LOT 3a leaderboard

Arriva může získat další zakázku na železnici. S Libereckým krajem má opci na vlaky do Jaroměře

Jednotka Siemens Desiro provozovaná společností Arriva vlaky. Foto: IDOLJednotka Siemens Desiro provozovaná společností Arriva vlaky. Foto: IDOL

Společnost Arriva vlaky by mohla od jízdního řádu 2021/22 nahradit České dráhy na další trati. Loni v prosinci uzavřená smlouva

Zpět na článek
173 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MlB

S Arrivou budou jezdit jen ti, kdo nemají jinou variantu dopravy. Kdo chce kam…

Jarmila

Vstřícný krok vůči chudší dcerce DB.. Dětské nemoci se už vychytaly, tak se můžeme těšit !

Filemon44

Tady si snad někdo dělá p.del….

Vašek

Moje babička říkávala:“ Komu není rady, tomu není pomoci“. Moudrá to žena.

Slunce

zadávat to přímo ČD s jejich předpotopními nevýkonnými, nemoderními, nepohodlnými a často smradlavými hatrami, že jo?

Majkl

Tak zrovna ty vlaky, který má ČD na trati 030 jsou v celku moderní a výkon v diesel elektrice je vyšší a pro tratě v podhůří a horách mnohem vhodnější v tomto případě.

Zyx

Myslite ty 810 a jejich derivaty co jezdi jako Os? U nich pocty hnanych naprav jsou opravdu ukazkove pro podhuri.

LWQ

Matouš 7:21 „Nesudte, abyste nebyli souzeni“ aneb prikre hodnotit snahu Arrivy nabidnout alternativu k CD, kteri denne ukazuji ze je jim „vsechno jedno“ (cest vyjimkam) je opravdu moudre.

VaclavN

A to že na Arrivu pro Liberecký kraj,jest podáno trestní oznámení za zmanipulované výběrové řizení?Měl by Krajský uřad posečkat na výsledek vyšetřování policie co myslíte?Dle toho se zařídit.VN

VaclavN

To máte pravdu,ale zde jste i na těchto stránkách zveřejnil několik zvlaštních okolností ,které by mohly vesti k pochybnostem.Dle mého názoru především statní zpráva, už ve svém vlastním zájmu i tyto pochybnosti vyvrátit.Jen jsem chtěl řici že bylo podán,to je fakt?VN

jal

Je úplně jedno, jaké jsou zkušenosti s Arrivou. Prostě směr je daný a bude se v něm pokračovat.

Vendys

To snad nemyslí vážně. Ale jako forma jak vyhnat lidí z vlaků to funguje Arriva se svojí nespolehlivostí spolehlivě

X 1

Lidi z vlaků vyhání hlavně neexistence jednotné jízdenky.
Neodpovídající technika a neschopnost všech dopravců, je až na druhém místě.

Pepa

Zrovna za ten tarif Arriva nemůže…

X 1

To vím. Jednotnou jízdenku, podělalo ministerstvo.

Zdeněk

Arriva mezi Jaroměří a Libercem?? Kristuš, jen to ne!!!

Spravedlnost

Snad to vyjde a budou desira misto CD srotu.

Ušatá

Budou šroty jménem Desira. jel jste s tím vůbec někdy? Nepříjemné, nepohodlné, málo vybavené. Prostě taková tramvaj na železnici. Toto na železnici nepatří.

Štěpán

Podle mě Desiro není špatný vlak. Designově sice nic moc, ale je to tiché a a celkem i pohodlné. Rozhodně 1000000x lepší, než regiosprinter.

Daniel Mach

Starý klapající orchestrion, který i při své jednoduchosti a nevelké hmotnosti nemá moc dobré jízdní vlastnosti. Desiro je proti němu luxus. Ale dneska už stejně každý ví, že lež se toleruje, takže se tady bude lhát dál.

Slunce

Desira že jsou nepohodlné jo? :-))))) A co tedy potom jsou všechny ty hrůzy, co na téhle trati provozuje a provozovala ČD? Napovím vám: předpotopní hajtry to jsou.

Od lesa

Ty hulíš dobrej matroš, co…? Mám zkoušky na většinu dieselů co tady jezdí a nic lepšího než Desiro jsem neřídil, je to paráda.

Petr

otázka jestli pohodlí stejně cítí i cestující, jelikož jak se to řídí strojvedoucímu jim je šumák

Od lesa

Většina, co vylezla z 810 a jeho derivátů hodnotí kladně. Držkují jen potížisti, kterým nebude dost dobré nikdy nic (zajímavé je to, že vlakem jakékoliv barvy jezdí stále) a režijkáři.

J.E.B

No nevím, britská firma, německý vlastník a bulharští strojvůdci, k tomu ojetá vozidla s interiérem již také dosti zašlým, opěrky a stolky nikde, vlakový personál nezná tarif a to všechno o korunu a něco levněji než ČD. No pokud to přijde kraji jako velká výhra, tak ať ty peníze posílá za německým vlastníkem dál a do státní akciovky už ani korunu, že. Teď malinko odbočím, všichni politici (krajští i vládní) velebí evropské dotace, ale kdybychom se na to podívali globálně (oblíbené to jejich slovo), tak ČR odvede do EU a prostřednictvím zahraničních vlastníků cca trojnásobek a možná i více toho,… Číst vice »

Daniel Mach

Takže raději dráž a v Regiošrotu? Budete nějaký masochista, asi.

kix

Kde je v lbc kraji arriva o tu korunu a něco levnější, když oba dopravci jezdí na krajský tarif?

Od lesa

Bulhaři jsou tady 4 nic víc, fírové jako každý jiný. V celkovém objemu zanedbatelné množství. Napište někdo, kolik přesně je tady fírů s cizím občanstvím a nechte polemik.

Joseph

Navoněná bída, tak to na mě celé působí.

Novotný

Snad se Kraj poučil a nebude dávat zakázky firmě, která se už neosvedčila a bude mít perosnální i provozní problémy, jen proto, aby ušetřil něco málo peněz na úkor kvality dopravy a spokojenosti cestujících.

Jerry

Je mi jedno ať tu jezdí dopravce třeba z konce světa.je to všecko o ceně pokud kraj nepustí peníze tak se tu bude jezdit vraky typu 810 a 845.a nevěřím že Arriva doveze desiro ,když má problém s 845.

Kubrt

Hm, na těch vlacích Liberec-SP-Lomnice desira už jezděj.

Zdeněk

Vy si opravdu myslíte, že desiro je nějaká výhra??

Slunce

oproti šrotu ČD na těchto tratích je to minimálně zlatá medaile. Až dotlačí ČD nějaké pohodlné a výkonné stroje, tak to třeba zlatá medaile nebude. Ale za 30 let ČD na těhlech tratích mezi Lbc-Turnov-ŽB-Jaroměř… nepředvedla kromě nasazení šrotu vůbec nic.
Ve vozech to kromě typického ČD smardu skřípe, píská, klepe, hučí – všechno, jen ne komfort cestování ve 21.století.

Chytrý za 2

Dnes po poledni bylo v Radiofóru téma situace na železnici. Nasranost národa zdá se být veliká. Měly by se za tento stav rozdávány medaile. Ale spíše důtky.

Daniel Mach

Na internetu je pod článkem anketa, a tam si polovina hlasujících situaci pochvaluje. Samozřejmě to nevypovídá o ničem, ale používat tu velkohubé neslušné komentáře asi není zapotřebí.

patology_chef

Pokud je zdrojem dat anketa s počty hlasů, pak do řádu stovek nemá smysl brát vox populi vážně. To zvládnou zaměstnanci, jejich rodinní příslušníci a jejich kamarádi 😉

ČD4ever

Co je to Radiofórum?

???

Proboha to snad nemyslí vážně. Arrivě výkony po jejich předváděčce pouze odebírat!!!

Vít Jůza

Když čtu příspěvky o informačních systémech vlaků … ještě před nástupem Arrivy jel jsem z Turnova do Semil vlakem končícím v Semilech. Úžasný moderní akustickovizuální informační systém „vyhazoval“ cestující v Železném Brodě, „kde vlak končí“. Naštěstí tam byl i živý průvodčí, který mě na dotaz v Železném Brodě uklidnil, že vlak samozřejmě jede do těch Semil. A s takovýmito systémy, kdy posádka vlaku může vědět, že ukazují nesmysly, ale nic s tím krom osobní dementace nenadělají, a když na to přijde, tak vlak se vzorovým nejmodernějším informačním systémem trpělivě obchází průvodčí a informuje osobně, jsem se setkal v různých částech… Číst vice »

Petr Nick

Je nutné zvážit, zda být tak velkorysý k dopravci s nejnižší cenovou nabídkou po tom, co se tu dělo po 15.12. 19, ale to určitě kompetentní lidé vědí a bude se s HK krajem ještě jednat. Za mne bych tam rád viděl Regio Shuttle – dvojíčku nebo solo, podle zájmu cestujících.. Ke spokojenosti režistů ( jen bonus, nemající vliv na volbu )

Honza

Pane Sůro, nemusíte každý svůj sen hned po probuzení vložit na web. podívejte jak to potom vypadá.

Růža

Arriva:Líbí se nám jezdit až do Jaroměře. A aby to šlo, zrušíme tu Lomnici. A za rok seženeme jiný úsek a tu Jaroměř zrušíme.Je to vůbec možné?

Růža

Ví někdo, jaké jsou skutečné náklady provozu na lince Stará Paka – Lomnice s 810 a Diserem? Nepochybně je to lepší vlak než 810, ale kapacitně je v tomto případě hodně předimenzovaná jednotka Disero.

LAR

Pokud na výkon Stará Paka – Lomnice bude využito Desiro ( + fíra a Vč) mezi výkony na 030, pak to bude nákladově vždy levnější než 1x 810 jen na výkony na „Lomnici“, protože k té 810 ještě potřebujete minimálně dalšího fíru, který vychází nakladově nejvíc.

Růža

Dobře, ale když půjde Arriva na Jaroměř a na Lomnici se vrátí ČD tak to bude podle vás dražší. A o to bude někdo, kraj stát? Moc to teda nechápu, jaký je potom smysl soutěží.Proč by kraj nahrazoval levnější a kvalitnější dopravu zase dražší a méně pohodlnou ?

Ušatá

A to ještě také může být i u té 810.

Ušatá

Hlavně skutečná cena provozu 810 musí být podstatně nižší. Když ono se to vše průměruje a ještě se to dělí podle některých tratí. Ach jo. Ať žije objektivita a skutečné technické údaje. A stát, který by měl mít odbornlky na technické a ekonomické věci by tím pádem měl vědět a mít dávno spočítané, co kolik a proč opravdu stojí. Zveřejňovat to nemusí, ale vědět by to měl.

LAR

Pane Sůro, plácáte nesmysly. Spojení Liberec – Stará Paka – Lomnice bylo od počátku součástí zadávacích podmínek na provozování vlaků na tratích 030 a 046. ČD měli zůstat je 3 páry doplňkových výkonů, které se třemi soupravami obsluhujících trať 030 nebylo možno objet.

Možnost o rozšíření vozby až do Jaroměře byla přidána až dodatečně a aby se náklady výš než je nutné bylo současně uvažováno s tím, že by výkony na „Lomnici“ případně mohl vozit i jiný dopravce.

Jiří Kocurek

Jojo, Arriva přece všem dokázala, že neumí sehnat ani jeden jediný motorák navíc. Má jich přece stále stejný počet jako 9.9.2019! (ironie)

Petr

Na německých vrakovištích už asi bylo všechno vypleněno a není již kde brát. 😀

Chytrý za 2

Jestlipak to tam taky bude zase odvezeno? Nebo je to v Německu bráno jako ekologická likvidace?

Kuba

Uznejte, že protrasování do Jaroměře je poněkud smysluplnější než do Lomnice, kam to ze Semil trvá takto vlakem oklikou dvojnásobnou dobu proti přímému autobusu.

J.E.B

Uznejte, že je vcelku jedno, kam se trasa ze Staré Paky zlomí, protože zde dochází k velké výměně frekvence mezi směry, doufejme však, že chystaný dopravní model obou krajů u Os i R bude k nečemu a né k ničemu a v Pace budou zachovány přípojové vazby alespoň jako dosud.

Kuba

Ta výměna je ale do různých směrů různě silná na Lomnici je od Semil logicky nejslabší. Nejvhodnější by to bylo protrasovat na Novou Paku, Jaroměř je druhá v pořadí. Doufám, že nový dopravní koncept nebude znamenat nějaký radikální převrat, když systém vazeb v Podkrkonoší celkem slušně funguje. Jediné, s čím by bylo záhodno něco dělat, jsou dlouhé pobyty Os v Turnově a tím jejich nepoužitelnost pro cesty skrz Turnov.

J.E.B

Na druhou stranu tento směr je i pro cestující výhodný, protože z obcí mimo Lomnici je BUS spojení do Semil a dále v průběhu dne v podstatě nulové a cestující, kteří nemají Opuscard nemusí kupovat dva papírové lístky a přijde je to tudíž levněji. Z hlediska proudů cestujících po železnici je historicky z Lomnice nejsilnější frekvence v dálkové dopravě směr Hradec a Pardubice a v regionální směr Nová Paka, je to dáno tím, že okres Semily spadal do bývalého Východočeského kraje a logicky tím pádem i většina cestujících směřovala tímto směrem. Nezanedbatelná frekvence směřovala i do Prahy, když tam jezdily… Číst vice »

BoH

Řekl bych, že v současné době je o něčem takovém uvažovat trochu předčasné. Uvidí se za rok…

Jiří

No jasně, potom budou mít všichni kecy, že na to bylo málo času a Pars jim ty šroty nestihl zprovoznit 🙄

Jiří Kocurek

Já myslím, že ČD jsou jediná volba. Ikdyby hrozilo, že týden vůbec nevyjedou, protože odborářům bude vadit, že v úplně jiném kraji jim neplatí režijka. Ne jako ta podlá Arriva, která má zpoždění kvůli závadě motoru.

X 1

Jiří
Kraje budou požadovat nízkopodlažní vozidla a určitě vyšší rychlost než Regionova.
Co nabídnou z ČD?

Jenda

Virtuální Pesy? 🙂

patology_chef

No tak jaká je schopnost kteréhokoli dopravce sehnat do roka volné Desiro? 😉 Mně se jeví reálné dvě varianty vozidel: 843 a 845. Pokud si teda máme polepšit od regin.

X 1

Ani jedno není nízkopodlažné. Hlučnost (vnější i vnitřní) je na hraně. Nevím, nevím.

Vít Jůza

Řekl bych, že se to spíš mělo řešit už dávno.

Mirek

Bydlím na trase trati Stará Paka – Jaroměř a je mi jedno, který dopravce tu jezdí nebo bude jezdit, ale hlavně ať něco jede, však poslední spoj směr Jaroměř jede kolem 17 hodiny!Rychlíky nepočítám, ti v obci nestaví.

Chytrý za 2

To jste dopad!

J.E.B

Ano, je to prostě ostuda, poslední Os spoj směrem na Mostek v 16:33 ze Starý Paky. Asi nějaká neveřejná dohoda kraje s autobazary 🙂

Martin

Mezi Starou Pakou a Jaroměři bude mít hlavní slovo Královéhradecký kraj. A Desiro by tam opravdu v tuhle chvíli bylo zbytečným luxusem.

Kubrt

Jestliže někde označíme desiro na vlaku jako luxus, tak to znamená, že luxus je i ten vlak vůbec. Což si v případě osobáků SP-Jaroměř nemyslím, byť nejsem zastánce nezbytnosti zachování provozu přes každý kdy položený pražec.

Martin

Luxus je to pro stávající úroveň provozu (810 á 4 hodiny) v porovnání s ostatními spoji v kraji.

Arimatejsky

Jenže nejde o tuto chvíli, ale o rok 2022.

dopravák

A můžete aspoň naznačit, co že se to tam v roce 2022 tak významně změní, aby tam bylo potřeba něco víc než „šukafón“, nebo v sezóně případně „regiokřápy“, a hlavně aby to bylo ekonomicky udržitelné i na každodenní celodenní dvouhodinový takt? Tam je původem toho současného „neštěstí“, že se (asi především vinou Libereckého kraje) prosadila modernizace trati přes Starou Paku místo modernizace mnohem kratší trati přes Jičín – pak by mezi Jaroměří a Starou Pakou (resp. až Turnovem) stačily místo rychlíků jen nějaké Sp vlaky (v současném dvouhodinovém taktu) se zastavováním také v Kuksu (minimálně v sezóně), v Bílé Třemešné,… Číst vice »

Alibaba

„Modernizovat“ trať přes Jičín by bylo o hodně finančně náročnější. Třeba si to tam nějaký stratég připravuje na komplexní předělání směrových poměrů, bez kterých by nějaké modernizace neměla vůbec smysl.

Marek

Což není pravda. Měrné náklady na kilometr by byly velmi podobné, spíš nižší u 041. Na 030 jsou vysoké náklady na četné mostní objekty, tunely nebo skalní svahy (z nichž některé se v rámci optimalizací vynechaly!), což u 041 odpadá a zase by zde figurovaly náklady na zabezpečení zbylých přejezdů. Časová úspora by ale na 041 byla pro rychlou vrstvu značná, pokud by došlo k rekonstrukci kolejí a zvýšení traťové rychlosti na maximum možného, co směrové poměry dovolují.

Marek

Ještě doplním v řeči čísel: při srovnání obou rekonstruovaných tratí 030 a 041 by jízda rychlíku z Hradce Králové do Turnova stále vyšla o přibližně 15 minut rychleji přes Jičín. Předpokladem jsou 4 zastavení a bezúvraťové zapojení v Turnově, které je součástí připravované rekonstrukce.

Marek

Doplním, že při porovnání obou rekonstruovaných tratí 030 a 041 ve stávající stopě by 041 byla pro rychlou vrstvu (se čtyřmi zastaveními) stále o cca 15 minut rychlejší – za předpokladu zrušení úvrati v Turnově, která je součástí chystané rekonstrukce stanice.

Kuba

Smím se zeptat, jakým postupem jste došel k číslu, které uvádíte?
Jinak důvodem proč po 030 a ne po 041 je hlavně to, že 030 může u úsekové frekvence konkurovat silnici, zatímco I/35 po kolejích nikdy netrumfnete. Většina cestujících v těch rychlících nejede z Liberce do Pardubic, ale v relacích jako Semily – Turnov nebo Dvůr – Hradec.

Marek

Vycházím z maximálních dosažitelných rychlostních profilů obou tratí, daných stávajícími poloměry oblouků a uvažuji vozidla s přiměřeným měrným výkonem, tedy 8 a více kW/t.

Marek

Železnice netrumfne silnici ve většině relací v tomto širším regionu, v tom je 030 spíš výjimkou.
S dobou jízdy 1h15m Hradec – Turnov by rychlík mohl autobusu zdatně sekundovat. Přinejmenším do doby, než by 35 byla celá D.

Filemon44

Dvůr bych snad ani neřešil…kolik tamních obyvatel vůbec ví, že jejich město má nádraží?

Alibaba

Jenže nechat 041 ve stávající stopě (kromě úseku Ostroměř – Jičín, kde to stavěla ÖNWB jako hlavní trať) je blbost, 030 je na tom směrově lépe.
A těch přejezdů je tam opravdu hodně, ale ty by se daly spláchnout občas nějakýma přeložkama.
Zrušení úvratě v Turnově dávám taky ano.

Marek

Zase není úplně pravda 🙂 030 má taky několik propadů rychlosti v obloucích o poloměrech slabě nad 200 metrů. Jediný pořádně rychlý úsek je prakticky až od Borovnice na Jaroměř, kde může být často 90-100, ovšem současně by tam nešlo o moc více. Lépe řečeno bude, až se udělá odstraní 60 přes Mostek. Na 041 pak jsou sice četnější oblouky o poloměru, ale to hlavně mezi Jičínem a Turnovem, kde by se současně přeložky dělaly nesnadno a přinesly by i zvýšení už tak ne malých sklonů. Mezi Hradcem a Ostroměří to je srovnatelné s 030, a zde by se skutečně… Číst vice »

Alibaba

To že má 030 propady nepopírám. Třeba takový jeden smutný propad je kousek za Pakou, který je z důvodu padajících skal. Jen říkám, že je na tom lépe.

maggie

Jen to ne. Hlášení stanic 0. Ani text, ani slovo. V zimě legrační, jak je furt tma 🙂 Doufám, že alespoň firma ví, kam jede.

Chytrý za 2

Ale neví kam se řítí. 🙂

Alex

Tak hlavně, že ve všech vlacích ČD dnes hlášení máte… 😀 😀

Lesan

Opravdu je výhodnější poslat na trať, kde stačí 814 nebo dokonce 810, jednotku Desiro? Ano, vůči cestujícím je to přívětivější vozidlo, jen se mi zdá, že to bude vzduchovozič jedoucí minimálně za dvojnásobné náklady.

-TR-

Kdyby se zahustil provoz na dvouhodinový interval po celý týden, tak nárůst počtu cestujících lze předpokládat. Ovšem pouze za předpokladu, že Arriva (nebo ČD) výrazně zlepší své služby. Obávám se, že tento předpoklad je nereálný.

Ondra L.

Tim si nejsem moc jisty, rust poctu cestujicich z poslednich let delaji hlavne lidi z mest. Na venkove stale plati, ze pesky se jde akorat od dveri domu ke dverim od auta, na zastavku uz nikdo moc nedojde.

-TR-

Jenže osobní vlaky v Libereckém kraji mají tu výhodu, že jezdí zpravidla v hodinovém prokladu s rychlíky a doplňují tak jejich interval. Jsou tedy využívány i pro relace mezi rychlíkovými stanicemi – ne každému se chce čekat na rychlík, který jede až za hodinu.

Kuba

To je pravda, ale v tomto konkrétním případě by to vyžadovalo, aby ty osobáky dojely aspoň do Hradce. Vazby z Jaroměře na severozápad nejsou moc silné, Dvůr bez busových přípojů jako by nebyl (a ty busy budou logicky pořád vázané přednostně na rychlíky, které zde křižují) a z Hradce je to osobákem o půl hodiny delší a ještě s přestupem.
Nicméně taky nutno říct, že zdejší poptávka byla celkem systematicky ničena mizernou nabídkou se čtyřhodinovými děrami, na spoustě podobných tratí v okolí osobáky jezdí a taková tragédie co do obsazenosti jako tady to není.

Vít Jůza

Ale rychlíky se snad budou křižovat v Turnově, Staré Pace a Jaroměři, Dvůr Králové bude obsluhován osobáky, ježto rychlíky by 46 km Jaroměř – Stará Paka se stáním ve Dvoře Králové s dostatečnou rezervou za půl hodiny nestíhaly.

Kuba

To je hodně nepravděpodobný scénář, potřebnou průměrnou rychlost 86 km/h byste tady vykouzlil leda s nějakým bimbadlem. Turnovou bych věřil, ale Jaroměř k tomu je mimo realitu.

Kuba

Rychleji jsem psal než četl a nevšiml si té Staré Paky. Pokud jste myslel jezdit Jaroměř – Turnov za dvě hodiny, tak věřte, že by vám cestující za prodloužení jízdní doby o skoro půl hodiny moc nepoděkovali.

Tronda

Pro zdejší rychlíky by technicky bylo ideální něco jako německá řada 612 a DB už i některé nadbytečné mají, to je koneckonců jediná možnost jak je k nám dostat, protože takováto nová vozidla u nás nikdo nezaplatí. Ale zase by to mělo špatnou barvu, tak bysme se dozvědli, že proti moderní 843 je to ojetý šrot.

patology_chef

Abyste mohl naklápět, musíte mít jiné než obvyklé přechodnice. Takže bez úprav infrastruktury si nezaklopíte 😉

Alibaba

Spíš by to chtělo zprovoznit vlečku pro osobní dopravu do Dvora do města a zadrátovat ji.

Jinak si myslím, že 810 je na tuhle trať, co se týče objemu velikostně tak akorát. Možná by se mohla nahradit jednovozovým LINTem.

Kuba

A vleky se tam v létě tahají pro potěchu šotoušů?

LAR

Vlaky se tam tahají kvůli případným kolařům, jinak i v létě je to v úseku Dvůr Králové – S.Paka bída.

Arimatejsky

I na venkově někteří nemají řidičák někteří auto a semtam přijede nekdo z toho města.

Ondra L.

Arimatejsky: v tom mate samozrejme pravdu. Ja reagoval na to, ze zde od vylepseni sluzeb nelze ocekavat podstatny rust poctu cestujicich. Ale treba se pletu…

Aljašský pes

Netvrdil bych přímo a jen lidi z měst. Spíše z příměstských oblastí, zejména z nových satelitních městeček, kde vlak opravdu zajede během 20-40minut do centra většího města. Pokud se jedná o nějakou lokálku, která byla stavěna jako vlečka do cukrovaru, a kde 810/814 jede oproti přímější silnici oklikou 15km s přestupem na rychlík do většího centra, tam nepomůže ani když to je hodně blízko Prahy. Jak je na tom demograficky oblast mezi Jaroměří a Starou Pakou netuším.

Jiří Šrámek

Jde o kopcovitý, řídce osídlený region. Žádná větší sídla zde v dosahu železnice nejsou (vyjma Dvora Králové). Jediné trošku větší obce jsou Bílá Třemešná s cca 1300 obyvateli a obdobně velký Mostek, jinak nic. Na přeplněné vlaky to moc nevidím bez ohledu na jejich takt či typ vozidel.

Alibaba

Tak ani ty dvě zmiňovaná města Dvůr a Bílá nemaj nádraží vhodně umístěné vzhledem k jejich centru. 🙁

Šrot jako šrot

A kdyby tam jezdil soukromník s 810, tak by tady bylo zase kritiku, co to tam posílají za šroty…

Tronda

Oni by ty kritici z řad šotoušků vylezli i kdyby tam ČD posílali třeba 814, jenže když nejde vyhejtovat desiro, protože proti šukafonu by to bylo opravdu trapné, tak aspoň napíšou, že stačí 810.

Jiří Kocurek

Kdyby tam soukromník namísto Žraloka poslal náhradu v podobě 810. To by bylo něco o tom, jak nemá zálohy. NEZÁJEM že o 2 vozidla dočasně přišel cizím zaviněním při srážce na přejezdu. Odebírali by mu licenci. Proč? Protože kdo chce psa bít, tak ho seřeže i za to, že psí boudu rozmlátil padající strom. Takový si samozřejmě nepřipustí, že psa seřezal neprávem.

Jedine vlaky

Pokud chceme zpátky rok 2009, kdy vlakem jezdil ten, kdo neměl na auto, tak můžeme. Nejlepší manuál k tomu, jak dostat lidi zpět do aut a z kolejí na silnice. Nevěřím v tom, že to Arriva zvládne.

X 1

Za deset měsíců příprav do zahájení provozu to nezvládne nikdo. Ani ČD, a už vůbec ne Arriva.
Sehnat odpovídající vozidla (starší+modernizace nebo nová), nedokáže ani Krakonoš, natož Trautenberk.
Kontrakt by měl být oznámen již dnes, aby času bylo alespoň trochu více.

Chytrý za 2

👉 Ono není nejdůležitější udělat to do půl roku, ale pracovat to koncepčně s výhledem do budoucna a hlavně h o s p o d á r n ě ! 👈

Erik

Ani odlepit německé nápisy a mapy uvnitř vozů. No koukám, že na to je třeba 5 let.
A na zprovoznění panelů a informací na nic kolik?

Jiří Kocurek

A nezapomeňte nalepit zeléné pruhy nad dveře. Celý 1 rok před platností smlouvy byla ta vozidla k dispozici na depu každou noc.

Erik

Nejsem zaměstnanec ČD, takže nevím proč mi to říkáte. Nějaké pruhy mě nezajímají. Zkuste být trošku konstruktivní.

X 1

Kocór pouze upozorňuje na fakt, že nejen Arriva ale i ČD mají na háku (neplní) povinnosti, vyplývající ze smluv s objednavateli.
Takže Vaše invektivy, ohledně Německých nápisů jsou v tento okamžik naprosto irelevantní.

Chytrý za 2

Však aspoň můžete studovat německé reálie.

Jenda

Kde jsou prosím na Desirech do Staré Paky německé nápisy?

Martin

Pokud mají mít v HK-kraji jasno do poloviny roku, tak budou mít dopravci 17 měsíců na přípravu.

Chytrý za 2

Ale Arriva s těmi plechovkami přiskákala přes noc. Pane!

Kuba

Jistě, čtyřhodinový takt v šukafonech je ta správná nabídka, narozdíl od dvouhodinového v desirech.

Kuba

Není, bude až od konce dubna a zase jenom do začátku října.

dopravák

A jste si jistý, že třeba za 3 roky tam objednatelé objednají větší rozsah osobní dopravy, než jaký je tam objednán na letošek, když frekvence tam asi nijak významně nevzroste?

Kuba

Jisté jsou jenom smrt a daně a současná agónie smozřejmě může pokračovat, ale pokud se na to objednavatel podívá racionálně, tak jsou možné jenom dvě cesty – osobáky úplně zrušit (možná kromě letní sezóny) a nebo je doplnit na použitelný interval, aby byly aspoň trochu atraktivní.

Chytrý za 2

Arriva má backround v Německu. Odtud je budou podporovat jak to jen půjde. Potřebují to tady co nejvíc obsadit.

Chytrý za 2

A není zájem o co největší podíl na trhu zákonem podnikání? Pak by se zase mohli zdejchnout.

Petr Zdobinský

Jak se ukazuje, politici čirou náhodou uzavřeli zcela nevýhodné smlouvy pro občany. Nyní hrají divadlo, mluví o pokutách a dělají bu bu bu. Čunek se již pochlubil, že železniční bordel na Zlínsku nemůže vypovědět.

-TR-

Vypovědět ho může. Ovšem to by Arriva musela mít ještě víc průserů než dosud. Smluvních pokut ještě nebylo uděleno dostatek.

Zde je text smlouvy ke stažení: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/8675863

Erik

Jak Babica, když nemáte Arrivu, tak tam dejte Arrivu. A když nemáte nic, nedávejte tam nic.

Petr Zdobinský

Z dnešní diskuse na idnes o Arrivě :
Dneska ráno jejich nefunkční jednotka na jednokolejné trati (Os 4332) zablokovala kompletně dopravu kolem Uherského Brodu. Sám teto vlak přijel s +110, ostatní postižené vlaky (včetně R a Sp od ČD) nabrali od 20 do 75 minut.

Zlepšení tu určitě je RvRv

Daniel Mach

Vzhledem k tomu, že tato diskuse je o trati Liberec – Stará Paka – Jaroměř, tak děkujeme za „konstruktivní“ příspěvek.

Erik

Copa, nehodí se to, když je na tom ilustrovaná schopnost Arrivy. Jděte to říct těm lidem, co ráno vyhodili na mráz v Újezdci. To už pane Mach takový hrdina nejste co. Ať celá Arriva táhne do…….

Daniel Mach

A v které části tratě ze Staré Paky do Liberce se Újezdec nachází? To abych věděl, kam zajet.

Petr Zdobinský

Tato diskuse je o tom nejhorším, co přišlo na české koleje v historii – o Arrivě -. zcela neseriózním subjektu, který neplní své závazky, bohužel neplnil je nikdy – např. v PID mají jejich autobusy nejvíce vynechaných spojů. Dále je tato diskuse o nezodpovědných politicích, kteří uzavřeli nevýhodné smlouvy pro občany, protože neviděli, co vidět měli. Za to si je my platíme z našich daní, včetně ansámblu zbytečných úředníků. Položili tito lidé Arrivě následující otázky: Doložte nám, že vlastníte dostatek vlastních vozidel k zajištění poptávaného provozu ? Doložte nám, že máte dostatek náhradních vozidel pro případ mimořádných událostí ? Doložte… Číst vice »

Erik

Víte co je nejhorší? Že máte pravdu.

X 1

Když bude regulérní soutěž, i Smetana bude. 😉

dopravák

-TR-: Vypovědět smlouvu skutečně fakticky nemůže – protože by nesehnal žádného dopravce, který by mu ten rozsah výkonů a za takovou cenu byl ochoten a schopen odjezdit s problémy menšími než má ARRIVA vlaky teď, což by byla už asi definitivní „smrt“ (minimálně politická) nejen Čunkova, ale dost možná i „lidovců“ v této části jinak dost klerikálně cítící Moravy.

-TR-

Jeden takový dopravce tady je – České dráhy.

Kuba

Myslíte, že ČD mají ty soupravy schované někde v Blaníku? Nejezdí spíš už náhodou někde jinde?

Daniel Mach

V čem jsou smlouvy mezi Libereckým krajem a Arrivou pro občany nevýhodné? Zatím to na nic neukazuje.

svojsin

Protože když to není s ČD, tak je to nevýhodné. Na ničem jiném nezáleží 🙂

Chytrý za 2

Opak je přece pravdou. Jakmile to není s ČD, je to výhodné! Půta v tom má jistě jasno.

Erik

Ano, občanům jistě plně vyhovuje, když vlaky nemají žádný informační systém. Proto občany je to výhodné procvičí si němčinu. Po tom co předvedli, je hnát bičem od krajského úřadu.
Pro některé: jsem obyčejný cestující, bez jakéhokoliv vztahu s ČD, protože vím, že první postižený to použije jako pokus o argument. Schválně, kdo to první použije.

Lukáš

A ukážete nám, kde má takový informační systém třeba 810, Bymeečka, Bt a další?

Daniel Novák

Neměl být cíl liberalizace zlepšení kvality cestování? Arriva sem doveze šrot, počínají si jako amatéři a její apologeti z toho blahem hýkají.

Tronda

Tak znova, v čem jsou vozidla Arrivy horší než 810, Bymee a Bt a protože diskuze je o Os Jaroměř – Paka, můžete hlavně rozebrat výhody 810.

Jerry

Trondo žádné vozy řady být a byme se v provozu neviděl.vyhoda 810 je že je levná na provoz a tím to končí.ale na trať do 15 km 810ka stačí.i soukromníci provozují 810 ky např.do Vrbna pod Pradědem ..vyzkoušeno ..pěkné obutá šunka od gw train Regio.

Tronda

žádné vozy řady být a byme se v provozu neviděl.

Bohužel nerozumět řeči tvůj kmen.

soukromníci provozují 810 ky např.do Vrbna pod Pradědem

Tohle je diskuze o t Jarmoěř – Stará Paka, ale stejně neutrpěl jsi psychickou újmu, když sis musel koupit jízdenku?

Daniel Mach

Jestli je ten provoz s 810 levnější než s Desiry, proč ČD nenabídly tu nižší cenu?

Ušatá

Hádejte. Už to tu bylo psáno vícekrát, jaký je systém v počítání nákladů na vlaky!

Jiří Kocurek

Takže ta 560.001 s prohlým vozovým rámem je vlastně luxusní vozidlo, narozdíl od starého štoru vyrobeného o 40 let později. Jo aha, v té 560.001 platí režijka. Teda neplatí, NEBUDE SE JEZDIT!

Ondra L.

Nevim jak ve stary pace, ale u nas teda 810 informacni system ma

Chytrý za 2

Starý pako se píše s velkým, ypsilon pak s dlouhým tvrdým. 😃 🆗

Vít Jůza

Starý pako se píše samozřejmě s malými, při pokusu o spisovnost to staré pako.

BND30

A ta plechová cedule na boku je vosk ? 🙂

Chytrý za 2

S těmi se nám ale nikdo na trati nedere. Ty dosluhují.

JarynJarin

810538 má třeba informák 🙂

Chytrý za 2

Dřívávejc jste se mohl na nádraží zeptat na všechno pakra.

Erik

810 mají v Libereckém kraji na bocích digitální panel, uvnitř monitor s informacemi. Ještě něco pane Lukáš?

Daniel Mach

O jaké němčině to mluvíte? To, že měli na čelech DB je pro vás procvičování němčiny? To jste se v mládí dost flákal.

Erik

Tak proč jsou uvnitř plánky dopravy z Německa. O tom co má na čele, není řeč.

Daniel Mach

Jel jsem s Arrivou už třikrát, a plánek z Německa jsem neviděl. Máte nějakou konkrétnější zkušenost?

kix

Možná už to je napraveno,taky dostaly od kraje ultimátum, ale v prvních týdnech provozu byly desira komplet v němčině a bez funkčního IS

Daniel Mach

V prvních týdnech … začaly tam jezdit 12.12. a dnes je 10.1., tak to jsou cca 4 týdny. Takže spíš by to chtělo napsat v prvních dnech, když už. Já s nimi jen poprvé těsně před Vánocema. Souhlasím s tím, že informační systém nefunguje a ty ručně psané cedule byly také pro ostudu. Nevím, jak to mají ve smlouvě, ale pokud pokutovat za neplnění, tak ano. Jestli ale je podmínkou smlouvy funkční infosystém, tak jaké pokuty dostávaly ČD, když jim nefungoval? Zkušenost z loňského léta – osobní vlaky stavěly v Dolánkách, Líšném a dalších zastávkách na znamení, protože chyběl funkční… Číst vice »

Lux

skromný dotaz a přirovnání: Koupím si od policie vysloužilý auto a zanechám jej v původních barvách a nápisech. Dobře a budu jej provozovat – zastaví mne Policie a co mi asi řekne – kolik asi zaplatím, bude mi stačit na to řidičák?. Diskutujeme zde o „DB“ na čumáku vlaku – tak tedy v tom případě 845 jsou tedy vynikající obrázek a reprezentace současné německé státní železnice DB v cizině – nebo už jsme plně německá kolonie? Jestli to tak chodí i v tolik opěvovaném Německu – že tam jezdí takovéto super moderní vlaky, tak potěš Bůh a všichni svatí!!

Alibaba

Ze zákona je zakázáno provozovat auta v barevných provedeních policie.
Kde je to zakázáno u vlaků? Tam je to maximálně ostuda dopravce, ale mě to třeba do přiměřené doby (cca 1 rok) nevadí a chápu to, že si vozidla někde koupil, a chvíli trvá, pokud fungujou okamžitě, něž se dostanou k nějaké barevné úpravě.

Daniel Mach

Kdybychom byli německou kolonií, tak mi to neva, ale jinak už tam místo DB mají Arriva. No na označení mi až tak nezáleží, a v jiné diskusi už jsem psal, že ty označníky a cedule mohli mít od začátku slušnější než psané rukou. Jestli je to na pokutu, budiž, ale na zrušení smlouvy? No to by byl slušnej ůlet.

Chytrý za 2

Hleďme! Pak by měl být vypovězen on.