Arriva končí s autobusovou linkou Praha – Jeseník
Autobus Iveco Arway v barvách Arrivy. Foto: Arriva
Příjmy z jízdného na trase nepokrývají už náklady ani na naftu.
Příjmy z jízdného na trase nepokrývají už náklady ani na naftu.
Několikrát do roka jsem tento spoj využívala a zas tak nevytížený mi nepřipadal.
Pokud si to nevydělalo, není důvod ji provozovat. To je vždycky nějaký výstřel do tmy a pak se to začne zase rychle rušit……
Tvrdím to pořád, auto je auto……abych řešil kam co jede a nejede a kdy a kde musím přestupovat, to fakt ne !
Linka jezdila hodně dlouho, to nebyl žádný výstřel do tmy.
Info ze zákulisí: volné kapacity budou převedeny na novou linku 000985 Praha-Královec.
do jeseníka se da dostat vlakem, jen nejspiš nepojede přimy spoj, ale bude se přestupovat.
Přímý spoj skončil někdy před 25 lety. Byla to moc fajn vyhlídková jízda, ale už za socíku tam dominovala úsekovka z Prahy do Hradce, dal ještě trochu lidí po Letohrad a pak už byl skoro prázdný, dalších pár cestujících směrem na Jeseník pak přistoupilo v Hanušovicích.
Před 40 lety linku provozovalo ČASD 101-Klíčov.
Přímý vlak skončil před 16 lety s GVD 2006. Poslední roky provozu jezdil v trase Plzeň – Praha – HK – Hanušovice – Jeseník a odpoledne zpět.
Ještě na počátku Panterizace jezdila souprava Praha – Havlíčkův Brod – Brno – Olomoc – Šumperk s tím že se v Brně měnilo číslo.
Přes Havlíčkův Brod ne, ta linka byla propojená s Bohumínem a jedním vlakem do Hodonína, na Šumperk/Jeseník se točily soupravy přes Třebovou
Přímý rychlik Plzeň – Praha – Jeseník skončil někdy v roce 2007. Následně už jen Letohrad – Praha a v současnosti Hradec – Praha.
A pak se tady nadává na vyžírání kapacity koridoru a ježdění s dieslem pod dráty. Dieslem pod dráty, který je přímý proto, aby se z pohraničního města cestou na R/IC/EC nemuselo přesedat po 10 minutách jízdy z osobáku na osobák.
Aspoň ve 5 a 7 zůstat mohlo, to by si snad na sebe vydělalo.
I to má své ale, jeden směr malá vytíženost, kdo pojede v neděli dopoledne do Prahy, co bude bus, řidič dělat mimo tyto dny, samozřejmě možné to je, ale nebude to žádné terno
To je dobře. Kdo by taky jezdil do Prahy, že?
Jde vidět, že nedotované autobusy až příliš často nejsou schopny konkurovat autům, zvláště když v nich jedou 2+ cestující. Primární problém automobilů je, když v nich sedí jen jeden člověk a tvoří zácpy. Ale EU místo toho teď nejvíc řeší nucení dotací do elektropohonů, i když má kritický nedostatek elektřiny.
A to buďte rád, že u nás veřejná doprava funguje tak jak funguje, ať už dotovaná nebo nedotovaná, počtem, spojů flexibilitou, atd. Když budete potřebovat jet zítra do Ostravy dostanete se, když naopak budete chtít stornovat lístek jde to do 15 minut před odjezdem. Něco takového na západě neexistuje. Třeba ve Skandinávii je dálková doprava pouze formou komerčních povinně místenkových vlaků, kterých jezdí málo, proto jsou přeplněné, a lístky zpravidla nejdou stornovat. A přitom jsou to země, které mají ekologie plná ústa (a ještě mají tu drzost nás poučovat), ale v praxi tam vlakem tam tak jezdí jen ten, kdo… Číst vice »
Tak to jsem netušil, že dálková veřejná doprava je ve Skandinávii tak mizerná. Aspoň něco u nás funguje na jedničku.
Já bych do toho EU netahal, mohli bychom přijít i o to málo, co funguje…
Porovnání velikosti Švédska se středem Evropy. https: //www.the truesize.com/ #?borders=1~!MTQ1NzIzNzQ.MTI5OTg5Mzg*MjEwMDI1ODA(MTgzMTk3MTk~!SE*MTU5MDI0OA.NTUwNjA3)Mw
Zkráceně: http://jdem.cz/fg4rf2
Při takových vzdálenostech je pochopitelné, že se z Malmö do Kiruny létá. Navíc tam na severu mají jednokolejky vedoucí víceméně pustinou… Aby ten vlak jel, tak se prostě nemůže křižovat co 30 minut, to pak přináší cestovní rychlosti okolo 60 km/h a tím pádem 20h jízdní doby.
Potřebovali by druhou kolej, aby ty vlaky mohly jezdit častěji. Od Stockholmu na jih a jihozápad je to lepší.
Nedostatek elektřiny je dočasný.
A kapacita přenosové soustavy?
Je dočasná do doby než se posílí.
A jednotka docasnosti je jeden furt . Nebo víte že někdo zrusi zelené šílenství?
Přičemž jednotka dočasnosti je jeden furt.
My nemáme nedostatek EE. My ji s úspěchem vyvážíme. Naštěstí zatím máme dost zdrojů.
Nechci být hnidopich, ale na fotce je Irisbus Arway
Nechci být hnidopich, ale budu hnidopich… 😀
Hnidopich nejste, to je z mé strany fakt chyba. Díky za upozornění
Oni ti cestující asi nechtějí jet 4hod busem. Jinak si to nevysvětlují když cestovní čas je podobny jako vlak (ikdyz teda ne do centra Prahy) a zároveň je to levnější než vlak. Našel jsem 257Kc za bus vs cca 350 za vlak.
Ono prestupovat u vlaku taky není žádná výhra.
Navíc, asi to nejsou nějaký silný dopravní proudy. Studenti na vejsce jedoucí do Prahy? Občasní vyletnici?
No to není. Proto mě napadá jen to že lidi nechtějí jet 4hod busem když to jede stejně dlouho a ještě je to levnější.
A možná taky při tak omezené nabídce ani lidí neví že to jezdí.
Tak ta linka sloužila i pro místní frekvenci, např Hradec Králové Králíky, apod., a zde to bude chybět to spojení, bohužel do Prahy s tím asi jezdilo minimum lidí, takže jako většina linek z Východních Čech se linka zrušila. Už tak špatné spojení do oblasti Králík se ještě prohloubí a to pamatují, že před 10 lety zde jezdily v trase 4 páry spojů, do Králík dokonce 5, v některý dny ještě více spojů.
Jenže lidé si malinko polepší, začnou jezdit autem, linka se nevyplatí, tak se omezí či zruší a když se situace zase u lidí zhorší, tak už není čím jet… Bohužel, dokud bude veřejná doprava sockou, což není o ceně jak se domnívá pan Borecký, ale o celospočenském klimatu, ostatně kupovat věci v akci v obchodě není proti srsti, ani lidem v celku příjmově za vodou (dle té teorie, by to mělo být pro socky, když by si mohli dovolit zaplatit plnou cenu).
tak v tom bohužel máte naprostou pravdu
Proto tady stát a kraje „provozují“ v podstatě docela dobrou síť dotovaných linek. I bez komerčního autobusu pořád např. zmíněný Jeseník a Králíky budou mít slušné spojení se světem.
Třeba s Prahou? Leda tak s Ostravou, ba druhou stranu je to mnohem horší. Mícháte hrušky s jabkama. A tu síť provozují, protože je to socka, nebo co jste tim chtěl říci?
Nelžete! Z Jeseníku do Prahy je každé dvě hodiny spojení vlakem s jízdní dobou pod 4 hodiny. Do Ostravy je spojení horší.
Trochu pletete jabka a hrušky. Nakupovat v akci znamená, že si koupím stejné zboží za nižší cenu, ne že si koupím nějakou náhražku,. A autobus z principu je vůči autu jen tou náhražkou. A že lidi chtějí vždycky to lepší, s tím žádný sociální inženýr nic neudělá.
A proto nakupují i zboží neznačkové v akci, protože chtějí to lepší. Ale kdeže, prostě je to společenský akceptovatelné, respektive je u toho obvykle nevidí jejich společenská vrstva. S tím žádné popírání nic neudělá, ani žádný ideolog. A vlak je co vůči autu? Před lety bylo společensky přijatelné ledacos a dnes už ne. A to platí i pro auta.
Vás problém je zjevně v tom, že vůbec neznáte lidi a promítáte si do nich jen nějaké vlastní předsudky a frustrace.
Před desetiletími bylo společensky nepřijatelné, aby někdo vlastnil výrobní prostředky, děcka nesměly chodit do školy v riflích. A za barvení vlasů se vyhazovalo ze střední školy – „trošku“ problém pro přírodní zrzky.
„tak už není čím jet… “
Však to je přefce cílem všech omezovačů, ne?
A že by z těch Králíků jeli autem do Třebové a tam zaparkovali, to by některé trefil šlak. Stejně tak jim vadí přímý vlak, nafta pod dráty a ordinovali by přestup v Lichokově.
Tak ono to asi bude hlavně tím, že za podobnou dobu jsem v Alpách. Jeseníky jsou sice hezké, ale zrovna z Prahy mimořádně blbě dostupné.
Zuste se na to podívat z opačného konce. Ty linky fungují také pro místní, kteří naopak jedou do Prahy. A těm je spojení z Prahy do Alp docela nanic.