Arriva končí s vlaky na severu Anglie, stát jí předčasně sebere koncesi
Vlaky Arriva Rail North v Manchesteru. Foto: Geof Sheppard / Wikimedia Commons
Britské ministerstvo dopravy naplnilo svá varování z minulých měsíců a oznámilo, že odebere koncesi k provozu vlaků společnosti Arriva Rail North.
Rok 2020 zřejmě nebude pro Arrivu nejšťastnější. Ale ti neschopové si za to můžou sami.
Neschopnost vedení Arrivy má zjevně širší rámec. Omluvy neschopnosti strategického řízení před vstupem na trh (u nás) a při provozu (ve VB) jsou trapné a dále celý ten spolek dehonestující. Omlouvám se čestným výjimkámv Arrivě, lidem, kteří navzdory chybnému řízení dělají vše, aby dostáli podnikatelské zásadě – službě zákazníkovi za přiměřenou úplatu. Takže: Vnější faktory? Neschopnost včas analyzovat stav a profil tratí je typická i pro Arrivu u nás, vize je pak zcela nereálná. Stávky? To si v Arrivě toto riziko předem nezalanyzovali? Dodávky techniky? Neschopnost si smluvně včasnost pojistit nebo předem vědomí, že souprav nebude dost a tedy morální… Číst vice »
Ono se nějak smluvně dá pojistit proti zpoždění dodávek? A nemyslím sankce, ty vám jaksi z brindy nepomohou.
všechno jde, když se chce… A jinak z bryndy je správně.
Neschopnost Arrivy má tak široký rámec, že v nejnovějším průzkumu „celkové spokojenosti“ v NRPS (podzim 2019) je Grand Central Railway (open-access dálková doprava na ECML) na druhém místě (94%) a Chiltern Railways (frančíza na severozápad od Londýna) na pátém (90%). Provozovatelem obou je… neschopná Arriva UK Trains.
Ony ty problémy Northern zřejmě nebudou způsobené jen dopravcem.
Naši dědové na to přišli již před sto léty že je efektivnější mít na železnici jednu společnost než spoustu menších a pospojovali je do ČSD. No a my přijdeme a slavnostně to za tleskani různých LEO a spol opět rozbijeme na kusy aby jsme následně stejně jako v Británii zjistili že to byla blbost a pokoušeli se rozbitou vázu zase slepit……..
Hrůzu jménem BRITISH RAIL fakt nikdo „slepovat“ nechce. DfT bude hledat nového provozovatele frančízy.
Tak když stát neinvestuje, nemodernizuje, nechá jezdit prastaré vlaky. Provozně šetří. Na trati jsou pomalé jízdy. Nedotuje jízdné-vysoké ceny.. Tak to dopadá špatně.. Ale to není o British rail. Bude hledat provozovatele – je to pro ně jednodušší to házet na někoho jiného.
Stát neinvestuje, nemodernizuje, nechá jezdit prastaré vlaky… a my mu ještě zatleskáme, protože to je to nejlepší řešení.
Zatím co Arriva investovala do vozidel i lidi na spousty strojvedoucích a jezdí se spolehlivými supermoderními vlaky a my ji ještě kritizujeme 😀.
Ano, Arriva investovala do vozidel (na základě frančízy měla tu povinnost), např. Civity od CAF. Stát jí ovšem „zapomněl“ elektrizovat některé tratě (zpožděno rok i více nebo úplně zrušeno), na které už byly elektrické Civity objednané, takže je stornovala a jezdí tam v dieselu dál původní Pacery. No a stát už žádná nová vozidla nekoupí, plánuje místo toho „modernizaci“ řady 319, ať už si pod tím představíme cokoli.
Ale vy vůbec netušíte, o čem teď mluvím, viďte?
Ale já psal o arrive u nás 😀
Honzo, copak je taková těžkost smluvně podmínit provoz elektrických jednotek elektrizací tratí? To neměla Arriva po ten čas k dispozici jinde stahované motory? Vše leží plně na neschopném řízení Arrivy bez analytiků, bez stratégů a bez realistických vizí.
A proč to tak není ve Švýcarsku a Rakousku? Že jsme tak trochu bananistán? To ani soutěže moc nezlepší.
Ale za mě ČD udělaly proti 90 letům obrovský pokrok. Uklízí se u nás, topí. Udržuje interiér. Prošlo to obnovou. Jezdí se.. O tom se v 90 mohlo zdát. Ano infrastruktura stojí mimo koridory za.. Nikdo.. Nikdo u nás nestojí na naší trati. Na rozdíl od GB. A jezdím proti GB za směšné peníze.
A nestalo se mi, že by za 3 roky docházelo nějak často k tomu, že by spoj nepřijel. Navíc třeba bez informací.
ČD by nic neudělaly, kdyby je netlačila konkurence RJ. A i když jezdím skoro výhradně ČD, jsem Radimovi vděčnej, že díky jeho konkurenčnímu tlaku donutil ČD s sebou něco dělat.
To ano, ale to není úplně ten systém soutěží/ franšíz.
Toto bych úplně netvrdil…každý dělá to, na co má peníze a kupuje to, co potřebuje nejvíc. Vozy v závazku stejně platí objednatelé a těm se moc platit nechce.
Ty devadesátky jim ovšem už nikdo neodpáře. Zvlášt ne ti co tenkrát byli mladí a dnes jsou (vyšší) střední třída. Jo já vím, stát jim neplatil a oni to všechno dělali z lásky k cestujícím….
Ale on ji v Brinánii nikdo lepit nebude. Frančízu přidělí někomu jinému, což je finta která s mizernou unitární železnicí udělat nejde.
Unitátní železnice je tak mizerná jak mizerné je její vedení. Řídit složitější systémy není pro jednoduché povahy…
To nemá s vedením společného vůbec nic. To je obvykle odspodu až nahoru.
https://www.youtube.com/watch?v=frI_HHOVJW0 Vždyť je to vlastně trochu podobné s Valašskem minimálně na začátku 🙂 Vlak nepřijel, zpožděn atd..
A zvykejme si, třeba podle MD je normální do 30 minut stát.. Takže taky vlastně podobné.
Throughout its life, the franchise suffered a shortage of drivers and rolling stock which led to many cancellations on a daily basis. 1997-2004 wiki.. Jéje. To je mi nějaké povědomé.
Přeplněné vlaky. Oni objednávají nové vlaky už jsou přeplněné, zvláštní. Ale u nás to vlastně může být podobně.
Opět to ukazuje na nefunkčnost systému soutěží, drobení, parcelování, dlouhých období, exkluzivit. Jeden se vymlouvá na druhého, třetího. Ale výsledek je NEFUNKČNÍ a drahý.
Po zavedení systému soutěží o frančízy stoupl počet cestujících z 750 miliónů na dvouapůlnásobek. Problémem jsou příliš krátká období (třeba ten Northern byl jen na devět let), což komplikuje investice, ale jinak je výsledek funkční.
A přesto nedosahují ani naší úrovně. Natož Rakouska nebo nedejbože Švýcarska.. S jedním zásadním rozdílem. Na BR vlády zcela kašlaly, kašlali na infrastrukturu a investice. Nedotovali jízdné, takže bylo o to dražší. Po nástupu soukromníků investovali..
Naší úrovně 🙂 Hm, nějaký železniční obzor ne? Švýcarska opravdu nedosahují, ale to nikdo, kromě Japonska. Jízdné se v Británii nedotuje ani teď. Fančízanti platí za použití dráhy, vozidla, atp. provoz je zcela na komerční riziko, jejich jediným příjmem je jízdné a spojené aktivity. To definuje cenu. A infrastruktura musí být v přiměřeném stavu, když za ni někdo platí „tvrdou Librou“.
Navíc prostě trend 90. let a iad.
Jednoznacne podpora statniho dopravce a s Arrivou se rozloucit i u nas, na to, co v posledni dobe predvadi.
Arriva u nás na Liberecku v poslední době dobrý. Nebo máte jiné informace?
A co se stane pak? Zázrak?
Od státu neskutečná lumpárna!
Proč?
Protože odlišné zájmy a odlišné zdroje i prostředky.
Kdo to obrečel, ať sem udělá čárku.
sem:
Jsem opravdu moc zvědavý jak dlouho to bude trvat u nás než zjistíme stejně jako v Anglii že jsme se vydali špatnou cestou 😀. Všichni naši sousedé to asi vědí už teď a státního dopravce podporují. Měli bychom si brát příklad z toho co funguje. Anglie to asi evidentně nebude.
Když by jsi se vrátil trochu v čase, tak bys zjistil, že liberalizace dopravy vznikla zejména z důvodu nefunkční dopravy v rukou státu. TO, co bylo ve Velké Británii před liberalizací dopravy, byla jednoduše KATASTROFA. Ovšem liberalizace, uchycena pravidly jež stanovil Britský parlament a vláda, je také blbost na entou. Politické pletichy, společně s neschopností vzájemné komunikace mezi ministerstvy a jednotlivými institucemi, se projevují v neustálém, dlouhodobém dohadování s výsledkem v podobě úděsné, nekvalitní infrastruktury s nedostačující kapacitou, nepřehlednými zákony a omezujícími pravidly. Co mi jen ta Britská neschopnost připomíná? V Německu ta liberalizace, jakž takž funguje. V Holandsku si… Číst vice »
Tím chceš říci že u nás jsme tu liberalizaci chytili za správný konec 😀? No výsledky zatím hovoří o něčem jiném. Asi nemá cenu sáhodlouze popisovat proč a o co je situace teď horší než před 15. prosincem.
Chápeš špatně.
Naši politici a státní instituce se již dávno shlédly v Britském vzoru. Vzoru kdy si jednotlivá ministerstva hrají na svém písečku a jedno druhému zatajuje informace, co se u nich děje a na čem pracují. Vzoru, kdy státní instituce spolu nekomunikují.V době kdy je jeden bajt, základní informační veličinou na celém světě. A podle toho to taky u nás tak vypadá. Liberalizace železnice byla u nás vytvořena politiky, nikoliv odborníky. To znamená, sraním nahoru. Tedy úplně obráceně a špatně. A až na pár světlých vyjímek, bude liberalizace Českého vzoru odsouzena k sebedestrukci.
Až na pár zbytečných čárek v textu přesné.
Nesmysl, hoďte na něj deku…
A u nás ta liberalizace a pseoudosoutěžení zase nefunguje no.. Jako v GB.
A kde by ČD asi tak rychle vzaly vlaky a strojvedoucí?
Převážně tam, kde je soukromníci zanechají. Někdy je lepší nižší mzda ale stabilní pracovní pozice než spousta slibů, pak chvíli o třetinu vyšší mzda a více volna a na konci mzda poloviční a štace bez oddechu… Než by šel na buben majitel, raději pošle na buben ty, kteří mu dosud na jeho exkluzivity vydělávali. Čest podnikatelským výjimkám.
Jo, ale v Anglii, Skotsku i Walesu i přes všchen ten popisovanej bordel funguje ATOC ve kterém jsou sdruženi všichni tamní železniční dopravci a zaměstnanci mají jízdní výhody, které jsou uznávány napříč tímto sdružením. Zrovna tak funguje tarifní integrace pro běžné cestující včetně uznávání např Interrail všemi dopravci. Takže pro uživatele, alespoň v té tarifní oblasti je situace přehlednější než zde. Proč? Protože to objednatel takto požaduje…
Jen pro zajímavost. Četl jsem stejný článek i na E15. Jedna věta, kde je jinak přeložené(?) jedno(!) slovo, a hned má věta jiný smysl:
E15: V roce 2018 byla znárodněna železniční trať mezi Londýnem a Edinburghem (East Coast Mainline) a další převody pod hlavičku státu by mohly následovat.
zdopravy: Už v roce 2018 byla znárodněna linka mezi Londýnem a Edinburghem (East Coast Mainline) a další převody pod hlavičku státu by mohly následovat.
E15 to má z ČTK, takže reklamace tam:-)
Já tuším, že je to z ČTK, ale taky vím, že to máte správně.
Infrastruktura byla nejprv privatizována (1994), jenže firma Railtrack, která ji měla na starosti, byla tak schopná že musela vzniknout státní firma Network rail (obdoba Správy železnic) a tak byla infrastruktura „znárodněna“ už v roce 2002. Z uvedených překladů je proto znárodnění „trati“ nesmysl, jedná se o linku.
Trondo? 😂
Počkej chvíli, Tronda ještě sedí v němém úžasu před monitorem a pomalu tu informaci vstřebává.
Nevím co se vám tu v kraji nelíbí, než ty rozhrkané 810, je snad všechno lepší.
Když si kraj objedná a zaplatí nová vozidla, bude je mít i od ČD.
No zatím to moc nevychází ani ČD ty nový nebo rekonstruovaný jednotky.
Když si kraj koupí nová vozidla proč by je dával ČD ??????? Kraj si dá do podmínky , že je chce . A ten , kdo kontrakt vysoutěží je koupí a bude provozovat dle smlouvy a to bude mít zaplaceno . Tendry tři čtyři roky dopředu , smlouvy na deset dvacet let a bude bezesporu líp . Tady mají všichni strach , co na to pohrobci ČSD .
„Matláte jabka s hruškama“ – když si „kraj“, koupí vozidla, tak budou jeho, a buď je bude provozovat sám (jako dopravce se všemi s tím souvisejícími náležitostmi), nebo si musí najít nějakého jejich provozovatele – ale pokud „poptává“ službu „na klíč“, tedy dopravce se vším všudy, takže i s vozidly, tak jsou mu jím „koupená“ vozidla k ničemu – leda by je ten dopravce byl ochoten je za nějakých (jím samým akceptovatelných!) podmínek jich využívat (ale proč by to dělal, když má svá, a pokud ta se objednateli nelíbí, tak se zkrátka jen nedohodnou, a problém bude stejně na straně… Číst vice »
Pozorovatel 1. Kraj si koupí soupravy s full servisem (vlaky jsou kraje). Vybere dopravce a ten jen jezdí. 2. Kraj si koupí soupravy s full servisem (vlaky jsou kraje). Kraj Vytvoří vlastního dopravce a ten jen jezdí. 3. Kraj si koupí soupravy bez servisu, jen se zárukou (vlaky jsou kraje). Vybere dopravce a ten jezdí a stará se o vlaky. 4. Kraj si koupí soupravy bez servisu, jen se zárukou (vlaky jsou kraje). Kraj vytvoří vlastního dopravce, který jezdí a stará se o vlaky. 5. Kraj v regulérní soutěži (3-5 roků dopředu) vybere dopravce, který splní podmínku, nasazení nových vlaků… Číst vice »
Maly problem vidim v tom, ze pokud bude kraj postupovat podle bodu 1), tak bude stejne muset soutezit dopravce. V tom ale problem neni. Problem je v tom, ze vsichni dopravci budou mit stejne vydaje za dopravni cestu a jedine v cem se mohou lisit, je ze vitezny dopravce bude ten co bude nejvice odirat sve zamestnance. Protoze v nicem jinem rozdil byt nemuze.
Pokud se pletu, tak me opravte.
Skippi
Nepleteš se.
Změna ovšem nastane pokud objednavatel (kraj nebo stát), vezme v soutěži o dopravce v potaz sociální aspekt věci.
Tím mám na mysli, že objednavatel v soutěži přihlédne a udělí plusové body například na plán valorizace platů a benefity zaměstnanců dopravce během kontraktu, počet a vybavení odpočíváren a nocležen, plán odpočinku, vybavení personálu, řešení nouzových situací apod.
Teď nepočítám jiné aspekty, jako jsou pokladny, automaty ve vlacích, stanicích či zastávkách.
Pokud bude rozhodujícím kritériem pouze cena, tak je systém v krátkém časovém horizontu sebedestruktivní.
„Full servis“ je vlaky a provoz, což třeba kraj objedná, prosím, vezměte to na vědomí. Děkuji.
Rhein-Ruhr Express RRX. Několik spolkových zemí vyhlásilo výběrové řízení na nové vlaky včetně Full servisu na 32roků a 99-ti procentní provozuschopnost. Vítězem se stala firma Siemens. Tato firma si postavila v Dortmund – Eving, na sedmihektarovém pozemku moderní depo včetně cca 5,5 km kolejiště. 75 zaměstnanců se bude 24 hodin denně starat o 82 patrových souprav Siemens Desiro HC. Firma Siemens zajistí po dobu 32 let provozuschopnost vlaků. A to včetně údržby, modernizace, úklidu, odsáváni wc, doplňování vody apod. Výrobce ve spolupráci s dopravci zajistí odpovídající zaškoleni včatně periodických školení. Siemens bude dopravcům předávat vždy perfektně připravenou soupravu. Objednavatelé v… Číst vice »
To sme to vyhráli s arrivou že jim ty popelnice ř. 845 jezdí ale spiš nejezdí.
Jezdím často R21 a R22 a zatím vždy max. 5 minut zpoždění, jízda příjemná (tišší a míň „drncavá“) a levnější, než s ČD. Líbí se mi mapa, na které vidíte, kde vlak právě je a zajímavosti kolem tratě, třeba jako inspirace na výlet. Přes okno už vlaky neslyším, jsou výrazně tišší, než 854. Ta, když se rozjížděla z nádraží, tak kvílela široko daleko. A o brzdění ani nemluvě. Opravdu si nemám na co stěžovat a jsem s Arrivou spokojený. Holt ale ty jednotky neprovozuje váš oblíbený dopravce, tak i kdyby byly ze zlata, bude to špatně, co? Proč prostě nenapíšete… Číst vice »
Ve zlínském kraji jezdí 810ky jen na Zborovice tak se uklidni Vlastiku.
To zavedeme! To se bude líbit.
Monopoly, ty my umíme.
Bordel ale bohužel také.
Tak to přenechte nám. My to umíme řídit. Jsme jen asi trochu jiní Češi…
Nebudou k mání levné jednotky???
Ikdyby jo tak u nás nepoužitelné
Smazáno pro vulgární slovník.
každý patří k nějaké chátře.
Nemám nic společného s žádnou železniční společností, když vás to tak zajímá. Jenom fandím veškeré konkurenci ČD, protože monopol, kterého nic nenutí služby či vozový park zlepšovat, tu fakt nechci. A proto každá konkurence je dobrá, aby si ČD nemysleli, že mají vše na háku. A jednotky Lint proti 810, 814, to je jako nebe a dudy.
A nějaký smysluplný důvod?!
Kéž by se to stalo i v Čechách… Arriva je čiré zlo.
no to máte o zlu docela mírnou představu….
I Vy kujóne, Vy asi nebudete nebeská hyena, budete patrně asi něco větší, že?
To doufám, dneska zas problémy na lince R24 Praha-Kladno-Rakovník. Ten šrot o ketrým tu „znalci“ furt tvrdí jak je super (z velké části i jen proto že lůze stačí slíbit wifi a zásuvky co věčně nefungují) se jim zas porouchal.
Jj, ještě teď asi stojí v Dejvicích na první koleji. Nemohl by ten chcíplého motorak někdo odtáhnout, ať tam nepřekáží?
845 totiž jezdí na Karolinku a Valašsku:-) Mají simplex:-)
Ono naštěstí se ČD nikdy nestalo, že by jim praskla propojka chladícího okruhu…
Náhodou, pan Adamka je sympaťák. Rozhodně dokáže, že to dokáže a to mnohem víc, než si myslíte. Klidně bych mu svěřil i vlastní tchýni.
Zatímco před příchodem soukromých dopravců jsme měli moderní železnici s moderním vozovým parkem.
A porucha vlaku na omezení provozu byla jen sprosté slovo.
Není to zase tak dávno co se s nadšením privatizovalo.
To víte – věčný spor 2 „univerzálních“ názorů:
1) neviditelná ruka trhu vše vyřeší
2) přemoudrý stát vše vyřeší
Obecne bych dodal:
Nestoupíš dvakrát do stejné řeky…
Však počet vstupů do stejných sraček je zcela neomezen.
Definice šílenství je dělat stejnou věc znovu a znovu a očekávat jiné výsledky.
Nepoučitelný člověk není tak docela člověk. Dělat totéž v odlišných podmínkách vede k odlišným výsledkům. Chápete?
Moudří dávno pochopili, že to není institucí či variantou davo-elitářského systému, ale že vše je v lidech, zejména těch u řízení. Proto chystají systémovou reformu a k řízení pustí pouze to nejkvalifikovanější, co tu dnes na různých nižších úrovních máme. Moc a peníze korumpují, takže moc bude přísně účelově omezena a peníze přiděleny taktéž pouze přísně účelově. Na nový dům a novou káru to prostě nebude. Dominantní budou rekonstrukce a modernizace, pokud je základ vyhovující.
Od počátku železnic to trvalo zhruba 100 let, než se přišlo na to, že železnici je nejlepší mít státní. Po dalších 100 letech se na to nějak pozapomělo a úředníci z Unie si začali myslet, že spása je naopak v soukromé železnici. A snad se lidi učí rychleji než před sto lety, tak to snad nebude trvat tak dlouho, aby se přišlo zas na to, že státní a jednotná železnice je nejlepší.
A autobusy taky . A cesty a koleje a řeky a nemocnice ……… Ty jo , nebylo to už tady ? Ale všichni měli práci a stavěli se byty . A bylo všechno . A v asii jsou země , kde jim to funguje dodnes . Jenom tady to nejde a všeci kradnů .
Tak to už doufám NE .
nojo, ono to tamv tý Asii jde ale v poslední době jich hodně má rýmičku.
Trošku proti mluví, že železnice se zestátňovala už za Masaryka a ne za komunismu. A že i na západě to tak taky většinou vydrželo, dokud se unie nezbláznila.
Vím . Jenom ti lidi tam rádi nejezdili. Víc Jančurů než těch molochů . Myslím , že i v té anglii v situaci vysoutěžení více dopravců by nesporně bylo líp .
Kdyby jen za Masaryka, ale zestátnění začalo už za Fantiška Josefa. 1. ČSR už dodělávala jen větší „životaschopnější“ dráhy. I když mám pocit, že naopak nějaká drobná i zůstala soukromá, jako třeba Otrokovice – Vizovice.
Ona se vždycky vybere nějaká ideologie, za níž se jde slepě, a do níž se vkládají přání zájmových skupin, které se tak chtějí pojistit, asi proti smrti… V tom je ten největší průšvih. Neřeší se problémy skutečné, nýbrž ideologické pseudoproblémy. Pak se divte, že část lidí nechodí daleko pro ostrá – zatím jen slova. Nezastávám se, jen konstatuji.
Naše ústava ideologii nepřipouští, přesto tu máme liberalismus bez přívlastků… Podání k ÚS se již chystá.
Jojo, nemuzu zapomenout na kvality CD před příchodem konkurence o otevření trhu, to byl přímo koncert a lahoda cestování 🙂 Předražené, nechutné, přeplněné staré vlaky, cestující otravný plebs, donebevolajici zloděj a jménem rychlikovy příplatek… Konkurence a tržní prostředí je kdekoli(nejen na železnici) základem pro kvalitní a cenově dostupné služby… To se dočtete v jakékoli knize elementárních základu ekonomické teorie :)… To, že občas nějaký dopravce nezvládá situaci k věci zkrátka patří, pořád je to ovšem tisíckrát lepší než to, co předváděl CD před otevřením trhu nebo nedejbože ještě za sociku, kdy stát řídil o lidské mysleni
Píšete o základu, potud ano. Ale dělat z toho všeobjímající řešení? Musí existovat nějaká nadstavba, která podchytí zase tyto nedostatky. Vás možná nezajímá, že občas (nebo i pravidelně) někdo nedojede včas třeba do práce. Zaklínat se tady jakoukoli ideologií, byť máte (někdy bohužel až nuceně) vlídný personál a jiné výhody, neřeší problém samotné dopravy. Najděte způsob, jak dosáhnout vyšší kvality v základních parametrech, namísto sice pravdivých, ale nic neřešících tezí.
Vždyť taky SŽ je statní organizace, tudíž železnice je státní.
To je stejný dopravce jako u nás??:D
ano, Německé státní dráhy.