Arriva nakoupila nové autobusy pro linku Praha – Teplice, přechází na Scanii Irizar
Autobusy Scania Irizar i6 v korporátním nátěru Arriva Express. Foto: Arriva
Společnost Arriva začíná na linku Praha – Teplice od tohoto týdne nasazovat zcela nové autobusy Scania Irizar i6. První se
Chápu to správně, že nové Irizary jsou o metr delší než původní MAN Lion`s Coach L, takže ta čtyřka navíc není na úkor místa pro nohy?
U Regiojetu je v Irizarech o něco víc místa na nohy než v Manech Arrivy, takže tomu tak bude snad i v tomto případě.
Všechno v Česku je hnus. Ve Španělsku jsem cestoval http://www.alsa.es a tam bylo místa na nohy tolik, že se o tom může zdát i mnohým vlakům u nás.
To je sice hezký, ale tady by to zase nikdo nezaplatil. Ono koupit patnáctimetrovej autobus s 33 místy není problém, ale naplnit ho lidma, co dají za jízdenku z Prahy do Brna skoro 400 už problém bude, zejména dnes, kdy se opravuje dálnice a rozhodně by do tohodle neprošla státní 75% sleva pro vybrané skupiny
Jojo, kdyby to RJ nakoupil, tak by se honem rychle musel změnit zákon. A zřídit úřad pro neprolácení zákonem nařízených slev. Podle ÚNZNS mají ze zákona nárok na proplácení nařízených slev všichni. Ovšem v tomto případě termín višchni neplatí, protože tento případ zahrnuje něco víc než všichni. A Ústavní soud to sežere i se chcíplým holubem.
Jojo, dokud cestujícím a řidičům nevadí, že jim první řada sedí vpodstatě na krku, tak se to dá i takto nazvat.
Prakticky ovládla? Však jezdí jediný. 😁
tak jezdí tam vlak, ne
Je zajímavé, že RJ na Teplice nepřišel.
Není zkoušel to a dostal jasně najevo, že tady ne. Proto jezdí Most a Chomutov.
Zkoušel?
Jenom pro upřesnění, Arriva má verzi i6s, ne pouze i6. RegioJet pak má i8
Jestli to nasadí i na Moravu, tak myslím že si RJ může se svou současnou politikou – nejvyšší cena a omezení služeb a doprovodu možná pomalu balit kufry. Už teď jim ubírá Arriva jak na Olomouci, tak cestující z KM, protože je o něco levnější (a když je to u RJ slavná „špička“ za 100, tak není o čem) a v podstatě nabízí to stejné. A Flixbus se svými dotovanými jízdenkami taky postupně nabírá cestující zejména na Zlín – Brno….
Pravdou je, že relace Brno – Kroměříž je dneska vyloženě konkurenční prostředí. Všichni 3 dopravci (Arriva, RegioJet a FlixBus) obsluhují linku bez jakéhokoliv mezizastavení (úžasný počin!), ale mně nejvíce vyhovuje RegioJet. Časově je to Arriva, ale když můžu, tak si v Brně těch 40 minut klidně počkám na Irizar RegioJetu. Zábavní systém funguje teď už konečně dobře i v nejstarších busech. Za mě palec nahoru. 🙂
To same o Liberec – Praha. Od te doby, co nejezdi stevardky, autbusy najizdi pozde, ne 10 min. pred odjezdem, ridici nestihaji odbavit a vyjizdi se se zpozdenim. Cena drazsi nez Flixbus. Takze Jancura razantne snizil duvody, proc s nima jezdit. Snad jedine ta mobolni apka a zmeny rezervaci jdou jednoduseji nez u Flixbusu. Doufam, ze na tom skrt zapracuje, jinak muze balit kufry.
Zrovna před pár dny jsem jel Praha – Liberec a zpět a zvolil jsem RJ. Ano, Flixbus je sice levnější, ale jede taky třeba dvakrát tak dlouho. Těch 30 korun rozdíl mě opravdu za tu ztracenou hodinu nestojí.
Flix má stejný doby jízdy jako RJ. Z Fugnerky na Čerňák 65 minut. To, že pak Flix pokračuje ještě na Florenc nemůžete počítat. Velkou výhodu, kterou RJ stále má, je, že na dálnicích objíždí kolony. Kdežto u Flixu Vám raději rovnou řidič při výjezdu v lepším případě řekne, že tam je kolona a musí se počítat se zpožděním, ale žádná snaha o objetí není. Navíc můj osobní pocit při jízdě s RJ je, že byť zrušili stevardky, i tak vím, že se v případě průseru někdo o mě jako cestujícího postará (Což lidé řeší hlavně na dálkových trasách). Takový pocit… Číst vice »
Napřed se radovali, že někdo vyhnal české autobusové podnikatele ze silnic. A pak se vztekali, že tady čechům už nic nepatří.