Arriva může získat další zakázku na železnici. S Libereckým krajem má opci na vlaky do Jaroměře
Jednotka Siemens Desiro provozovaná společností Arriva vlaky. Foto: IDOL
Společnost Arriva vlaky by mohla od jízdního řádu 2021/22 nahradit České dráhy na další trati. Loni v prosinci uzavřená smlouva
S Arrivou budou jezdit jen ti, kdo nemají jinou variantu dopravy. Kdo chce kam…
Vstřícný krok vůči chudší dcerce DB.. Dětské nemoci se už vychytaly, tak se můžeme těšit !
Tady si snad někdo dělá p.del….
Moje babička říkávala:“ Komu není rady, tomu není pomoci“. Moudrá to žena.
zadávat to přímo ČD s jejich předpotopními nevýkonnými, nemoderními, nepohodlnými a často smradlavými hatrami, že jo?
Tak zrovna ty vlaky, který má ČD na trati 030 jsou v celku moderní a výkon v diesel elektrice je vyšší a pro tratě v podhůří a horách mnohem vhodnější v tomto případě.
Myslite ty 810 a jejich derivaty co jezdi jako Os? U nich pocty hnanych naprav jsou opravdu ukazkove pro podhuri.
Matouš 7:21 „Nesudte, abyste nebyli souzeni“ aneb prikre hodnotit snahu Arrivy nabidnout alternativu k CD, kteri denne ukazuji ze je jim „vsechno jedno“ (cest vyjimkam) je opravdu moudre.
A to že na Arrivu pro Liberecký kraj,jest podáno trestní oznámení za zmanipulované výběrové řizení?Měl by Krajský uřad posečkat na výsledek vyšetřování policie co myslíte?Dle toho se zařídit.VN
Trestní oznámení můžete podat na kohokoliv pro cokoliv.
To máte pravdu,ale zde jste i na těchto stránkách zveřejnil několik zvlaštních okolností ,které by mohly vesti k pochybnostem.Dle mého názoru především statní zpráva, už ve svém vlastním zájmu i tyto pochybnosti vyvrátit.Jen jsem chtěl řici že bylo podán,to je fakt?VN
Tak když tvrdíte, že bylo podáno, tak to víte, ne?
Je úplně jedno, jaké jsou zkušenosti s Arrivou. Prostě směr je daný a bude se v něm pokračovat.
To snad nemyslí vážně. Ale jako forma jak vyhnat lidí z vlaků to funguje Arriva se svojí nespolehlivostí spolehlivě
Lidi z vlaků vyhání hlavně neexistence jednotné jízdenky.
Neodpovídající technika a neschopnost všech dopravců, je až na druhém místě.
Zrovna za ten tarif Arriva nemůže…
To vím. Jednotnou jízdenku, podělalo ministerstvo.
Arriva mezi Jaroměří a Libercem?? Kristuš, jen to ne!!!
Snad to vyjde a budou desira misto CD srotu.
Budou šroty jménem Desira. jel jste s tím vůbec někdy? Nepříjemné, nepohodlné, málo vybavené. Prostě taková tramvaj na železnici. Toto na železnici nepatří.
Podle mě Desiro není špatný vlak. Designově sice nic moc, ale je to tiché a a celkem i pohodlné. Rozhodně 1000000x lepší, než regiosprinter.
Starý klapající orchestrion, který i při své jednoduchosti a nevelké hmotnosti nemá moc dobré jízdní vlastnosti. Desiro je proti němu luxus. Ale dneska už stejně každý ví, že lež se toleruje, takže se tady bude lhát dál.
Desira že jsou nepohodlné jo? :-))))) A co tedy potom jsou všechny ty hrůzy, co na téhle trati provozuje a provozovala ČD? Napovím vám: předpotopní hajtry to jsou.
Ty hulíš dobrej matroš, co…? Mám zkoušky na většinu dieselů co tady jezdí a nic lepšího než Desiro jsem neřídil, je to paráda.
otázka jestli pohodlí stejně cítí i cestující, jelikož jak se to řídí strojvedoucímu jim je šumák
Většina, co vylezla z 810 a jeho derivátů hodnotí kladně. Držkují jen potížisti, kterým nebude dost dobré nikdy nic (zajímavé je to, že vlakem jakékoliv barvy jezdí stále) a režijkáři.
No nevím, britská firma, německý vlastník a bulharští strojvůdci, k tomu ojetá vozidla s interiérem již také dosti zašlým, opěrky a stolky nikde, vlakový personál nezná tarif a to všechno o korunu a něco levněji než ČD. No pokud to přijde kraji jako velká výhra, tak ať ty peníze posílá za německým vlastníkem dál a do státní akciovky už ani korunu, že. Teď malinko odbočím, všichni politici (krajští i vládní) velebí evropské dotace, ale kdybychom se na to podívali globálně (oblíbené to jejich slovo), tak ČR odvede do EU a prostřednictvím zahraničních vlastníků cca trojnásobek a možná i více toho,… Číst vice »
Takže raději dráž a v Regiošrotu? Budete nějaký masochista, asi.
Kde je v lbc kraji arriva o tu korunu a něco levnější, když oba dopravci jezdí na krajský tarif?
Bulhaři jsou tady 4 nic víc, fírové jako každý jiný. V celkovém objemu zanedbatelné množství. Napište někdo, kolik přesně je tady fírů s cizím občanstvím a nechte polemik.
Navoněná bída, tak to na mě celé působí.
Snad se Kraj poučil a nebude dávat zakázky firmě, která se už neosvedčila a bude mít perosnální i provozní problémy, jen proto, aby ušetřil něco málo peněz na úkor kvality dopravy a spokojenosti cestujících.
Je mi jedno ať tu jezdí dopravce třeba z konce světa.je to všecko o ceně pokud kraj nepustí peníze tak se tu bude jezdit vraky typu 810 a 845.a nevěřím že Arriva doveze desiro ,když má problém s 845.
Hm, na těch vlacích Liberec-SP-Lomnice desira už jezděj.
Vy si opravdu myslíte, že desiro je nějaká výhra??
oproti šrotu ČD na těchto tratích je to minimálně zlatá medaile. Až dotlačí ČD nějaké pohodlné a výkonné stroje, tak to třeba zlatá medaile nebude. Ale za 30 let ČD na těhlech tratích mezi Lbc-Turnov-ŽB-Jaroměř… nepředvedla kromě nasazení šrotu vůbec nic.
Ve vozech to kromě typického ČD smardu skřípe, píská, klepe, hučí – všechno, jen ne komfort cestování ve 21.století.
Dnes po poledni bylo v Radiofóru téma situace na železnici. Nasranost národa zdá se být veliká. Měly by se za tento stav rozdávány medaile. Ale spíše důtky.
Na internetu je pod článkem anketa, a tam si polovina hlasujících situaci pochvaluje. Samozřejmě to nevypovídá o ničem, ale používat tu velkohubé neslušné komentáře asi není zapotřebí.
Pokud je zdrojem dat anketa s počty hlasů, pak do řádu stovek nemá smysl brát vox populi vážně. To zvládnou zaměstnanci, jejich rodinní příslušníci a jejich kamarádi 😉
Co je to Radiofórum?
Proboha to snad nemyslí vážně. Arrivě výkony po jejich předváděčce pouze odebírat!!!
Když čtu příspěvky o informačních systémech vlaků … ještě před nástupem Arrivy jel jsem z Turnova do Semil vlakem končícím v Semilech. Úžasný moderní akustickovizuální informační systém „vyhazoval“ cestující v Železném Brodě, „kde vlak končí“. Naštěstí tam byl i živý průvodčí, který mě na dotaz v Železném Brodě uklidnil, že vlak samozřejmě jede do těch Semil. A s takovýmito systémy, kdy posádka vlaku může vědět, že ukazují nesmysly, ale nic s tím krom osobní dementace nenadělají, a když na to přijde, tak vlak se vzorovým nejmodernějším informačním systémem trpělivě obchází průvodčí a informuje osobně, jsem se setkal v různých částech… Číst vice »
Je nutné zvážit, zda být tak velkorysý k dopravci s nejnižší cenovou nabídkou po tom, co se tu dělo po 15.12. 19, ale to určitě kompetentní lidé vědí a bude se s HK krajem ještě jednat. Za mne bych tam rád viděl Regio Shuttle – dvojíčku nebo solo, podle zájmu cestujících.. Ke spokojenosti režistů ( jen bonus, nemající vliv na volbu )
Pane Sůro, nemusíte každý svůj sen hned po probuzení vložit na web. podívejte jak to potom vypadá.
Text byl vložen asi v deset večer, nastaven na vydání na 5.00:-)
Arriva:Líbí se nám jezdit až do Jaroměře. A aby to šlo, zrušíme tu Lomnici. A za rok seženeme jiný úsek a tu Jaroměř zrušíme.Je to vůbec možné?
Spojení Stará Paka – Lomnice mělo zůstat u ČD, nicméně Arriva nabídla výrazně nižší cenu za tzv. doplňkový výkon než ČD. Využívá k tomu jednotky, které by jinak podle krajem naplánovaných oběhů stály hodinu ve Staré Pace. Takto je postavená smlouva.
Ví někdo, jaké jsou skutečné náklady provozu na lince Stará Paka – Lomnice s 810 a Diserem? Nepochybně je to lepší vlak než 810, ale kapacitně je v tomto případě hodně předimenzovaná jednotka Disero.
Skutečné náklady vás trápit nemusí. Hlavní je to, kolik platí kraj.
Pokud na výkon Stará Paka – Lomnice bude využito Desiro ( + fíra a Vč) mezi výkony na 030, pak to bude nákladově vždy levnější než 1x 810 jen na výkony na „Lomnici“, protože k té 810 ještě potřebujete minimálně dalšího fíru, který vychází nakladově nejvíc.
Dobře, ale když půjde Arriva na Jaroměř a na Lomnici se vrátí ČD tak to bude podle vás dražší. A o to bude někdo, kraj stát? Moc to teda nechápu, jaký je potom smysl soutěží.Proč by kraj nahrazoval levnější a kvalitnější dopravu zase dražší a méně pohodlnou ?
A to ještě také může být i u té 810.
Hlavně skutečná cena provozu 810 musí být podstatně nižší. Když ono se to vše průměruje a ještě se to dělí podle některých tratí. Ach jo. Ať žije objektivita a skutečné technické údaje. A stát, který by měl mít odbornlky na technické a ekonomické věci by tím pádem měl vědět a mít dávno spočítané, co kolik a proč opravdu stojí. Zveřejňovat to nemusí, ale vědět by to měl.
Pane Sůro, plácáte nesmysly. Spojení Liberec – Stará Paka – Lomnice bylo od počátku součástí zadávacích podmínek na provozování vlaků na tratích 030 a 046. ČD měli zůstat je 3 páry doplňkových výkonů, které se třemi soupravami obsluhujících trať 030 nebylo možno objet.
Možnost o rozšíření vozby až do Jaroměře byla přidána až dodatečně a aby se náklady výš než je nutné bylo současně uvažováno s tím, že by výkony na „Lomnici“ případně mohl vozit i jiný dopravce.
Vy máte zadávací podmínky? Sem s nimi:)
Jojo, Arriva přece všem dokázala, že neumí sehnat ani jeden jediný motorák navíc. Má jich přece stále stejný počet jako 9.9.2019! (ironie)
Na německých vrakovištích už asi bylo všechno vypleněno a není již kde brát. 😀
Jestlipak to tam taky bude zase odvezeno? Nebo je to v Německu bráno jako ekologická likvidace?
Uznejte, že protrasování do Jaroměře je poněkud smysluplnější než do Lomnice, kam to ze Semil trvá takto vlakem oklikou dvojnásobnou dobu proti přímému autobusu.
Uznejte, že je vcelku jedno, kam se trasa ze Staré Paky zlomí, protože zde dochází k velké výměně frekvence mezi směry, doufejme však, že chystaný dopravní model obou krajů u Os i R bude k nečemu a né k ničemu a v Pace budou zachovány přípojové vazby alespoň jako dosud.
Ta výměna je ale do různých směrů různě silná na Lomnici je od Semil logicky nejslabší. Nejvhodnější by to bylo protrasovat na Novou Paku, Jaroměř je druhá v pořadí. Doufám, že nový dopravní koncept nebude znamenat nějaký radikální převrat, když systém vazeb v Podkrkonoší celkem slušně funguje. Jediné, s čím by bylo záhodno něco dělat, jsou dlouhé pobyty Os v Turnově a tím jejich nepoužitelnost pro cesty skrz Turnov.
Na druhou stranu tento směr je i pro cestující výhodný, protože z obcí mimo Lomnici je BUS spojení do Semil a dále v průběhu dne v podstatě nulové a cestující, kteří nemají Opuscard nemusí kupovat dva papírové lístky a přijde je to tudíž levněji. Z hlediska proudů cestujících po železnici je historicky z Lomnice nejsilnější frekvence v dálkové dopravě směr Hradec a Pardubice a v regionální směr Nová Paka, je to dáno tím, že okres Semily spadal do bývalého Východočeského kraje a logicky tím pádem i většina cestujících směřovala tímto směrem. Nezanedbatelná frekvence směřovala i do Prahy, když tam jezdily… Číst vice »
Řekl bych, že v současné době je o něčem takovém uvažovat trochu předčasné. Uvidí se za rok…
No jasně, potom budou mít všichni kecy, že na to bylo málo času a Pars jim ty šroty nestihl zprovoznit 🙄
Já myslím, že ČD jsou jediná volba. Ikdyby hrozilo, že týden vůbec nevyjedou, protože odborářům bude vadit, že v úplně jiném kraji jim neplatí režijka. Ne jako ta podlá Arriva, která má zpoždění kvůli závadě motoru.
Jiří
Kraje budou požadovat nízkopodlažní vozidla a určitě vyšší rychlost než Regionova.
Co nabídnou z ČD?
Virtuální Pesy? 🙂
No tak jaká je schopnost kteréhokoli dopravce sehnat do roka volné Desiro? 😉 Mně se jeví reálné dvě varianty vozidel: 843 a 845. Pokud si teda máme polepšit od regin.
Ani jedno není nízkopodlažné. Hlučnost (vnější i vnitřní) je na hraně. Nevím, nevím.
Řekl bych, že se to spíš mělo řešit už dávno.
Bydlím na trase trati Stará Paka – Jaroměř a je mi jedno, který dopravce tu jezdí nebo bude jezdit, ale hlavně ať něco jede, však poslední spoj směr Jaroměř jede kolem 17 hodiny!Rychlíky nepočítám, ti v obci nestaví.
To jste dopad!
Ano, je to prostě ostuda, poslední Os spoj směrem na Mostek v 16:33 ze Starý Paky. Asi nějaká neveřejná dohoda kraje s autobazary 🙂
Mezi Starou Pakou a Jaroměři bude mít hlavní slovo Královéhradecký kraj. A Desiro by tam opravdu v tuhle chvíli bylo zbytečným luxusem.
Jestliže někde označíme desiro na vlaku jako luxus, tak to znamená, že luxus je i ten vlak vůbec. Což si v případě osobáků SP-Jaroměř nemyslím, byť nejsem zastánce nezbytnosti zachování provozu přes každý kdy položený pražec.
Luxus je to pro stávající úroveň provozu (810 á 4 hodiny) v porovnání s ostatními spoji v kraji.
Jenže nejde o tuto chvíli, ale o rok 2022.
A můžete aspoň naznačit, co že se to tam v roce 2022 tak významně změní, aby tam bylo potřeba něco víc než „šukafón“, nebo v sezóně případně „regiokřápy“, a hlavně aby to bylo ekonomicky udržitelné i na každodenní celodenní dvouhodinový takt? Tam je původem toho současného „neštěstí“, že se (asi především vinou Libereckého kraje) prosadila modernizace trati přes Starou Paku místo modernizace mnohem kratší trati přes Jičín – pak by mezi Jaroměří a Starou Pakou (resp. až Turnovem) stačily místo rychlíků jen nějaké Sp vlaky (v současném dvouhodinovém taktu) se zastavováním také v Kuksu (minimálně v sezóně), v Bílé Třemešné,… Číst vice »
„Modernizovat“ trať přes Jičín by bylo o hodně finančně náročnější. Třeba si to tam nějaký stratég připravuje na komplexní předělání směrových poměrů, bez kterých by nějaké modernizace neměla vůbec smysl.
Což není pravda. Měrné náklady na kilometr by byly velmi podobné, spíš nižší u 041. Na 030 jsou vysoké náklady na četné mostní objekty, tunely nebo skalní svahy (z nichž některé se v rámci optimalizací vynechaly!), což u 041 odpadá a zase by zde figurovaly náklady na zabezpečení zbylých přejezdů. Časová úspora by ale na 041 byla pro rychlou vrstvu značná, pokud by došlo k rekonstrukci kolejí a zvýšení traťové rychlosti na maximum možného, co směrové poměry dovolují.
Ještě doplním v řeči čísel: při srovnání obou rekonstruovaných tratí 030 a 041 by jízda rychlíku z Hradce Králové do Turnova stále vyšla o přibližně 15 minut rychleji přes Jičín. Předpokladem jsou 4 zastavení a bezúvraťové zapojení v Turnově, které je součástí připravované rekonstrukce.
Doplním, že při porovnání obou rekonstruovaných tratí 030 a 041 ve stávající stopě by 041 byla pro rychlou vrstvu (se čtyřmi zastaveními) stále o cca 15 minut rychlejší – za předpokladu zrušení úvrati v Turnově, která je součástí chystané rekonstrukce stanice.
Smím se zeptat, jakým postupem jste došel k číslu, které uvádíte?
Jinak důvodem proč po 030 a ne po 041 je hlavně to, že 030 může u úsekové frekvence konkurovat silnici, zatímco I/35 po kolejích nikdy netrumfnete. Většina cestujících v těch rychlících nejede z Liberce do Pardubic, ale v relacích jako Semily – Turnov nebo Dvůr – Hradec.
Vycházím z maximálních dosažitelných rychlostních profilů obou tratí, daných stávajícími poloměry oblouků a uvažuji vozidla s přiměřeným měrným výkonem, tedy 8 a více kW/t.
Železnice netrumfne silnici ve většině relací v tomto širším regionu, v tom je 030 spíš výjimkou.
S dobou jízdy 1h15m Hradec – Turnov by rychlík mohl autobusu zdatně sekundovat. Přinejmenším do doby, než by 35 byla celá D.
Dvůr bych snad ani neřešil…kolik tamních obyvatel vůbec ví, že jejich město má nádraží?
Jenže nechat 041 ve stávající stopě (kromě úseku Ostroměř – Jičín, kde to stavěla ÖNWB jako hlavní trať) je blbost, 030 je na tom směrově lépe.
A těch přejezdů je tam opravdu hodně, ale ty by se daly spláchnout občas nějakýma přeložkama.
Zrušení úvratě v Turnově dávám taky ano.
Zase není úplně pravda 🙂 030 má taky několik propadů rychlosti v obloucích o poloměrech slabě nad 200 metrů. Jediný pořádně rychlý úsek je prakticky až od Borovnice na Jaroměř, kde může být často 90-100, ovšem současně by tam nešlo o moc více. Lépe řečeno bude, až se udělá odstraní 60 přes Mostek. Na 041 pak jsou sice četnější oblouky o poloměru, ale to hlavně mezi Jičínem a Turnovem, kde by se současně přeložky dělaly nesnadno a přinesly by i zvýšení už tak ne malých sklonů. Mezi Hradcem a Ostroměří to je srovnatelné s 030, a zde by se skutečně… Číst vice »
To že má 030 propady nepopírám. Třeba takový jeden smutný propad je kousek za Pakou, který je z důvodu padajících skal. Jen říkám, že je na tom lépe.
Jen to ne. Hlášení stanic 0. Ani text, ani slovo. V zimě legrační, jak je furt tma 🙂 Doufám, že alespoň firma ví, kam jede.
Ale neví kam se řítí. 🙂
Tak hlavně, že ve všech vlacích ČD dnes hlášení máte… 😀 😀
Opravdu je výhodnější poslat na trať, kde stačí 814 nebo dokonce 810, jednotku Desiro? Ano, vůči cestujícím je to přívětivější vozidlo, jen se mi zdá, že to bude vzduchovozič jedoucí minimálně za dvojnásobné náklady.
Kdyby se zahustil provoz na dvouhodinový interval po celý týden, tak nárůst počtu cestujících lze předpokládat. Ovšem pouze za předpokladu, že Arriva (nebo ČD) výrazně zlepší své služby. Obávám se, že tento předpoklad je nereálný.
Tim si nejsem moc jisty, rust poctu cestujicich z poslednich let delaji hlavne lidi z mest. Na venkove stale plati, ze pesky se jde akorat od dveri domu ke dverim od auta, na zastavku uz nikdo moc nedojde.
Jenže osobní vlaky v Libereckém kraji mají tu výhodu, že jezdí zpravidla v hodinovém prokladu s rychlíky a doplňují tak jejich interval. Jsou tedy využívány i pro relace mezi rychlíkovými stanicemi – ne každému se chce čekat na rychlík, který jede až za hodinu.
To je pravda, ale v tomto konkrétním případě by to vyžadovalo, aby ty osobáky dojely aspoň do Hradce. Vazby z Jaroměře na severozápad nejsou moc silné, Dvůr bez busových přípojů jako by nebyl (a ty busy budou logicky pořád vázané přednostně na rychlíky, které zde křižují) a z Hradce je to osobákem o půl hodiny delší a ještě s přestupem.
Nicméně taky nutno říct, že zdejší poptávka byla celkem systematicky ničena mizernou nabídkou se čtyřhodinovými děrami, na spoustě podobných tratí v okolí osobáky jezdí a taková tragédie co do obsazenosti jako tady to není.
Ale rychlíky se snad budou křižovat v Turnově, Staré Pace a Jaroměři, Dvůr Králové bude obsluhován osobáky, ježto rychlíky by 46 km Jaroměř – Stará Paka se stáním ve Dvoře Králové s dostatečnou rezervou za půl hodiny nestíhaly.
To je hodně nepravděpodobný scénář, potřebnou průměrnou rychlost 86 km/h byste tady vykouzlil leda s nějakým bimbadlem. Turnovou bych věřil, ale Jaroměř k tomu je mimo realitu.
Rychleji jsem psal než četl a nevšiml si té Staré Paky. Pokud jste myslel jezdit Jaroměř – Turnov za dvě hodiny, tak věřte, že by vám cestující za prodloužení jízdní doby o skoro půl hodiny moc nepoděkovali.
Pro zdejší rychlíky by technicky bylo ideální něco jako německá řada 612 a DB už i některé nadbytečné mají, to je koneckonců jediná možnost jak je k nám dostat, protože takováto nová vozidla u nás nikdo nezaplatí. Ale zase by to mělo špatnou barvu, tak bysme se dozvědli, že proti moderní 843 je to ojetý šrot.
Abyste mohl naklápět, musíte mít jiné než obvyklé přechodnice. Takže bez úprav infrastruktury si nezaklopíte 😉
Spíš by to chtělo zprovoznit vlečku pro osobní dopravu do Dvora do města a zadrátovat ji.
Jinak si myslím, že 810 je na tuhle trať, co se týče objemu velikostně tak akorát. Možná by se mohla nahradit jednovozovým LINTem.
A vleky se tam v létě tahají pro potěchu šotoušů?
Vlaky se tam tahají kvůli případným kolařům, jinak i v létě je to v úseku Dvůr Králové – S.Paka bída.
I na venkově někteří nemají řidičák někteří auto a semtam přijede nekdo z toho města.
Arimatejsky: v tom mate samozrejme pravdu. Ja reagoval na to, ze zde od vylepseni sluzeb nelze ocekavat podstatny rust poctu cestujicich. Ale treba se pletu…
Netvrdil bych přímo a jen lidi z měst. Spíše z příměstských oblastí, zejména z nových satelitních městeček, kde vlak opravdu zajede během 20-40minut do centra většího města. Pokud se jedná o nějakou lokálku, která byla stavěna jako vlečka do cukrovaru, a kde 810/814 jede oproti přímější silnici oklikou 15km s přestupem na rychlík do většího centra, tam nepomůže ani když to je hodně blízko Prahy. Jak je na tom demograficky oblast mezi Jaroměří a Starou Pakou netuším.
Jde o kopcovitý, řídce osídlený region. Žádná větší sídla zde v dosahu železnice nejsou (vyjma Dvora Králové). Jediné trošku větší obce jsou Bílá Třemešná s cca 1300 obyvateli a obdobně velký Mostek, jinak nic. Na přeplněné vlaky to moc nevidím bez ohledu na jejich takt či typ vozidel.
Tak ani ty dvě zmiňovaná města Dvůr a Bílá nemaj nádraží vhodně umístěné vzhledem k jejich centru. 🙁
A kdyby tam jezdil soukromník s 810, tak by tady bylo zase kritiku, co to tam posílají za šroty…
Oni by ty kritici z řad šotoušků vylezli i kdyby tam ČD posílali třeba 814, jenže když nejde vyhejtovat desiro, protože proti šukafonu by to bylo opravdu trapné, tak aspoň napíšou, že stačí 810.
Kdyby tam soukromník namísto Žraloka poslal náhradu v podobě 810. To by bylo něco o tom, jak nemá zálohy. NEZÁJEM že o 2 vozidla dočasně přišel cizím zaviněním při srážce na přejezdu. Odebírali by mu licenci. Proč? Protože kdo chce psa bít, tak ho seřeže i za to, že psí boudu rozmlátil padající strom. Takový si samozřejmě nepřipustí, že psa seřezal neprávem.
Pokud chceme zpátky rok 2009, kdy vlakem jezdil ten, kdo neměl na auto, tak můžeme. Nejlepší manuál k tomu, jak dostat lidi zpět do aut a z kolejí na silnice. Nevěřím v tom, že to Arriva zvládne.
Za deset měsíců příprav do zahájení provozu to nezvládne nikdo. Ani ČD, a už vůbec ne Arriva.
Sehnat odpovídající vozidla (starší+modernizace nebo nová), nedokáže ani Krakonoš, natož Trautenberk.
Kontrakt by měl být oznámen již dnes, aby času bylo alespoň trochu více.
👉 Ono není nejdůležitější udělat to do půl roku, ale pracovat to koncepčně s výhledem do budoucna a hlavně h o s p o d á r n ě ! 👈
Ani odlepit německé nápisy a mapy uvnitř vozů. No koukám, že na to je třeba 5 let.
A na zprovoznění panelů a informací na nic kolik?
A nezapomeňte nalepit zeléné pruhy nad dveře. Celý 1 rok před platností smlouvy byla ta vozidla k dispozici na depu každou noc.
Nejsem zaměstnanec ČD, takže nevím proč mi to říkáte. Nějaké pruhy mě nezajímají. Zkuste být trošku konstruktivní.
Kocór pouze upozorňuje na fakt, že nejen Arriva ale i ČD mají na háku (neplní) povinnosti, vyplývající ze smluv s objednavateli.
Takže Vaše invektivy, ohledně Německých nápisů jsou v tento okamžik naprosto irelevantní.
Však aspoň můžete studovat německé reálie.
Kde jsou prosím na Desirech do Staré Paky německé nápisy?
Pokud mají mít v HK-kraji jasno do poloviny roku, tak budou mít dopravci 17 měsíců na přípravu.
Ale Arriva s těmi plechovkami přiskákala přes noc. Pane!
Jistě, čtyřhodinový takt v šukafonech je ta správná nabídka, narozdíl od dvouhodinového v desirech.
Rozsah objednávky neurčuje dopravce. Dvouhodinový takt je na této trati i nyní.
Není, bude až od konce dubna a zase jenom do začátku října.
A jste si jistý, že třeba za 3 roky tam objednatelé objednají větší rozsah osobní dopravy, než jaký je tam objednán na letošek, když frekvence tam asi nijak významně nevzroste?
Jisté jsou jenom smrt a daně a současná agónie smozřejmě může pokračovat, ale pokud se na to objednavatel podívá racionálně, tak jsou možné jenom dvě cesty – osobáky úplně zrušit (možná kromě letní sezóny) a nebo je doplnit na použitelný interval, aby byly aspoň trochu atraktivní.
Arriva má backround v Německu. Odtud je budou podporovat jak to jen půjde. Potřebují to tady co nejvíc obsadit.
A není zájem o co největší podíl na trhu zákonem podnikání? Pak by se zase mohli zdejchnout.
Jak se ukazuje, politici čirou náhodou uzavřeli zcela nevýhodné smlouvy pro občany. Nyní hrají divadlo, mluví o pokutách a dělají bu bu bu. Čunek se již pochlubil, že železniční bordel na Zlínsku nemůže vypovědět.
Vypovědět ho může. Ovšem to by Arriva musela mít ještě víc průserů než dosud. Smluvních pokut ještě nebylo uděleno dostatek.
Zde je text smlouvy ke stažení: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/8675863
Jak Babica, když nemáte Arrivu, tak tam dejte Arrivu. A když nemáte nic, nedávejte tam nic.
Z dnešní diskuse na idnes o Arrivě :
Dneska ráno jejich nefunkční jednotka na jednokolejné trati (Os 4332) zablokovala kompletně dopravu kolem Uherského Brodu. Sám teto vlak přijel s +110, ostatní postižené vlaky (včetně R a Sp od ČD) nabrali od 20 do 75 minut.
Zlepšení tu určitě je RvRv
Vzhledem k tomu, že tato diskuse je o trati Liberec – Stará Paka – Jaroměř, tak děkujeme za „konstruktivní“ příspěvek.
Copa, nehodí se to, když je na tom ilustrovaná schopnost Arrivy. Jděte to říct těm lidem, co ráno vyhodili na mráz v Újezdci. To už pane Mach takový hrdina nejste co. Ať celá Arriva táhne do…….
A v které části tratě ze Staré Paky do Liberce se Újezdec nachází? To abych věděl, kam zajet.
Tato diskuse je o tom nejhorším, co přišlo na české koleje v historii – o Arrivě -. zcela neseriózním subjektu, který neplní své závazky, bohužel neplnil je nikdy – např. v PID mají jejich autobusy nejvíce vynechaných spojů. Dále je tato diskuse o nezodpovědných politicích, kteří uzavřeli nevýhodné smlouvy pro občany, protože neviděli, co vidět měli. Za to si je my platíme z našich daní, včetně ansámblu zbytečných úředníků. Položili tito lidé Arrivě následující otázky: Doložte nám, že vlastníte dostatek vlastních vozidel k zajištění poptávaného provozu ? Doložte nám, že máte dostatek náhradních vozidel pro případ mimořádných událostí ? Doložte… Číst vice »
Víte co je nejhorší? Že máte pravdu.
Když bude regulérní soutěž, i Smetana bude. 😉
-TR-: Vypovědět smlouvu skutečně fakticky nemůže – protože by nesehnal žádného dopravce, který by mu ten rozsah výkonů a za takovou cenu byl ochoten a schopen odjezdit s problémy menšími než má ARRIVA vlaky teď, což by byla už asi definitivní „smrt“ (minimálně politická) nejen Čunkova, ale dost možná i „lidovců“ v této části jinak dost klerikálně cítící Moravy.
Jeden takový dopravce tady je – České dráhy.
Myslíte, že ČD mají ty soupravy schované někde v Blaníku? Nejezdí spíš už náhodou někde jinde?
V čem jsou smlouvy mezi Libereckým krajem a Arrivou pro občany nevýhodné? Zatím to na nic neukazuje.
Protože když to není s ČD, tak je to nevýhodné. Na ničem jiném nezáleží 🙂
Opak je přece pravdou. Jakmile to není s ČD, je to výhodné! Půta v tom má jistě jasno.
Ano, občanům jistě plně vyhovuje, když vlaky nemají žádný informační systém. Proto občany je to výhodné procvičí si němčinu. Po tom co předvedli, je hnát bičem od krajského úřadu.
Pro některé: jsem obyčejný cestující, bez jakéhokoliv vztahu s ČD, protože vím, že první postižený to použije jako pokus o argument. Schválně, kdo to první použije.
A ukážete nám, kde má takový informační systém třeba 810, Bymeečka, Bt a další?
Neměl být cíl liberalizace zlepšení kvality cestování? Arriva sem doveze šrot, počínají si jako amatéři a její apologeti z toho blahem hýkají.
Tak znova, v čem jsou vozidla Arrivy horší než 810, Bymee a Bt a protože diskuze je o Os Jaroměř – Paka, můžete hlavně rozebrat výhody 810.
Trondo žádné vozy řady být a byme se v provozu neviděl.vyhoda 810 je že je levná na provoz a tím to končí.ale na trať do 15 km 810ka stačí.i soukromníci provozují 810 ky např.do Vrbna pod Pradědem ..vyzkoušeno ..pěkné obutá šunka od gw train Regio.
žádné vozy řady být a byme se v provozu neviděl.
Bohužel nerozumět řeči tvůj kmen.
soukromníci provozují 810 ky např.do Vrbna pod Pradědem
Tohle je diskuze o t Jarmoěř – Stará Paka, ale stejně neutrpěl jsi psychickou újmu, když sis musel koupit jízdenku?
Jestli je ten provoz s 810 levnější než s Desiry, proč ČD nenabídly tu nižší cenu?
Hádejte. Už to tu bylo psáno vícekrát, jaký je systém v počítání nákladů na vlaky!
Takže ta 560.001 s prohlým vozovým rámem je vlastně luxusní vozidlo, narozdíl od starého štoru vyrobeného o 40 let později. Jo aha, v té 560.001 platí režijka. Teda neplatí, NEBUDE SE JEZDIT!
Nevim jak ve stary pace, ale u nas teda 810 informacni system ma
Starý pako se píše s velkým, ypsilon pak s dlouhým tvrdým. 😃 🆗
Starý pako se píše samozřejmě s malými, při pokusu o spisovnost to staré pako.
A ta plechová cedule na boku je vosk ? 🙂
S těmi se nám ale nikdo na trati nedere. Ty dosluhují.
810538 má třeba informák 🙂
Dřívávejc jste se mohl na nádraží zeptat na všechno pakra.
810 mají v Libereckém kraji na bocích digitální panel, uvnitř monitor s informacemi. Ještě něco pane Lukáš?
O jaké němčině to mluvíte? To, že měli na čelech DB je pro vás procvičování němčiny? To jste se v mládí dost flákal.
Tak proč jsou uvnitř plánky dopravy z Německa. O tom co má na čele, není řeč.
Jel jsem s Arrivou už třikrát, a plánek z Německa jsem neviděl. Máte nějakou konkrétnější zkušenost?
Možná už to je napraveno,taky dostaly od kraje ultimátum, ale v prvních týdnech provozu byly desira komplet v němčině a bez funkčního IS
V prvních týdnech … začaly tam jezdit 12.12. a dnes je 10.1., tak to jsou cca 4 týdny. Takže spíš by to chtělo napsat v prvních dnech, když už. Já s nimi jen poprvé těsně před Vánocema. Souhlasím s tím, že informační systém nefunguje a ty ručně psané cedule byly také pro ostudu. Nevím, jak to mají ve smlouvě, ale pokud pokutovat za neplnění, tak ano. Jestli ale je podmínkou smlouvy funkční infosystém, tak jaké pokuty dostávaly ČD, když jim nefungoval? Zkušenost z loňského léta – osobní vlaky stavěly v Dolánkách, Líšném a dalších zastávkách na znamení, protože chyběl funkční… Číst vice »
skromný dotaz a přirovnání: Koupím si od policie vysloužilý auto a zanechám jej v původních barvách a nápisech. Dobře a budu jej provozovat – zastaví mne Policie a co mi asi řekne – kolik asi zaplatím, bude mi stačit na to řidičák?. Diskutujeme zde o „DB“ na čumáku vlaku – tak tedy v tom případě 845 jsou tedy vynikající obrázek a reprezentace současné německé státní železnice DB v cizině – nebo už jsme plně německá kolonie? Jestli to tak chodí i v tolik opěvovaném Německu – že tam jezdí takovéto super moderní vlaky, tak potěš Bůh a všichni svatí!!
Ze zákona je zakázáno provozovat auta v barevných provedeních policie.
Kde je to zakázáno u vlaků? Tam je to maximálně ostuda dopravce, ale mě to třeba do přiměřené doby (cca 1 rok) nevadí a chápu to, že si vozidla někde koupil, a chvíli trvá, pokud fungujou okamžitě, něž se dostanou k nějaké barevné úpravě.
Kdybychom byli německou kolonií, tak mi to neva, ale jinak už tam místo DB mají Arriva. No na označení mi až tak nezáleží, a v jiné diskusi už jsem psal, že ty označníky a cedule mohli mít od začátku slušnější než psané rukou. Jestli je to na pokutu, budiž, ale na zrušení smlouvy? No to by byl slušnej ůlet.
Hleďme! Pak by měl být vypovězen on.