Arriva míří k historicky největšímu kontraktu na české železnici. Vyhrála soutěž na rychlíky a expresy na západ
Úklid soupravy RegioPanter v barvách Arriva. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný
Stát může na patnáctileté smlouvě oproti odhadu ušetřit přes pět miliard korun.
Pro mě jako cestujícího bude nástup soukromého dopravce znamenat dosti velké zdražení.Uvazuji o návratu do auta.To že se likviduje státní dopravce je špatně pro cestující i pro zaměstnance těchto dopravních linek.
Aha, jakože když tu linku vysoutěžil soukromník, tak to najednou bude výrazně draží, a to o tolik, aby se najednou vyplatilo auto se vším, co k tomu patří? Odkud máte tuto informaci?
ČD nezvítězily v soutěži, to je celé. Hledat v tom konspirace a úmyslnou likvidaci státního dopravce je dost mimo. Zaměstnanci mohou přejít nebo si najdou práci jinde, jako se stalo už dříve u linek, které vysoutěžil někdo jiný. Není to taková tragédie, jak se to někdo snaží podat.
Z čeho vyvozujete zdražení? IDS platit budou, arrivácký tarif nevychází o moc dráž než ČD, někdy levněji.
dobrá zpráva pro českou železnici
Neumím pochopit ● A) jak je možné právně „vyhrát“ veřejnou zakázku na základě tvrzení o PŘEDPOKLÁDANÉHO zisku ● B) proč je podmínkou veřejné zakázky „nové vozy“, když už stávající dopravce, tj. ČD na předmětné lince zcela nové vozy provozuje ?!
Jak by tedy dle vás mělo znít zadání veřejné zakázky?
Ale to rozhodující nebyl předpokládaný zisk, ale požadovaný dosyp od státu.
Vy také patříte k těm, kteří si myslí, že soutěžit se mají jenom ty linky, kde České dráhy nabízejí tragickou službu, zatímco ty dobré mají zůstat beze změny? A takhle Vy si představujete tu liberalizaci?
Tisíc komentářů, to už bude pomalu rekord, ne? Nebo už měl nějaký článek na Zdopravy víc?
Ale ano, rekordy atakovaly nějakých 1200 příspěvků. Vždy šlo o režijky, o což zde jde vlastně taky 🙂
Tak když se to na sečte s tím druhým článkem o stejné trase tak to je skoro 1250.
Kolik pak bude stát jízdné, když Arriva počítá s takovými zisky? Leda by si na Ex6 dali specialní tarif, jinak je totiž Arriva jízdné značně levnější než ČD/SJT…
Smlouva MD s výhercem to řeší, přečtěte si jí.
To je sice hezke. Ale asi kazdy by tu chtel videt ten jejich ekonomicky koncept. Protoze, me to nevychazi ani pri plne obsazenosti souprav. Tady je neco spatne.
Tak zkuste nám nastínit, jak jste to počítal. Děkuji.
To je nejaka slozita matematika? Pocet sedadel * cena jizdenky. Jako zjednodusena predstava to staci. Protoze v Arriva uvadela nejvyssi naklady a soucasne chce nejmensi dotaci, tak proste je to hodne divne a nevim kde ten rozdil chce nabrat.
Ja vim, ze linky jsou v nekterych casech/dnech naslapane k prasknuti,. ale pak i takove kdy je clovek ve vagonu sam.
No minimálně je to o něco složitější.
Určitě na to přihodí i nějakou zlatou integrované systémy.
A Ty víš, s kolika počítá cestujícími? Já to nevím. Nicméně kapacita ve Smlouvě je minimální, nikdo nebrání jí dopravci zvýšit, pokud to bude nutné. Minimálně se k tomu nabízí použít posilová vozidla i jindy, než si představuje ministerstvo. Rozsah posil je třeba v pátek, v neděli a pondělí dosti vysoký.
Jj, už dneska by to potřebovalo posily i v sobotu…
Nemůžete očekávat, že se takové věci dozvíte před podpisem smlouvy. A možná ani po něm ne.
Další rozšíření liberalizačního m*dníku na české železnici a komplikace pro cestující.
To máte pravdu. Nicméně není rozumné přestat soutěžit, ale přinutiit MD, aby už konečně něco dělalo a tarifní mrdník sjednotilo o dost jinak než One ticketem…
Já žádnou komplikací nevidím. Všechno bude platit jako do teď:
– one ticket, nebo
– tarif dopravce, nebo
– tarify IDS.
Kdo dneska spoléhá na inkartu, má dost času si rozmyslet, jestli si ji prodlouží, nebo ne.
Ono je spíše otázkou s čím to chce Arriva jezdit, když ani ČD nebylo schopno uspokojit vozovou poptávku.
a s čím by vyjeli(y) RJ a ČD v případě vítezství?
Vyjel by spíš LE s Flirty 3. generace. Kvalita je na tom jinde, a není to tramvaj jak vy lidi s růžovým a modrým mozkem myslíte. Tramvaj je spíš BR628, RS1, Interpanter a Regiosprinter.
To je nereálné…
Tak s čím chce jezdit je už dneska jasné. S tím, co splní zadání a požadavky objednatele. Věřte mi, že tohle má každý dopravce, co do soutěže šel, velmi dobře ošetřené. A až bude smlouva podepsaná tak nepochybuju o tom, že nám Arriva nějaké vizualizace ukáže.
Po přečtení příspěvků některých zhrzených jedinců, kteří mají problém smířit se s tím, že v této soutěži Arriva natrhla ČD trikot, by nezasvěcený pozorovatel mohl nabýt dojmu, že v prosinci 2028 zřejmě dojde k zastavení Golfského proudu a v Evropě nastane nová doba ledová. Zkrátka „Každý chvilku tahá pilku.“
Druhá možnost je, že ČD podaly takovou nabídku zcela záměrně, aby díky očekávanému neúspěchu mohly elegantně vybruslit z několikaleté vagonové nouze, která se vleče od zavedení ECM v červnu 2022.
Tak být ČD druhé, ještě by to spousta lidí zkousla. Ale takto asi s s tím, že dva dopravci jsou blbci neobstojí.
Je možné, že máte pravdu, nicméně „nevítězství“ ČD v této soutěži může mít pro cestující na jejich ostatních linkách tento příjemný vedlejší efekt.
Já si myslím, že jestli druzí nebo třetí je jedno. Hodnotí se pouze „vyhrál“, „prohrál“.
Spíš se ČD rozhodly nejezdit všechno za každou cenu a chtějí jenom profitabilní linky. Kam taková taktika povede uvidíme v dalších letech.
A co takhle tu nabídku.. prostě nepodat?
To by mohlo vypadat blbe – ze na to nemaji …
To přece nedává smysl. Podmínkou byly nové vlaky, takže co tam jezdí dnes by zbylo tak jako tak.
Chybou je, že u všech dopravců neplatí karta IN25 až IN100. Lidem, kteří jezdí každý den do Prahy se tak cesta velmi prodraží.
IN karty jsou komerční nabídky ČD. Měl byste se s tím smířit… Taky s tím mám problém, zaměstnavatel nám poskytuje IN Bussines.
Proč by měla? Je to komerční produkt ČD, na kterém vydělávají pouze ČD (a mají s tím i náklady)?
Zároveň je to pro ně tah, jak dostat lidi do svých vlaků.
A taky jsou jediné kdo něco takového nabízí, arriva nic nemá, RJ se svou kreditovkou ušetří asi 20 czk na cestu
A víte, co se musí stát, aby mohl někdo cestovat za ceny IN25 nebo IN50? Někdo jiný potom musí jet za plnou cenu, která kvůli tomu asi i roste. Prostě dopravce potřebuje na tržbách vybrat nějakou částku. A pokud někteří cestující jedou se slevou, jiní musí jet beze slevy, aby ten součet seděl. A nebo mohou všichni jezdit za ceny stejné, které jsou sice vyšší než ty slevové, ale mohou být nižší než ty současné plné. Celá ta slevová politika je založena jen na tom, že u nás chtějí všichni na všechno slevu. Ale neuvědomují si, že někdo to doplatit… Číst vice »
Avšak možná by teď mít mohla, poprvé bud provozovat skutečně dálkovou dopravu…
A vy už znáte ceník a komerční nabídky, které Arriva na tuto linku chystá? A můžete nám o nich napsat víc?
jezdí na PID , IDPK a ne na nějakou kartu typu necchci slevu zadarmo
Jaké záruky má MD, že nabídnutá cena je reálná? Když se ukáže, že Arriva ustřelila a bude se potácet od nedostatku personálu přes odřeknuté spoje po úpadek, co bude pak?
Co by bylo? Nastartuji Kodiak a pojedu po D5.
To jste možná Vy, ale rozhodně to není většina cestujících v Ex6 a R16…
Pokud je dostatečně hustý jízdní řád a jsou přípoje na ostaní druhy VHD, je mi jedno jakou barvu má dopravce. Pokud to neplatí, tak musím jet autem.
Asi stejný, jak u ČD v JMK. POkud dopravce při přezkumu dokáže, že ty ceny sedí, tak není problém.
Přečtěte si návrh smlouvy, najdete to tam…
Doporučuji si přečíst Smlouvu, je to tam uvedené.
To je přesně ta chvíle, kdy se ukáže, že tahle koncepce je špatně. Mělo by se s ČD jezdit v nějakém základním taktu a soutěžit o zbytek zahuštěného taktu tak, aby když se na to někdo ze dne na den vyprdne, tak cestující budou mít stále s kým jet a nebude se resit co budeme dělat.
A jakým způsobem vyřešíte, když se na to „vyprdne“ ČD? Já vím, 362 + koženky nevadí…
Záruka bankovní jistoty 100 miliónů korun na pokuty a jméno nadnárodní obrovské firmy, mimo jiné větší jak ČD…
Zajímala by mě údržba, jestli ČD odprodá depo v Klatovech a v Plzni vzhledem k velké ztrátě výkonů.
A proč by se depo v Plzni mělo prodávat když tam servisuje mašiny a vozy celý OŘOD Západ?
Prodávat ne, ale nebude potřeba udržovat kontingent lokomotiv 362, které mohou být prodány Carrgu coby 363 a těch pár vozů zvládnou na ONJ a v Budějovicích. Nová hala v Plzni se stane multiservisem všech dopravců.
Proč by měli pomáhat konkurenci ?
Peníze??
Konkurence mezi dopravci v dotované dopravě končí výběrovým řízením. Jakmile je vyhodnocené, není potřeba si dále hrát na konkurenci a je rozumné urvat, co se dá.
V Klatovech se údržba neprovádí a depo nemá takřka žádnou hodnotu coby parkoviště 810 a 010. Spíš by mě zajímal Cheb, kde se počítalo.s údržbou Interjetů.
V Klatovech se normálně údržba provádí. Jak ČD, tak GWTR.
Proč? Právě naopak. Depa ať si ČD ponechá a nabízí ostatním údržby a další služby. Udržej si odbornej personál a ještě můžou vydělávat. Když nastaví ceny tak, aby se jim to rentovalo a dopravcům se nevyplatilo jezdit jinam…
Dobrý den zde. Když je velký rozdíl v předpokládaných příjmech tak se obávám že až dojde na lámaní chleba , tak to laciné nebude ,pro lidi kteří to rozhoduji to ututlají a skutečné vídaje budou pak větší a už se ani nedovíme o kolik? Pokud to nebude někdo nezávislý, ale to je nedostatkový artikl, co myslíte? Krom toho že Arrivu prodali Egypťanovy sídlícímu na Floridě, co je to firmu a jaké s tím mají zkušenosti v zahraničí?
A nešlo by to česky? Jako pravopis bych snad i odpustil, ale on ten slovosled nedává význam.
Mistr Yoda. 😄
Třeba je to strojový překlad z arabštiny.
Co bude dál s ČD Nostalgií? Proč České dráhy stále každoročně utrácejí desítky milionů korun za něco, co je evidentně prodělečné, a místo toho neinvestují do projektů, které by měly přímý a dlouhodobý přínos pro cestující? Například modernizace a rozšíření ČD Lounge čekáren po celé republice by výrazně zlepšila zákaznický komfort a posílila konkurenceschopnost. Tyto prostředky by mohly být využity na něco, co skutečně přinese hodnotu, jako je lepší infrastruktura, kvalitní zázemí pro cestující, nebo zlepšení služeb. Není na čase, aby nostalgické aktivity převzala organizace, která k nim má blíž? Třeba Národní technické muzeum, které se na historii a techniku… Číst vice »
Národní den železnice je fakt důležitá akce.
Mělo by vzniknout Národní železniční muzeum.
Nestačí to technické?
NTM má problém sehnat i koně k vozu koňky. Železnice je specifická a to muzem, které ostatně NTM „buduje“ už dost dlouho má a je v Lužné. Jde tedy pouze o vyčlenění některých exponátů NTM do NŽM .
ČD Nostalgie je marketing. A jasně, bylo by správné, kdyby si na sebe historické jízdy vydělaly. Na druhou stranu, k čemu jsou TV reklamy na ČD, když na většině tratí jezdí v závazku? Možná, kdyby se cena reklamy rozpočítala do komerčních spojů ČD, ukázalo by se, že jsou také prodělečné, stejně jako ČD Nostalgie. A že těch komerčních spojů je nepoměrně víc než těch nostalgických jízd.
I u výkonů v závazku má reklama smysl pokud je tržba příjmem dopravce.
Marketing ČD mi dává stejný smysl, jako reklama na mléko v osmdesátých letech.
Docela by mě zajímalo s čím tam budou jezdit, doteď nemají jedinou elektrickou soupravu.
Podmínkou jsou nové vlaky, to zaprvé.. a za druhé, EJ 650 pro linku P1 v Plzeňském kraji je co? Pára?
Pravda, na Regiopanther jsem zapomněl. I když ten patří Plzeňskému kraji. V každém případě to ale není jednotka na IC linku s rychlostí 200 km/h. To bude potřeba něco jako Railjet nebo rovnou ICE
Jo, ICE do Klatov. Asi by sis měl od těch intelektuálních výkonů odpočinout.
? Jak když je na fotce.
Bystrý 🤣🤣
Bystrost přímo dechberoucí!
Jančura taky začínal s jedním Hurvínkem. A kde je teď.
U Spejbla? 🙃
Začínal především s flotilou busů.
Tak, že by si ty soupravy třeba Arriva koupila? Ostaně jiní dopravci, snad mají teď v roce 2025 soupravy, které budou na konci roku 2028 nové?
Nedivil bych se.kdyby to byly ty samé Pesy, co koupil RegioJet na R9…. Schválení už budou mít a Pesa by mohla mít po vyrobení RegioJeti várky volné nastavené linky a pokračovat ve výrobě…
Prakticky je zadání velice podobné, pouze na Ex6 je požadavek 16% míst v první třídě, zde je 12%.
Máme prosím představu, jestli by změna konfigurace interiéru v těchto niancích (tzn. o pár míst 1. třídy na úkor druhé třídy navíc) vyžadovala novou řadu tedy nové schválení? Protože času je docela málo, Arriva vyhrála mj. i na cenu, takže bude potřebovat levné vlaky, které je schopen někdo dodat rychle. Z toho mi tento stroj na 200 vychází skoro jako jediný úvahou možný…. Jasné, splňovala by to i obdoba Railjetu s Vectroníkem, ale to si nejsem jistej, jestli by byly schopny u Siemesnu až tak rychle vyprodukovat ty Viagga…. Vectrony by asi sehnaly….A taky by asi byly o něco dražší… Číst vice »
Aby to spíš nebyly další Siriusy od CRRC
Ty jsou pouze na 160 km/h…
Jsem přesvědčen, že to číňan zvládne..
A není na 200 km/h jednotka technicky připravena, přičemž by bylo potřeba jen schválení změn?
Dle mého názoru je toto prkotina, tedy lehce schvalitelná. A zbytek jsem u vizualizací PESA 200 RJ viděl, včetně návrhů bistra. Mě se to dost líbí.
Ale samozřejmě netuším, jestli touto cestou chce ARRIVA jít, nicméně se domnívám, že mnoho jiných cest není…
KISS 200 by to taky mohl být.
Pokud vím, tak je pouze střídavý.
Ale to by nemusel být problém, ne? Koneckonců Kissy moskevského AeroExpressu umí 3kV. 🙂
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%AD%D0%A82
Když si za tři roky troufáte to vyprojektovat, vyrobit, sestavit, schválit?
Upozorňuji, že na rozdíl od střídavých jednotek je napětí meziobvodu cca 3 x vyšší, takže to je změna měničů, trakčních motorů atd., atd.
Možná jsem naivní, ale zde bych čekal, že to mají minimálně v šuplíku vyřešené. Stadler se koneckonců bude (dle r-k.pl) ucházet o zakázku na dvoupatrové vlaky pro PKP Intercity, které mají umět jak stejnosměr, tak střídavinu.
Ony tyhle soutěže mají ještě jeden negativní efekt který si málokdo uvědomuje – dlouhodobé podfinancování celého sektoru osobní dopravy. Mzdy jsou mizerné napříč všemi dopravci, a ono není kam růst když peníze nejsou, protože objednatelé chtějí co nejnižší cenu a dopravci pak v konkurenčním boji osekávají náklady co to jde. Objednatel vydělá ale zaměstnanec zapláče.
Zaměstnanec snad má nohy…
A kam má asi tak ten zaměstnanec jít, když všichni platí víceméně stejně (blbě)? Do Lidlu? No, ono to tak nakonec asi dopadne, pokud bude podfinancování osobní dopravy nadále pokračovat tímto stylem, že ti kvalitní odejdou a zůstane povl, který bude ve v mašině chlastat a k cestujícím se chovat jako k odpadu. To chceme?
Je-li firma vedena špatně, odejdou nejdříve nejlepší zaměstnanci, následně odejdou zákazníci, firma zkrachuje a uvolní místo na trhu jiné firmě, která bude vedena lépe. Dobré ráno.
A slzy 😁
Poptávka po pracovní síle již delší dobu převyšuje nabídku napříč obory. Zaměstnavatelé se předhánějí, kdo nabídne víc. Pokud někdo brečí, vystavuje tím ošklivé vysvědčení jen sám sobě.
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-volnych-mist-je-dost-ale-prevazuji-nekvalifikovana-a-spatne-placena-40471226
Novinky jsou škvár, to mi jako argument nepište.
Z lidského přístupu znám ze svého okolí celou řadu kolegů, kteří jsou pracovití, slušní a s pracovním oborem (ale i místem, rodinou, přáteli, bydlení) natolik svázaní, že nemohou najít odvahu zaměstnání změnit a měnit. Případně jim to přinese velmi těžké a stresové období života, které jim může přinést nemoc, deprese i rozpad rodiny. I to je život. Ne každý je tak nad věcí a od 40 let života se vše velmi často mění hůř a hůř.
Vaše věta: „Případně jim to přinese velmi těžké a stresové období života, které jim může přinést nemoc, deprese i rozpad rodiny. I to je život.“ platí obecně.
Tedy i pro stav, pokud odvahu vylézt ze své bubliny, začít svůj problém řešit a provést změnu, tito submisivní jedinci nenajdou. Holt budou dál trpět ve své dosavadní práci.
Mám neblahý dojem, že nás civilizace dostala pěkně do úzkých, když slabost považujeme skoro za ctnost. 🙁
Souhlasim
Vy si skutečně myslíte, že kdyby si firmy nechaly za dopravu více zaplatit, měl by zaměstnanec vyšší mzdu? Mohu vás ujistit, že takto to (naštěstí) nefunguje.
Tak na rok 2028 už nemusím vůbec prolongovat, protože režíka už bude úplně k ničemu, pro ty co jezdí z Plzně, už teď je skoro k…..
No konečně, ono to nakonec půjde úplně samo. Jo, kdybyste měli pořádné odbory, tak by vám zařídili OneTicket, ale takhle budete mít leda tak kulový…
Jednání o jízdních výhodách poskytovaných MD vyjmenovaným skupinám zaměstnanců a rodinných příslušníků bude probíhat v letošním roce. A ani, bude snaha to navázat na SJT. Hezký den.
Jj, no konečně to půjde samo, že se seberu a půjdu tam, kde si zaměstnanců váží a taky je adekvátně ohodnotí.
Ano, máte naprostou pravdu.
To dokazuje, že vámi zmíněný produkt patří do éry unitární železnice a je víceméně ze sentimentu trpěn.
Už jedno desetiletí měl být nahrazen jiným funkčním produktem, který by reflektoval liberalizaci dopravního trhu a nebudil zbytečné vášně.
No pane jo! Dáme #1000?
Určitě. Ty hysteráky některých uživatelů jsou k popukání. Země se přestala točit správným směrem.😁
Mně celá ta diskuze připomíná výjev z jednoho virálního memu and I’m here for it. 😀
https://youtube.com/shorts/r-wbHpYgHJ8?si=MbvSPypz2MseQOYZ
Jinak mně jako daňovému poplatníkovi se toto líbí. Stát tak může případně posílit jiné linky…
Nepřidá nic. 🤣 to je to
Tak to bude tentokrát zpívat Jančura s Krapincem duet. Tohle je totiž solidní zásah…
Trheme tisíc příspěvků jako vždycky, když jde o režijky, slevové kartičky a předsudečnou nenávist k soukromým dopravcům?
Solidní modrej hysteráček! #režijky
Nevím teda co je na arrive soukromého. Normální nadnárodní korporát.
Můžete mi říct, podle čeho usuzujete, že nadnárodní korporát nemůže být soukromý?
Arriva patří soukromé investiční společnosti…
Všetko patří Sorošovi!
Jen taková vsuvka mimo. Pokud vím, tak je vyjímka v povinných výběrových řízení v situaci, kdy zadavatel současně vlastní svého dopravce. Stát vlastní ČD. Bylo by tedy skutečně možné, že kdyby stát chtěl (jakože evidentně nechce), tak aby dálkovou vozbu mohl ČD zadávat i nadále přímo?
Ne, toto lze jedině v případě, že je provozovatel dráhy a dopravce na dané dráze shodný.
Tak to jsem zvědav jak to budou řešit třeba v Polsku (předpokládám že pravidla jsou stejná v celé EU) s těmi jejich dopravci co si založila některá vojvodství. Údajně má dokonce na severu v okolí trojměsta vzniknout další. Protože tam se z principu věci nedá čekat jakákoli vůle k tomu předat to někomu jinému.
No, podle mě to dopadá tak jak jsem říkal. Hlavně díky jednomu uřvanci možná ještě s nějakými dalšími lobisty se tu rozjela liberalizace závazkové vlakové dopravy. Jako asi nikde v okolí. A tak jak jsem čekal. Vítězem jsou velcí mezinárodní hráči. .. Uřvanec utřel. Důsledky obrovské. Protlačeno tím reforma vlakové dopravy. Po důchodové a jiné. Jinými slovy velké zdražení původně levné české železnice. A jak jsem říkal, směřuje to k britskému nesmyslu. Který byl zrušen. Který stejně tam nebyl v součtu ani pro stát možná levnější. A měl spostu slabin. Kromě ceny jízdenek. A plnosti vlaků. Kdo na to dojede,… Číst vice »
Největší blábol, který jsem kdy četl. Jako člověk, který na železnici pracoval a pracuje, je liberalizace železnice jediný krok vpřed. Německo, Francie, Itálie a další linky soutěží, dochází zde k nárůstu cestujících, zkvalitnění služeb… A ad cena, podívejme se v okolí ČR a řekneme si, kterou cestou chceme jít – zda DE/IT/FR nebo SK/HU/RO…
Nejúspěšnější železnicí v Evropě podle ukazatele „počet kilometrů na osobu ujetých po železnici za rok“ je Švýcarsko, následované Rakouskem. „Liberalizace“ není všelék.
Kolik je ve Švýcarsku železničních dopravdů? Jeden?
Opravdu nerozumím tomu, co se snažíte říct.
No Německo bych z toho raději vynechal. Pracuji tady, a začíná to být na pováženou.
Jó, vy jste toho říkal…
Tak proč to proboha ještě opakujete?
Poslední dobou mám dojem, že „Františkáni“ se tady množej geometrickou řadou (Frantík P., franta, Francimorka , František X). 🙂
Arriva je levnější i pro cestující ( na trasách kde jezdí i ČD.)a nevím proč by se to mělo měnit.
Jak prosím „pracující dojíždějící pseudopražák“ dojel na liberizaci ve Velké Británii?
OneTiket kopíruje základní ceník ČD, tj. cenu za jakou vám v pokladně ČD prodají lístek pokud si neřeknete o slevu.
Česká železnice byla levná? No možná pro cestující. Ale někdo to musel dosypávat i v minulosti. Z čeho? Z eráru. Za to, co se vybere na jízdném se fakt železnice provozovat nedá, až na pár tratí. Už v minulosti byl problém, že stát dosypával málo a ČD se dostávaly pod finanční tlak. Teď je to celkem jasně dané. Stát nebo kraje vysoutěží dopravce a ten má své jisté a zbytek si musí vydělat. A ano, i cestující se na tom musí podílet. A čím víc se některým skupinám cestujících poskytne slev, tím víc se musí vybrat od jiných. Tak to… Číst vice »
Pro cestující byla železnice „levná“ takto: Praha hl.n. – Ostrava hl.n. 358 km. V roce 1985 rychlík za 64 Kčs, dnešních asi 1000 Kč. To po vás chtějí dnes jen v Pendolinu, když kupujete na poslední chvíli. Dá se koupit i za polovinu.
Autobusy bývaly obecně paradoxně ještě dražší než železnice.
Asi nenapíšu nic nového. Zhoršením bude nemožnost využití síťových jízdenek a jízdenek na delší vzdálenost, kdy nově bude nutné kombinovat jízdné více dopravců či OneTicket. Ano, jsou to alternativy, ale kombinace dvou jízdenek nebo SJT budou pravděpodobně vycházet dráž – rád se budu mýlit, pokud ne. Bylo by fajn, kdyby stát cenou SJT nejen verbálně podpořil přesun osob z IAD do vlaků. Vyloučení „starších“ vozidel jako je Interjet je nepochopitelné, IJ patří stále k tomu nejlepšímu a nejspolehlivějšímu, čím lze cestovat. Nicméně soutěž byla nastavena jak byla a bohužel znovu ukázala, že u ČD je nutné provést skutečný racionalizační zásah… Číst vice »
Za mě by byl ideální první krok u Oneticketu zlevnit Oneticket 100 na/těsně pod úroveň toho Rakouského a obsáhnout tam i autobusy a MHD. Pak by to za to stálo.
Mrzí mě názory v diskusi, že by stát měl snížit cenu SJT. Četl jsem to vícekrát a zajímalo by mě, zda si pisatelé uvědomují, že 1. snížení ceny SJT by vytvořilo tarifní závazek státu, tj. stát by doplácel rozdíl u každé jízdenky podobně, jako doplácí na studenty a důchodce, a za 2. cena SJT se řídí mechanismem, který byl nastaven na začátku a funguje na principu dorovnání inflace, tj. o každoročních zdraženích nerozhoduje stát (vláda, MF,…). Populistický zásah do SJT v podobě snížení ceny by jen přilil olej do ohně. Je třeba si uvědomit, že cen SJT je normální cena… Číst vice »
Přesně proto nechci jeho zlevnění, ale duplikát Klimaticketu z Rakouska v roční 100 verzi.
Chápu, že to máte do Rakouska pravděpodobně nejblíž a asi tam i nejvíc jezdíte, ale inspirovat se dá v celé Evropě, ne nutně zrovna v Rakousku
Dobrá, tak kde je obdobně výhodná jízdenka pro veřejnou dopravu? Jen mě to zajímá, z mé zkušenosti to mají v Rakousku právě nejlepší (všechna VHD + není to tak neufinancovatelné jako 9 € – nyní už něco přes 50 € Ticket).
V Německu třeba? Nebo v Maďarsku?
Tam ale měli (minimálně Němci) problém s ufinancováním.
co se tyce integrace – pokud jsem spravne pochopil zadani, tak v podminkach je, ze provozovatel musi zajistit stavajici model tzn ke dnesku integraci z Plzne do Kareza v IDPK a z Prahy do Kareza v PID, cili stale bude mozno jezdit na kombinaci prislusnych jizdenek…je tak?
diky za info
ale pouze v R, v Ex IDPK neplatí. nebo?
Ani PID
Platí potom v úsecích za Plzní na Cheb
IDPK plati v IC/EC i v R a nove od prosince uz z Horovic (napriklad ranni IC 551 v useku Plzen-Rokycany-Horovice) viz
https://www.idpk.cz/cz/rozsireni-idpk-do-oblasti-horovicka-od-1-12-2024/
V jednom IC denně který po cestě staví IDPK platí. V těch ostatních ani nemůže, když nikde nestaví
Platí ve třech…
Spíše by mě zajímalo, jestli je vůbec v silách výrobců do necelých 4 let dodat požadovaná vozidla v počtu vč.záloh nevím 12-15 jednotek? Nehledě na to, že např.Škodovka nemá nic na 200 km/h a ostatní výrobci také mají zakázek až až…
skodovka asi ne – ale napriklad v Srbsku jezdí COKO (Sokol), kde maji jednotky KISS 200, kde byly vybrany prave kvuli rychlemu terminu dodani do provozu – timhle bych se z Kareza do Prahy misto stavajici podoby R16 svezl radsi
Ja vám rozumim, ale v případě Srbska to byl rok 2021, dnes si troufnu říct, že to tak rychlé nebude.
Je vidět, že se moc nevyznáte v kvalitě těch vozidel… jsem na vás zvědav, až vám místo pohodlného kupéčka přijede naprosto nepohodlná, přesvětlená jednotka😉
V Interjetu jsou kupéčka? A mohl bych je vidět ?😀
On jezdí InterJet z Kařeza ???
Siemens by něco nedodal? Nějaký Railjet nebo rovnou ICE?
Vám asi uniklo, že Arriva ten tendr vyhrála cenou.
Railjet není nízkopodlažní bohužel a že by Arriva koupila ICE za 3,5miliardy na 15 let si nemyslim
Umí se vyrobit nízkopodlažní (viz nový railejty ÖBB) je dráhy neobjednali u ,,nových” Comfortjetů
kéž by něco stylu Flirt Nordic, ale tak snít mohu. Reálně to bude nějaká Pesa.
…nebo interpanter 2.0. ¯\_(ツ)_/¯
Siriusy to jistí. Číňani to zvládnou.
jsou Vmax 160
Pro Číňana to není problém..
Ešte to musia aj schváliť
Nezbývá než vítězi poblahopřát. 🙂
Arriva ušla v Česku obrovský kus cesty a za ty léta se zprofesionalizovala. Já jako cestující, i když zaměstnanec ČD jsem s Arrivou spokojený. Vlaky jezdí čisté, udržované a personál je taky celkem v pohodě. Naopak bych řekl, že se po nástupu Arrivy na ,,malé rychlíky“ skokově zvedla úroveň cestování, poněvadž to, co jsme tam my předváděli poslední dva roky bylo fakt na pěst. O tom, že je jízdní komfort a čistota v 845 jinde, než v uřvanym katru taky asi netřeba debatovat.
tojo, často se tu píše o lince Praha – ČB přes Písek, je třeba vzpomenout, co tam jezdilo za dob ČD. Sláva to fakt nebyla 😉
Jezdilo tam to, co chtělo ČD… bylo by fajn to porovnat třeba s tím, co tam ČD v soutěži nabídly oproti Arrivě😉
To byla ke konci spíš katastrofa. Především pak ty Budějky přes Písek. Tam se vždy vyhrabalo to, co zbylo. Jednou 854 s Bdtn, podruhý to byly Brejle s Bt, dlouhodobě neřešené závady kosmetického charakteru (akvárko v oknech, zažraná špína na oknech, silně opotřebovaný interiér a pod.)
🤣🤣
Ono je docela možné, že pražské příměsto s EMU 400 skončí taktéž u Arrivy a jednou Arriva koupí Regiojet.
Ono celkově výběrové řízení na vozidla minimálně 200km/h je pro tuhle smlouvu celkem zvláštní. Do roku 2038 ( výhled na dostavbu tunelu Smíchov – Beroun ) se bude možná jezdit 200km/h na pěti kilometrech v Ejpovickém tunelu což se energeticky ani nevyplatí rozjíždět, mimo naklápěcí jednotky je stejně maximální tychlost v daných úsecích 140km/h. To že vozidla musí být nová vyřadilo ze soutěže Interjety, Comfortjety, tak se dá počítat s elektrickými jednotkami a trochu se obávám, že na to ve výsledku doplatí cestující v komfortu cestování. Jak se zvýší jízdné na expresech Praha – Plzeň kde nelze využít krajských jízdenek… Číst vice »
tak jinak, jaká je životnost železničního vozidla? Předpokládám, že ve smlouvě bude klauzole o tom, že po ukončení kontraktu musí Arriva prodat soupravy novému vítěznému dopravci na další časové období takže nebojte, ty jednotky si 200km/h zajezdí 🙂
Hm, to je taky pravda, ale je to hodně „výhledové“… na jednu stranu je asi dobře do českého železničního prostředí konečně zavádět vozidla schopná (to není povinnost jezdit 200kmh, „jen“ možnost), na druhé straně to nutí dopravce volit do smlouvy „něco“ co v době uzavírání VŘ není absolutně jasné jestli vůbec bude k dispozici… kromě jednotlivých vozů tu ještě absolutně nic schopného 200ky nejezdí ani není schválené že?
A ty vozidla pak tím víc „hrozí průserem“ kdyby se to nestíhalo…
To, co jezdí mezi Prahou – Plzní – Chebem teď, tedy InterJet je schválené na 200 km/h. A taky to tam tu rychlost nevyužije.
Taky mám rád InterJety, nicméně… Čím konkérntě si myslíte, že výběrové zadání bylo ušité na míru zrovna Arrivě?
Třeba tím, že nejdou Interjety, tak to zkomplikovalo přístup pro ČD.
A protože nejdou ani 845, tak to zkomplikovalo zároveň přístup i Arrivě. To je teda logika.
Opakuji – mám rád InterJety. Ale tohle že bylo ušité na míru jednomu dopravci? Jakože má nějaké zázračné jednotky kalkulující poptávku na vlaky do západu Čech?
Interjety své místo najdou (Slovácký expres – tam se hodí nejvíce)
Aha, tak vy máte pocit. Takže když se nám nelíbí vítěz, tak to muselo být ušité na míru? Já mám spíš pocit, že si pěkně vymýšlíte
Drážní mytologie, bohužel zde velmi rozšířený způsob argumentace.
Přitom comfortjety nejsou ještě ani všechny vyrobené….. co to vlastně přesně znamená „nová vozidla“? Stáří v týdnech, v měsících? Nebo by prošly i 2-3 roky?
A pod označením Ex6 je i trasa do Domažlic, tam by už po roce 2030 měly být další úseky na rychlost do 200 km/h, i když v článku tahle trasa zmíněná není… patří do toho balíku nebo se Bavorský expres, případně jen do Domažlic, bude soutěžit zvlášť?
A jak mu bylo ušito? On snad má nějaký konkrétní dopravce teď objednány rychlíkové nízkopodlažní elekttické jednotky na 200 km/h s dodáním 2028? Nemá. Takže do té soutěže šli všichni ze stejné pozice. Naopak, kdyby se v soutěži připustil provoz starších jenotek, zvýhodnilo by to ČD a jejich InterJety.
Zase přibude cestujících, co boudou jásat, když si při každém přestupu budou moci koupit novou jízdenku.
jako by to v dnešní době bylo jiné. Pokud chce člověk je za rozumnou cenu, pak se vyplatí to rozštípat na několik jízdenek ( to, co se dřív dělalo při cesta na SK se nyní dělá v rámci ČR ) 😉
Dokonce i když celá cesta byla od ČD tak se vyplatilo jízdenku seknout v Praze, protože měli různé relační slevy Praha – krajské město.
Ano. Nebo si můžou koupit jednu jako doposud, jen přes jiný prodejní kanál.
A předraženou?
Stále je dost cestujících, kteří nejsou cenově sensitivní a preferují jednoduchost. Oneticket nikdy neměl a nemá ambice být konkurencí tarifů dopravců.
Ne. Za základní cenu.
Co by tam mohlo hypoteticky jezdit?
Super by bylo třeba KISS 200.
Nejspíš vlaky, když neseženou lidi tak busy
Busy na 200 km/h? 🙂
No když nebude mašinfíra, pojedou busem. Když jeden pojede 100km/h, tak musíte poslat 2, abyste splnil podmínky zadání 😀
Vy jste to myslel jako vtip, ale dovedu si představit jednoho člověka, který by to, co jste napsal, mohl myslet naprosto vážně.
Vidim tu dost mínusů, narážel jsem tím na to, že nabídnutá cena je o tolik nízká, že za kalkulovaný platy možná neseženou personál ani z Afriky, natož z Ukrajiny, nebo Čech.
Autonomní provoz. S lidmi už se nepočítá…
Siemens Valero nebo Railjet
Kéž by upravený Flirt Nordic, ale Arriva vyhrála na cenu
Ta úspora 2,5 mld za 15 let je skutečně hodně. To skutečně stát pozná. To je zcela marginální úspora.
Celkově liberalizace dopravy je nesmyl. Nebo spíše nesmysl v českém podání.
Proč nedělají liberalizaci dopravy v Rakousku nebo Švýcarsku?
Rakousko vše napřímo zadalo OBB a má vystaráno.
I Rakousko je v EU a i Rakousko bude muset soutěžit. My máme v tomto směru dvě dekády náskok, takže výhoda pro nás. To, s čím se Rakušák bude brzo potýkat, my už známe a máme s tím zkušenosti.
Jak znám prostředí v Rakousku, tak to obejdou nebo udělají podmínky tak, aby to vyhrálo OBB. Přeci nepůjdou proti vlastnímu státnímu dopravci.
A mají rozum, u nás si na vše vlastní pliveme a podle toho to taky vypadá
tak proč jsme lezli do EU?
Plácáte blbosti
Naopak, tady ČD plive na nás, když požaduje o 3 mld víc
Ale rakouský přístup, kdy ÖBB a Westbahn společně provozují Takt jízdní řád na nejvytíženějším koridoru, je jednoznačně lepší než zmatek v jízdních řádech na koridoru Praha-Ostrava, ne? Myslím, že zbytek EU se na tom jistě shodne.(a měl by to být vzor pro jízdní řád VRT).
Jeden z dopravců například tvrdí, že dokáže generovat dvojnásobek příjmů, než s jakými počítají všichni tři ostatní. Rád bych viděl jejich podrobný marketingový plán, který přesvědčil úředníky, že toho mohou dosáhnout . Nejsem zásadně proti Arrivě, ale v Evropě si nevybudovali pověst vynikajících marketingových pracovníků. Něco v tom výběrovém řízení není v pořádku. Jsem Brit a jedním z mnoha selhání je tam přímá účast státních úředníků na ministerstvu dopravy.
Tak jim napište a o tu kalkulaci (marketingový plán) je požádejte. Já ji k dispozici nemám.
Nečekal jsem, že mi ji poskytnete! Pouze naznačuji, že byste měl zpochybnit něco, co je zjevně anomální. Nám občanům bohužel nebude umožněno nahlédnout do podrobného plánu. Dokonce i podle zákona o svobodném přístupu k informacím (o kterém něco vím) se budou úspěšně ohánět „obchodním tajemstvím“ Takže musíme věřit úředníkům. Opět nezpochybňuji jejich poctivost, ale zajímalo by mě, zda mají potřebné obchodní zkušenosti.
Já bych na druhou stranu ani nechtěl prohlížet jejich plány do budoucnosti, stačilo by mi prohlížet si „záruky“ že budou schopni dodat co slíbili případně zaplatit pokutu, dál už to je jejich věc…
Možná, ale určitě chceme dobrou volbu, která bude dobře fungovat po celých 15 let, a ne každé tři roky opakovat výběrové řízení?
A není toto podstatou jejich podnikatelského rizika? Buď mají pravdu, a skutečně pokud nasadí moderní vlak, budou schopni přitáhnout takové množství pasažérů, a nebo se mýlí, a až nadejde čas, budou muset požádat o ochranu před věřiteli.
Pravdou je, že v porovnání s jinými náklady státu ta úspora nestojí ani za řeč. Typicky, ve srovnání s jiným resortem – sociálních věcí – by tahle částka vystačila na necelé dva dny vyplácení důchodů 🙂
To pořád ale není důvodem, proč by se nemělo MD snažit šetřit a vybrat tu nejvýhodnější nabídku.
Roční úspora 160 mil. Kč mít jako kritérium je směšné. To je tak marginální vzhledem ke státnímu rozpočtu a rozpočtu MD.
Třeba proto že by ziak zůstal státem vlastněné firmě a nebyl by vyveden do zahraničí?
Jakože sleva na polovinu z předpokládané ceny je zanedbatelná?? Tak to se vážený nedivte že je železnice tam kde je… staví za obrovské ceny marginální zlepšení infrastruktury, takže jim nikdo není ochoten dát mnohem víc aby to zlepšení bylo skutečně citelné…
160 mil. Kč za rok je hodně? Marginální částka v rámci rozpočtu MD.
Pořád je to 50%! Nechcete doufám uvažovat o úspoře 200% a více?? To není tak nějak reálné… spíš kdyby těch 50% bylo častěji, ideálně i u staveb…
Čím dál častěji mám takový pocit že ty soutěže na rychlíky ale ono i na regionální dopravu jsou velice podivné a výsledky nakonec nesplňují očekávání. To myslí všeobecně
V čem konkrétně je tato soutěž podivná a v čem nesplnila očekávání?
Nevyhrály to ČD, buhví co bude s režijkou a zase bude méně „klidu na práci“.
Kdybyste napsal, že výsledky nakonec nesplňují _vaše_ očekávání, tak to beru. Ale všeobecně…???
Tak to je u všech rozumbradů, kteří nepíší za sebe, ale za všechny (politika, doprava, sport …atd). Asi mají pocit, že ten jejich nesmysl bude mít větší váhu.
Ale splnila očekávání (pro stát). Jen to nesplnilo očekávání u vás na vítěze. To je celé
Sbad tedy nebudou tržby Arrivy vyšší na úkor cestujících, když ministerstvo ušetřilo. Chtěl bych platit tedy menší daně.
Arriva má výrazně nižšší cenu naž ČD a není k tomu potřeba žádná předem zaplacená kartička.Kdo na této trase jezdí častěji tak kombinuje jízdenky PID+IDPK a mnohdy to vyjde levněji než ČD in 50.
Zběžným výpočtem rozdíl v tržbách milion a čtvrt denně. Mně to doslova přijde, jako když se někdo spletl v desetinné čárce.
Nebudou platit režijky. Každý pojede za svoje a tržby půjdou vzhůru 😁
Asi vás to překvapí, ale Arriva samozřejmě má svoje režijky.
Takže ne, závisti se nezbavíte. Naopak víc lidí jako já se vám na to vyflákne a bude vás dojit z pozice kontraktora.
A kolik těch režistů má Arriva,a kolik ČD? Tím se samozřejmě nepochlubíte,vy dojiči. 😂
A jéje. Další nesmyslný pšouk od Jaaa. Tobě nevadí, že tady z tebe mají akorát srandu? Super manager a dojič. 🙂
Srandu mám já z vás, co hážete ramena, ale obvykle se hned ve druhé větě proflákne, že vůbec netušíte, která bije, a povídáte si jenom svoje pohádky, kterým chcete věřit.
Jakože ty režijky udělají denně milion a čtvrt nákladů? To snad nemyslíte vážně.
neudělá, pač režijkáři začnou jezdit přes ústí 😀
To jim do Berouna, Zdic, Hořovic, Rokycan, Plzně, Stříbra, Klatov, Alžbětína, Plané a ML půjde docela blbě 🙂
Do Berouna se dá dostat i panťákem a ty jsou zatím ČD, to samé Os do Plzně.
Pravda, tak po Plzeň škrtáme, ale řešíme Plzeň – Klatovy a Plzeň – LK 🙂
Není důležitá jízdní doba, hlavně, že to je „zadarmo“ a to se všichni dušují, že režijku prakticky nevyužívají.
Já mám jako zaměstnanecký benefit kartu IN Bussines a je docela v pernamenci, poměrně často o ní s dcerou bojuji, kdo má delší trasu a komu se tedy vyplatí si zaplatit a kdo to má mít „zadáčo“ 🙂
Do ML rezijka z Chebu plati, dva rezisty znam, co tak hodlaji jezdit. Takzvany sudetsky sen.
Mám stejný dojem a skoro si myslím, že největší mrzení je teď v Arrivě. Nákup vlaků budou muset nějak financovat a nebude úplně jednoduché vysvětlit bankám, že je odhad výnosů správný a linka bude v zisku.
To už je ovšem jejich věc, nikdo je nenutil poskytnout do soutěže nereálná čísla. Holt chtěli nejspíš vyhrát za každou cenu, ale tak stát na druhou stranu alespoň něco málo ušetří.
Obvykle se požadují i bankovní záruky, že banka půjčí dodavateli služby peníze na investice.
Bankovni zaruku pozaduje jen objednavatel a to konkretne zaruku za nabidku, ktera je nasledne nahrazena zarukou za radne plneni kontraktu. Ale zaruka sama o sobe neni zavazek, ze banka poskytne financovani.
Co kdybyste to nechal na nich, jak se s tím poperou. Tohle rozumování je srandovní.
Super další nové vagóny, ty hnusné vagony co pouštějí na EX7 a Vltavu je děs. Netopí to a jen to fouká na plný výkon s žádným výsledkem.
Pochybuji že ušetřené vagóny nasadí zrovna na linky Ex 7 a R 17
Kdo to dostane je mi srdečně jedno, ale jako ty podané nabídky, to jak ty firmy počítají? Kdyby se od sebe lišily 20-30%, ale ty podané částky, vždyť to je rozdíl ve stovkách procent
Náklady na provoz se skutečně liší jen o těch cca 30% (nejlevnější Regiojet 13,5 mld, nejdražší Arriva 18,6 mld). Ten velký rozdíl dělají předpokládané tržby z jízdného, kde Arriva předpokládá dvojnásobek toho, co ostatní dopravci.
Asi tuší něco, co my ne.
(Mimochodem přesně toto je scénář, kterým začali krachovat koncesionáři ve VB. Přecenění tržeb.)
Doufam, ze i pres prohru to na tech trasach CD nezabali a budou tam mit sve vlaky, jako treba komercni vlaky na vlastni riziko, a lidi si sami vyberou, cim radi pojedou – ja rozhodne radeji s CD. 🙂
Haha
Komerční se tam tímto způsobem nevyplatí, taky bych jezdil s cd
JEDINĚ TOČIT OSTRÉ OBRATY PRAHA – PLZEŇ VE ŠPIČCE
Jasně, a mimo špičku to odstavit na ONJ. Geniální strategie.
Není to tak dlouho co tu byly zvěsti o tom, že by ČD jezdily komerčně nějaký ten pár vlaků po trase R8. Zrovna si myslím, že není špatný nápad, aby ČD zachovaly v nějaké poupravené formě stávající linku východ – západ. Oficiální statistiky nemám, ale když jsem tím pendem na západ takhle jednou jel, tak jsem spatřil spoustu místenek z Moravy až do Mariánek nebo do Chebu. Čili subjektivně si myslím, že by to potenciál mít mohlo. No a mimo špičku to rozhodně na ONJ stát nemusí, tras kam se to bude moct dál vydat snad ještě bude dost. 🙂… Číst vice »
Prohrajou dotovanou soutěž a pustěj se do komerce? To se vážně pokoušíte o dost nepovedený humor.
Tak ono proč dotovat expresní linku?
ČD jsou sice vlastněné státem, ale musí hospodařit jako normální a.s. Takže provozování ztrátových linek bez dotace nedává smysl.
Na trati 171 není pro takové vlaky kapacita dopravní cesty.
Za Řevnicemi je kapacity dost a před nimi sníženou rychlostí se dá projet.
Takže Interjety jako IC do HK?
Valašský expres s bistro vozem by se uplatnily.spiš kvůli rychlosti soupravy na koridorové trati.
Stačilo by, kdyby na nich nejezdily ty příšerné 361.1 co zvládnou 160km/h max ze svahu a to ještě jenom s větrem v zádech
…koridorové trati 4. koridoru s jeho Vmax 185 km/h.
Spíše pokryjí Budapešť a nemusí nakupovat další jednotky.
Jakožto hradečák bych to ocenil, ale za mě mají IJ potenciál spíše na Linz.
Ex1 nejlépe, jedna z mála linek kde má vlak opravdu smysl oproti autu
Upřímně je mi jedno kdo to bude jezdit. Mám jen 3 požadavky z hlediska pokut: 1) jednorázově nedodržení podmínek smlouvy: Ostrá facka 2)opakované nedodržení podmínek smlouvy: Facka s rozeběhem, že dopravce chytne druhou o zem. 3) Systematické nedodržování: Finanční likvidace dopravce ve velmi krátkém časovém horizontu. Co z toho plyne: Pokud Arriva nebude mít včas požadované nové soupravy, tak zkrachuje. Pokud budou kontroly a pokuty vypadat jako na závazkových linkách Jančuráka (terminus technicus, nikoliv pejorativní význam, nicméně jestli tu během dne najdu smazáno pro demenci uživatele jako jsem tu viděl 24.12. tak se zasměju pane Sůra), tak potěš koště ať… Číst vice »
V tom případě by třeba ČD byly několikrát finančně zlikvidovány. Nebo by měly výjimku?
TO JE NĚCO JINÝHO!!! 🙂
Podle Vojty by je „ostře fackoval“.
Terminus technicus je na závazkových linkách Regiojetu. Pokud nejste schopen vyjádřit svůj názor bez zkomolení jmen jiných, nevidím jediný důvod, proč vás tu tolerovat.
Nepřeháníte to už? Já bych to klidně napsal stejně, aniž by mi vůbec došlo, že se to bude brát jako něco urážlivého/sprostého.
Ne. Jestli s tím máte problém, beru na vědomí
Další Tydlít…
Jako kdyby ČD byly svaté. To jsem tedy zvědav, kdo by při použití vašich radikálních kritérií v Česku tu závazkovou osobní dopravu po pár měsících jezdil.
Nedodržení podmínek přepravního řádu ostrá facka . znečištění vozidla ostrá facka s rozběhem… Nesplácení dluhů- rozřezání na transplantáty….. Něco obdobného navrhujete.
co ČD a foxy, taky nemají včas měly by i ČD zkrachovat, nebo je chrání modrá barva a režijka ?
Co furt máte s těma režijkama? To je nějaká šotoušská frustrace?
Spousta nádražáků ani režijku nemá nebo ji nevyužívá. Vaše představa, že zaměstnanec ČD rovná se šotouš a režijkář je mylná.
Už je to celkem trapný. Polovina kolegů na dráze režijku nemá a do vlaku by ve svym volnu v životě nesedla.
A to je teda vlastně jakože vizitka dobré práce ČD nebo co jste tím vlastně chtěl říct?
Že je celkem trapný omílat furt stejnou mantru dokola. Že režijka z 90 procent není hlavní motivací práce na dráze a podstatná část lidí, co pracuje na železnici nemá v hlavě modrou kolejnici a žijí soukromý život mimo dráhu a dráha samotná je vlastně nějak moc nezajímá, mají to pouze jako zaměstnání a zdroj obživy.
Jenže takoví asi nefňukají na diskuzích pokaždé když ČD přijdou o část výkonů.
Třeba že preferují jiný způsob dopravy? Nebo že se vlakem nedostanou tam, kam potřebují? Že jim do místa bydliště vlak nejede?
Těch důvodů je spousta.
A proto se pokaždé zvedá ta vlna nevole když někde nemá platit??
Žádná vlna nevole se nezvedá. To jen pár uřvanejch komoušů dělá bordel, kterej je nejvíc slyšet. A už moje babička říkala, že dutej sud nejvíc duní.
Obvykle s tím provokuje někdo, kdo režijku nemá a závidí. 😉
Škoda, že obě linky hrají na jednu kartu, jednoho dopravce, který tím získá monopol (ano doteď ho tam mají ČD), škoda že to nerozdělili, minimálně každou linku zvlášť, ideálně, aby jednu linku jezdily 2 či více dopravci, a tak si tvořili vzájemně konkurenci na jedné lince.
To by vedlo akorát ke zvýšení nákladů. Nehledě na to, že každá ta linka je určená pro někoho jiného, takže, vyjma Plzně, nevím v čem by si měli konkurovat.
Neviděl bych to tragicky. Do Plzně po ukončení rekonstrukce trati Praha – Beroun bude atraktivní jezdit i komerčně. A pokud ostatní „vyzobou“ Arrivě rozinky v atraktivních časech, může pro ně nastat problém.
Kam tu komerci chcete na 171 nacpat?
Tak s ETCS kapacita trati výrazně vzroste oproti bábobloku, co je tam teď. Najednou bude kapacity…
Je to v dlouhodobém horizontu, ale trochu pomůže Berounský tunel – byť co vím tak bude jen na několik vlaků za hodinu, a celá 171 se má zkapacitnit – už takhle jsou mezi Chuchlí a Radotínem 4 koleje. Navíc po zprovoznění ETCS (spojené s modernizací 171) se taky nějaká ta kapacita uvolní. S komercí bych to ale také moc růžově neviděla, mám ČD ráda a liberalizace se bojím (nechci aby se u nás dělo co v Británii, a ztráta včasné jízdenky Evropa při cestě na západ bude bolet), ale bude to maximálně pár vlaků denně, už takhle jsou pendolina komerční,… Číst vice »
Komerce nemusí jezdit v prokladu. Něco by se tam +/- 4 minuty za expresní vrstvu vešlo. V bezvýlukovém stavu není problém potkat přes den i náklad.