Arriva koupila za čtvrt miliardy další kloubové autobusy od SOR pro příměstské linky

Městský autobus SOR NB. Autor: SOR LibchavyMěstský autobus SOR NB. Autor: SOR Libchavy

Celkem 32 nových kloubových autobusů se objeví v příštích měsících na linkách společností patřící pod Arrivu. ČSAD MHD Kladno a

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondros

Z pohledu komfortu cestujícího je SOR hrůza a vše vypadá (a je) low cost. Design se pak je ukázka 90. let (bez ohledu na dobu vzniku) bez špetky vkusu, jen dát sohromady nejlevnějši díly. Je to znát hlavně při přestupu ze Solarisu III. generace (příp. IV.), Manu nebo Iveca (vše je možné potkat na Letňanech). Mrzí mně, že aspoň nedostal přednost model NS 18, kde bych očekával zlepšení a jen se pořád recykluje NB 18, která už měla dávno skončit ve výrobě. Ví někdo, proč SORu tak dlouho trvá uvedení NS 18 do výroby?

Radek

25+7 = 32

Alex

Jo počty jsou těžké. Novináři nemusí umět matematiku.

Arriva

Mimochodem ČSAD MHD Kladno nakoupí i 4 SOR NBG 18 a Arriva Střední Čechy 10 SOR NB 18. To znamená celkem 46 kloubových autobusů pro Prahu a Středočeský kraj.

Tadeáš Koranda

Kolik jich půjde do Neratovic ? Budou všechny spoje 348 kloubové ?

Arriva

Do Neratovic dorazilo 6 autobusů SOR NB 18.

PetrB

Autobus co vypada nekolik let porad stejne, zadny facelift. Zadna zmena interieru. A kdyz neco prislo, byla a je to jeste vetsi katastrofa (design od arch. Kotase). Opravdu je pro takovou firmu jako je SOR problem zaplatit si poradneho designera a vyrobit autobus co bude vypadat jako v 21. stoleti? Ve srovani se Solarisem New Urbino, MANem Lion’s City, Volvo 7900 ci Mercedesem je jak kdyby SOR zamrzl v devadesatych letech minuleho stoleti Asi take mozna jeden z duvodu proc se nemuze chytnout na „zapadoevropskem“ trhu.

jouda

A k tomu ještě rozteče sedaček pro ratlíky. Normálně vzrostlý člověk musí mít nohy bokem, aby se vešel.

Tomáš V.

Mam asi 1,78 m (uz dloouho jsem se nemeril), sedim uplne normalne. Jen malokdy mam v MHD problem, konkretne v Citybusu E3 nad zadni napravou, kde maji sedadla operak kolmo – ano, tam uz je to neprijemne. Jinak se vlezu skoro vsude uplne bez potizi.

Tak nevim. Co je podle vas normalne vzrostly clovek? 🙂

Jakub M.

Jsem na tom podobně, mám taky něco kolem 1,80 a též se vlezu všude. K tomu Citybusu E3 bych přidal ještě Karosu B961 – předposlední sedačky naproti posledním dveřím (na fotce vpravo http://mhdzive.cz/images/phocagallery/DP-Olomouc/Autobusy/Karosa_B_961/316/thumbs/phoca_thumb_l_@316@1M1%203716@Interiér%20(1).jpg ) a hned ty dvě z poslední řady za nimi.

petr.r

stačí srovnat cenu náhradních dílů.

Honza

Upřímně design řeším jako poslední věc, tyto autobusy bych snad jenom ocenil v městském provedení (5 dveří), protože v ten moment se do nich vměstná více lidí (všichni chtějí na konečné co nejrychleji vystoupit, tak okouní u dveřích). Je to důležitá náhrada za poloviční Sor 9.5, kde nesčetněkrát jezdím narvaný úplně vepředu a dofám, že autobus dojede. 👍🏻(A jedná se právě o linku Arriva city 332).

Petr

Na 2 . stranu,proč by to dělali, když hlavním kritériem je cena ? Interiér nikdo nehodnotí, resp minimálně, takže nemají důvod

Vasek

Hlavně že Iveco pro Dpp nabídlo nižší cenu…

Radek

No mě teda mnohem víc zajímá, zda budou mít klimatizaci, než jaký mají design.

Arriva

V těchto nových autobusech je klimatizace samozřejmostí 🙂 Navíc u skupiny Arriva v nových busech jsou standartem také USB nabíječky (které jsou i v těchto busech) a Wi-fi.
V nových busech SOR NB 18 nechybí ani vysoké a pohodlné sedačky v barevném provedení dle standartů PID, nerezová madla a také tři obrazovky pro informace pro cestující, je na co se těšit!

petr.r

mají odečet cestujících ve dveřích?

Martin V.

A budou to všechno pětidveřáky? Pro příměsto, kde všichni nastupují předními dveřmi, a kde se cestuje přeci jenom déle než u sídlištních napaječů, mi to přijde dost neefektivní. Troje dveře do kloubáku by byly lepší, umožní vic sedadel.

Azkaban

No tohle je ještě docela ok, o dost horší je design a kvalita řady BN, to je design z roku 91′.

Travegoist

„Opravdu je pro takovou firmu jako je SOR problem zaplatit si poradneho designera a vyrobit autobus co bude vypadat jako v 21. stoleti?“
Tak teď jste na to naprosto přesně kápl. Je to problém.

Poudy

Ano Petře, taky si myslím že je to veliká ostuda. Ty nové Kotasrajdy se budou vyrábět minimálně tak 15 let, tohle je pořád ve výběhu a jejich devítky a meziměsta jsou stejné někdy od milénia? Brno snad dřív? No ostuda za ostudou. Hlavně zvenku i zevnitř. Abych dokončil čím jsem začal, myslím že ještě tak 20/30 let ti hrůzy od firmy sor budeme vídat a to ještě za předpokladu, že příště už najmou na design někoho, kdo to má v hlavě pohromadě 😁

Poudy

Pardon, Brno=nebo, ti=tu. Spěch a autocorect 🙂