Arriva má smlouvu na provozu vlaků na jihu Moravy, nasadí jednotky Stadler GTW
Předběžná podoba jednotky Stadler GTW v barvách Jihomoravského kraje. Foto: Arriva vlaky
Jednotky projdou kompletní modernizací.
Jednotky projdou kompletní modernizací.
Arriva vraky
Lepší ARRIVA vraky než ČD žumpa
Např. na lince Kolín – Mladá Boleslav – Česká Lípa – Rumburk jezdí Arriva a je to děs… v létě se přehřívá a nevyjede na kopec, klimatizace ve vlacích možná je instalovaná, avšak bez efektu a záchody tam smrdí celoročně. Pardon, v létě ještě víc. A do toho přechytralá obsluha – obézní blondýna s vyceněným chrupem. A vymlouvá se, že karty nebere.
Zkuste jet teď v létě přes den po S6. Velice rychlé si rozmyslíte, kdo je skutečně nejhorší.
Já mám pocit, že když je to Arriva nebo RJ, tak jsou to vraky. A když ty samé vozy nasadí ČD, tak jsou to kvalitní zánovní německé stroje, co zlepší prostředí na železnici. Jako v Pelíškách.
Co to melete? Jel jsem několikrát Arrivou poslední dobou a úplně v poho, wifi, displeye, poloha vlaku, KZC taky v poho, CD uslo,,, Za mě nejhorší Regio jet,,,
A jakou linkou Arrivy jste jel… z Ústí nad Labem do Liberce nebo z Kolína do Rumburku? Nebo jinou linkou?
A kterou linkou RJ jste jel?
Á, pán má pouze modrý brejle…
A co S6? Tam by taky mohla jezdit ARRIVA místo současné žumpy.
Nemohla, ještě neproběhlo výběrko.
Ale mělo by co nejdříve, protože je to vážně katastrofa.
Dotaz off topic: Nevíte někdo, proč na S3 ještě nejezdí na všech spojích Moravie, když projekt už byl dokončen? Teda ne, že bych si stěžoval, ale tak nějak doufám, že to není tím, že je tolik poruch, že nestačí náhradní záložní soupravy (předpokládám, že jsou i náhradní soupravy).
Od 1.7. budou na všechny spoje linky S3 planmäßig nasazeny Moravie s výjimkou jednoho víkendového páru, který objednává kraj Vysočina a z Tišnova pokračuje přes Nedvědici do Žďáru
Předpokládám že bude nasazen Panter ČD.
Jak se v té smlouvě řeší případné zastavení provozu na trati Hodonín – Zaječí? JMK si něco objedná, dopravce si kvůli tomu nakoupí a zmodernizuje jednotky a než začne jezdit, tak se na trati zastaví provoz. Může pak dopravce ty zbytečné investice po JMK požadovat proplatit?
Ve smlouvě může být + – co se km týká
Ve smlouvě je stanoven počet potřebných vozidel (v tomto případě 11 turnusových + 2 záložní). Jak je JMK v rámci zasmluvněných tratí využije, to je na něm.
To snad ne… oni s tou růžovou snad natřou i vinohrady a Pálavu…
k zblití…
Ten odstín je super!
Nevím co je na růžové super ..
a Trenčín -Praha přes Vláru zas nic ….
Vlaků je dost, můžeš to zkusit. Protože to nikomu jinýmu nepřišlo ekonomicky únosný.
Ekonomicky únosný, to je jedna věc. Ale konkrétně Arriva zrušil expres do Nitri kvůli omezením na koridoru, a posléze myšlenkám na obnovení nepomohl ani Covid
První zdůvodnění toho „dočasného“ zrušení bylo, aby se souprava z něj přesunula na (tehdy Arrivou nově provozované a v prvních týdnech s problémy) rychlíky v objednávce MD.
Arriva původně avizovala, že potřebuje dočasně přesunout vlaky jinam, ale že se následně provoz přes Vlárský průsmyk obnoví a vlaky se na oblíbenou linku určitě vrátí.
Co si pamatuju tak ty vlaky jezdívaly plné, tudíž o tu trasu byl zájem
Vcelku nedávna jazda s obnovením poznania a predĺžením licencie na Slovensku by mohla predpovedať blížiaci sa termín obnovenia prevádzky tejto linky.
Haló pane čtěte. Článek je o REGIONÁLNÍ dopravě v Jmk…
Jak ovlivní nová S4 do zastávky stavajici objednávku hyder Brno- Náměšť? Budou jen vloženy další spoje, nebo se budou omezovat os do Třebíče? Nejsem místní.
V Zastávce by měl být zajištěn přestup mezi trakcemi
Jsem zvědav, jakými vozidly bude zajišťována ta „nezávislá trakce“. Neboli též kolik těch přestupů či jiných roztržení Os vlaků na t-240 nakonec bude.
Podle dopravního plánu by to mělo jezdit z Jihlavy do Zastávky u Brna a po dodání bateriových jednotek pro Jihomoravský kraj by to mělo jezdit opět z Brna do Třebíče. Dopravní plán si můžete přečíst na stránkách VDV Vysočina.
Skalice – Boskovice se soutěžit nebude?
Bude, je to samostatná soutěž, ale později
No, já se obávám, aby to nedopadlo, jako v Olomouckém kraji, kdy jak ČD, tak kraji už došla trpělivost.
A jak by to v tomto případě mělo dopadnout?
Jenomže ČD je modernizují na Slovensku Arriva v Parsu v Šumperku. Arriva už s nimi jezdí v Zlínském kraji a jsou celkem spolehlivé.
Až na ten detail, že 4 z 12 jednotek jsou dlouhodobě odstavené. 😀
GTW je doslova jeden z nejoblíbenějších, nejprovozovanějších a nejspolehlivějších motoráků na světě. To, že žoska dovede naprosto cokoliv zprasit do neprovozovatelnýho stavu fakt není problém Stadlera. Už se jim to daří i s RS1.
A když jsou tak nejoblíbenější a nejspolehlivější, proč se vyřazují dřív, než Desiro?
Jako proč ne. Pro cestující posun do předu. Když nejsou ČD schopný koupit ojetý motoráky ze zahraničí a nabízej jen nový žraloky tak se nemůžou divit, že jsou dražší. Přitom běžnej kaštan vůbec nepozná rozíl mezi jetým Stadlerem, pokud projde dílnama, a novým žralokem.
ČD jsou si samy na vině
No on ten žralok taky není novej, že.
Mají za sebou už přes 10 let. Zkus ale vysvětlit, že Lint 54 z roku 2011 není výrazně starší než Link II z roku 2011. Rozhoduje lak, ikdyž ještě před těmi 10 lety se přesně vědělo, že na lak to nejezdí. 😀 Pokrok nebo kotrmelec v myšlení?
Bože, jak může bejt někdo tak… Jestli umíš číst a chápeš psaný text, zkus si prosím tě přečíst pár zadání veřejných soutěží. Možná zjistíš zajímavé věci a nebudeš psát podobné blbosti…
Doufám, že to nebudou opět jednotky vytažené z kopřiv (viz. Olomoucký kraj), které nikdo neumí opravit do spolehlivého stavu…
Jsou tiché, rychlé a pohodlné, ale k čemu to je, když má snad každá jednotka nespočet problémů a každou chvíli je musí něco zaskakovat.
Z pohledu cestujícího skvělé, ale provozně strašné.
Z kopřiv nebudou, dosud jezdí.
No spolehlivosti Kissů nikdy GWT nedosahovaly a ani nikdy nedosáhnou. Ale pokud se to povede udržet na úrovni toho co u současného provozovatele, tak by to jít mohlo.
Jak to bude s ETCS ? Na trati Břeclav – Znojmo má začít výhradní provoz v roce 2029, na trati Zaječí – Hodonín 2031, do Vrbovců taky 2029. Tady něco nehraje ? Mapa – viz odkaz níže:
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/152830399/cj081352_Prohl%C3%A1%C5%A1en%C3%AD+2024_CaR_2+zm%C4%9Bna_web.pdf/be0930cc-7987-452f-85fa-68458cd08a03
Od prosince 25 chtějí vlaky vybavit etcs, viz TK
To jsem nějak přehlédnul, děkuji.
Výhradní provoz ETCS na trati s víkendovým provozem co spíš míří ke zrušení? Hahaha. I když v Čechách je možné asi fakt cokoli…
Břeclav Znojmo se jezdí v pracovní dny každou hodinu, 15 vlaků denně: https://content.idsjmk.cz/jrady23/S8.pdf
Víkendový provoz vypadá jinak. Co je to za usera, který si neumí ani najít jízdní řád?
User asi narážel na trať 255, která je v tom výčtu taky zmíněna.
Tak etcs bude muset být všude, kde se bude aspoň trochu jezdit. Poděkujte MD.
Co je či není možné v Čechách nás v tomto případě naštěstí nemusí vůbec zajímat.
Žádná trať s víkendovým provozem. Nevěřím tomu, že se vlaky na Čejč a do Mutěnic kdy vrátí…
Kéž by tomu tak (ne)bylo. Není důvod vyhazovat peníze oknem.
Konečně budou mezi Znojmem a Břeclavi jezdit nízkopodlažní jednotky.
Jestli to bude fungovat jako jinde, kde je tato obskurní řada nasazena, tak spíš nebudou.
ČD pro Olomoucký kraj koupila ojeté jednotky Stadler Gtw s výškou nástupní hrany 750 mm. Arriva má jednotky s dveřmi ve výši 550 mm.
Chci vidět, jak Arriva stihne ty Stadlery opravit, při současné situaci železničního opravárenství v Česku a na Slovensku. A při přístupu Arrivy k dodržování smluv nakonec možná budeme rádi, když tu budou jezdit klimatizované NP autobusy, alespoň nějak splňující požadavky kraje. Spíše nám sem ale dovezou 845 z celé republiky a to bude děs. Mnohem horší, než to co na těch linkách jezdí teď. Proč? Protože pořád je lepší NP Regionova, nebo rakvička s otevíracím polooknem, než tyhle německé hrůzy, které v létě nechladí a v zimě pořádně netopí. Sorryjako, příznivci Arrivy a jejích šrotů, ale tak to prostě je.
845 jste asi nejel, protože to topí jako „kráva“. Vzpomněl jsem si na hydry na R do Tanvaldu. V zimě běžně na termostatu v oddílu 24,5°C a bába v kožichu měla problém, když se ve stanici trochu otevřelo okno, aby člověk nezdech. Podobné je to s 845, napsat že netopí může jen někdo kdo tím v životě nejel…
Jel, nebojte. V zimě i v létě. A moje zkušenosti, zejména ze Zlínského kraje, ale i z okolí Prahy, těm vašim nějak neodpovídají. Asi máte tam u vás na Tanvaldsku nějaké jiné 845.
Přetopené hydry jsou také mojí vzpomínkou na výlety do Krkonoš nebo Jizerek, kdy tam člověk nastoupil s lyžemi a hned se svlékl do trika 🙂 V 845 jsem problém neměl.
Jel a topení žádná sláva. A ve 24,5 stupních nezdechám, ale je mi v nich příjemně.
PS: jak zvládáte letní vedra?
Problém obvykle souvisí s tím když člověk nastupuje z venkovní teploty 0oC. Samozřejmě se lze vysvléct do trička, ale je to poněkud nepraktické což?? Musíte si najít místo na odložení až dvou vrstev oděvu…
25 v létě je něco jiného, na to je člověk připravený.
u 845 je problém jen v létě, ta klima tam fakt extrémně chybí, ale zbytek je zas kravina..regionova je totální křáp, co už na kolejích nemá moc co dělat, krom fakt mini tras, jako je to nízkopodlažní, ale tím asi tak vše končí
Kravina, hmm. Takže moje zmrzání v 845 cestou z Holešovic do Hostivaře v prosinci jsem si vymyslel? Pravda průvodčí se omlouval za nefunkční topení, ale co je nám po tom. Takový vlak nemá v zimě vůbec vyjet s cestujícími. Letos v únoru zase nějakých 10 stupňů v 845 z Uherského Hradiště do Veselí nad Moravou. Topení sice nějak fungovalo, ale zjevně nedostatečně. Věřte mi, že přestup do vyhřáté Regionovy na Hodonín byl pro mě záchranou. A tady se průvodčí ani nenamáhal omlouvat. Naopak, zašil se a raději ani nekontroloval jízdenky 🙁 A dalších podobných zážitků mám s Arrivou dost a… Číst vice »
Aha. Takže z jednoho stroje s nefunkčním topením uděláme pravidlo pro celou řadu.
Kdyby to byly jen tyto dva případy, tak to sem nepíšu. V zimě se mi snad jen jednou stalo, že teplota v 845 byla nad 20 stupni (což, mimochodem, podle jiné zdejší diskuse, je u klimatizace prý ledárna LOL). Většinou se ale nepřehoupne ani přes 15. Pravda, tyto dva případy byly extrém, ale zima v 845 v zimě (a vedro v létě, pomalu horší, než v Honeckerech a to už je co říct) prostě je. Na tom si trvám. A snad není možné, abych jenom prostě měl takovou smůlu, že vždy když s tím jedu v zimě, je pokažené topení…… Číst vice »
Mně tedy v zimě přijde 15 stupňů tak akorát. Tedy mně by to vyhovovalo celoročně, co je nad 20, je pro mě morda.
Zajímavé ale je, že lidí nadávají na klimu nastavenou na 25°C, když je venku o 10 víc, ale že je ve vlaku 20°C, když venku je o 20 míň, je netrápí.
To že na nějaké jedné jednotce co jste jel v prosinci neslo topení, neznamená, že je to negativní vlastnost této řady. Prostě to topí dobře, to fakt není problematická část této řady.
Znám tyto jednotky z okolí Uherského Hradiště, kde je Arriva nasazuje a z pohledu běžného cestujícího je to velký skok kupředu. Nejezdím ale každý den, abych posoudil, jestli mají nějakou velkou poruchovost…
Inside info: jednotky jsou koupené od Bayerische Regiobahn a v Ivančicích čekají na lakování
Foto:
https://quickshare.samsungcloud.com/lsWuv9WOlXrO
Na fotce je ovšem Alstom Lint, takže to bude něco jiného.
Eh stimmt, jsou si až moc podobné
A ani nečekají na lakování.
A bylo by nějaké info k nim? Vím, že tam jsou už nějakou dobu, ale nic jsem nikde nenašel.
Možná toto?
https://www.zeleznicni-magazin.cz/aktuality/jednotky-lint-41-pro-leo-express-na-slovensku
Podle barevného provedení to bude ono, díky.
Budou jezdit vždy sólo, nebo bude zdvojování? Ptám se hlavně kvůli trati Břeclav – Znojmo.
Odpovím si sám, dvojičky na S8 budou.
Odpověděl sis správně.
Skvělá zpráva a pro lidi dodnes jezdící na S91 šukafony velká změna k lepšímu.
Na S91 už jezdí Regionovy, ne?
Jsou tam i šukafony, minulý týden jsem s ním jel.
Jsou na spojích 2740, 2741, 2734, 2733, 2743.
Hmm… Tak to se omlouvám. Tyto vlaky, co buď nejezdí do Hodonína vůbec, nebo sem jedou mimo špičku, jsou trochu mimo mé zorné pole. No, snad se to ještě do nástupu Arrivy změní, ale nějak o tom pochybuji.
Není proč se omlouvat, nikdo nemůže vědět všechno. 😉
Víte jaké jsou požadavky na ten soubor střed včetně S4? Budou tam Nové, Ojeté nízkopodlažní anebo Staré ojeté?
JMK požaduje vypověditelnou smlouvu (kvůli možné elektrifikaci), takže čekám podobné ojetiny, jako tyto od Arrivy.
Střed je s S41, tam bych čekal co říká Ventura. S4 se soutěží samostatně a měly by to být elektrické jednotky do Zastávky, odtud bude mít objednávku na starosti Vysočina, takže se dá čekat všelicos i pokračování čd se stejnými jednotkami
Měli by tam jezdit stadlery 841 co dnes jezdí s Havlíčkova Brodu do Slavonic po dodání regiofoxu.
Ty mají jezdit do Humpolce, přes Velké Meziříčí, do Znojma a mj. Jihlava – Třebíč.
Pokud by měly jezdit až do Zastávky, asi by jejich počet nedostačoval a přinejmenším v části případů by bylo potřeba je zdvojovat.
Ještě že ten přestup v Zastávce vznikne až v roce 2024 a ne o 10 (či kolik to mělo být dle původních plánů) let dřív. Co by tam mezitím jezdilo (jak elektricky, tak motorově)? 🙂
Arriva nemá ještě v provozu všech 12 stadleru pro Vsetínsko, kdy mají tyto stadlery vyjet?
Prosinec 2024.
Ty už asi nevyjedou, používají se na náhradní díly.. leda že by se opravili po příjezdu těch nově koupených, což by vyšlo i rychleji než celá modernizace