Arriva má problémy na severu Anglie, ministr dopravy jí hrozí i odebráním koncese
Společnost Arriva Rail North ze skupiny Deutsche Bahn čelí kvůli častým zpožděním a rušením spojů velké kritice cestujících i politiků.
Společnost Arriva Rail North ze skupiny Deutsche Bahn čelí kvůli častým zpožděním a rušením spojů velké kritice cestujících i politiků. Ministr dopravy Grant Shapps v rozhovoru pro BBC uvedl, že nehodlá špatnou kvalitu služeb tolerovat a zvažuje proto i ukončení koncese pro provoz.
„Máme několik možností, jak postupovat. Jednou z variant je odebrání koncese,“ řekl Shapps. Arriva tvrdí, že důvodem častých zpoždění a rušení spojů jsou problémy s infrastrukturou, za kterou nemohou. Železniční odboráři podle BBC považují kritiku Arrivy za způsob, jak odlákat pozornost od dalšího plošného zvýšení cen jízdného, které vstoupilo v platnost dnes. V průměru dochází ke zdražení o 2,7 %.
Provozní soubor Northern zahrnuje velkou část severní Anglie, Arriva v jeho rámci provozuje téměř 400 vlakových souprav. Arriva má provozní soubor od roku 2016. Na zpoždění a výpadky si cestující stěžují delší dobu. Podle statistik dopravce zrušil za poslední měsíc přes 6 % spojů.
Šéf Northern David Brown v rozsáhlém vyjádření na stránkách dopravce uvedl, že za velkou část problémů nemohou a jsou zcela mimo jejich kontrolu. Jako příklad uvedl pozdní elektrizaci některých tratí na severozápadě Anglie, která nabrala zpoždění přes dva roky nebo například zpožděnou rekonstrukci nádraží v Leedsu.
Ve Velké Británii by nešlo o první takový případ, kdy stát převzal provoz jiného dopravce. V minulosti takto státní London North Eastern Rail (LNER) převzala provoz po Virgin Trains na trasách z Londýna na severovýchod Anglie. že soukromým firmám se nepodařilo dosáhnout zisk. Skotská vláda v prosinci oznámila, že předčasně ukončí kontrakt se společností Abellio na provoz vlaků ve Skotsku. Abellio patří do skupiny nizozemských státních železnic NS.