Arriva je blíže miliardové smlouvě na linky Ex6/R16. Úřad zamítl námitky Českých drah
Rychlík R16 Berounka v zastávce Kařez. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

České dráhy mohou ještě podat rozklad.
České dráhy mohou ještě podat rozklad.
A to se vyplatí, dámy a páni! MD „ušetří“ tři miliardy, zisk si vezme zahraniční majitel. No a ČD, které patří státu a jsou permanentně ztrátové, budou mít navíc ztrátu těch nevysoutěžených šest miliard, které jim pak MD dorovná. Takže ušetříme tři a zaplatíme devět. No nekup to!
ČD je nejdražší a přitom nejvíce ztrátový dopravce. Kde asi bude chyba?
Takže z Plzně do Havířova vystřídám tři dopravce pokud zmizí přímé spojení Pendolinem z Plzně do Ostravy.
Přestup není sprosté slovo.
Ale prodlužuje a prodražuje cestu.
Nevadí mi, když jsou časy na přestup bez stresů… akorát často nestačí ani 30 minut jelikož 20-40 minut je běžné zpoždění vlaků z Plzně do Prahy
To jistě, ale spousta lidí se přestupu bojí jako čert kříže.
Při hodinovém nebo půlhodinovém intervalu ne.
jen pokud funguje*, je zajištěný** a netrvá zbytečně dlouho, někteří lidé si totiž cení i svého času
* může jen při funkční infrastruktuře a bez mimořádností
** pak je ovšem riziko, že čekání začne štvát cestující z návazného spoje
To sice není, ale pokud musíte nakoupit x různých jízdenek, každou u jiného dopravce, cestu to dost komplikuje! A ano, vím, že existuje OneTicket, ale jen blázen nebo boháč by ji používal. Může být i 2x tak dražší než ten úsek koupit u dopravce napřímo. A to nemluvím o další radostech, jako třeba vlak má zpoždění, tak si cestu protáhnete o čekání na další spoj. Takže přestup není sprosté slovo, ale vyžaduje dost už určité plánování! A veřejně se přiznám, že přestup v Lovosicích z osobáků na rychlíky mě dost děsí! 4 minuty jsou fakt šibeniční! Zatím jsem to dala… Číst vice »
Přesně tak. Jen fanoušci liberalizace to nechtěji slyšet. Já osobně kvůli tomu přestal vlaky preferovat.
A bude hůř
Rozklad této banánové republiky pokračuje. Viz Vrbovce- Hodonín. A zase jezdí staré křápy ,protože není s čím. A vše za podpory Kupkova Ministerstva dopravy( který akorát vystudoval žvanění,vše dokáže okomentovat a provoz dráhy viděl tak z helikoptéry). Nechápu jak mohou podrážet nohy ČĎ,jde totiž o nenapravitelný stav.Dočkají se,když pojedou opět starými přelepenými 845.
Nemáme těch banánů tolik, abychom mohli každých 15 komplet obnovit park železničních vozidel. A popravdě i kdybychom těch banánů tolik měli, bylo by to neefektivní. I ve Švýcarsku běžně jezdí stroje 15+
Z této soutěže nové stroje vzejdou, takže vaše nářky by spíš slušely souboru jih, kde se to přihrálo dopravci s původním vozovým parkem.
Já jsem od arrivy neviděl ani jednu novou jednotku.Ty jejich krapy stojí po celém vsetínském depu.
To bude tím, že Arriva dosud uspěla v soutěžích, kde stačily ojetiny.
Jj, 15 – 20 let ve Švýcarech, pak to Rakušáci zrevitalizují a po dalších 20 – 30 letech se to koupí do Česka, vyluxuje, nastříká na žluto a podívejte, co máme za novou techniku!
tady to MD opravdu pohnojilo..možná záměrně, možná nevědomky, ale tohle fakt nebyla férová soutěž, přitom stačí lehká úprava, aby se tohle nemohlo stát.. prostě stát dodá data o cestujících a na to ať při stejných podmínkách sdílení rizik předloží dopravci svoje nabídky.. nikdo nebude ničím poškozený, když z nějakého důvodu začně jezdit lidí méně, protože tam bude mít s objednatelem sdílené riziko, ale tohle co tady nastalo je špatně..
Arriva vlaky.. spíš vraky.stav jejich vozové parku je triskni
Triskni nebo třískni? To máš prašť jako uhoď.
Až vám klesne tlak, zopakujte si psaní velkých písmen, skloňování a cizí slova 😉
Polib si
Hrozný stav v té naší banánové republice.
Zkuste to konkrétně (pokud znáte význam toho slova).
jojo současný STAV ČD je fakt hrozný, už aby to padlo
Můžete prosím uvést konkrétní období, kdy byl stav ČD lepší?
Děkuji
Koukám, že jste další, kdo neumí číst.
ČD mají staré vlaky ale nakoupili nové ..a modernizují .. soukromí dopravci si na něco hrají a podražeji s cenou..
Vše je tom, co kdo objedná a požaduje. I ČD vozí staré herky. Tady je požadavek na vlaky nové…
Zajímavé je, že ty nákupy nových vlaků a modernizace se datují od vstupu konkurence…
Jo, aktuálně to došlo tak daleko, že ČD jsou někde lepší než ti soukromníci a ti budou muset přidat. Ale to je jen dobře, konkurence musí fungovat pro všechny.
Ať už padne současná vláda
Asi jste si spletl čas a místo, předvolební meeting Anofertu je jinde a jindy. Doporučuji si to nastudovat. A když budete mít štěstí, možná přijde i slovenský makak.
Vy v Praze volite ODS co
Jo, taky třeba STAN, KDU nebo TOP 09 a najdou se tu i tací co volí makaka s červenou čepicí co umí jen krást pardon čerpat) a není schopen dát dohromady spuvislou větu. Případně tokijského popeláře, soudružku Konečnou nebo hranatého nácka.Ale naštěstí jich není zase tolik, holt Praha je Praha. Můžete to tu zkusit taky, ale upozorňuji, že za diplom z VŠŽ tu nedostane ani suché z nosu. Kéž by to tak bylo všude.
Tvl, tak jestli někdo volí STAN, KDU nebo TOPku, tak bych doporučoval návštěvu u Dr. Chocholouška. Mluvíte o souvislé větě, ale napíšete spuvislá 🤦♂️
Že Vy jste jen naplavenina, co??
Tobě ten chocholoušek evidentně nepomohl.
Ty jsou nejhorší! Ale za ten pocit, že můžu platit za byt 3x tolik, co ostatní, to přece stojí!
Zkuste život a štěstí taky jinde. Trochu vám to otevře oči a srovná názory.
No to zase bude šrot se kterým tam budou jezdit, co vyřadí v Německu nacpe Arriva sem! Než Arriva tak radši ČD nebo Jančura. 😉
Soupravy musí být nove. Viz zadaní vyberka.
Nestíhají, to je logické
A umíme číst ??
Neumíme, ale máme názor! 😀
To je dnes velmi moderní….
Pokud to nevydá Federace nebo Železničář, tak se to nečte přeci ! 😅
Ano, člověk musí třídit zdroje, jinak by mohl přijít o své politické přesvědčení. A to by byla tragédie. No passaran! 😂
To se v ČNŠR a v přidruženém Klubu drážních nostalgiků nepovažuje za nutnost. Důležité je správné idelogické přesvědčení.
Pokud vím, tak poslední „šroty“ z Německa, přivezly ČD. 😉
Tuší někdo, s čím tam chtějí jezdit?
Bude to pry neco od Skodovky. Sice Skoda nic na 200km/h nema, ale to nevadi 🙂
Kupovat neco co neexistuje a tedy není odzkoušené je hodne velký risk.
Fyzicky ne, ale projekt ano dokonce vizual mají taky verejne
(Kdyby chtel někdo videt je to ten obrazek co je na pracezdopravy.cz u inzerátu od Škody)
tohle je EMU 400, dálková jednotka je trochu jiná, tohle je příměsto pro Prahu
Takže akce LEO? Tramvaj, ale expresní?
arriva chtěla kissy ne? od škody chtěl brát regiojet jejich novou jednotku na 200, ale ta je jednopodlažní, arriva chce patra
nechce patra
neodůvodňovala tím navýšení počtu cestujících? Protože jinak nevím, kam ty svoje počty nacpe, na střechu?
Ale má
Nějaký odkaz by byl?
Stadler Kiss
Tak alespoň by teď mohl do HK jezdit interjet ve vrstvě Ex10 jako IC Krakonoš do Trutnova, případně až bude elektrifikováno, narovnáno a zdvoukolejněno výhledově dále do Wroclavi přes Meziměstí. Současně nasazované soupravy na R10 by částečně přešly do nové vrstvy Ex14 jako IC pro expresní spojení mezi Hr.Králové a Pardubicemi (komerční, objednané kraji) a R10 by se mohla rozdělit na hradeckou část R10a, která by vždy v sudou hodinu jezdila do HK, kde by také končila (Ex10 v lichou) a v lichou by tyto rychlíky jako R10b pokračovaly z Nymburka do Kolína a Kutné Hory, obsluhovaly by i Lysou… Číst vice »
Proč by jezdila Ex14, když cestující od Trutnova (Krakonošem nebo spěsňákem) můžou v HK přesednout na Os do Pardubic (jede každou hodinu a jen o 6 minut déle) a v Pardubicích na Metropolitan/Vindobonu/Hungarii? A stejné je to na druhou stranu. Kvůli těm 6 minutám tam zavádět Ex14?
A rychlík Praha – Čelákovice – Lysá – Nymburk – Kolin – Kutná Hora by sloužil komu? Mezi Prahou a Nymburkem jezdí Hradečany/Krakonoše a R42, mezi Nymburkem a Kolínem jezdí R42, Regiojet, Arriva, mezi Kolínem a Kutnou Horou R41 a R9 (Vysočina). Fakt je tam taková poptávka na přímý rychlík?
Zejména se jedná o kindersotopoptavku.
To už by bylo jednodušší to zoběhovat s R20, tedy než se zase vypíše soutěž s požadavkem na nová nízkopodlažní vozidla.
A nemělo by to zastavovat i ve Mstěticích? Svatá prostoto….
Vytáhl bych z toho tak Interjety na R10 a u toho bych skončil. 🙂
Hurá
Námitky podává leckdo leckdy. Spíš je to už takový ustálený kolorit. Někteří s tím lezou prohrát až do Bruselu.
Opravte mě, jestli se mýlím, ale… opravdu v tom zamítnutí námitky zaznělo, že ČD měly podat námitky dříve a ne až znaly obsah rozhodnutí? Tj. v době, kdy neměly žádnou možnost zjistit, co vlastně Arriva nabízí? A to ne že bych se chtěl zastávat ČD, ale tohle mi přijde zvláštní
Jestli to dobře chápu, ČD mají námitky k podmínkám soutěže, které si mohl někdo od nich přečíst bez ohledu na to, co nabídli ostatní dopravci.
Přesně tak, ČD napadly pravidla soutěže a nikoliv vítěznou nabídku. Z čehož plyne, že jim ta pravidla začala vadit až ve chvíli kdy nevyhráli. S čímž je zcela správně a dle práva poslal ÚOHS na Hlavní nádraží.
Nemáte pravdu. Doporučuji si přečíst znění té námitky. Nejednoznačnost výkladu nastala až po podání nabídek. Nebyl by to v historii zdaleka první případ.
Presne, protoze nikoho nenapadlo, ze kdyz Arriva takhle naprosto nesmyslne prestreli trzby a naoko bude pozadovat nizkou uhradu ztraty, diky nemoznosti planovane trzby splnit, tak od statu realne vyinkasuje vice nez ti, kdo trzby odhadli realneji a opet na oko pozadovali vetsi uhradu od statu.
Zkuste mi vysvětlit (opravdu mě to zajímá), jak by mohla Arriva nakonec inkasovat více než požaduje nebo dokonce více než požadovaly ČD a RJ? Není to právě důvod soutěže, aby bylo jasné, kolik stát zaplatí?
Nevím, ale zaznamenal jsem informaci, že když se předpokládané tržby nepovede naplnit, tak to stát dorovná. Může to někdo potvrdit nebo vyvrátit?
Vypsané to bylo zjednodušeně tak, že se stát s dopravcem dělí o nedosažené, ale i přesažené tržby oproti odhadu 50:50.
Pokud je to tak tak je to sice špatné pro stát ale jednoznačné a spravedlivé a u Arrivy si dal někdo práci a přečetl zadání.
A ostatní tři zájemci si ho tudíž nepřečetli…
arriva si vymyslela nesmyslné tržby..ale pokud těch tržeb nebude dosahovat, 50% ztráty od toho odhadu arrivě doplatí stát..takže arriva dostane svojí kompenzaci co má jako základ + 50% ztráty na tržbách oproti jejich odhadu..reálně to fakt může být více, než další uchazeči v pořadí.. tohle prostě MD podělalo na plné čáře a celé výběrko by se mělo zrušit..
Tedy Arriva odhadla tržby na A. ČD na B, kdy B<A. Pokud budou reálné tržby odpovídat odhadu ČD, tedy B, zaplatí v případě Arrivy stát požadovanou dotaci Arrivou + (B-A)/2, kdežto v případě ČD požadovanou dotaci ČD, která je ale proti Arrivě vyšší o (B-A). Pořád mi vychází, že s Arrivou zaplatí stát méně.
Zas je to divné, pokud je ten problém takhle jednoduchý, jestli je to nenapadlo. Když podávám nabídku, testuji různé scénáře vývoje jak stran nákladů tak stran tržeb, a todle by mi při tom mělo vyplavat.
Ono to prave az tak jednoduche neni, ty vysvetleni jsou hodne zjednodusene. Ja treba nechapu, proc MD to vyberko nezrusili a nevypsali znovu jednoznacneji, aby se jednalo o skutecnou soutez. Ne ze vitez to vyhral vlastne figlem a stat mu zaplati vic nez tem co prohrali.
Pokud si stát spočítal, že pravděpodobnost navýšení tržeb o víc než 60 % oproti odhadu ostatních ke nízká, výhodné to pro něj být může.
Když znáte text námitky, jistě znáte i text usnesení, jak s tímto ÚOHS vypořádal.
Jinými slovy ČD nepochopily zadání? Tak to je smůla, zeptat se mohly.
Stejně jako ho nepochopil Jančura a LET.
To mají blbé a za blbost se holt platí.
Ono kdyby to ČD vyhrály, tak by jim podmínky samozřejmě nevadily. 🙂 Klasika.
a komu by vadily? Tohle je fakt trapný argument
Buď mi vadí podmínky, nebo vítězná nabídka. ČD vadí vítěz, ale schovává se za podmínky. A to je to trapné….
já to bral všeobecně, že si těžko bude stěžovat ten, komu podmínky hrají do karet..já si myslím, že ten výsledek překvapil všechny zúčastněné..a prostě všichni k tomu přístupovali logickým způsobem a jen arriva to vzala takto.. samozřejmě v našem státě je klidně možné, že to bylo upečené dopředu..
Jakože ČD budou radši, když to vyhraje Jančura namísto Arrivy? Nepovídejte.
1. Pokud ČD fňukají na téma, že „podmínky soutěže umožnily dvojí výklad a způsobily neporovnatelnost obdržených nabídek“, tak to se svým početným administrativním aparátem mohly odhalit a napadnout už při zveřejnění zadání a ne až tehdy, když jim to nevyšlo a někdo jiný jim vypálil rybník.
2. Podle jejich reklam na různých platformách by se mohlo zdát, že v nábřežní chalupě mají svých kreativců (nebo peněz na ty externí) dostatek, takže by nebylo od věci jejich tvůrčí energii uplatňovat i nějakým smysluplnějším způsobem.
3. Do toho, jakou nabídku podala konkurence, jim z titulu podané stížnosti vůbec nic není.
Ano, mýlíte, a to fatálně. Napadeno bylo samotné zadání, což naopak mohly (a měly) napadnout ještě předtím, než bylo výběrové řízení ukončeno rozhodnutím o vítězi.
Cokoliv ČD nebylo jasný, mohly požádat o vysvětlení. Dotazy tam padaly, odpovědi na ně taky. Stejně je to jen boj o rozlitý mlíko, když jsou až třetí a o miliardu dražší jak druhej. Nejsmutnější na tom je, že zrovna ČD s největším ansáblem na nábřeží mají největší problém pochopit, co mají v soutěži nabídnout.
Státní firma, tam se houfují ti co chtějí „své jisté“ vědomi si toho, že v konkurenci běžného pracovního trhu by to měli mnohem těžší. Takže tam hledat nějaké nadprůměrné výkony je poněkud naivní.
Přenesení sídla ČD ze stojatých vod nájmu v neoklasicistní budově Ministerstva dopravy na Nábřeží do nějakého vlastního moderního objektu, (třeba nad kolejištěm hlavního nádraží), by u některých zaměstnanců mohlo nastartovat adrenalin, pracovní aktivitu a týmového ducha.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e7/Budova_MD_dron.jpg/1280px-Budova_MD_dron.jpg
Gratulky, podstrelit cenu o 2,5 miliardy 🤣 gg
Je to risk jako brno, ale ještě uvidíme.
jakej risk? Když to nevyjde, MD bude dosypávat..v tom je právě to kouzlo..
Jako cestujici od BE s InN50 to asi jako nechci
Ochota běžných cestujících s IN platit za jízdenky najednou skokově víc bude malá. Včetně mě. To „vítězové“, kteří si okatě napálili počty lidí ve vlacích, budou muset vymyslet taky nějaký obchodní trik, který bude cílit na stávající „IN25/50/100 lidi“, což je většina pravidelných či příležitostných cestujících v Ex6, v R16 taky dost, pokud jedou v dálkové relaci.
Smíchov – Zdice
ČD IN25 = 84,- Kč
ČD IN50 = 56,- Kč
ČD bez IN dokonce hezkých 112,- Kč
Arr bez čehokoliv za 65,- Kč
S takovou se ale na 2,3násobek stávajících tržeb nedostanou.
Plus demografickými trendy klesající studenstvo a s nimi spojené dotace jízdního.
Z Prahy do Plzně se rychlíkem dá jet na kombinaci PID + IDPK. Pokud máte v Praze llítačku ušetříte dalších 40 korun. Tohle bude strop jak mohou nacenit jízdné. Jen hlupák bude platit víc, a rozdíl v jízních dobách R vs Ex je minimální.
*2,6násobek.
Ještě doplním PID tarif bez čehokoliv za 70 Kč, případně včetně pražské MHD pak 90 Kč. Akorát v tom oproti ČD eshopu nemám místenku zdarma.
Jj, šel jsem do Lidlu a neplatilo mi tam karta z Tesca. Škandál!
ale to není pravda. Vím, že tu in50 si nemusím koupit. Jen poukazuji, že nyní to má pro mne výhody, které mít nebudu. Proto to nechci
Já toho nechci. Prostě se každý musíme smířit s realitou .
Jenže ten jeden Lidl v tom desetitisícovém městě tam asi najednou nezačal být místo toho jednoho Tesca, ne?
Asi tak, u obchodů si můžete vybrat kam zajdete nakoupit. V dotované osobní dopravě tomu tak není. A pokud dopravce A poskytuje věrnostni slevy a nový dopravce B je nemá, tak je rozčárování stalých zákazníků na místě. Věrnostní slevy se měly zavést s one ticketem včetně obdoby ČD bodů.
Aby to bylo pro erár dražší? Prostě si buď kartičku koupíte jinde apokud to není z jakéhokoliv důvodu možné, zaplatíte víc. Jízdné v ČR je stejně směšné levné a doplácí na to stát, které mu chybí zdroje jinde.
Arriva žádnou kartičku nemá a pokud zdražíte výrazně stalým cestujicím cesty, začnou vlaky opouštět. A znáte rčeni „levně koupené dvakrát placené“ ?
No a to je ten hlavní problém. Nebýt dotované závazkové dopravy, tak stejnou linku může jezdit více dopravců a soutěžit o přízeň cestujících kvalitou služeb a požadovanou cenou.
Náš zákazník, nás pán. A zákazník je ten kdo platí, tedy veřejný sektor. Takže jak říkám, holt si budete muset koupit kartičku jinde.
Arriva nějakou nabízí?
Třeba bude, třeba ne. To je pak na Vás, abyste zvážil jak budete a kam jezdit. Navíc, pokud tu trasu někdo jezdí pravidelně, tak spíš nakombinuje krajské tarify. Vyjde to podobně nebo i levněji.
Kdo je šetřílek, musí se trochu starat, aby ušetřil.
Veřejný sektor žije z peněz daňových poplatníků. Takže cestujicí vlak zaplatí 2x a ještě má šouoat nohama a být z ticha co mu někdo třetí za jeho peníze zajistí. Nepřipadá vám to trochu divné?
Připadá, ale lidi to tak asi chtějí, soudě podle výsledků voleb za posledních dvacet let, stále víc a víc socialismu.
To je ještě v pohodě, já mám IN100
Klidně ji ještě pár let mějte.
Jako cestujícímu z Plzně, který má krajskou režijku a do Prahy jezdí na tarif PID, je mi srdečně jedno, kdo mě tam odveze.
Na Ex lince nikdo… Jako doposud – přestup v Plzni na Serounku.
Teď mi došlo, že reagujete asi na tu R část a ne Ex 🙂
Ale u Ex arrivy mam obavu, že i na Ex koupí nějaký pantograf na 200 ala interpanter 2.0 (na Berounku by to bylo dobrý až až) a za mohutného kvílení se pojede expresem, který se bude lišit od R jen názvem a možná trochu lepším potahem na sedačce aby se neřeklo.
Arriva pro Ex nakoupí vozidla v souladu s požadavky objednatele, který platí a vyměřuje pokuty za porušení smluvních ustanovení.
Ten „překlep“ u názvu vlaku napomůže alespoň trochu odlehčit zdejší diskusi.
To asi jako nikoho nezajímá.
Jasně, beru. Jen příspěvěek do diskuze
Ví se vůbec, s jakými vozidly se tam ČD hlásily (platí i pro R8)? Nevím o tom, že by (vy)soutěžily nějaké vhodné jednotky, a pro účast v soutěži bych čekal povinnost doložit reálnou nabídku výrobce vozidel (návrh kupní smlouvy) včetně termínu dodání.
Byla to podmínka nových vozidel na 200, to už splňují s InterJety a Vectrony které mají, i když nechápu tu potřebu na 200, když tam mezi Eseme na 140 a tímhle není rozdíl v jízdní době.
Na expresy to Interjety splňují, ale na rychlíky ne, tam je vyžadovaná nízkopodlažnost
Ale těch Interjetů nemají tolik, aby to s nimi pokryli. Kromě toho že nejsou nové, nesplňují nízkopodlažnost (ta by na R16 opravdu být měla), obousměrnost (taky se hodí) a bistro (to si zaslouží hlavně Ex6).
Na Hlaváku by se také nesměly mašinou objíždět. A sysel to vážně nesplní. 😀
Ne, protože InterJety už nejsou nové.
A co tedy jsou?
Jsou nevyhovující.
Interjety byly vyrobeny v letech 2020 až 2021.
Jsou sice relativně nové, ale podmínkám zadání nevyhovují rokem výroby.. jak to MD odkládalo, tak již nemohou být nasazené (smlouva platí až od roku 2028)
Jo tři roky staré.. a Arriva má co? Hovno
Jenže na začátku kontraktu budou Interjety již skoro osm let staré.
Startovní čára je pro všechny stejná, všichni včetně ČD, měli něco předjednáno a v případě vítězství by to objednali závazně. Do té doby mají všichni včetně ČD to vaše víteco.
Tady diskutujeme slušně, „Hvězdo“.
Já bych to nechal být.
Obsah i forma se vzájemně doplňují.
Co může Arriva nabídnout za stroje?
KISS 200
To by bylo zajímavé zlepšení.
Bylo. A předpokládám, že KISS 160 je horké želízko v ohni v soutěži o EMU400 pro PID.
845 s klimou a EPS. 🙂
845 je nové vozidlo??
Ani bych se nedivil kdyby si arriva spočítala že s pokutama za ně se jim to vyplatí .
Nakonec to stejně dostanou čd, protože ariva zjistí, že to fakt hodně podstřelili a peňáze došly.
🤣🤣🤣 Zjevně netušíte podstatu a fígl nabídky Arrivy, protože takovou blbost byste jinak nikdy nemohl napsat. Jakkoliv je už primárně vlastní zadání výběrka….jak to jen slušně napsat….neotřelé…
On ten fígl ale v jejich výpočtu funguje až od 1,3 násobku tržeb oproti odhadu ostatních uchazečů. Pokud by zůstali na jejich odhadu, můžou mít skutečně docela problém.
Myšleno pokud by tržby Arrivy zůstaly na úrovni odhadu konkurence.
počet cestujících ve vlacích postupně narůstá, dosáhnout na 1,3x za 5 let opravdu kvalitnimi službami se dá..na 2x tolik je to nesmysl..
No minimálně si užijí pár let výluk, až se bude dělat klatovská.
ČD jako spása železnice, to asi těžko..
Nechtěl byste vaše prognostické dispozice zúročit třeba na této pozici?
„Strategický Fleet manažer ČD“
https://ceskedrahy.jobs.cz/?r=detail&id=2000541335&impressionId=764687fb-fe01-473b-9f41-0b1bb3aa86aa
Do švestek!!!
Snad budou ČD jezdit Praha-Plzeň na svoje triko.
Bylo by to pěkné, ale v situaci kdy tam bude jezdit objednávaný vlak co půl hodiny (hodinový takt R i Ex) tak na zo nebude ani kapacita trati a asi ani poptávka.
Lázně budou chtít klopidlo do Ostravy. V úseku Praha – Plzeň pojede jako náhodný výstřel mimo takt.
Chtít můžou. Budou to i platit?
Ten přímý spoj s Moravou bude chybět.
Jeden pár denně?
No tak určitě 😂 S dotacema to neuměj, tak to budou jezdit bez dotací. Vy jste hlavička!
Arrive nadáváte že si řekla o málo a ČD stačí na komerčku?
Snad jste nechtěl napsat , aby vyzobavalo rozinky (?) jen v nejlepších časech:-)
Super. Tak třeba se do té doby naučí jejich „popky“ číst jízdenkové QR kódy generované jejich vlastní aplikací a průvodčí nebudou muset ručně ťukat kódy do mobilů.
Jo, pokrok se nedá zastavit!
To je asi tak to nejmenší co tu společnost trápí.
Ty pokladny jsou zmar… Nemyslím, že by se kdo průvodčích kdo ptal na poznatky… Celkem je mi jich líto, když vidím, jak se snaží načítat in karty z aplikace a ono to prostě nejde, nejde, nejde….
Do kdy může ČD podat rozklad?
ČD už v rozkladu mnoho let jsou, takže prakticky kdykoliv.
Obvykle do 15 nebo 30 dní od doručení. Vzhledem k doručení do datové schránky to je v podstatě okamžik odeslání datové zprávy.
V případě odvolání k předsedovi UOHS pak trvá rozhodnutí zhruba dva měsíce, takže by o odvolání mohlo být rozhodnuto do konce června.
Doručeno je otevřením datové zprávy, ne jejím přijetím.
A ještě je to tak, že za otevření se počítá uchopení transferovým programem, který to ukládá do „normální“ elektronické poštovní schránky organizace? 😀 😀
U programů, kreré ji vyzvedávají do spisovky určitě, u Portálu ovčana si nejsem jistý.
Datová zpráva se považuje za doručenou ve chvíli, kdy se vy nebo ten, komu jste dali právo číst vaše datové zprávy, přihlásíte do datové schránky (fyzické osoby, podnikající fyzické osoby i právnické osoby). Pokud se do 10 dnů nepřihlásíte, je také považována za doručenou.
Máte pravdu, napsal jsem to špatne.
Egypťan si mne ruce.
Kdo je Egypťan?
Majitel Arrivy.