Architektonická soutěž na proměnu Florence pokročila. Finalisté ladí návrhy
Florenc a řešené území. Pramen: IPR Praha

Aktuální soutěže se zaměřují na západní část území v okolí pražské magistrály.
Aktuální soutěže se zaměřují na západní část území v okolí pražské magistrály.
Záznam z veřejné prezentace změn na území Florence. Velmi zajímavé a informacemi nabité video.
https://www.youtube.com/watch?v=t2GuN9bDCoQ
Autobusové nádraží by mělo být rozhodně odsunuto na okraj Prahy. Ta ostuda Prahy tam nemá co dělat. A ty smažky co se tam potulují, to je hrůza…
No konečně snad se dožijui že ta hrůza tam nebude
Takze autobusaku se uz zbavili…
To je náčtek IPRu a autobusák tam je v přízemí budovy.
Pokud myslíte tu skicu v úvodu článku, tak byť je jako pramen uveden IPR, který ji asi i autorům článku poskytl, tak autorem je tým architektů, jenž vyhrál předcházejcí urbanistickou soutěž, tedy UNIT architekti, A69 a Marko&Placemakers. Konkrétním autorem skicy bych si pak tipnul, že je urbanista Igor Marko.
Kladu si otázku, jestli jsou magistrátní úředníci a zastupitelé opravdu jenom tak naivní, že si od Penty nechají nakukat že ÚAN je přežitek.
Nebo jestli těm mafiánům třeba něco nedluží…
Zvážil jste variantu, že ÚAN v centru města je opravdu přežitek?
Dodnes mi nejde do hlavy, jak se od Negrellaku dokáže vlak zahrabat pod Hlavák
Snadno, je to poměrně daleko (sklon už si nepamatuju, ale není to nic neschůdného, zejména pro EMU). Doporučuju návštěvu třeba curyšského železničního uzlu, tam jsou různé „neuvěřitelné“ rampy k vidění.
Zahrabat pod Hlavák půjde relativně snadno – Až příště pojedete Novým spojením na Hlavní nádraží, podívejte se po výjezdu z tunelu směrem k viaduktu, výškově je tam hromada místa. Spíš by mě zajímalo, jak si poradí s překonáním kolejí na třetí straně trianglu, spojujcích Libeň a Masaryčku a s Husitskou ulicí
Do centra Prahy patří vlaky a ne autobusy. Zrušení Florence jako autobusového nádraží mi proto dává smysl. Mezinárodní linky patří na magistrálu před budovu hlavního nádraží tak, jak už to dneska stejně funguje a vnitrostátní linky mají jezdit od metra na předměstí.
Ono už dnes je těch vnitrostátních linek na Florenci minimum, oproti dřívějšku.
Tím líp. Cestující to tedy v podstatě ani nepocítí. A místo smradlavých autobusů tam můžou vyrůst nějaké pěkné voňavé korporátní kanceláře.
Pred hl.n. stojí tých autobusov bohužiaľ minimum, keďže nemajú miesto pre odstavenie na začiatku alebo konci linky, nemajú dosť nástupných hrán, a vlastne celkovo tie zastávky na magistrále nie sú v žiadnom smere ideálne..reálne tak hl.n. nemôže prebrať rolu autobusového nádraží až do chvíle, kým sa nezruší parkovanie na streche odbavovacej haly a nenahradí sa nástupišťami..čo by vlastne mohla byť pekná zámienka zhodiť zo stola v súčasnosti vysúťažený návrh na plastom potiahnuté palmy..
To parkování aut je samozřejmě potřeba omezit, nebo i zrušit.
Koukám, co je tady příznivců IAD v centru města. Místní čtenářstvo se už úplně pomátlo 😁
Dělat nádraží klasického střihu na střeše hlaváku je relativně hloupost, už jen proto že z jednoho směru se tam v podstatě nebude dát dostat. Mnohem rozumější je průjezdný model, kdy na každé straně magistrály podél nádraží vznikne určitý počet míst pro zastavení. Nějakých deset by se na každou stranu vešlo relativně pohodlně.
Na vjazd do stanice pri príchode z juhu stačí ísť cez zjazd u Bulhara. Na pokračovanie ďalej na sever sa dá napríklad stavebne zvýšiť výška podjazdu, ktorý tam už teraz je do výšky 2.5 metra, miesto tam na to je. A ak ani to nie, tak urobiť U-turn za Garážami Muzeum..v porovnaní s jalovými kilometrami na Florenc je to vlastne stále kratšie
To ale fakt pouze za předpokladu, že se brzy zrealizuje Nový hlavák, a ještě se rozšířenou kapacitou na střeše odbavovací haly.
Bez toho pořád mezistátní autobusové linky potřebují vhodně napojené centrální místo, kam se dá rozumně dostat ze všech směrů i s velkým zavazadlem a je tam nějaká úroveň čekání a služeb.
Tohle všechno ale hlavák už má. Stačí rozšířit počet autobusových stání. Já vím, že to není jednoduché, ale to nebude žádná přestavba.