Arriva míří k obhajobě rychlíků Praha – České Budějovice, České dráhy zřejmě uhájí spojení přes Krnov
Řídící vůz 943 na rychlíku R27 v Opavě. Foto: České dráhy
Běží ještě patnáctidenní lhůta na podání námitek.
Běží ještě patnáctidenní lhůta na podání námitek.
To co předvádí Arriva na R26, bych ji vyrazil rovnou. Věčné zpoždění (kdyz teda jede) z důvodu technického stavu jejich vozidel je otřesné. By mě zajimalo, o kolik % jsou (ne) úspěšnější nez ČD a že už za ně to nebyl zadny zazrak, ale na tohoto dopravce, není vůbec žádný spoleh 👎
Na R26 měli ČD taky věčné zpoždění a ještě ani nebyly schopny dodržet objednanou kapacitu.
Je rozdíl ve zpoždění kvůli infrastruktuře a ve zpoždění kvůli technickým/provozním problémům dopravce. Nejezdil jsem každý den, ale když jsem jel, tak kapacita byla vždy dostatečná a dle plánu řazení. 😉
A od doby, co tam neplatí režijka, už tím nejezdíte, za to přesně víte, že teď za všechny zpoždění může dopravce a předtím to byl stav infrastruktury.
S naopak kapacita je dostatečná a dle objednávky až teď. Předtím 10 let praktucky denně jezdili náhrady v podobě 749/754 + 2x plesnivé B. Tento šrot už tam naštěstí nepotkáme.
ted je tam arriva šrot
Občas R26 jezdím a věčná zpoždění vznikají tím, že se z hlavního v Praze vyjíždí o 10 minut později, neboť v čas našeho odjedu vyjíždí směrem na smíchov Os 8856, který na smíchově zase dojedeme. Pak čekáme v Hlubočepské na protijedoucí Os 19967, atd. Nevím, jak by to někdo jiný dělal lépe.
A ještě vám budou kodrý gumy tvrdit, že toto pojízdné vrakoviště byly moderní vozidla:
https://lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r749&loko=25330
V popisu fotky „Vršovická leštěnka“. Tak to raději nechci vidět jak vypadaly ostratní stroje.
Je super sem hodit fotku z léta 2012 🙂
Je to fotka z doby dlouhodobého kontraktu 2009-2019, kdy tam měli jezdit desira, teda pardon moderní 854+054. Takže je irelevantní z kterého roku pochází, dopravce nedodržel smlouvu.
A když si ARR půjčí od ČD 854+054 tak to neva? To smlouvu dodržuje? 😀
určitě lepší než 845
Pro platící cestující opravdu plesnivé B, kde WC smrdí přes tři kupé a před otevřením dveří do vozu musí člověk navštívit posilovnu opravdu ne.
nestalo se mi aby wc smrdělo.. ale aspon funguje oproti arrivě. dveře otevřu dvěma prsty a do posilovny nechodím.
většinu času tam jezdily hydry s Bdtn.
Bdtn je velmi slušně zmodernizované vozidlo, jakkoliv je základ značně letitý.
Ten Anglán, co se málem …, když nefungovalo ani jedno WC v Bdtn a hydra jela neprůchozí stranou k němu. Tak ten by vyprávěl. 😀
Bdtn ..paráda : 2 WC, místa na kola ..stahovací okna s clonkama , pohodlné sezení.proste povedené reko.
Tak bývaly doby, kdy se dělaly kraviny jako pustit napřed vlak nějakého dopravce, bez ohledu na priority.
Však Os nemá mít přednost před R. Vlastně jo, on ten Os je … eeee… elektrický?
Vlastně bez ohledu na to, jak je to v současné verzi předpisu, já bych byl pro to pustit dopředu ten rychlejší (a to je při rozjezdu z hlaváku 845 nebo 471?)
Nicméně v tom případě buď má Os zpoždění z nějakého důvodu nebo SprŽel má v GVD kolizní vlaky, většinou obojí.
Podle mne by to mělo být něco jako Ex > R > NEx > Sp > Os > Pn … Ale kdoví jak to SŽ dělá …
Nakopíruju sem předpis SŽDC (ČD) D2 – Změna č. 3 – Účinnost od 1.3.2008, neboť novjěší jsem nenašel. https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/Show.aspx?oid=917445 §187. V případě mimořádností v drážní dopravě (zpoždění vlaků, výluky kolejí, od- klony vlaků pro nesjízdnost traťových úseků, zavedení mimořádných vlaků, odstranění následků mimořádných událostí apod.) zajišťuje operativní řízení drážní dopravy, aby přednost v jízdě měly vlaky podle pořadí: a) nutné pomocné vlaky; b) mimořádné vlaky v obecném zájmu; c) mezistátní vlaky EuroCity; d) mezistátní vlaky InterCity a vnitrostátní vlaky InterCity s označením SuperCity; e) vnitrostátní vlaky InterCity; f) ostatní mezistátní expresní vlaky; g) ostatní vnitrostátní expresní vlaky; h) mezistátní rychlíky;… Číst vice »
Možná to bude tím, že předpis D2 dávno neplatí a od roku 2012 je to všechno v D1.
Rozporuplné pocity. Zasmluvnovat nekde na dalších 5 let nepohodlné, uřvané a morálně zastaralé 843 bez wifi, zásuvek atd. je prohra cestujících. 845 už tu jsou prověřené a rozhodně přinesly vyšší kvalitu oproti 843, velká škoda pro linku R27, že to tak dopadlo. Na stranu druhou, očima milovníka hyder je to vlastně ok, uvolněním 843 z této linky by nejspíš začalo docházet k masivnějšímu odstavování řady 854.
Technicky zastaralá je právě ta 845. Z hlediska cestujícího musím uznat, že je řada 843 více uřvaná v oddílech diky netěsnícím deklům nad SM než 845. To je ale její jediná nevýhoda oproti 845. A pokud bude řada 843 zasmluvněná na 5 let, tak se snad i ta WiFi a zásuvky dodělají. To by neměl byt takový problém. Vakuové WC se těžko bude dodělávat, ale nebyl by špatný návrat 954 na R27. Případně i nasazení vozů 054. Aby alespoň na části soupravy to vakuové WC bylo.
843 má jen 12l motory a dostávají dost zabrat..proto jsou hlučnější.nejake odhlučnění by to vyřešilo.dodelat vakuové wc půjde když to jde na 842.
Za mně je to jedno z nejpohodlnějších vozidel na vedlejších tratích. Hluk jde hlavně ven a při otevření oken samozřejmě i dovnitř. Uvnitř je 843 docela dobře tlumená. Ještě nízkopodlažní přípojný nebo řidičák by to mohlo mít. Chodové vlastnosti na vedlejších tratích mně osobně už dlouho jen z pohledu cestujícího vyhovují. Člověk vzduchové vypružení nejvíc ocení tehdy, když ho nemusí opravovat. Akcelerace oproti 842 je podle mého subjektivního pocitu lepší a srovnatelná se zmiňovanou 845 od konkurence – když tak mně Prosím opravte. Kotouče jsou tiché atd. Jel jsem s ní tuším v úterý.
já psal morálně, ne technicky. Jasně, 843 má v sobě víc elektroniky, ale co z toho? Pruserum s nedobrzdenim to stejně nezabránilo… Koncepčně je to stále spíš lokomotiva s možností přepravy cestujících oproti vratné ucelené jednotce 845. Svou koncepcí má 845 daleko blíž moderní jednotce. Uspořádání interiéru, výborně řešena přeprava kol, velmi pozvolné schody (= rychlá výměna cestujících). Navíc je tam další potenciál. Jednotka má hafo prostoru na střeše pro klimu, hafo prostoru pod podlahou (=možnost pro vakuové wc) a pokud to všechno zvládne s menší spotřebu jak 843, tak dle mého není co řešit.
843 je výrazně modernější a dynamičtější vozidlo, než 845. 845 je akorát tichá, ale zase nemá plošinu pro invalidy atd. Navíc, se vší upřímností, 043 a 943 jsou dva nejpohodlnější osobní vozy pro regionální dopravu na české železnici, a na motorové rychlíky se výborně hodí.
Nejlepší je když se zastánci dvou šrotů hádají, který z nich je horší a který lepší…to mě vždycky baví 😂
Tak, pokud už má být „šrot“, nebo spíš přostě „vysokopodlažní motorový vůz“ (protože „šrot“ je označení pro něco co nedokáže plnit svou roli, imo třeba regionova, ale chápu, že pro šotouše je to i Stadler GTW 2/6, nebo Regioshuttle), nasazován kdekoliv, je to právě na rychlíky a na spoje kde lidé tráví delší dobu. Akcelerací a vmax to na ně taky stačí, a zásuvky a wifi lze snadno dodělat, tak kde je problém?
promiňte, ale vozy 943 a 043, stejně jako 054 a 954 patří k tomu rozhodně nejlepšímu z vozů, co je k dispozici.
S tou dynamikou je to jasné. 843+943 by nechala 845 daleko za sebou. On by byl zajímavý souboj i mezi 845 a 843 se dvěma vozy. To si myslím, že by mohlo být vyrovnané. Sestava 843+943 (954) by byla ideální na R26, vyřešilo by to problémy s nestíháním jízdních dob. To by byla proti 845 raketa. Ale to už bych chtěl moc. Tak snad aspoň na R27 843 do dodání nových vozidel zůstanou.
Kdyby byly Desira nebo Regiosharky… Ale nejsou a Regiosharků je málo.
Desira přece na R26 jezdili mezi lety 2009-2019 a byli to vozy, jaké svět ještě neviděl!
To je asi o názoru. Já rozhodně nejásám nad výběrem ani jedné z těchto dvou nabídek, protože znamenají stagnaci nabídky spojů i komfortu. A to je škoda.
Ale co se týče srovnání 843 vs. 845, někdo ocení Wi-Fi a zásuvky u Arrivy, mně osobně přijde komfortnější a pohodlnější svezení v 843. Zdá se mi, že tam mám více soukromí, dá se ztlumit osvětlení, pořádně vyvětrat, již zde byla zmíněna plošina pro vozíčkáře a bezbariérové WC.
více soukromí? To ale počíte s tím, že jste sám na čtyřce, ne? Ekonomická blbost a proto se přistupuje k leteckému uspořádání. Ono potom zjistíte, že na té dvojce máte daleko vic soukromí než byť jen ve dvou na čtyřce. Obzvlášť na té sardinkoidni čtyřce, co je v x43.
845 má lyžiny pro vozíčkáře a trojkové stroje bezbariérové wc také.
Já se stále ptám, jak to, že zadávají soukromé zakázky bez výběrových řízení. A nedrží se soutěžního práva.
Tak zřejmě proto, že to je zákon o zadávání veřejných zakázek, ne soukromých. 😁
Protože to zákon umožňuje?
1. Zákon to umožňuje
2. Rozstřel je vlastně forma výběrového řízení.
podle zákona bod 2. není pravda. A právě proto je to oblíbené, protože to pak nejde napadnout.
2) Kde není dopředu vydefinováno přesné zadání, takže se nedá říct kdo to plní lépe.
Konečně je podmínka na nové vlaky nebo tam opět nechá Arriva vraky vyřazené z Německa?
Nové vlaky na smlouvu do roku 2027 ?
U smlouvy na 5 let se skutečně nové vlaky očekávat nedají, tudíž Arriva i ČD nasadí ojetiny.
Ve srovnání s 843 (čest jim, jezdil jsem s nimi jako student do školy) nebo 854 jsou motoráky Arrivy pro cestujícího pokrok.
Jinak by samozřejmě mohla být úroveň jinde, ale zase by to více stálo.
845 že je pokrok oproti 843? Tak to teda ani náhodou. 843 jsou technicky mnohem vyspělejší (vyšší výkon, více hnaných náprav, lepší dynamické vlastnosti) a rozhodně i vyšší pohodlí.
A především v ní platí režijka!
K tomuto tématu se vyjadřuji níže. Je to opravdu trapné, někoho osočovat z něčeho, co nemáte podložené a není to ani pravda.
Co furt máte všichni s tou režijkou? Že někomu připadá 843 lepší než 845 neznamená že má režijku. Mi taky připadá lepší 843 a to jsem plně platící cestující. 843 mi přijde pohodlnější, hlučnost uvnitř je stejná jako 845 a není to tak líné…
Když se v diskuzich vytahují režijky, nejde o argumenty, ale doslova o volání o pomoc!
jasně .. protože ji nemaš
A jako bonus je v 843 kravál, že není druhého slyšet.
To v 845 už tuplem není. 843 má poměrně dobrou hlukovou izolaci.
A teď tu o karkulce jo ?
A poradil vám už někdo, že si můžete sednout do malého oddílu nebo do přívěšáku, kde to je bez hluku?
Přesunul sem se do auta. Je to dražší, ale rychlejší a pohodlnější. A taky to má nabíječku na mobil a klimatizaci.
Na technickou vyspělost se cetující moc neptá. Cestujcíího zajímá, jak se v tom sedí a jak se do toho nastupuje. A jestli ho bude nebo nebude bolet hlava z kraválu a jestli to s ním nebude mlátit ze strany na stranu.
A pak taky, jestli v té sólo 843 nebude tlačenice, protože 845 je větší.
Sólo 843 na žádném rychlíku nejezdí. Konkrétně na R27, o které je tu řeč, je řazení VŽDY 843+043+943.
No ono je to dost věc názoru… 843 se mi osobně hlučnější nezdá, možná tak zvenku. Sedačky jsou v 843 taky pohodlnější, nejsou tak tvrdé. To „mlátit ze strany na stranu“ možná znáte spíš z 854, to je takové rozvrzané a taky to dost závisí na stavu trati. A 843 je daleko svižnější, 845 než se rozjede… Kdyby se 845 nasadilo na linky po 843, musely by se minimálně někde upravit časy…
845 jezdí po 843 a časy jsou stejné, R14.
OK, psal jsem „někde“. A nemá to teď s 845 větší/častější zpoždění? Nerýpu, ptám se, protože to nevím a zajímalo by mne to…
Dynamiku nejsem schopen objektivně posoudit. Obě vozidla mi přijdou líná. Jako cestující oceňuji velký stolek, zásuvky, WiFi, klimatizací a nižší hluk. Zejména ten je v 843 otřesný
Výkon ano, ale to jako cestující přímo nepoznám. (Byť samozřejmě chci kratší jízdní doby a spolehlivost)
Pohodlí mi připadá podobné. 843 jede líp, nicméně málokdy v něm sedím dlouho.
Mínusáři, budete se divit, ale ooslední dobou jsem toho dost najezdil mezi Ústím a Libercem a z toho co jde odpislechnout po cestě, tak většina lidí bere Arrivu jako lepší.
Opravdu jediné co mne u ARR vadí, je že zrušili 1. tř. a udělali z toho tichý oddíl. Tím pádem pro mne nepoužitelný vlak jen v nouzi. Jinak O.K.
A chudáčku. Oni tam dali i horší sedačky?
Jedničku si bereš hlavně proto, aby tam neseděli různá individua.
Režisti sedí i v té jedničce….
Tak to je pravda (teda minimálně někdy). Nedávno jsem jel jedničkou v sobotu z Moravy. V jedničce seděli JEN „nádražáci“. Postupně se to plnilo a z Pardubic jich bylo určitě přes 10. Jediný platící jsem tam seděl já 🙂
A to jste poznal podle čeho, že všechno byli nádražáci?
Dost hlasitě se bavili nejen mezi sebou (o nádražáckých věcech, teď si nevzpomenu ale to prostě poznáte), všichni si tykali i s průvodčím a „vrchním“ a nikdo z nich neukazoval žádný cestovní doklad.
Taky se bavím s průvodčím, s některými si i tykáme a jízdenky si kupuji ZA SVÉ (IN 100 + doplatek 1.třída).
To je fakt, to je škoda.
To bude tím, že je tam wifi, na to většina lidí slyší nejvíc. Kdyby byla wifi i v 843, pak Arriva lepší vážně nebude.
Proč tedy ani ČD u těch 843 neudělaly nějakou modernizaci ? Když jsou to tak „skvělé“ stroje ? Že by až tak nestály o 4np motorák s kapacitou jedné 810 ? A objednatelé jakbysmet ?
Pokud vím, dodání wifi do 843 v plánu je.
Wifi je to poslední, co tenhle motor potřebuje. Bez zvukové izolace, výměny interiéru a celkové GO jsou těžce za zenitem.
no a hlavne etcs…
Jenže jelikož český objednatel nemá (nebo nechce dát) peníze do nových vozidel, ještě pěknou řádku let tady budou jezdit.
Problém je, že do nich peníze nedává ani provozovatel . Vzhledem k tomu, že starší 842 dostaly GO a je do nich i plánovaný ETCS. A u téhle řady není ani výměna interiéru.
V dnešní době, kdy každý má v mobilu aspoň nějaká data je WiFi víceméně k ničemu. S tím ČD měly přijít před minimálně deseti lety… Tenkrát bych z toho byl také nadšený… Dnes mi to, jestli ve vlaku je nebo není WiFi už je tak nějak celkem jedno.
Jenže to říkáme my tady v diskuzi… Jenže realita je taková, že to je stále cestujícími i objednateli velmi poptávaná služba.
Protože tam zůstali jen platící cestující.
Jasně, protože to není ČD.
Mám stejnou zkušenost mezi kolegy nešotousi.
To buďte za pohodlnou 843 rád, já jezdil M262. To byl šok vidět to na nástupišti.
Jaký pokrok?
Ja ted jel rychlikem rakovnik – praha, kde nasazuji nejspis ty jednotky, co jezdily do nitry. Ty jsou pohodlne a oproti 843 lepsi. Jel jsem letos i v tom rychliku usti – liberec a tam to teda je hrozny. On byva dost obsazeny a ty sedacky v leteckym usporadani jsou tak nahnacany na sebe, ze se tam neda normalne sedet, to je jak v tom nejhorsim lowcostu. Kdyby pozmenili tu konfiguraci, aby ty sedacky byly dal od sebe, bylo by to hned o necem jinym. I v tom puvodnim nemeckym usporadani, jako to v nich mel regiojet, to bylo mnohem… Číst vice »
Však ale o tom je ta „pseudo soutěž“ Naflákat tam co nejvíci lidí. Splnit zadání. A vyhrát. Na názor cestujícího se jak víme v soutěži nikdo neptá.
Zajímavé je, že rozestupy sedaček nejsou tak malé, ale jejich konstrukce je tak dementní, že vaše holeň koliduje s ostrou hranou ocelového profilu.
Když si v 854 nebo 843 otevřu trochu oknu je tam i v létě dobře..i díky vysokým stropům.845 to je autobus.. s pídí WC.
Tak to by tam u ČD nejelo ani kolo.
Tak by mohli ty tratě taky začít elektrifikovat.
Kvůli těmhle „rychlíkům“ určitě ne.
dle map se na jižních čechách s elektrifikací počítá takže by stačili elektrické lokomotivy 😉 v hodně stavbách tam mají součas elektrizaci, takže by to jit mohlo, ale na liberecku o elektrizaci ani Ň, elektrizace má však pokročit až do mladé boleslavi, takže defakto bude lbc kraj jediný zatím neelektrifikovaný.
Elektrifikovaný úsek je mezi Českými Budějovicemi a Pískem a pokud by vlak jel po koridoru ze Zdic na Prahu, tak by se využil bateriový vlak pro neeletrifikovaný úsek Písek – Zdice.
tak třeba do budoucna se i tam bude elektrifikovat, ucelili by úsek, co jsem koukal na moravské stavby, tak jich je tam taky hodně s elektrifikací, nektere stejnosměr s připravou na přepnutí na střídavinu, takže i u moravy to jde zatím dobře a do budoucna se tam elektrifikovana sít opět rozroste, jen tak dál.
A Beroun – Praha Smíchov?
Poslední elektrifikovaná trať byla v Libereckém kraji zrušena (deelektrifikována) v roce 1945. A ano, nyní tam žádná elektrifikovaná není. To ale velká část Bavorska taky ne a jezdí tam vesele 160 km/h. V trakci to není.
Zrovna trasa Praha-Písek-ČB je vhodným kandidátem na bateriové vlaky, neeltrifikovaný úsek je celkem krátký a na začátku i na konci se jede pod dráty.
Hrbatá zadrátovaná není.
Hrbata je předpokládám dočasnost a bude se zase jezdit podél Berounky.
Můžete uvést výhody, které by to přineslo například u linky do ČB?
Výhody elektrizace jsou na všech tratích stejné, takže i na těchto tratích se vyplatí elektrizace
určitě by to bylo mnohem ekologičtější, elektrická trakce je nejekologičtější, nebyl by potřeba žadny diesel ani žadný vybušný vodík a podobne chujovinky. 😉 hlavně že slibují od 90tých let jak pokročí elektrifikace 😀 a ješte se nic neděje.
„Žádný výbušný vodík“. Opravdu někteří lidé dokáží vážně pobavit. „Bouchnout“ může Temelín, Dukovany, Chemičky v Ústí, Litvínově, Kralupech nebo jakýkoliv dům do něhož vede plyn. Opravdu máte zajímavý názor 😂😂😂
Vybouchnout může i flaša Kofoly.
jojo bezpečný vodík a proto nelétáme vzducholoděmi ale letadly…Zeppelin o to něco ví
Třeba lepší a pohodlnější vozidla? Elektrická trakce je tišší a ekologičtější. Navíc s elektrizací tratě 200 by se mohlo provést i její uvedení do podoby 21. století, tj. zrychlení, případné přeložky (hlavně Milín) atd.
mezi budejovicemi a pískem je planovana modernizace a elektrizace písku, takže písek-budejovice bude plne elektrický, čast trati z prahy je take už elektrická, jen ten usek z písku směrem na příbram zatím nebude, ale pokud by měli bateriové vlaky, tak by to mohlo jít, nabíjeli by se na elektrifikovanych usecích, zaroven si myslím ,že do budoucna se nějaký projekt elektrifikace tohoto useku jistě připraví aby byl ucelený.
Do Písku je elektrifikace hotová již dost dlouho. Tady se jedná o protažení drátů na Písek město, tak aby bylo možné obsloužit centrum elektrickými vlaky (prodloužení Sp z Budějovic)
a opět další kousek dál, tak snad je pak napadne udelat nejaký projekt, nebo více projektů na elektrifikaci až k useku u prahy 😉
Přemýšlím, zda je Honecker pohodlnější, když ho táhne Plecháč místo Brejlovce.
Je snad tady řeč o honeckerech? Celý článek je o rychlících. Pokud by se tratě elektrizovaly, mohly by tam jezdit moderní elektrické jednotky, případně klasické soupravy z moderních vozů. Honeckery na rychlíku by snad v pravidelném řazení nikdo nenavrhoval.
Halooo, u nás na Vysočině jezdí honeckery na rychlících úplně běžněěě. Bohužel.
To se vážně používá na rychlících? Já to zatím viděl jen na Os, max Sp…
Ten mýtus že elektrická trakce je tišší , naprosto boří pantery od Škody, které jsou jednoznačně hlučnější jak dieselová vozidla a na odstavné ploše ruší i noční klid.
Nezapomínejte na to, že po zprovoznění Tachlovického tunelu by elektrifikace znamenala alternativu pro nakládání dopravu na čtvrtém koridoru. Ten, až bude hotový, tak z ČB na Tábor bude jezdit něco pomalu každých 20 minut.
Nová hybridní jednotka by zřejmě disponovala lepší akcelerací než motoráky 628, a nedocházelo by denně k tak značnému rozbourání provozu na celé trati. Příjezd R26 z Prahy do ČB včas je skoro zázrak – na jednokolejce se zaseká ať už kvůli křižování, nebo vlastní vinou a protože to málo jede, nedožene ani minutu. Tím pak zaseká jak opačné R26, tak osobáky ČD, které aspoň jsou někdy schopné i s regínou krátit.
Tohle by ale platilo i pro jakoukoliv novou čistě dieselovou jednotku.
Zároveň by tenhle problém mohla řešit i úprava infrastruktury (zrychlení trati), ale to jsou ta nová vozidla reálnější.
I elektrické jednotce lze nastavit jízdní doby natěsno nebo s vatou.
A jak často je to primární příčina zpoždění? Nemá náhodou Spržel předepsáno, s jakým měrným výkonem dát jakou minimální jízdní dobu?
Do privatizovaných linek. Za mě jako danového polatníka. Nevím jestli bych investoval. Radši auto.
Bude vyvinut nějaký tlak na Arrivu, ať nasazuje něco lepšího, než 845? Uzavírat novou smlouvu na provoz těchto extrémně nepohodlných vraků mi přijde přinejmenším jako dost špatný vtip.
A potisícé pro případné *****: jde mi o vozidla, ne o dopravce, takže komentáře o režijkách vůbec nevytahujte.
A v čem je ta rakev lepší?
Pohodlnější sedačky, víc místa na nohy, lepší hluková izolace uvnitř, lepší dynamické vlastnosti, čtyři hnané nápravy (845+945 má pouze dvě), vyšší výkon atd. Navíc je o deset let novější, což sice nemusí nutně znamenat automaticky lepší, ale v tomto případě tomu tak je.
A ke stejné kapacitě se za 843 musí hodit řidičák.. A ty prosezený sedačky u 843 vůči novejm Regio+ od Borcadu..
V čem je problém s řidičákem? 843+043+943 je nějak problémová souprava? 4 poháněné nápravy ze 12, u 845+945 to jsou jen 2 z 8, což je méně.
K sedačkám v 845 se nehodlám vyjadřovat nějak podrobněji, na to už by mi slušná slova nestačila.
No koženka to naštěstí nejni. Mimochodem stejný sedačky se nakupují i do regiopanterů.
Velký oddíl v 843 muze za tichý považovat akorát tak zcela hluchý byvaly razic mincí z Kutné Hory…
Je zajímavé ze 843 vam az tak nevadi Čeďaku
843 je oproti 845 aspoň pohodlný vlak. A s tím čéďákem jděte někam, nebo si aspoň pořádně přečtěte druhý odstavec mého předchozího příspěvku.
A 843 ma kompletní modernizaci interieru jako 845???
Jak se to vezme, otázka je, ze kterého roku je interiér považován za moderní. Ale i přesto, že 843 neprošly modernizací v posledních 10 letech, mají interiér mnohem lépe uspořádaný a sedačky stotisíckrát pohodlnější.
„stotisíckrát“….???
Není to trochu málo?
Dole byla milionkrát lepší. Šlo by ty tisícinásobky rozepsat na jednotlivý skupiny (interiér, pojezd, skříň..), aby se to dalo nějak dopočítat ?
Jako platící cestující oceňuji spíše šroty Arrivy, a to není žádné terno. Opěvování uřvaných a hlučných rúzně reinkarnovaných hajter ČD mi připadne až úchylné a dementní. Jediná jejich přidaná hodnota je citové pouto a právě Tebou zmíněná režijka.
My si tykáme? Ale ne, to je asi to poslední, co by mi na to, co jste napsal, mělo kdy vadit. Uřvané jsou 845, 843 mají uvnitř lepší hlukovou izolaci a rozhodně jsou na cestování pohodlnější. Úchylné až dementní je toto nesmyslné nadržování Arrivě, která tu má horší vlaky (zcela objektivně, 843 je technicky vyspělejší vůz, zkuste si zjistit jeho technické parametry a porovnejte je s 845) a přesto je v očích provokatérů vždy nejlepší. I kdyby nasadila sebehorší šrot, bude vždy nejlepší, protže ošklivé a zlé ČD. A ohledně režijek jsem psal jasně, takže se svou poznámkou jste akorát… Číst vice »
Pokud jste to z toho komentáře nepochopil – režijku jsem nikdy neměl, nemám a ani nevím, jak bych k ní měl kdy přijít. Píšu to tu už asi tak po milionté a pořád někteří ***** (dosaďte si libovolnou velmi sprostou nadávku) mi to podsouvají. Nenávist k německému šrotu opravdu není důkaz držení režijky, prostě není. Jsem také normálně platící cestující.
Vyvinut tlak? A co třeba se chovat normálně a pokud chci lepší vlak, tak udělám výběrko na lepší vlak, a pak si ho dám do smlouvy? Pokud to tak objednatel nechce, tak nemá co vyvíjet tlak.
A zcela stejnej tlak i na ČD ? Aby tu konečně nebyly uřvaný 842, 843 ? Nebo střepy 854 ?
843 jsou stále milionkrát lepší na cestování, než 845. Oběma vozy jsem jel již mnohokrát a vím co říkám.
Hmm, tak to milionkrát vyjmenujte. Já z pohledu cestujícího vidím u 843 jenom střem, do kterýho se nesáhlo od výroby.
Hele, nemá cenu se hádat. Každý máte „svou pravdu“ 🙂 Mi přijde 843 sice hlučnější, ale jen zvenku, uvnitř je to stejné nebo lepší než 845. Pohodlnější se mi zdá 843, ale to je (asi) věc názoru, zřejmě podle toho jaký kdo má zadek 🙂 No a 845 mi taky připadá značně línější než 843, to než se rozjede… Kdyby 845 byly nasazené na tratě po 843, musely by se určitě upravit časy, tedy možná jak kde, ale kde jsou větší sklony tak určitě…
Po týdnu, to už ani nemělo smysl článek psát, ne?