Jo to vlastně znamená času dost, tak to jo…

Brumla

No ČD čeká až se probudí kraj. Například Královéhradecký kraj podrimuje takovým způsobem , že když se probudí tak to mělo být včera. Poslední výkřik královéhradeckých krajských odborníků. Redukce skončí v neděli , to bylo ráno. Pak zřejmě poobedvali vtipnou kaši a řekli redukce skončí v pátek. Večer zřejmě ovlazili volatko a ráno se dozví že zřejmě pokud dobře vytravi tak ve čtvrtek. Tak takto se to řídí.

Džamel

Kolik vůbec kol má v požadavku stát? Problém cyklistů se dá vyřešit formou místenek jako u ČD… Pokud jich je více, je s tím akorát problém se zpožděním. Když chtějí jezdit, ať jim někde postaví jednoduchý ovál a není třeba kolo tahat vlakem…

Kar

Možná to bude tím, že cyklistům nejde jen o to jezdit, ale také o prostředí, chtějí při tom něco vidět, navštívit, prohlédnout, víme?

ABC

já bych toho taky chtěl, ale daňoví poplatníci mi to nezaplatí….

Miloš

Kolečkáři jezdí za své.Bez dotací.Dopravci se chovají „tržně“,je poptávka,je nabídka.Asi by to nedělali,kdyby při tom prodělali.

ABC

Jo aha, ty zmíněné spoje jsou komerční?

Jakub P

A musí být komerční celý? Kraj nebo MD objedná vlak/bus s nějakou minimální kapacitou pěších cestujících, protože to potřebuje zajistit, a za to něco zaplatí. Když se dopravce rozhodne, že je na to poptávka dostatečná, může přidat vagón/vlek pro kola/kánoe/vodní skůtry. Když těch cyklistů/kánoistů/skůtristů bude dost, tak na tom přidání vydělá, když ne, tak prodělá, protože na ten vagón nebo vlek a vyšší spotřebu už mu objednatel nepřidá ani korunu, protože to si dopravce přidal na svý triko komerčně…

Daniel Mach

Ty cyklisti jsou snad také daňoví poplatníci. To bude někdo nahoře rozhodovat, kdo smí vlakem jezdit a kdo né? No ten koronáč s vámi dělá divy!

Lux

tak ať chodí pěšky!!!!! je to dokonce zdravé a vidí všechno a mohou zastavit kde chtějí aniž by koho 60km svoji rychlostí ohrožovali – viz modrá značka Krakonošova snídaně-Mumlav.vdp. – Harrachov, cykista se přiřítí potichoučku jako vlk zezadu, chodec trošku zakolísá a malér je hotov!!! To jsou také turisti – ty bych v životě do přírody nepustil!!!

MarSei

Přesně tak, moje řeč! Nejhorší cestující ve vlaku – cyklisti a lyžaři!
Ti první ty svoje krámy nechají s prominutím, kde jim odpadnou od prd… a pak to překáží například ve dveřích nebo i v uličce, ti druzí zase dají mokré lyže, pokud možno bez obalu, na polici a pak to ostatním cestujícím kape na hlavu. Jednou jsem takhle jednomu exotovi ty lyže málem vyhodil z okna.
Ty kola snad mají od toho, aby na nich jezdili, ne?

Daniel Mach

Máte nohy, tak zkuste chodit.

Lux

co k tomu dodat – kdyby PánBůh chtěl, aby lidé jezdili, tak jim nadělí místo nožiček kolečka!!!!

Veronika

Nevím kolik jakých vozů mají Arriváci. Zmodernizovali určitý počet vozů z Německa. Na posílení spojů majé jaké vozy? Zmodernizované nebo původní bez zmodernizovaného interieru? v ČR jezdí původní i modernizované. A původní jsem v interieru strašné. díky za info

Tadeáš Koranda

Myslím, že 628 bez rekonstrukce už nemají. Jezdí 845 a na tyto posily nejspíš nasadí rekonstruované 628 od DB s místem pro kola.

Adamgolias

Ale mají… . Asi 14 dnů stala červená 628 v Kolíně . Německé sedačky z 80 let , hnědý interiér , sifa … . A v Malešicích jsou ,,modernizované ,,628 , bez cz zabezpečovače , s lepšími sedačkami v jedné řadě , u okna na opačné straně je prostor pro bicykly. To budou jízdní doby až se bude v mb stěhovat 30 kol dovnitř a 30 kol ven úzkými dveřmi a do / ze schodů.

Daniel Mach

Úzké dveře do a ze schodů? Neplete se vám to náhodou s tím, čím tam jezdily ČD?

Adamgolias

Do a ze schodů má asi 90procent vagónů , ale šíře dveří je např u vagónů z gorlitz dvojnásobná proti 628.

Daniel Mach

„Vagony z Gorlitz“ jezdily z Kolína do Rumburku nebo z Prahy do Tanvaldu? Myslím, že tam převážně jezdily 854 s přípojnými vozy Btn, vše naší výroby.

Adamgolias

Léto 2017

Cyklista

A ČD na posily používají co? Dokonce i do EC/IC dávají jako náhradu, ne posilu, staré B s rozpadlým interiérem.

Myslím, že zde je důležité to, že vůbec nejaka posila bude….

A doufám že u ČD to tento víkend bude lepší než minulý. =)

Štěpán

Kolik jednotek bude nasazováno na každý spoj linek R21 a R22? Doufám, že ne jenom jedna, nejlépe ani jen dvě.
A na R24 to taky chce alespoň dvě, nejen ve všední dny a v celé trase.

TZTrainz

Maximálně můžou jezdit 3 spojené 845.

Aslanex

Nikoli, technicky je možné spojit 4 jednotky. Na Vánoce 2018 takhle jel Expres z Nitry.

Adamgolias

Jenže k tomu je nutno 2 strojvedoucí . řídit lze z jednoho stanoviště pouze tři jednotky.

dopravák

Ona v případě těch českých „arrivích rychlíkových“ tras je asi podstatná především délka nástupišť na těch tratích (aby nebylo nutno vystupovat do štěrku) – tam většinou nástupiště 200 metrů dlouhá příliš častá nebývají …

Avlaky

Na Wiki je psáno že můžou jezdit až 4 (628)

Adamgolias

Od České Lípy výše jsou nástupiště jen na jednu jednotku , budou se spojovat a rozpojovat v Lípě a dvě jednotky budou jezdit jen Kolín – cl

dopravák

Posilový „vlečňák“ vozily běžně jen do a z České Lípy přece i ČD.

Mates

O víkendech se vlečňák často objevoval i za CL ,,na kopci“, ale za léta ježdění jsem v tom nenašel žádné pravidlo, Občas byl, občas nebyl, horší bylo když nebyl v neděli po cestě do Kolína ani v CL, to se občas stávalo. Jeden nebo dva GVD byl vlečňák řazen, mezi motorákem a řidičákem jako ,,trilobit“. To bylo potřeba z důvodu vratné soupravy kvůli Šluknovu a taky kvůli kapacitě, protože tehdy končily osobáky ve Svoru, navíc nejezdil první ranní spoj, tj, nahoru se turisti dostali až po desáté hodině.

Hanzi

A v tom vlaku mají cestovat lidí nebo Závod Míru? Koupit si kolo za 50 litrů , oblečení za 20 a pak to vozit vlakem je teda asi cool.

Jerry

Souhlas nebo tour de France

-TR-

Tak se podívejte na Šumavu a vlaky GWTR, které v létě praskají ve švech. Někdy jim třeba nestačí ani dva cyklovozy v soupravě (a občas to tak jezdí, v řazení 628 + Dd + Dd + 628).

noerf

-Tr-: GWTR v létě na trati České Budějovice – Černý Kříž často také 654+Dd+654+654+Dd+654

-TR-

Ne, obvykle 654 + Dd + 654.

JakubP

No dava mi to vetsi smysl nez ty kola vozit na vylet autem. Nemusi se trasa planovat jako okruh, usetri se penize, kapacita parkovist i emise.

David

Velmi hloupý komentář.

Přemek

Nikoli. To nemají na vlastní dopravu?

Jakub P

Když mám auto a na benzín do něj, tak nemám chodit s kolem do dopravního prostředku, kde je přeprava kol povolená? Jak je to prosím s batohem nebo jinými zavazadly (odpovídajícími podmínkám dopravce)? Taky s nimi mám jet radši autem, protože bych mohl potkat vás a pohled na člověka se zavazadly ve veřejném dopravním prostředku by vám mohl způsobit nevolnost? A co kdybych auto neměl, ale peníze, za které bych si ho teoreticky mohl koupit jo. Musím si auto povinně koupit a do té doby sedět doma? A nakonec, neuvažoval jste o vlastní dopravě vy sám, když vám očividně politika… Číst vice »

rtep

Naprostá většina lidí má kolo sotva za 10 tisíc a oblečení tak za 1 tisíc, asi tak.

Jiří S.

No právě dneska už většina má ty dražší a právě čekají na to až se to někde´poškrábe a začnou se hojit

rtep

Třeba u nás na Šumavě tedy jezdí naprostá většina lidí na velmi levných kolech.

Jarda

Nesmyslný komentář. Mám kolo, a chci se na něm projet dál než v okolí vlastního bydliště. Například se podívat do jižních Čech nebo třeba Českého ráje, tak mám jet na kole třeba 100 km z Prahy, ujet 100 km v okolí Třeboně a zase 100 km do Prahy? Normální člověk ujede na výletě tak maximálně 100 km. Podle vás je tedy špatně, že se přiblíží vlakem někam do zajímavé oblasti, kde se projede na kole. Možná že i díky těmto lidem je přibývá ve vlacích cestujících. To bych stejně mohl argumentovat, proč někdo jede na turistiku vlakem, když má nohy… Číst vice »

Hanzi

Pokud to beru jako sport, tak si nevybiram krásy republiky , ale sportuju a nejlépe z místa bydliště, pokud to beru jako vopruzovani ostatních ( nadrazaci i ostatní lidi musí být děsně vodvaření z tehlech rekreačních kolečkářů) tak vopruzovat prostě budu.

Jarda

Děkujeme za hodnotný názor, naštěstí to na vás nezáleží. Pokud někdo chce sportovat a ještě k tomu si prohlédnout něco hezkého, tak vám to může být ukradené.

Přemek

Je také dobré si vybrat bydliště, kde je v okolí mnoho hezkého a spousta tras pro kolisty masochisty. Vše ostatní je o pouhé ohleduplnosti nebo, bohužel, egoismu.

Lux

Jak sleduji praxi kolečkářů, tak zjišťuji, že cyklista se řítí cesta necesta co to dá i s kopce a tedy pouze „čumí“ kde je jaký kámen na cestě – v přírodním prostředí, aby si nerozbil hubu. Večer pak hrdě konstatuje ujel jsem xxx kilometrů a na dotaz kde že to byl a co tam všechno viděl má hrdou a stručnou odpověď – „NEVÍM“, vím jen, že cesta byla rozbitá plná kamení, ale projel jsem ji 50-60 km rychlostí a to se mi ještě dva pěší blbci pletli do cesty, že jsem musel dokonce i brzdit, abych si kvůli nim nerozbil… Číst vice »

Kar

Takže podle vás se cyklisté dělí na sportovce o vopruzovače? Takže já jako turista, co někdy místo chůze jede na kole krajinou a mezi místy, která chci navštívit, jsem podle vás co?

ABC

hele já bych se chtěl projet na vodním skůtru dál než v okolí vlastního bydliště, vezmou mi ho do vlaku? tu dvacku nebo kolik se platí za kolo samozřejmě rád zaplatím….

Hanzi

No já bych zkusil auto.

Daniel Mach

To mi napiště, kde s tím skútrem budete nastupovat. Přijdu si vás vyfotit.

Marek Turnovec

Dvacku už dávno ne. Nejlevnější lístek pro kolo je 30 Kč (na 50 km). Ale se vzdáleností pak ta cena docela roste. Pokud těch cest je za den víc, tak už se i docela vyplatí celodenní jízdenka pro kolo (99 Kč).

Gale

Mám loď, kanoi C1. Taky mě nebaví plácat se pořád po oleji na přehradě za domem, ale daňový poplatník mi na cesty za zábavou ne a ne přispět…

Bob

Daňoví poplatníci z nařízení Bureše přispívají na přepravu důchodců, na přepravu kola Bureš nic nepřispívá.

Modré zábradlí

Nic tak kolaře nepotěší jako naštvat Hanziho a podobné, kteří si postavili hospodu u cesty, ale lezou jim tam lidi.

Kamui

75 kol na vlak? To si zase půjčí brejlovce od KDS a budou vozit klasiku s BDs?

Jerry

Loko řady 750 a nejméně 2 vozy bds.

Arrivák

845+“cyklo“ 628+845 na R21

V.N.

Takže 3 spojené jednotky ? A co posílení linky do Rumburka ?

Aslanex

A to posílení je myšleno jako „poprvé za historii dodržíme objem objednané dopravy“?

Jiří 3

Zajímá mne, jak do těch motoráků chců nacpat 75 kol.

Aslanex

Mají pár nerekonstruovaných 628 s oddílem pro kola (celý vagón bez jedné dvouřady sedaček), možná tak.

Tomáš

Už to tak jezdí týden jednotka rady 845.2 + 628 s cyklo oddílem

Viktor

Nemáte foktu rád bych se posmál…😀

patology_chef

Desítky cyklistů do jednoho vozu nastoupiti nutiti, doby pobytu prodlužovati.

rtep

Přesně tak. Třeba na Šumavě kdysi přes sezónu byl o dost odlišný jízdní řád, aby se všechno stačilo pobrat. To už ale nikdo neřeší, ani nechopný dopravce, ani neschopný kraj.

Jerry

Ale i tak bych neřekl že se tam vejde 75 kol.

Tomáš Vrba

75 kol je dohromady, tzn. + představky obou jednotek. Do cyklovozu se vleze až 54 kol, na představky té jednotky dohromady cca 12 kol a do druhé jednotky na představky také cca 12 kol dohromady.

Jerry

Já bych chtěl vidět fotku jestli těch 75 se tam v reálu opravdu vtesna.jezdim občas taky s kolem a třeba bdtn 757 ceně 12 kol ale je to dost nacvakle ..ať se to nepoškrábe.

Jiří S.

Akorát jsou červené ale vnitřek je po rekonstrukci. A v řádů týdnu by měl být do nich dosazen informační systém.

Avlaky

A nejsou bohemizovane (světla), nevíte kolik je takových to jednotek v ČR?

Kalendar

Na střechu! 🙂

Avlaky

Chtělo by to udělat řadu 845.4 s oddílem pro kola

Petr Cíza

Chápu to tedy dobře, že sobotní ranní rakovnický rychlíky až 23.5.? A jak je to vůbec s Rumburkem? Já teda vidím, že Arrivy jezdí jen do Boru i příští týden

Tom

Do Boru nejezdí, když už tak do Svoru. V Boru končí jen 1188 a ten tam končil od pondělí do čtvrtka už před omezením. Od pondělí se jezdí až do Rumburka. Jen tak se to asi nezveřejňuje….

Tom

Oprava: spletl jsem si 1188 s 1192. 1188 končí vždy v Boru a 1192 před omezením končil od pondělí do čtvrtka v Boru a v Pá, So, Ne a svátky jezdil až do Šluknova.