Architektonická soutěž na proměnu Florence pokročila. Finalisté ladí návrhy
Florenc a řešené území. Pramen: IPR Praha

Aktuální soutěže se zaměřují na západní část území v okolí pražské magistrály.
Aktuální soutěže se zaměřují na západní část území v okolí pražské magistrály.
Takze autobusaku se uz zbavili…
To je náčtek IPRu a autobusák tam je v přízemí budovy.
Kladu si otázku, jestli jsou magistrátní úředníci a zastupitelé opravdu jenom tak naivní, že si od Penty nechají nakukat že ÚAN je přežitek.
Nebo jestli těm mafiánům třeba něco nedluží…
Dodnes mi nejde do hlavy, jak se od Negrellaku dokáže vlak zahrabat pod Hlavák
Snadno, je to poměrně daleko (sklon už si nepamatuju, ale není to nic neschůdného, zejména pro EMU). Doporučuju návštěvu třeba curyšského železničního uzlu, tam jsou různé „neuvěřitelné“ rampy k vidění.
Do centra Prahy patří vlaky a ne autobusy. Zrušení Florence jako autobusového nádraží mi proto dává smysl. Mezinárodní linky patří na magistrálu před budovu hlavního nádraží tak, jak už to dneska stejně funguje a vnitrostátní linky mají jezdit od metra na předměstí.
Ono už dnes je těch vnitrostátních linek na Florenci minimum, oproti dřívějšku.
Tím líp. Cestující to tedy v podstatě ani nepocítí. A místo smradlavých autobusů tam můžou vyrůst nějaké pěkné voňavé korporátní kanceláře.
Pred hl.n. stojí tých autobusov bohužiaľ minimum, keďže nemajú miesto pre odstavenie na začiatku alebo konci linky, nemajú dosť nástupných hrán, a vlastne celkovo tie zastávky na magistrále nie sú v žiadnom smere ideálne..reálne tak hl.n. nemôže prebrať rolu autobusového nádraží až do chvíle, kým sa nezruší parkovanie na streche odbavovacej haly a nenahradí sa nástupišťami..čo by vlastne mohla byť pekná zámienka zhodiť zo stola v súčasnosti vysúťažený návrh na plastom potiahnuté palmy..
To parkování aut je samozřejmě potřeba omezit, nebo i zrušit.
To ale fakt pouze za předpokladu, že se brzy zrealizuje Nový hlavák, a ještě se rozšířenou kapacitou na střeše odbavovací haly.
Bez toho pořád mezistátní autobusové linky potřebují vhodně napojené centrální místo, kam se dá rozumně dostat ze všech směrů i s velkým zavazadlem a je tam nějaká úroveň čekání a služeb.