Arriva a Jihomoravský kraj poprvé představí vlaky pro Břeclavsko

Jednotka Stadler GTW pro Jihomoravský kraj. Foto: Jihomoravský krajJednotka Stadler GTW pro Jihomoravský kraj. Foto: Jihomoravský kraj

V Jihomoravském kraji od prosince vyjede 13 jednotek po modernizaci.

Odebírat
Upozornit na
guest
60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Avlaky

Škoda že to není tak jak na vizualizací, za mě vypadalo lépe když tam bylo více bílé

Jurášek

No fuj růžová

El Barto

Mohlo by to být horší, třeba by ty vlaky nemusely jezdit.

Jaaa

Nechci se nikoho dotknout, ale když jsem viděl tu fotku poprvé, tak první moje reakce byla “co je to za hnusnou vobludu”? Jsem tady sám, nebo vám taky přijde zrovna tohle provedení na téhle jednotce děsné?

Marcel

Myslím , že ČR pojala liberalizaci železnice opět po svém. Papežštější než papež. Po celé zemi roztříštěné provozy jednotlivých dopravců. Proč si nevyberou tedy kraje aspoň ucelenější dopravní celky? Proč ne jeden dopravce na kraj? Rád si to nechám vysvětlit, jen mi to nedává hospodářskou logiku.

tomas_17

v rámci kraje funguje IDS, takže je úplně jedno cim člověk jede 🤷‍♂️

Marcel

Z pohledu cestujícího asi ano, v mém příspěvku hledám nějakou logiku, skladba ceny, kterou lze vyhrát soutěž, náklady atd. Asi celkové přínosy volné soutěže. Nebo taky mínusy.-

Jiří Kocurek

Asi to nechme dopravcům, kteří na skladbu ceny mají placené lidi. Říká se tomu know-how a to není zadarmo.

Kuba2

V rámci kraje ano. Když se někdo namítne, že pro mezikrajské cesty je potřeba několik jízdenek, tak obvykle schytá akorát posměch. Kromě toho to znamená, že kdo trochu cestuje po republice, potřebuje nastudovat tarif v každém kraji – u některých aby měl aplikace, v jiných kartičku, v dalším se jízdenky prodávají jenom na kase nebo u průvodčího, jinde se zase musí nastupovat do označených dveří atd.

xyz

V rámci republiky má One-Ticket.

A v dřívějších dobách, kdy ČD jezdily všude, sice byla jedna jízdenka ČD pro vlaky, ale pro jakýkoliv další autobus bylo potřeba si pořídit samostatnou jízdenku, tzn. také „studovat tarif“.

Kuba2

One-Ticket jednak taky neplatí v autobusech a jednak je to akorát snaha ukázat, jak to nejde, protože při jeho cenách ho využijí snad jen ti, kteří to vyúčtují zaměstnavateli v rámci služebky (a i ten je pak nejspíš na příští cestu pošle radši autem, protože to vyjde levněji).
Kromě toho u autobusů (kromě městských) vždy platí, že jízdenku prodá řidič, takže žádné studování netřeba.

xyz

Ve vaší analogii s řidičem: v naprosté většině případů taktéž jízdenku pro vlak prodá buď pokladní ve stanici nebo průvodčí ve vlaku.

Kuba2

V JMK ovšem jen když nastoupím předními dveřmi, na lokálkách naopak často prodá jízdenku jenom automat nebo strojvedoucí. To už jsou přinejmenším 4 různé systémy.

Lukáš

Pak přijdete do vlaku a průvodčí Vám řekne, že řidič prodal jízdenku s jinými pásmy a máte doplatit. Takže studování třeba.

malej-jarda

I v rámci kraje. Když jedu z Tišnova do Moravské Nové Vsi, tak mám možnost v Brně čekat hodinu a půl na integrovaný rychlík nebo si koupit tři jízdenky (nebo předražený One tiket) a jet za pár minut. Protože spojení mezi Brnem a Břeclavi je hlavně vlaky EC/Railjet, ale ty integrované nejdou.

JirkaM

Což je blbost protože Regiojet akceptuje za určitých podmínek tarif IDSJMK mezi Brnem a Břeclaví.

xyz

Nicméně pokud byste do Břeclavi dojel v cca X:52 h v rj/EC, tak stejně přípojný vlak do M.N.V. jede až v (X+1):35.

Jiří Kocurek

A koho to trápí, že naftové vlaky a elektrické vlaky nemají stejného dopravce, když tarif je jeden. Že nemají stejné díly a tak musí dílna pro nafťáky držet sólo zásoby a sólo pro elektrku? … no tak to tady bylo od prvního panťáku…

Nemáte povinnost rozumět všemu a svět nemá povinnost vysvětlovat každému všecko. Ono to ani nejde.

Marcel

A proč se rozčilujete? 🙂 Je právě potřeba vysvětlovat. Vy jste si položil v podstatě stejnou otázku.

Jiří Kocurek

Jaké odpovědi? Vy už jste hodnocení předložil, jste s tím hotový: „Papežštější než papež.“

Marcel

Ano

Bram

Ne. Jen placáte kraviny. Kolik vám za to platí?!?

Jaaa

“ svět nemá povinnost vysvětlovat každému všecko.”

Svět všechno každému možná ne, ale úřady, které objednávají službu za veřejné peníze, tu povinnost k veřejnosti mají.

Michal M

Jako tady v diskusi?

Škrpál

Hm, to nám prozraďte, kde to dělají méně papežsky. Zatím je jakž takž liberalizováno pouze v ČR a v Německu a v obou zemích se to děje právě tímto způsobem. Jak v ČR tak v Německu tato liberalizace přinesla značný tlak na zkvalitnění dopravy a jak ČD tak DB přestárlé šroty začaly konečně vyřazovat.

Marcel

Hm… nevím jestli je tohle z vaší strany nejvhodnější podnět k diskusi nebo polemice. Proč se nezeptáte třeba jak jsem to myslel? Nebo nějakou pozitivní reakci? Nebo konstruktivní negativní? Vaše reakce, je ten celý problém.

Škrpál

Vztahovačnost je forma paranoie. To vaše papežské přirovnání je nesmyslné a já nevidím žádný důvod proto, abych lhal, že smysl dává. A teď věcná stránka. Povinnost sjednávat železniční dopravu veřejnými smlouvami platí v EU rok a čtvrt. Jediné dvě země, které toto opatření zavedly s předstihem jsou ČR. V obou zemích se trh otvírá přibližně stejným tempem. Pokud by tedy ČR a SRN měly být papežštější než papež, pak by musel existovat také nějaký papež. A ten podle mě neexistuje. (Na tohle můžete reagovat tím, že zemi, kterou v tomto směru za papeže považujete, jmenujete. A nakonec pozitivní část zprávy.… Číst vice »

Kamui

Protože v jiných zemích ve skutečnosti o žádnou liberalizaci nestojí – mají svého dopravce, se kterým jsou spokojení a nevidí důvod ho měnit, a současně tam nemají žádného svého Jančuru, který by do toho pořád jen ryl.

xyz

V některých zemích jezdí vícero „tradičních“ nestátních dopravců – Švýcarsko, některé spolkové země Rakouska, dále úzkokolejky v Itálii, novodobě též část regionálních výkonů v Polsku; dlouhodobě taktéž část tratí v Nizozemsku, Dánsku, Švédsku; část výkonů v Norsku taky jezdí jiný dopravce než ten „národní“.

Tzn. nemáte docela tak pravdu.

liborvavrik82

Liberalizace železnice nejlépe postupuje tam kde fungují obstojně regionální integrované systémy. Jejich kolébkou je Německlo. Přesto lze potkat železniční konkurenci i jinde než v Německu a ČR. Mám se soukromými dopravci zkušenost z Nizozemí, Norska, severu Itálie a Polska.

xyz

Zrovna Německo má některé IDS dost malé (např. velikosti okresu). menší část země nemá žádný IDS. A část z nich nemá tarifní integraci.

Viz moje oblíbená mapa https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f3/Karte_der_Verkehrsverb%C3%BCnde_und_Tarifverb%C3%BCnde_in_Deutschland.png

Michal M

Asi by bylo férové říct, pro koho pracuješ.

Škrpál

A ten jejich dopravce jim zabíjí železniční dopravu vybíráním mafiánského výpalného namísto férového jízdného. Za třičtvrtě roku open acces na španělských VRT narostl počet cestujících o desítky procent a mezi Madridem a Valencií dokonce na dvojnásobek.
https://www.railjournal.com/analysis-cat/spanish-high-speed-competition-drives-passenger-numbers-up-by-a-third/

PvvS

Cestujícímu je to úplně jedni,s kým jede. Jízdné je stejný. A kraj ušetří.

xyz

Naopak – právě takto to jsou (trakcí/kapacitou) logické dopravní celky.

Leinad

Jakou by to mělo výhodu?
Za určitých okolností se soutěží provozní soubory (několik linek ve stejné oblasti či se stejnou konečnou, kde se třeba dá šetřit tím že se dělají dohromady).
Soutěžení celého kraje by umožnilo hlásit se jen velkým firmám, takže by to mohlo šroubovat ceny. Jedna smlouva by přinesla i rizika (je realné vyhození dopravce, operativní předání aby nejdůležitější spoje odjely konkurentovi dispečerky)

Robert

Tak na to ETCS od 1.1.2025 jsem fakt zvědav….

Domis

No nebude v GTW hned od 1.1., to se ví a je to i ve smlouvě Arriva-JMK. Jen v článcích zde to opakovaně chybí zmíněno.

Hoermalmeister

Nemohl by se mi tam zítra někdo kouknout, kolik se tam vejde těch kol? Nikde jsem tu informaci nenašel, díky

Hoermalmeister

Tak nalezeno, 12 míst na kola by mělo být v každé jednotce, ale z plánků to vypadá, že do verze s modernizovaným WC se jich spíš vejde méně a s původním WC spíš o něco víc

cenek

Se slzou v oku budu vzpomínat na výlety do Mikulova. Funkční pohodlný státní vlak za málo peněz. Na 10 let v.. ETCS je tam platné jako …

Hoermalmeister

Za málo peněz je to pořád, IDS jízdenka byla vždycky nejlevnější a pořád je

Jiří Kocurek

Kolik že to je, 15 stovek na rok, celokrajská?

Jaaa

Pokud nejedete z Ústí a chcete celosíťovku. Podpora turistiky jinak než autem je v tomto státě stále tristní.

cenek

Jako třeba 2 KČ za km v MSK kraji?

Twix

Já na ty funkční státní Biftexy úplně se slzou v oku nevzpomínám…

Škrpál

Ještě lépe bude, když budete zoufalstvím bít čelem do nejbližší zdi.

PvvS

Pohodlný? A který ?

Michal M

Pohodlný = blb ušetří dvacet korun, protože má režijku.

Lukáš

Největší hnus na železnici. Zpět s nimi do kopřiv.

Paolo

Prijemna zmena..diky za ni!

Pája

Kdysi na téhle trati duněly M262 s Balmákama. Ty by se Vám líbily?

Nose Peak

Uvidíme. Třeba to v Šumperku zas tak moc nezparsili…

Jan T.

Vypadá to jak pohřební vlak, ale důležitý je jaký to je uvnitř.

Škrpál

Proč?

PvvS

Njn, být modrý, tak je to vrchol dokonalosti. Že ?

Pavloš

Prosím, a datum by namisto toho 2x uvedeného času konce akce nebyl..?

Vlastik

Je tam středa, takže asi zitra, ale čas je použitelný tak pro studenty a nezaměstnané.

Martin

Ano, dle FB IDS JMK 10. dubna 15:30-17:00

Jaaa

Na důchodce jste zapomněl. 😉