Dopravci Železnice

Arriva míří k sedmileté smlouvě na rychlících z Liberce, České dráhy nepodaly rozklad

Motorová jednotka 845 Arriva vlaky v Turnově. Foto: Petr Ježek
Motorová jednotka 845 Arriva vlaky v Turnově. Foto: Petr Ježek
Smlouva po čtyřech letech může skončit kvůli zabezpečovači ETCS.

Ministerstvo dopravy může definitivně uzavřít smlouvu se společností Arriva vlaky na sedmiletý provoz rychlíků linky R14 z Liberce do Pardubic a Ústí nad Labem. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) ukončil pravomocně správní řízení ohledně výběru dopravce pro tuto linku. České dráhy, které se na ÚOHS obrátily, nepodaly už rozklad proti verdiktu antimonopolního úřadu.

„Rozklad nebyl podán a prvostupňové rozhodnutí včera nabylo právní moci. V nejbližší době bude zveřejněno ve sbírkách rozhodnutí na webu úřadu,“ řekl mluvčí ÚOHS Martin Švanda. Předseda představenstva Českých drah Ivan Bednárik potvrdil, že už rozklad dopravce nepodával. „Nenašli jsme v rozhodnutí ÚOHS nic, co by šlo napadnout. Věřím, že zadavatel, pokud se rozhodne uzavřít tuto smlouvu, tak rovnou na sedm let za nabídnutou cenu. Pak je to o těch  pomyslných jablkách a hruškách,“ řekl Bednárik. České dráhy už dříve upozorňovaly, že nabídky obou dopravců nejsou plně srovnatelné.

Ministerstvo dopravy kvůli řízení u ÚOHS muselo podepsat s Arrivou dočasnou smlouvu. Teď má volné ruce k uzavření kontraktu na sedm let. „Mohu potvrdit, že dnes bylo ministerstvu doručeno oznámení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, že rozhodnutí ve věci linky R14 nabylo právní moci. Nic nám tedy nebrání uzavřít sedmiletou smlouvu. S dopravcem  budeme řešit termín překlopení, pravděpodobně půjde o 1. dubna 2021. Uvedené datum se jeví jako vhodné i s ohledem na ukončení čtvrtletí,“ říká k tomu ministr dopravy Karel Havlíček.

Sedmiletou smlouvu bude možné po čtyřech letech ukončit kvůli očekávanému přechodu úseku Děčín – Ústí nad Labem na evropský zabezpečovač ETCS. Vozidla Arriva vlaky touto technologií nejsou vybavena. Ve hře jsou po čtyřech letech přitom čtyři možnosti: připojení rychlíků Arrivy na vozidlo s ETCS, zkrácení trasy do Děčína, o příspěvek ministerstva na náklady na vybavení ETCS nebo ukončení smlouvy.

ÚOHS už v lednu uvedl při prvostupňovém rozhodnutí, že ministerstvo dopravy přímým zadáním Arrivě nepochybilo. České dráhy se na ÚOHS obrátily poté, co s námitkami neuspěly na ministerstvu dopravy.

Arriva bude provozovat linku R14 Pardubice – Liberec – Ústí nad Labem za 176 milionů ročně, celková kompenzace v rámci sedmileté smlouvy tak bude činit 1,238 miliardy korun v současné cenové úrovni. Ministerstvo se pro Arrivu rozhodlo díky nižší ceně. České dráhy v soutěži nabídly o 24 % vyšší cenu než dosud.

Odebírat
Upozornit na
guest
256 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Franta

Arriva ma stale asi na Ministerstvu dopravu velikou protekci.

Brumla

No jednoho ředitele ČD už to stalo místo, když podal odvolání, jako primáře HK nemocnice , když pověděl pravdu o situaci v nemocnici, nezpochybňoval covid, tak proč by zbytečně ryskoval nový ředitel ČD, popřípadě ředitel ÚOHS

Venca

Ale, že vám nefungují toalety, to je vše dobré co? Teď momentálně jedu z Pardubic do Liberce, a ve vlaku nefungují toalety, a 3h do Liberce se mám pochcat? Tu jízdu bych měl mít zdarma!

Leinad

To je na smluvní pokutu.
A improvizaci typu prodloužení pobytů (vychcat se ve stanici), pokud není větší zpoždění.

Marcel Štancl

Ta Arriva ten Liberec a okolí dokonale sežere a pak se tím chytí i v polském a německém pohraničí, dobře to dělají.

D.S.

Arriva má evidentně značný nedostatek provozních jednotek, když musí zavádět NAD až do Staré Paky a to jezdí sólo. Nechcete zjistit podrobnosti a napsat článek?

jan

Do té … dávat ETCS, když pod žádným etcs nejezdí.. to by byla investice k nezaplacení

Ladas2

No, Půtovci, mohou oslavovat … dostál svých slov a podstoupil dopravní obslužnost LK germánům, neboť jak Trilex, tak i Arriva, jsou dceřinými společnostmi DB. Hurá, pane Půta, historie se opakuje … už nás opět okupují, nejdříve to začalo hypermarkety, teď nalakovanýma šrotama a čím to jednou skončí? Německými nápisy na obchodech a povinnou němčinou? Dík.

Pe.tr

Trilex je spíš Ital . A kéž by stroje co v CZ provozuje ,byli ty nejhorší . A taky jsem hrdý na to, jak to tu předci za monarchie vybudovaly. Dodnes z toho dráha těží a v hlavách to mají stále . Ty dvojjazyčné nápisy by mohli být v angličtině , to máte pravdu .U autobusů si dnes na ČSAD , kde taky nic nešlo , nikdo nevzpomene .

BR193EEL

Jedno ČSAD vystrnadilo z Jablunkovska Arrivu😃

Týna

Škoda, že nemůžete být hrdý také na svou gramatiku.

Patrik

Půta není spokojen s Arrivou na R14. Nechtěl 845, ale Desiro, aby se zkrátila jízdní doba až o hodinu.

Mates

Desiro vypadá o poznání lépe, ale jenom tak vypadá, v německu je už postupně vyřazují, pokud neprojdou nákladnou reknostrukcí, nemyslím tím zásuvky a podobný voloviny, ale od motoru po nápravy, tak na tom nebudou o tolik lépe jako 845.

Mates

Länderbahn vítězoslavně představil zrekonstruovaný Desiro nedávno, pak to dali na soustruh a hned jim to vrátili, že už není co soustružit, že mají průmět kola už dávno za zenitem, takže další nebezpečná hračka do Půtova režimu.

Jan Mahdal

A zdroj informací? Nebo jedna paní povídala? Víte co je trestný čin pomluvy? Nic na internetu není tak anonymní, jak si možná myslíte.

Jan Mahdal

Zdroj těch informací? K hejtmanovi se vyjádřit nemohu, ale zajímá mne, jak by jste chtěl zkrátit jízdní dobu. Traťovku 845 bez problémů ujede (až na pár kilometrů vyjímek) a pokud by se použila desira, ubere to maximálně několik minut díky lepší dynamice. Takže váš příspěvek je totální nesmysl.

bkv

A berete na to něco?

Leinad

Kraj má vliv na to, co objedná ministerstvo? Kraj chtěl 845 bez soutěže?

Liposh

Dá se do toho s kolem? Na jaře chci jet s rodinou a s kolama z Pardubek do Dvora Králové.

Daniel Mach

Jo, mají tam závěsy na kola na obou koncích.

Asdfg

Jistě a přijde mi že širší než u ČD. Dáválo se mi tak kolo lépe, když sem jel v létě z Kolína na Doks.

Luboš Beneš

Na Moravě mají i jeden vůz jako cyklo s koly po celé straně.Nástup v toho i pro 12 kolistů…

bkv

určitě ne 😉 V jiné diskuzi zde na webu přece psali, že pro kola je vhodná jedině souprava 810-010-810 😉

Leinad

Prakticky jo, formálně je nutné v úředních hodinách (pracovní den předem) někam volat a objednat místenku pro kolo.
V sezóně si to radši zkontroluj.

Vlk

Tyhle firmy jako Arriva, Umbrela a další…tak to jsou opět firmy, které nikdy nic nevyřeší. Jsou to jen známí někoho, kdo bude mít hromadu peněz. Tyhle soukromé firmy mají vím starostí sami se sebou, natož aby jim doprava fungovala. Tyhle firmy jsou akorát pytel problémů !!

Luboš Beneš

Zato státní dopravce jen zdržuje a zatěžuje systém zbytečnými odvoláními. Kolik to stát-nás všechny, stálo?

kakov

tak tady jste šlápl vedle, větším zdržovatelem je jistý autobusový dopravce, který rozhodně není státní

Josef Král

České dráhy jsou státu, tedy nás všech. Tak bychom si je měli chránit a nezatahovat sem nějaké cizí firmy. Ať jezdí s čímkoliv.

Jimbo Jones

Nacionalismus může za dvě obrovské války a spoustu dalších konfliktů.

David

Přečtěte si několikrát poslední větu článku: „České dráhy v soutěži nabídly o 24 % vyšší cenu než dosud.“ A o tom to celé je.

Ludva

Ano ČD nabídly vyšší cenu, ale měl by jsi také napsat, že za více služeb a lepších služeb.

David

Ne Ludvo, zadání bylo pro všechny účastníky stejné. Pokud někdo naceňoval co neměl, je to jeho chyba. Ale z takového amatérizmu bych nikoho nepodezříval.

Luboš Beneš

No slibem nezarmoutíš…to známe. Vlaky do Kladna co svět neviděl, šíři dveří a jiné….a lepší služby, to je u ČD oxymoron.

Nemo

Komedie, sedmiletá smlouva a najednou je vše jinak: „Ve hře jsou po čtyřech letech přitom čtyři možnosti: připojení rychlíků Arrivy na vozidlo s ETCS, zkrácení trasy do Děčína, o příspěvek ministerstva na náklady na vybavení ETCS nebo ukončení smlouvy.“ Kromě Arrivy prohráli všichni: „Režijkáří“-přišli o výkony „Daňoví poplatníci“-při ochotě státu doplatit náklady na ETCS možná v konečném důsledku zaplatí více, než u dražší nabídky. Cestující-pokud stát neuhradí ETCS dopravci, nedojedou do cílové stanice, ač tento úsek byl předmětem výběrového řízení Stát-ztrácí další kredit, politická odpovědnost je jasná, osobní však jako obvykle asi nikdo neřeší Vyvíjelo se to jako transparentní výběrové… Číst vice »

Nemo

Aha, děkuji za doplnění, tak to už nechápu vůbec.
Byl tedy přednostně vybrán na sedm let dopravce, který po čtyřech letech natáhne ruku pro dotace, nebo omezí rozsah, případně ukončí smlouvu.

bkv

ČD by se chovaly úplně stejně.

Nemo

Asi ne, když ve vyšší nabídce již bylo ETCS zakalkulováno.
Proto jsem výše naznačil, že nejsme tak bohatí, abychom kupovali levné věci.

bkv

Ne, ČD dávaly dvě nabídky. ETCS obsahovala pouze ta první…

Ladas2

ono se to Arrivě a Trilexu podniká, když se nemusí nikdo starat o infrastukturu … třeba čerpačku, tu žádnou nemají … dílny mají na celém území jedny a o službách … raději nemluvit … řídit drážní vozidlo a štípat jízdenky, (nebo je bez upozornění prodávat s přirážkou), to se naučí kde kdo, třeba i česky nemluvící bulharský strojvůdce …

Jmfjv

Prozradíte nám, jak jste sbíral data a jak sofistikovaně jste je analyzoval, než jste došel k těmto fascinujícím závěrům?

Leinad

Čerpačku používají zadarmo, naftu mají bez marže. Dílny taky ušetří, čím víc dílen tím více kilometrů.
Strojvedoucí nemají jazykové zkoušky. 😀

Pe.tr

Jako cestující a daňový poplatník to vidím trochu jinak . Rozpustit a začít od začátku , ideálně jen ponechat obsluhu strojů , stanovit kriteria a od strojvedoucích dál vyházet . ČD jsou dopravce poskytující službu , modrá armáda , stejně jako horníci a milicionáři se snad nikdy nevrátí a nevidím jediný důvod , proč určité sortě privilegovaných poskytovat cokoli jako nadstandartní přístup . Zedníků , družstevníků aj povolání se nikdo nikdy neptal , jsou konkurenceschopní což se o ČD , České poště , zdravotníkům nebo vojákům říci nedá. Jak někdo čuchne ke státnímu bez práce a výsledků je okamžitě zle… Číst vice »

MiKi

A jak by jste si tu konkurenci představoval například v armádě ? Ale se zdravotníky by to šlo. Zavedeme americký model a kdo na to má, je adekvátně léčen, kdo nemá, holt neobstál.

Ludva

Poslouchejte, to ale není vůbec špatný nápad 🙂 . Rozpustíme armádu a vyhlásíme výběrové řízení na nějakou soukromou ochranku. Konkurence nám jistě zajistí větší kvalitu a úsporu prostředků. Na co potřebujeme letectvo ? Na nic. Lepší bude najít soukromou firmu, která si odkoupí vyřazena letadla třeba z USA. Kvalita těch letadel bude možná vyšší než je u současných stíhaček. To bude ušetřených miliard. A co hlavně ? Nebudeme nacionalisté a nevyvolané tím další válku 🙂 .

Ludva

A že by to bylo nespolehlivé ? Když uzavřeme dobře smlouvy nebude. S v případě neplnění na tom vlastně ještě vyděláme. Budou pokuty a sankce 🙂 .

jan

A já to tak zase nevidím.

Y.K.

To byl Telekom taky a jsem rád že už není.

ABC

A Budvar je stále. Neměli bysme zakázat Prazdroj?

Jiří Kocurek

A taky živnostníky pekaře. Vždyť Penam je v majetku Strany a Vlády.

Jerry

Jo a proto ty sracky z Prazdroje jsou nepitelne

ABC

tak to Budvar taky

bkv

Tak je nepij. Nebo tě něco v tvé mysli nutí to pivo lemtat?

Luboš Beneš

Taky se nedá pít, a Prazdroj je dávno soukromý – taková Coca-cola mezi pivy. Mají to všude, uspokojí, nenadchne. Myslím Prazdroj.

Daniel Mach

Chtěl jsem, aby mě moje firma svezla zadarmo, ale odmítli. Tak jezdím levnější Arrivou.:)

Jiří Kocurek

VW je státu, tedy jich všech. Proto by němec neměl nikdy kupovat Opla, aby nikdy nevydělal koncern GM – zahraniční cizácká fabrika. A navíc by měli v Neměcku zakázat Mercedes a BMW, aby to nekonkurovalo stání fabrice – zaslaní soukromníci.
ironie

Ciba

GM na prodejí Opla už nějakou dobu nevydělává …. a ani dokud mu patřil, tak na něm moc nevydělal… Sice off topic, ale když uvádíte příklad, tak správný…

Ludva

Je obrovský rozdíl v tom co si kupuje obyčejný občan a v tom komu žádá práci stát, zda svému podniku, nebo někomu jinému a tím ten svůj podnik poškodí.

Pe.tr

Ten obyčejný občan to přes ten stát , který mu má sloužit , snad nezadá podniku , který ho samotného poškozuje . Ne každý je masochista .

PetrN

Přesně… Budeme dál 50 let jezdit v koženkové Bdt bez klimy a WiFi, a až se to rozpadne budeme chodit pěšky.. Ale hlavně, že to budou ČD 😂.. A hlavně tarif TR10!! 😀

Hugo

Arriva je určitě záruka kvalitních a moderních vlaků .

libor

ano, podobně jako české dráhy…

X 1

Oba jste mě po ránu rozesmáli.
Díky. 🙂

Joseph

Včera jsem jel Arrivou z Ústí nad Labem do Liberce… Funkční pouze 1, slovy jedny, dveře. V Benešově nad Ploučnicí byl přestup do jiné soupravy a tato se vracela zpět do Ústí nad Labem. No, kvalita zde pokulhala a moderní? No, jak daleko je hranice moderní, když je rok 2021… rok 1980?

Turnovak

jestli pak tohle ví i ministerští úředníci?

Joseph

Možná ví, ale politicky mlčí. Jinak musím říct, že personál Arrivy se chová mnohdy lépe, než někteří zaměstnanci národního dopravce.

pí.tr.son

Odborně nejvíce na výši je ta část personálu, která přišla od ČD…. jinak slušní a ochotní jsou všichni,nebo minimálně drtivá většina

Daniel Mach

České dráhy by vás nechali jet celou cestu v té nefunkční soupravě.

Mates

Naopak, nasadí náhradní. Arriva náhradní nemá a mít nebude.

bkv

A že jich kolem Prahy nasadili…

Luboš Beneš

Nebo by kvůli prachovému sněhu nevyjel vůbec.

Jiří Kocurek

Moderní byly Žabotlamy. Teda až na pensylvánské podvozky, ty byly již tehdy nejméně 50 let používané.

bkv

Tak buď rád, že ti něco přijelo. Jistý dopravce má velké problémy s prachovým sněhem a ten vlak raději odřekne. No, jak daleko je hranice moderní, když je rok 2021…

Jimbo Jones

Takže pro Berounského se součástí celkového spiknutí právě stalo i vedení ČD, které nepodalo (zbytečné) „odvolání“ a uznalo, že sto tisíc korun vyhodilo na nátlak odborových svazů zbytečně?

David

Nepochybně je tomu tak. Co teď bude Jindra dělat? Nevíme…🤔

Hugo

Kdyby byl pan Vrána na GŘ, tak by mu určitě nějaké místo našel.

Jimbo Jones

„Jindra“ teď kam přijde, tam bude mydlit schody Bednárikovi.

David

Tomu říkám smysluplná životní náplň.

Tomáš D.

Smazáno pro nepodložená obvinění

Tomáš D.

Smazáno pro nepodložená obvinění

Patrik Čech

Takže myslíte že mě nevzali protože jsem byl normální?

Liposh

Obávám se, milý příteli, že Vás nevzali, protože jste byl i na ně moc ujetej… sorry, to byla ideální přihrávka na smeč 😀

Jimbo Jones

Nevím, proč něco takového místo líčení na nějaké diskuzi prostě a jednoduše neoznámíte na Policii ČR. Zvlášť jsou-li ve věci nějaké písemné důkazy…
(Pokud je to pravda, což může být důvod, proč žádné oznámení není. A nakonec se tu dozvíme, že vás vlastně obtěžují všichni a všechny.)

David

Asi tak nějak. Pan Tomáš má příliš bujnou fantazii.

ABC

a kolik je jeho přítelkyni let, zajímá-li pedofily….

Daniel Mach

No a proč to sem píšete? Daleko praktičtější by bylo obrátit se na Policii.

Roman G.

Na jednu stranu je mi to líto a obrátil bych se okamžitě na Policii ČR. Na druhou, hold daň za za to, že má někdo facebook.
Pokud, jak je psáno níže, je to pravda.

Tomáš D.

Kéž bych si vymýšlel, být to má dcera tak je to na oznámení, ale v tomhle případě se musí rozhodnout sama, nezávisle na mě… Vyřešila to tak že se snaží jezdit autobusy. Ne každý chce být celebrita.

Nádražàk

Jenže tohle je potřeba řešit s PČR, aby takovýhle magory pořešili a né se tady tím chlubit. Protože takovýhle jsou všude. Nejlepší napsat číslo vlaku, čas a den a stěžovat si, nahlásit to a hlavně nezapomenout na důkazy.

Mates

No tak místo toho, aby se tohle jednou pro vždy zakázalo, čistě z bezpečnostních důvodů, tak se to ještě prodlouží. Pak má ta “dobrá správa železnic” dobře fungovat, když mají rozjebaný vyhybky nebo zasypaný pískem od této společnosti. Pak má ten cestující ještě někdy vlézt do vlaku, když mu neschopný personál prodá něco, co mu jinde neplatí a musí to kupovat znova. Pak mají být kratší jízdní doby, když s tímhle paskvilem se musí naopak prodlužovat, aby měli všude pobyty, aby tam stáhli zpoždění, které nabrali cestou do stoupání. Ale musí se nechat jedna pozitivní věc, ušetřili DB balík za… Číst vice »

Daniel Mach

Ale České dráhy, po kterých tam zůstávaly šrapnely mezi kolejnicemi, už tam přece dávno nejezdí.

Mates

To mluvíte ale o ČSD ne o ČD😂

jan

Mohou odpočítávat 7 let:-) Nebo koupit auto.

Lukáš

Zatímco ČD a jejich dceři neshořelo nikdy nic.

bkv

Jen pendolino v Plzni třikrát. Divím se že s tím do Plzně ještě jezdí 😉

Tomáš D.

Velké to neštěstí pro trať LBC-PCE. Nejenže se dá seriózně hovořit o propadu pohodlí pro cestující v soupravách nasazených Arrivou oproti ČD, ale jejich zpoždění bývá až hrozivé. Nemluvě o tom, že během korony mají zatím pohodičku s čtvrtinovou zátěží. „Těším se“ až začnou denně jezdit děti do školy a ke komplet obsatené soupravě budou v Jaroměři přepřahat druhou, aby se lidé vešli aspoň na stojáka a s tím vším se budou snažit do pce dojet na čas s 5min intervalem do odjezdu zpět LBC. Veselé časy nás čekají. PS, zatím se ani neobtěžovali sundat německé polepy na osobácích z… Číst vice »

Daniel Mach

Tak kvalita se myslím změnila. Pro mě jako cestujícího je tato souprava pohodlnější. V době koronáče jezdily i ČD jen s jedním přípojným vozem a páteční a nedělní pětivozová souprava je už vzdálenou historií, takže i ČD tu měly vámi opěvovanou pohodičku. A co se týče nesouvisejících plivanců na osobní vlaky z Liberce do Lomnice nad Popelkou, tak staré Desiro oproti rakvím je nebe a dudy (směrem k vyšší kvalitě) a ta jedna souprava s polepem reklamou na vlaky Berlín – Wroclaw má označení firmy i tarifů dle požadavků Libereckého kraje. Jezdí tu i souprava v zelených barvách Arrivy, takže… Číst vice »

JardaP

Tak zrovna souprava v barvách DB pro VBB mě loni při toulkách Jizerkami docela překvapila. Chvíli jsem si myslel, že “kultůrcuk” cestou nach Breslau zabloudil. Mně osobně se to nelíbí. V obráceném gardu si to nějak nedovedu představit. Jinak, samozřejmě, ČD potřebují konkurenci jako “prase drbání”.

Hugo

Kde jsou ty časy, kdy jezdil rychlík Brno – Liberec, dokonce vozil i bufeťák.

Daniel Mach

Jezdil jeden ráno a jeden odpoledne. Dnes se dostanete s jedním přestupem v Pardubicích každé dvě hodiny.

Hugo

Z Brna odjížděl kolem osmnácté hodiny.

Iveta Vajsejtlová

S Arrivou jsem velmi spokojena, čekají na sebe vlaky při přestupu, čisto, WIFI připojení, jízdenky za přijatelnou cenu je možné platit kartou

Petr Šimral

No, jen počkejte. Teď si Vás tu podají šotouši na kvadrát 🙂

Marcel Štancl

A právem Petře!

David

Proč právem? Nebo snad slovo šotouš je synonymem pro slovo magor? Iveta napsala svůj názor, subjektivní, ale ne nesmyslný.

Jimbo Jones

Štancl je jeden deb*l z Prahy.

Marcel Štancl

Iveta je s Arrivou spokojena jako mnozí další! Asi Arriva lidem vyhovuje , mají právo se vyjádřit.

Robil

Vajsejtlová je fejk

David

Máte pravdu, taky jsem velice spokojen. Takhle má vypadat kvalitní a moderní doprava.

Pajos

Jak může moderní doprava být provozována 35 let starými vozidly?

Jackub

Řady 150/1, 163, 363, 242, 560, 460, B, Bdt, 810, ojeté vozy z Rakouska na expresech… ? 😉

Pajos

Jak to souvisí s arrivou?
Já nepsal nic o jiných dopravcích a o tom že ostatní provozuji moderní vozidla…ale v těchto diskuzích je asi typické místo argumentů odbočovat od tématu.

Tom

Jednoduše

Pajos

Tak tomu říkám argument 😁

David

Může. Přesně tak, jak to vidíte v reálu. Mimochodem ta vozidla prošla rekonstrukcí.

Pajos

Ale moje otázka je přece jiná. A nevztahuje se na žádného dopravce. Opravdu lze s 35 let starým vozidlem provozovat moderní dopravu? Jiná věc je říkat že moderní dopravu někdo provozuje.
Lokomotivy neberu to je něco jiného, na.tom cestujícím nezáleží.

Daniel Mach

Asi je rozdíl mezi moderními českými a moderními německými vozy. Ale obávám se, že to v podmínkách výběru provozovatele nebylo. Nebo snad České dráhy navrhovaly nějaká moderní vozidla?

Pajos

To je asi pravda ale vůbec to neodpovídá na moji otázku. Někdo tady nazval ty 35let staré vozy moderní dopravou … A já se ptám jestli to vůbec tak nazvat jde. Dnes máme na moderní vozidla požadavky jako nízkopodlažní, dynamická, klima.to je základ. A pak máme prkotiny jako WiFi, vakuové WC, informační systém. Neboli věci které nacpete víceméně i do starých krapu bez ohledu na věk.
Takže v tomto kontextu se ptám jestli opravdu jdou ta 35 let stará vozidla považovat za moderní dopravu.

Pajos

Zapomněl jsem ještě napsat co má společného požadavky md nebo co nabízely cd s tím co lze považovat za moderní vozidlo?
Proč pořád jako srovnání píšete něco o ČD? Já nikde nikdy nepsal že CD provozuji jen moderní stroje nebo tak něco tak mě s tím pořád neobtezujte. Diky

Jiří Kocurek

Zkuste se zeptat ve Francii, zda je TGV z roku 1985 dostatečně moderní, nebo již zcela zastaralé a mělo se před 15 léty vyměnit.

Pajos

Příspěvků nerozumím.
TGV na vlastní kůži neznam a to z roku 85 už vůbec. A kvůli takovému dotazu nepojedu do Francie.
Asi by bylo.lepsi kdybyste napsal co jste tím myslel. Díky

švestka

Vy nerozumíte více věcem.
Třeba tomu, že 50 let starej škopek prostě patří do šrotu a je o generaci starší než vozidla Arr, i kdyby to logo ČD na něm bylo pozlacený.

Tak se jeďte na FIPku do Francie podívat a zjistíte to. I když v TGV asi bude k FIP příplatek, tak to bude problém.

Pajos

Vracíte se k tématu 151 kde jste měl výkřik do tmy a na moje dotazy jste místo argumentů mlčel nebo jde o nějakou jinou bláznivou teorii?

David

Moderní doprava není jen o vozidlech ale zejména o celkových službách pro cestující. A těm je jedno jestli jedou vlakem na naftu nebo na vodík.

Pajos

Smankote … Co do toho pletete ještě nějaký vodík? Víte o čem se tady bavíme?

Luboš Beneš

O tom jak to vnímají cestující. A ti to vnímají jako plus.Možná by se ČD měly zamyslet nad tím, proč si to ti cestující myslí a co chtějí a očekávají od dopravy. Kromě přesunu z bodu A do B. A je smutné že i tyto repasované vozy považují cestující za pokrok!

Pajos

Proč do toho tady všichni pletete ČD?
Já nikdy nikde nenapsal nic o tom že cd jsou nějaký vzor hodny následování a že provozuji jen skvělá moderní vozidla.
Já se ptal jestli opravdu lze 35 let starý stroj který neodpovídá základním požadavkům na dnešní vozidla považovat za moderní dopravní prostředek?
Nechápu proč se tady pořád někdo snaží nějakého dopravce obhajovat a jako argument pravdy používat že ten druhý to dělá stejně nebo hůře.

Lukáš

A co jsou základní požadavky na moderní vozidla a kolik takových vozidel v ČR tyhle požadavky splňuje?

Lukáš

Tak třeba ČD se chlubí že provozují moderní dopravu s moderním vozy a závěry považuje u reko rakouských Bmz. Sice je dle mého Bmz nejlepší vůz v Evropě, ale to je už mimo.

jan

Placená recenze?

pí.tr.son

Momentálně to lepší řešení je,ale zda i dlouhodobě se teprve ukáže…..moje babička říkávala, že není tak bohatá,aby si mohla kupovat laciné věci.
A jinak, všimli jste si, že po profesní stránce jsou u ARRIVY nejlepší ti průvodčí,co přešli od ČD? Slušní a ochotní jsou všichni,to ano,ale co se týče poskytování informací a znalostí tarifů,tak tihle vedou.Tím vůbec neříkám, že se to ti noví, pokud budou chtít, nemohou doučit.

Tomáš

Dodnes nechápu, proč by někdo měl mít doživotní výhodu jezdit skoro zadarmo s celou rodinou za státní prachy. Nemakám a neplatím daně jen kvůli tomu, aby se Karel, Pepa a Maruna za to vyvezli do světa modrým nenžrancem.

Pokud to bude v rámci benefitu od zaměstnavatele pouze pro zaměstnance, tak to možná ještě beru, ale potom?

Tomáš

Komentář byl reakci na jistého Šprýmaře, který se z vlákna nějak odstranil.

David

Šprýmař si zašprýmoval.

Leinad

Proč dlouhodobým zaměstnancům neplatit následný důchod?

Petr Šimral

Na to si přece šetří u státu, ne? Stejně jako Ti, kteří režijku nemají…

Milos

Mě udivuje, že dávky nemakačenkům a migrantům nikomu nevadí, ale režijky pro drážní zaměstnance leží každému v žaludku. I když souhlas že by je měl platit sám zaměstnavatel a pokud na to nemá, nemá co dávat tučné odměny vedení

švestka

Tak oni vadí taky, ale rovná se mezi nemakačenky a režisty jste dal vy.

Ales

A pokud na to nemá, tak nemá dávat tučné benefity managementu, anebo nedávat rezijky.

David

Dávky migrantům? Vy už toho Okamuru neposlouchejte, člověče. Za chvili z toho začnete kácet stromy na trať.

Miloš

Co s tím má společného Okamura ?

David

To, že blbne lidem hlavu s migrantama.

Luboš Beneš

Ukaž mi migranta! Nemakačenků vídám davy, ale migranta jsem neviděl 10 let co se jima vyhrožuje.

Ludva

Tomáši a to že i Arriva má také jízdní výhody jako ČD včetně rodiny, ti nevadí ? A že dokonce zaměstnancům poskytuje slevové poukázky na naftu a benzín ? Což je vlastně obdoba bývalého tolik dnes vysmívaného a kritizovaného deputatniho uhlí 🙂 . To taky nevadí ? S jen pro tvoji informací. Tak ty jízdní výhody nemá rozhodně celá rodina, jak rozhořčené píšeš,

Tomáš

Ty benefity u Arrivy jsou z našich peněz daňových poplatníků a nebo z jiných finančních zdrojů?

Ludva

A ony jsou u ČD režijky hrazené z peněz daňových poplatníků? Že jsem si nevšiml. Dám ti příklad. Každý rok poctivě platím 1200 korun manželce za režijku a ani ona sama si již ani nevzpomíná, kdy naposledy jela někam vlakem.

Tomáš

1200 Kč za rok vám připadá jako přijatelná cena? 🤨

Jimbo Jones

Na druhou stranu, kdyby se režijky uznávaly i v Arrivě, tak by odsud zmizelo 99% nenávistných výlevů předstírajících péči o kvalitu přepravy a stáří vozového parku (které v případě, že tam ta režijka platí, nikomu nevadí – tuhle dilataci času nenajdete ani v teorii relativity Alberta Einsteina).

Karl vB.

No tak jí to neplať, když nikam nejezdí.

Pokud budou ČD dávat benefity na stejném principu, ako Arriva, nebude problém. Pokud zaměstnanec ČD dostane jako variantní nabídku místo režijky kartu na nákupy, na kterou zaměstnavatel měsíčně pošle nějakou přiměřenou sumu, tak nevidím problém. Jádro problému s režijkami je v tom, že určité zájmové skupiny vyžadují akceptaci tohoto benefitu mimo prostředí ČD..
To samé je s IN kartou, platí jen na ČD a vzhledem k obsazování výkonů konkurencí se snižuje možnost jejího uplatnění.

Ludva

Ale já jí to klidně zaplatím 🙂 to jsem udával jen jako argument na nesmyslné tvrzení Tomáše ze režijky jsou hrazené z peněz daňových poplatníků.

Luboš Beneš

Sleva 94% z roční jízdenky-no nekup to!

Dominik

Jak můžete režijku srovnávat s In100, když neposkytují stejné výhody?

jadris

Adresa je fajn 😊. A to pleveleni v prvnim prispevku vam snad taky odpusti…

David

Super zpráva. Arriva umí a jede jako drak. A ještě je pro objednatele levnější než konkurence.

Rakev

845 to je kvalitka

David

Souhlasím. Velmi povedený a pohodlný stroj.

ABC

Nadčasový 🙂

David

To rozhodně, když i dneska vypadá dobře.

Turnovak

Stejně jako 810?

ABC

samozřejmě. tam se to přece cení jako největší výhoda, ne.

Luboš Beneš

Ne, ta už má 3 reinkarnaci.

Leinad

I pro cestujícího je to stejně drahé (místní IDS) nebo dokonce levnější (TR10 vs Arriva).

David

Přesně tak.

Avlaky

A možnost koupit nové vlaky s etcs je/není?

Je tam sice příspěvek na etcs, ale nevím zda by Arriva jezdila za stejnou cenu s novými vozy

Petr Šimral

Ta samozřejmě je. Ale podmínky zadává objednavatel (a pak je musí taky zvládnout zaplatit)…

Petr

Vůbec nechápu nekonečné diskuze Arriva vs ČD. ČD tam jezdilo se šroty (a stále jezdí na OS linkách), Arriva tam nasadila trochu menší šrot ale taky šrot starý desítky let. Ale to je diskuze úplně o ničem. Co nechápu je jak na této lince může stát nabídnout cestujícím takovéto vlaky a jedním dechem se bavit o pohodlné, moderní a prostě ‚super jízdě‘. 1. nasazené vozy jsou špatně 2. slibovaná zrychlení nejsou vůbec nikde znát, nechápu, že toto není synchronizováno se změnami které SŽ již provedla + další úpravy tak aby mezi Libercem a Jaroměří rychlík byl opravdu o půl hodiny… Číst vice »

Pajos

Bod 2 … Jakým kouzlem by tam došlo ke zrychlení? Natož půl hodiny?

Pajos

Tak teď už vám rozumim. 8km usek přinese zrychlení max v řádech minut. Předpokládám že tam těch staveb bude více. Pokud si dobře pamatuju tak se mluvilo i o dynamičtější ho vozidlech což se nestalo … Takže souhlasit s tím že by se to tam mělo zrychlovat asi jde ale 30min to si počkáme.

Pajos

Ok ale kolik z těch urychlovačích akci proběhlo aby se to skutečně nějak projevilo?
A jezdí tam na těch R nějaké dynamičtější vozidla? Nejezdi. Další problém typický pro jednokolejky je křižování. Takže zrychlení v jednom úseku nemusí mít na celou trať žádný vliv … Chápu co vám vadí ale mám pocit že vzhledem k postupu prací a k těm vozidlům zatím není jak krátit jízdní doby, natož o 30min

kix

Ta trať už v podstatě skoro tu půl hodinu umožňuje, problém jsou pripoje a krizove, jinak je to vidět při zpozdenich a z Pardubic do Liberce se ta půl hodina stáhnout dá s i linyma starýma srotama, proto pak opravdu stačí pár dílčích úprav v řádech minut pro realizaci nového kobceptu, se stačí podívat na ty prostoje ve stanicích a to ještě některý jízdní doby jsou tam uměle natažený, aby to tak nebilo do očí, že čtvrtinu jízdy těm rychlík jen stojí

Pajos

Ok. Díky za info. A půjdou ty prostoje a křižování vyřešit?
Takže kdyby MD požadovalo dynamičtější vozidla bylo by vyhráno?
Dík za info

Petr

Je to přesně jak píše kix. Jedná se o to někde nahnat 3min tak aby bylo vhodnější křižování v DK.

Bram

Ta trať stále neumožňuje zrychlení o půlhodinu. Veškeré zrychlení stojí a padá na železniční stanici Turnov, která je se svým provedením a zabezpečovacím zařízením velkou brzdou provozu. Rekonstrukce proběhne až za několik let, takže do té doby zrychlování opravdu NE!!!

Petr

Ano, to máte pravdu, ostatně v podobném smyslu mi odpověděla SŽ. Možná jsem se špatně vyjádřil, samozřejmě jsem nemyslel zrychlení dnes, ale v ‚blízké‘ budoucnosti. Opravy L-05 ( a zvýšení tratové rychlosti kolem Malé Skály) jsou naplánované na roky 2023-2024.

https://www.stavby.szdc.cz/
‚Předmětem stavby je především komplexní rekonstrukce stanice Malá Skála. Ve stanici bude zřízeno jedno vnější a jedno poloostrovní nástupiště, přístupné pomocí centrálního přechodu. Dále bude provedena částečná rekonstrukce železničního svršku v úseku Turnov – Malá Skála s cílem zvýšení traťové rychlosti a bude nainstalováno nové zabezpečovací zařízení.‘

David

Tam šlo o cenu, vy to nechápete?

Petr

Ano chápu tento faktor, pak jsou ale ostatní zmiňovaná skloňování jen plytké řeči.

David

Přesně toto jsem tím chtěl říct.

Štěpán

Jak „trochu menší šroty“? 845 je šrot mnohem větší, rakev je po technické stránce značně modernější vozidlo. Viz výkon, přenos výkonu, počet hnaných náprav a podobné záležitosti.

Robil

Ty jsi taky moderní :)))))

Petr

To je ale přesně diskuze, která je dle mého názoru o ničem. To že tu spoustu lidí argumentuje tím, že jedna či druhá společnost (ČD vs Arriva) je přesně to z čeho naši politici těží. Neměli bychom se bavit spíš o tom proč když to jde v jiném kraji, proč by nešlo i v HK+LIB kraji zavést normální vozy z aktuálního století? Nebylo by vhodnější namísto ztrácení času o tom zda vůz 843 nebo 845 je anebo není lepší a jít (když to přeženu) třeba sepsat petici?

David

Ale ta soutěž přece nebyla o tom, kdo nabídne lepší vozidla.

Štěpán

Bohužel nebyla, proto došlo k upřednostnění ceny před kvalitou.

David

To nebyla cena versus kvalita. Kvalitu nabídli oba podobnou, resp. odpovídající zadání. To, že individuální osobní preference každého z nás mluví jednou pro Arrivu, jindy pro ČD na věci nic nemění. A že nakonec vyhrála nižší cena je logické. U státem objednávaných výkonů tomu nemůže být jinak.

Hans

Což o to, vlak vás doveze podobně (i když já stroje Arrivy nepreferuji), ale chybí mi hlavně doplňkové služby ČD jako úschovny, půjčovny kol nebo možnost využití síťové jízdenky… A taky čím dál víc nevím, jestli se mi vyplatí InKarta.

David

Čím dál víc nevím je super výraz. To budu používat 😁

X 1

Re: Hans
Kup si síťovou Onén Ticket.
🙂

švestka

Ale to už není správně šoto.

Mates

Ta existuje jen týdenní, jednodenní není. One ticket je jen jedna nesmyslná záplata na stokrát roztrhanej pytel. Další černá díra.

švestka

Jenže šotoušci ho strašně chtěli, že bez One ticket nemůžou být soutěže, tak teď ho mají.

A. Mikulka

Hans reklamoval inKartu,ne jednodenní jízdenku.

Iveta

No a proč dávat rozklad,normální nádražák ví ,že je to domluvené předem a je jenom komedie okolo.Mocní se vždy domluví ,at je to politika ,nebo doprava.Přepravní šéfka Arrivy je Hnulíková ,bývalá tariférka ČD ,Augusta jednatel KŽC bývalý zaměstnanec GŘ ČD odbor mezinárodních vztahů a dá se jmenovat do nekonečna.A když někde přijde ČD o výkon ,jsou náhle přidané nesmyslné vlaky na jiné trati co má ČD ,ale to chce umět hledat v jízdním řádu a ne jen používat placku v kapse a ČD stejně pro nesmyslně dělané turnusy nemá vlakvedoucí a strojvedoucí a tabulkové platy také moc nenatchnou.Jen je nutné… Číst vice »

švestka

Ale že tu bylo v listopadu radosti jak to ÚOHS vrátí ČD ještě do GVD a svět bude zase v pořádku v socialismu a ono nic. Mmch. KŽC s R14 opravdu nic společného nemá.

Jerry

Tak Moldava je příklad kde stoupla kultura cestování.. že tam není první třída.. lepší než tam jet v 810ce.

D.S.

Mohli by ale něco udělat s teplotní pohodou. Ve většině případů, když jsem jel linkou R14a, tam bylo chladno a průvan. Podle orientačního měření mobilem okolo 16°C.

Martin1

V zimě zima, v létě teplo. Asi to ještě nemaj poštelovaný. 🙂

asdfg

Já jel dneska a seděl sem v tričku. Třeba náhoda nebo jsem horkokrevný..

Zima

Není možné, aby v zimě byla zima a v létě teplo, když vyhrála výhodná nabídka, kvalitnější služby s německými vozy 🙂 🙂 🙂

Pe.tr

Nevím co je to 14a , já tím jezdím PU-HK a pohoda , levnější , wifi a tišší . Já jsem spokojen , byť to není hitparáda ale lepší než ten vytřepanej hučák co tu byl .

Miloš

Pro strojvedoucí ČD je to výhoda, pro cestující nevýhoda.

Dominik

Výhoda pro strojvedoucí, a v čem konkrétně?

Miloš

Bude jich méně potřeba tudíž budou mít více osobního volna

Dominik

Jo, je velice super udělat sotva hodiny, k čemu mi je osobní volno, když nemám hodiny?

Miloš

36 hodin na dráze uděláte úplně v pohodě i v době krize. Tolik strojvedoucích není. A pokud ano , je ideální čas na snížení normy pracovní doby u strojvedoucích

Miloš

Nebo pokud budou chtít přejít k Arrivě, tak budou mít zase lepší pracovní podmínky, než u ČD

Dominik

Nevím, jaké má Arriva zázemí (fírcimry, apod…), nikoho u Arrivy neznám, takže jestli mi můžete říct nějaké příklad, těch (podle Vás) lepších pracovních podmínek?

Miloš

Výrazně vyšší mzdové ohodnocení a zároveň nižší nároky na zaměstnance,
Žádné nebo jen nejnutnější přerušení,
Žádná buzerace a represe,
Naslouchání zaměstnancům,
Skvělá rovnováha mezi osobním a pracovním životem,
minimální personální obsazení v managementu atd atd

Pajos

To zní jako náborový plakát 😁

Miloš

Ale je to realita. Holt pracovní podmínky u ČD (pro provozní zaměstnance) jsou značně demotivující , proto tam nikdo nechce ani v době koronakrize. To je opravdu lepší být nezaměstnaný nebo raději si ve fabrice v klidu oddělat 8 hodin a jít spát domů a ne na nějakou nocležnu.

Pajos

A za tímto si opravdu stojíte?
Asi by bylo fajn kdybste to nějak podložil. Aspoň s těmi penězi, to ostatní jsou obecně fráze.
Kdyz Arr přebírala dopravu v okolí Vsetína tak počet firu kteří k nim přešli byl menší než 5. A když sem se ptal proč tak odpověď byla že ty podminky nejsou lepší tak proč by to dělali.

Pajos

Takže to beru že nemáte žádné argumenty, jen jste opsal náborový plakát. Abyste mi špatné nerozuměl, já neříkám že podmínky u Arrivy jsou špatné, dokonce věřím tomu že jsou lepší než u cd ale udělat z Arrivy ráj na zemi a cd zaměstnavatele který nemůže nikoho najít ani v době krize je přehnané. Abyste svá tvrzení aspoň nějak podložil, tak sem prosím vložte porovnání jak to bylo za cd a jak je to nyní na nějaké konkrétní trati co přebrala Arriva. Tím myslím mzdy, jak byl postavený turnus a jak je nyni(kolik přerušení, kolik spaní atd) a z toho uvidíme… Číst vice »

Lukáš

Buď v teplárně v Malešicích sídlí úplně jiná firma, nebo ten matroš chci taky.

Ano, finanční ohodnocení je nadstandardní, ale jen u strojvedoucího, který má praxi delší než 6 let.

Zapomněl jste dodat ještě dodat super navzájem bojzující koletiv, denně kreativní směny a další super požitky.

švestka

Pro cestující nevýhoda v čem konkrétně?

Miloš

Nutnost více dokladů (oneticket opravdu není řešení), nečekání na vlaky jiného dopravce atd

Leinad

IDS platí.
Na vlaky se čeká.

Miloš

Ale jen v rámci jednoho kraje

Leinad

Tak jasně že se čeká v rámci kraje, víte o stanici (dvojici stabic s pěším přesunem), kde by mělo smysl čekat na přípoje a bylo by to v jiném kraji?

Bus Praha,Dolnočernošická versus vlak Černošice jsou v jiném kraji, ale vlak S7 má krátký interval a přestupů S7 – 242 moc není.

švestka

Na vlaky se čeká podle čekacích dob. Stejně tak si ujíždějí přípoje pouze mezi vlaky ČD.
Ta nutnost byla třeba u relace Tanvald – Pardubice doteď, teď právě můžete jet na jeden lístek jenom Arr a nemusíte mít dva jako doteď.

Dominik

Tanvald – Pardubice se dalo jet na 1 lístek i předtím, když na Liberečácích jezdilo ČD.

Třicátáprvní Béé

Noo.. v případě zajíždění pouze do DC, by stejně ta vozidla ETCS musela mít, protože se, jestli se nepletu, počítá se zavedením Děčín hl.n. včetně?

55p

Však linka Děčín (východ) – Pardubice (Rosice) jezdí z Děčína do Pardubic, ne? Vy nevidíte pokrok? 😃

Třicátáprvní Béé

To je fakt a k tomu využití služby ČD Bike😉

Petr Šimral

Příjezd od Děčína východu horního nádraží jde velice jednoduše oddělit od provozovaných kolejí trati Praha – Bad Schandau a vjezdová rychlost nepřekračuje 60 km/h.
Ty kraviny, co se občas snaží v televizi vykládat superministr neberte až tak vážně, nemá to logiku.

Zdravý sluch

Vynikající zpráva, víc takových.

Martin1

Ani ne. Kdyby měli lepší vozidla, souhlasil bych. Ale já je jako lepší nespatřuji. Pro mě jsou jednotky 845 méně komfortní (ne, wifina mě opravdu nepřesvědčí, když mám internet v mobilu). Ale chápu, že každému vyhovuje něco jiného.

X 1

Data v mobilu jsou ti v údolí Ploučnice jen na dvě věci. Na hov.o a na nic.

Mates

Ironie doufám😄

Štěpán

Ne, jen trolling.

Nádražàk

A co na to odbory? Stávka?

Gajda

Aby si jí někdo taky všiml, i kdyby byla – teď v době koronakrize a krize s neschopnými vozidly, problémy s infrastrukturou a podobně díky sněhu a mrazu

Zapa

A stávkovalo by se za co?

David

Asi za to, že má stát zbytečně pouštět žilou víc peněz za srovnatelnou službu, protože podle odborů z cizího krev neteče.

Jerry

Střepy r. 845 zaplaví kraj.. no ještě že tam nebydlíme. Arriva teď zase předvádí svoje .. zdechlina .. + zpoždění…

sepsja

jo joo, hejty na Arrivu, to musí být 😀 Hlavně, že slavné a neomylné České dráhy dnes měly zneschopněné desítky Elefantů kolem Prahy… Doufám, že od organizátora dopravy obdrží mastnou pokutu,

Miloš

To myslíte vážně? Co jako myslíte že pokuta vyřeší?

sepsja

Co pokuta vyřeší?? Vážně? 😀 Pokud mám s někým uzavřený smluvní vztah a on neplní podmínky, navíc v takto masivní podobě, tak je sankce logickým řešením… Navíc tady šlo o tisíce pozdě, nebo dokonce vůbec nepřepravených pasažérů!!!

Miloš

A čemu ta sankce pomůže? Myslíte že to sthrnou vedení ČD z odměn? Ne! To zaplatí strojvedoucí, kteří už takto berou h…o

Pražák

Abych to správně pochopil, Vy tvrdíte, že smluvní pokuta se nemá aplikovat protože chudáci zaměstnanci? A má se takto „sociálně citlivý“ přístup aplikovat plošně nebo jen vůči ČD?

Jackub

A nevolalo se tady po pokutování Arrivy, když se jim něco nepovedlo? Nebo to platí jen pro ne-ČD dopravce?

Pepík

Takhle to ale nefunguje

Zdravý sluch

Snad byste od modrého mozku nechtěl objektivitu? 🙂

švestka

Tak samozřejmě a všechny modrý gumy v čele s Ludvou, Gwannem nebo pajosem budou zalezlý v kanále a dělat, že ty hejty neviděli.

Pajos

Netuším co tím chtěl Jerry říct tak k čemu se mám vyjadřovat?
Nevím co myslíte tím zalezly…pod článkem o rušení 150 jsem reagoval na několik vašich příspěvků a odpověď od vás prakticky žádná.

Ludva

Takový hlupák jako jsi ty mě nerozhodí 🙂 tvoje provokace se míjí účinkem.

Rakev

A pak je tady legendární švestka který by vyházel 150 a nakoupil místo nich nové české lokomotivy které neexistují a na R14 dal staré motoraky z Německa které nechtějí ani na regio

Rakev

Nikdo není neomylný co se týče Zlínského kraje šlo o zkvalitnění dopravy ale na R14 opravdu ne

jadris

.. aneb co si kdo objednal, to má. GTW a Linty jsou oproti 810 a 842 vítaným rozdílem u nás na Vláře. Ona i ta 845 je vevnitř pohodlnější. Bohužel to beru z pohledu cestujícího, ne jak někteří zde diskutující – z pohledu zatvrzelého zastánce „národního“ dopravce.

Nádražàk

Ježiš stroje se prostě občas porouchají každýmu ČD, Cargu, Arrivě, Trilexu … Doporučuju jezdit autem a máte klid.

PetrS

Sorry, jako mít odstavenou 1/3 flotily je úplně o něčem jiném…

Jiří Kocurek

No tak tím autem pojede na dva válce, vymontuje si jednu svíčku ze tří. A má-li šestiválec, tak dvě. Po skončení kalamity je tam zase našroubuje.

Rakev

To je přístup k bez emisní dopravě 21 století

Jiří Kocurek

Může jet elektromobilem. Je-li to bezemisní, tak spotřeba už nehraje roli, technologie skladování ve velkém s účinností okolo 20% jsou vítány – elektrolýza vody pro výrobu vodíku.

Gajda

To je přístup toho, jak musí vyhrát ten jedinej správnej dodavatel, navíc podporovanej míněním lidu o tom, jak je třeba odebírat domácí produkci. Nechal bych je čekat v zimě na tom nástupišti a nebo se mačkat ve stoje a pak se jich zeptal, jak to vidí. A ty co stály u toho „výběrka“ by to mohli absolvovat s nima.

Chronosphere

Popisujete situaci ČD kolem Prahy? Nebo jen kouzlo nechtěného?
To je jako v té písničce Póčkej,ty budeš litovat… aneb když mě nechceš,tak ti to osolím.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast