Arriva nasadila v Praze jednotku Stadler GTW v barvách Jihomoravského kraje
Jednotka Stadler GTW po modernizaci v provozu na pražské městské lince. Foto: Juraj Kováč
Arriva bude s jednotkou v Praze jezdit do listopadu.
Arriva bude s jednotkou v Praze jezdit do listopadu.
Může mi prosím někdo vysvětlit, kde se vzala teorie, že by ARRIVA v JMK nahradila tu dobytčárnu na S6? Ačkoliv jsem o tom nic nečetl, nejeden nádražák se o tom v minulosti bavil, ale pak to nějak vyšumělo do ztracena.
říká se tomu modrogumní blouznění. ostatně, pro připomenutí jeden legendární text komika z Jablonce o soutěžní blamáži:-)to ticho poté, co vyhrály ČD, je fascinující.
https://medium.seznam.cz/clanek/jindrich-berounsky-soutezni-blamaz-na-kolejich-jihomoravskeho-kraje-30753
Co jsem to proboha právě přečetl? 🙂 Takové odkazy už sem radši nedávejte.
:))ukázka myšlení některých lidí.
Něco se mi vybavilo: Zaručené zprávy říkaly, že trať 300 se předělává nahonem, aby pak „žlutozlo“ mohlo bez výluk jezdit. V té době již byl vydán plán výluk rok, ve kterém R8 vozil Jančura a kupodivu tam výluky na trati 300 byly.
A pak vidíme že zlutak neumí zajistit náhradní dopravu.
A ČD ji snad umí zajistit? Ty se vždy na náhradní spoj vykašlou. Co má paměť sahá, nikdy jsem se ho nedočkal.
Já teď zažil několik výluk s ČD.. ve vlaku chodila průvodci a informovala nás..dva autobusy připravený,na nádraží hlášení.. vlaky nabraly 10 minut . Pripoje čekaly. Na 300 zlutak výluka .. autobusy poddimenzovene , informace nula.
Tak já nevím. Asi jezdím ČD v nějaké alternativní realitě. V RJ mě pravidelně někdo informuje (ať už rozhlasem nebo přímo personál). V ČD člověk ví kulové. Rozhlas tam pro jistotu není a když se tam objeví průvodčí, tak ji zajímá pouze lístek.
Cca pře dvěmi lety jsem po silné bouřce kolem Plzně a dlouhém bezproudí skončil posledním nočním zpožděným mez. vlakem v Praze. V jízdenkou ČD mi bylo zajištěno přespání na hlavním nádraží a ráno k prvnímu spoji jsem dostal balíček s jídlem. Dobrá služba.
Tak si s tou pamětí zajdi na vyšetření. Tohle si napsal slušnej blábol.
Není nad to, když někdo napíše nesouhlasný komentář bez jediného protiargumentu. Blábol jste momentálně napsal pouze Vy.
Zajitsil, ale měl těch busů málo.
Ovšem taky jsme se dočetli, že si neumí udělat výlukový jízdní řád pro vlaky, když se kopala poslední etapa Přerova.
Jako by snad organizaci výlukového JŘ měl dělat dopravce.
Určitě lepší než „čekej de*ile“ na S6.
Na tom není nic tajného, že Arriva podala nabídku i na linky S6+R56. Jezdila by tam zejména 845 a v menším počtu i se Stadlery GTW. Nabídka nebyla výhodnější než ČD, tak z toho nakonec nic nebylo.
Bohužel, JMK je S6 naprosto ukradená, když mu úroveň cestování a praktiky ČD přijdou normální.
Touto jednotkou jsem jel o Praze už 15. 8.
Jde někde najít, na kterých vlacích je jednotka dnes nasazena? Přemýšlím, že bych se vyrazil podívat.
Bohužel veřejně to nikde najít neumím. Nicméně pokud dojedete do Libně, máte velkou šanci, že aspoň jedna z jednotek odjíždějících ± ve stejný čas to bude.
Na městské lince S49 mezi Roztoky a Prahou-Hostivaří.
Asi tam, je to v článku.
Mám dotaz opačným směrem. Nevšiml jsem si jestli to bylo na běžné lince ale v posledních dnech jsem v Brně několikrát potkal autobusy v barvách PIDu. Je to nějaká výpomoc, jezdí sem na servis nebo co tu dělají?
Jezdí v rámci náhradní autobusové dopravy, tuším do Střelic.
Zejména na rychlících R11 Brno – Náměšť.
No to je všechno pěkný, ale tohle bychom si domysleli. 🙂 Jde o to, kde se tu v Brně vzal bus se základnou v Práglu?
Úplně normálně, dopravce, který ho vlastní ho nasadil poté, co si ho železniční dopravce najal na zajištění dopravy na výluce, případně je to subdodavatel. 😉
jj, pecka, tohle vidět odstavený mezi Padowtzem a Poštou 🙂
Ano tyto autobusy v barevném schéma PID malování se pravidelně Brně objevují v okamžiku kdy jsou vlakové výluky (už během výluky Brno – Střelice).
Nicméně toto barevné schéma už není aktuální. Současné barevné schéma je PID se svislými pruhy.
Objevovaly se busy PIDu jak ve starém, tak v novém schématu.
Tohle je trošku problém jednotných barevných schémat pro jednotlivé kraje/oblasti/integrované systémy. Jakmile se dopravce operující ve více oblastech rozhodně dočasně přesunout vozidlo nebo naplánovat oběh, co navštíví více oblastí, je z toho problém.
Problém to není. Problém z toho dělají jen ti organizátoři, kteří na těchto nátěrech dogmaticky trvají stylem:“ každý bus v PID musí mít nálepku“ Je to úplně nesmyslné, pak dopravci polepí všechno vším a nálepky to vozí, i když to zrovna jede jinde.
Barevné schéma beru, většinou vychází, a když zrovna ne tak je to aspoň šoto 😀
Ale ty nálepky na dveřích beru za pruser, když do středních čech zajede cosi s pidí nálepkou ale neuznávající PID. (A občas se to děje, na Valaších i Slovácích).
Preferoval bych loga aktuálně platných tarifů (a tarifů který lze navazovat) na displeji.
Nevím, jestli jsou fotky reprezentativní, ale zdá se, že firma Pars opět soutěžila v disciplíně nejodpudivější design a barva potahu sedadel v jednom… Nechápu, co některé firmy stále vede k používání těchto ohňostrojů vyblitých barev, když v zahraničí jsou sedadla podobných jednotek často v prostém jednobarevném designu, který ladí s interiérem.
nebude to spíš tak, že realizační firma vychází vstříc požadavku zákazníka, i když je jeho požadavek – podle vašeho mínění – nevkusný?
Neumím si představit, že by Arriva žádala jednobarevné sedačky a Pars řekl „ne! budete mít barevný protože bagr“ ;o)
A zákazník (tedy Arriva) vychází vstříc požadavkům JMK, tam hledejte viníka.
Který organizátor dopravy by dokázal udělat interér takový, aby se líbil úplně všem lidem a lidi neprskali na výrobce z Parsu?
Parsu lze vyčítat ledacos, ale toto ne. Stejné potahy mají i jednotky Moravia…takže to nebude z hlavy Parsu ale IDS JMK 🙂
Já zase včera viděl růžové embéčko…
Ano , jsem s tím jel a pěkně jsem koukal co to je.
Já čekám kdy vyjede starý pantograf. Ten měl svoje kouzlo a krásný zvuk. A jak pěkně škubal při rozjezdu.
Jdete pozdě, ale jěště na jaro jezdil na běžných linkách. Jen je teda o 25 let starší a interiér prošel leda tak přeplyšováním sedaček.
Na této lince dojezdily úplně poslední žabotlamy, ne tornáda. Když už se je vůbec nedalo udržet v provozu a ČD je nahradily regionovou, zadal to Ropid Arrivě.
Díky za doplnění. Spíš jsem narážel na fakt, že kdo chtěl „starý pantograf“, ten ho ještě letos mohl mít.
A kdo ho nechtěl, tomu ordinovali černé uhlí, když se ozval.
Bylo zmíněné škubání, takže o tornádo nešlo.
Tak ten už nevyjede.
Mám dotaz k lince S49 od prosince, v jakém stavu výroby a schvalování jsou jednotky 655. Od léta jsou tuším dvě jednotky na VÚZ v Cerhenicích.
Dvě jednotky jsem před pár dny viděl odstavené ve Vršovicích. Bohužel víc o stavu nevím, budu rád za doplnění.
Rekreační spěšný vlak Brno – Břeclav – Znojmo – Šatov je podle návrhu JŘ rozdelen. Brno – Breclav ČD, Breclav – Šanov ARR.
Takže jde o další pokus JMK tyhle sezonní cyklovlaky zrušit.
Ona má Arr ETCS, aby mohla jet z Brna po koridoru. Asi bude mít výjimku z výběrka podobně jako Hodonín-Rohatec, kam se po 1.1.25 nedostane…
Tyhle jednotky ano,mají ETCS..
Co je tohle za volovinu, kdyby je chtěli zrušit, klidně by mohli. Tímhle je ale zajištěná dostatečná kapacita, jelikož v úseku Šanov – Břeclav bývá menší počet přepravovaných kol, a do těchto Stadlerů se jich zrovna moc nevejde. Tudíž z Brna do Bvi by se nemusela všechna kola vejít, tak jede radši větší jednotka.
Hledáš problémy kde nejsou
O zrušení PŘIMÉHO spojení Brno – Šatov samozřejmě jde. Pokud se dobře pamatuji, tak Arriva zvítězila v soutěži na tento soubor linek včetně provozování cyklovlaku Velo Podyjí a ejhle, ono je to najednou patrně všechno jinak! Sám píšete, že vozy Stadler mají prostoru pro přepravu kol poměrně málo a to je pro cyklovlak celkem zásadní problém. A v případě vedení této soupravy už z Brna by nedostatečná kapacita pro kola vrhala špatné špatné světlo jak na provozovatele, tak na Jihomoravský kraj. Navíc návoz soupravy na sobotu a neděli do Brna ze svého „tradičního“ působení a zpět je pro Arrivu provozní… Číst vice »
Tak to je hovadina, návrh jízdních řádů s tímto rozdělením byl už při výběru dopravce, nic se na ČD nehází. Přestup navíc není příjemný, chápu, ale není to žádný extra přístup vůči Arrivě, byl by tam i kdyby do Znojma jezdily ČD s požadovanými jednotkami, které mimochodem nenabídly
Není to tak, nepište nesmysly. Přestup je jen na jeden rok kvůli chybějícímu ETCS. V rámcových jízdních řádech (součást podepsané smlouvy) ten výkon až do Brna naopak je. Je to roční úlitba Arrivě.
A nevadil by zase diesel pod dráty, kdyby to jelo bez přestupu?
To nevadi mnoho kde
Vážně?
Moc dobře si pamatuje ten řev, když se zavedl přímý vlak bez přestupu v Lichkově, Lidečku …
Zeptám se možná úplně hloupě; není jedno, jakou barvou je vlak natřený?
Důležitá je přece rychlost, komfort, náklady… a tak dále.
Jinak chválím, krásná jednotka, i když Siemens Desiro je ještě o chlup lepší.
Bohužel komunálu to jedno není, ale souhlasím
Tak technicky by ničemu nevadilo nechat jim původní nátěr Hessische Landesbahn, tedy dokud nátěr drží, a třeba jen sundat loga. Akorát by to jak objednatel, tak dopravce, považoval za zbytečný cirkus.
To rozhodně není jedno. Třeba nátěr na vlacích ČD je tak odporný, ze vždycky když tím vlakem jedu, musím se opít, abych se z toho vzpamatoval.
Toto je nejkvalitnější komentář celé diskuse. Ty mínusy fakt nechápu.
Každý chce mít „to svoje“ a v rámci celých nákladů na modernizaci je to přehlédnutelná položka, takže bych nad tím mávnul rukou
Předpokládám, že chodíte ve vytahaném triku a vyšisovaných kraťasech, když je to jedno.
Značná část národa tak opravdu chodí. A bohužel ne jen když jde vyhodit koš… 🤷
A která je správní barva trička, když se kupuje nové?
Ten lak je totiž nový.
Z pohľadu marketingu to určite nie je jedno
Zvenku dost hlučná a přitom neuvěřitelně líné rozjezdy.
Tak už ji hlavně pošlete jezdit tam co má… tady ji třeba oceníme!
Pravda
To je cirkus. Kdyby se nechal jednotný nátěr pro celou železnici.
Nejlépe tu hnusnou tmavě zelenou, že soudruhu?
Zelený nátěr s rudou hvězdou vepředu. Vrchol vkusu.
Jakou železnici?! Tohle je městský, respektive příměstský vlak, něco jako S-Bahn v německy mluvících zemích. Všude kde se takové vlaky vyskytují, tak mají specifické zbarvení podle dané aglomerace. Zřejmě jste se zapomněl někde u socialistických ČSD, kteří ve své zoufalé zaostalosti neměli o něčem jako (pří)městská železnice ani potuchy.
Děláte si legraci, I. republika chtěla vlaky, které by obsluhovaly okolí velkých měst a sloužily příměstské dopravě, prvním sériovým typem takových vozidel byli jednotky dnešních řad 451 a 452
Ty teda tu první republiku nestihly o víc než dvě desetiletí hm?
To máš docela divné představy o tom, kdy existovala I. republika. V dějepise jsi chyběl? 🙂
Řekl bych to jednodušeji, ani ČSD žádný jednotný nátěr nikdy neměly, není tedy co nechávat.
Tak to vás musím opravit. ČSD jednotný nátěr vždy měla a v posledním půlstoletí vždy několik různých najednou.
to není o ČSD. Ve své době byly žabotlamy pro příměstkou dopravu super.Bohužel se na to Tornáda nenavázala. Navíc do roku 1989, ČSD jako firma formálně neexistovaly organizačně byly součástí ministerstva dopravy. Vozidla objednávalo MD bohužel s přihlédnutím k moznostem s schopnostem našich výrobců, což bylo v plánovaném hospodářství limitující.
On byl někdy jednotný? Každá trakce měla svou barvu. I elektrické lokomotivy měly několik barev.
Šíp byl stříbrný, Strela červená… a pak přišly žluté blesky na Brejlovce, tvořivost depa.
Tak se zeptejte Arrivy jestli vám by byla ochotna jezdit barvách ČD RegioJet nebo LEO express.
Zeptal bych se ČD jestli jsou ochotní jezdit v barvách Arrivy.
Zeptal bych se cestujících v mezinárodích vlacích, jestli jsou ochotní na hranicích přestupovat do vozů té jediné správné barvy.
A jestli teda zas někdo nezakáže v Těšíně chodit přes most, protože mezinárodní doprava je nepřípustná.
Myšleno tak, že vozy zahraniční dráhy budou tu nátěrovou jednotnost narušovat a to je pro některé jedince prostě nepřípustné a chytají záchvaty vzteku.
A proč by to měli dělat?
„Ano“, řekl král j, „tak je to správné, tak to má být soudruzi“… jedna barva pro vlaky, jeden typ kuchyňské linky pro všechny, a jedno červené víno v regálu samoobsluhy. Jednoduché, unifikované, každý musí být spokojen a jásat…
… myslím, že mluvím za spoustu zde diskutujících, že tohle už zpátky nechceme.
Nebál bych se požadovat i jednu barvu pro celou silniční dopravu. 😛
A pro všechny dopravní značky. Hodně by se ušetřilo.
Stejně tam arriva měla jezdit s desirama a ne 845…
Lepší s elektrodama, třeba s dvoučlánkovým elfem, od Rostok do pražské hostivaře jedete pod drátem
škoda, že na sledovačkách arriva není
Minimálně jedna tam jezdila už asi tři týdny zpátky.
Tak ještě nahradit všechny 845 a je to 🙃
jsou to jednotky pro JMK…
Tak v JMK zatím potřeba nejsou a od prosince tam stejně bude RegioJet s elfy, takže jako dočasná záplata ideál. Klidně by to mohlo být na všech spojích S49, když už desira zmizela.
Tak samozřejmě, Praha je potřebuje víc, to dá rozum…
Momentálně ano, v JMK nemají na čem jezdit (leda že by se domluvili s ČD a nasadili to tam předčasně pod ČD, ale proč by to dělali) a v Praze na S49 Arriva dlouhodobě neplní standardy.
Furt je neplni… desiro je splnovalo, nahrada touto jednotkou na tom nic nezmenila…
Kdyby tim nahradili 845 OK, ale oni tou jednotkou nahradili desiro…
A v čem je ten rozdíl proti desiru, že toto neplní ty standardy? Vždyť je to v základu kapacitně i dispozičně skoro stejné.
Bohuzel akorat nahradili touhle jednotkou tu, nejmomfortnejsi co tam jezdila, klimatizovane nizkopodlazni Desiro… tedy puvodni dve 845 zustali, to mi moc jsko zlepseni neprijde…
Desiro stejne jezdilo jen vyjimecne… zajimalo by me, jake kvuli tomu uplatnil objednatel sankce
Koukám, že vidiny jsem neměl. 🙂
dnes jsem s ni jel, je celkem svizna,…
Proti 845 je to zkrátka svezení z jiné galaxie 🙂
Uvidíme, jak se podaří dodat a schválit RJ 655, termín nasazení se blíží..
Jezdi misto Desira…
též jsem sní jel, ale nic moc. Seděl jsem vpředu, kde hučel monotóně asi kompresor či co. Sezení proti desiru horší.
a desira na L3 budou jezdit kdy? Tam jezdí věčně 845, která tam nemá co dělat, ale lbc kraj to zjevně netrápí
To v Praze take, ale casto v Praze jsem vidal bud cervene DB nebo Crystal Valey prave liderecke… jednou v Praze byla i klimovana 845…
Budou někdy doplněny stolky?
Není třeba.
Ale pingpongový stůl by tam být mohl.
Navrhuju jména “Pražský sklepmistr” a “Perla Moravy”, když už je to pro pražáky…
Cechovní pohár!
Vedle jak ta jedle. Spíš „Bordeaux“, „Porto“ atp. Moravské pajcované slivky dost vychází z módy, vinaři si za to mohou sami.
Prodej moravského lahvovaného bílého vína ve vyšších cenových hladinách prokazatelně rostou. Odkud máte prosím informace, že je to jinak?
Ještě aby ne, když to mají bez daně.
Řeč je o póvlech jako Perla Moravy.
Pražské vinařské stezky.
Dá sa, nedá sa, dá sa Pražákom.
Víno pro Pražáky 😀
https://images.app.goo.gl/qphX6SLMGAX1gRXk8
Ibalgin TDI 😉
To se zatím pořád ještě neví jestli to za 3 měsíce vyjede do Myjavy? Aspoň v případě Horní Lidče k dohodě tehdy nedošlo, a tam měla být Arriva jen dopravcem soupravy ZSSK na pár km za čárou.
MD SR má čas 🙂
aj arriva, pretože nemá bezpečnostné osvedčenie, rovnako sa naskýta otázka či má schválené vozidlá pre prevádzku na území SR že
Co jsem viděl, tak v Praze jsou v porovzu od konce srpna minimálně dvě jednotky. Minulý týden ve čtvrtek jezdily 848.401 a 848.403.
Dneska v provozu jenom tato .401, zbylé dva obraty 845.
Na linku, která má u všech spojů piktogram vozíčku, pořád docela tristní skóre.
ano a zmizelo desiro…
Vždyť 845 má vysouvací kolejničky a vozíčkář se tam v pohodě přepraví…
v provozu vzdy jen jedna a jako zkusebni provoz…
Škoda ze nekoupilo všech 27 co byly na prodej a nahrazovaly by tím 845, stejne ted dováží 628 od DB
A víš že 628 a 845 to je to stejný?
Ví. Ale ty nerozumíš psanému textu.
Však jo, ale místo těch dalších 845 mohly přicházet už GTW
Ne tak úplně, 845 má narozdíl od 628 český vlakový zabezpečovač 🙂
no to také není pravda ty bohemizované 628 taky měly
V tom otevřeném prostoru by to chtělo víc tyčí na držení