Architekti začnou pracovat na stanicích metra D v centru. Podívejte se, kudy prodloužení povede

Předběžný návrh stanice metra D Náměstí Míru. Zdroj: DPP, MetroprojektPředběžný návrh stanice metra D Náměstí Míru. Zdroj: DPP, Metroprojekt

Stavba metra D z Pankráce na náměstí Míru začne podle harmonogramu na jaře 2029.

Odebírat
Upozornit na
guest
69 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

Co to třeba udělat rychleji???? Dvě stanice 10 let???? Neschopnost téhle pirátské radnice!!!!!

Filip Jirsák

Nevadí vám na té pirátské radnici, že primátor je za SPOLU, které má v radě 5 členů, zatímco Piráti mají jen 4 členy?

bubik

Jestli von ten nejvyšší Pirát neni šefem dozorčí rady DPP……

Filip Jirsák

Víte, co je dozorčí rada? A víte, jaký je rozdíl mezi dozorčí radou DPP a pražským magistrátem?

bubik

No, vzhledem k tomu, že DPP není schopen vyhlásit neshoditelný tendr na výstavu metra D jižním směrem za Olbrachtovu a termín se už potřetí posouvá, tak zahájení stavby směrem severním ve 2029 je pustá fantasmagorie.
Ale chápu, volby se blíží, je třeba slibovat a slibovat……

ex-pardubák

To je ale vooošklivý 🙈

Michal Tvrdý

Jedna otázka. Tie eskalátorové výstupy na chodníkoch fakt nebudú zakryté ? To pri cene tej výstavby nezostane pár omrviniek na to, aby to zakryli.
Neviem, či ten projektant už niekedy videl, ako to vyzerá na eskalátoroch keď prší a ľudia si otvoria (skôr chcú otvoriť) dáždniky …

q89

to není věc projektanta, ale zadání. IPR požaduje všechny nové vstupy v centru bez zastřešení.

Luk

Spíš je trend dělat to otevřené, jako teď nově na Jiřáku.

Franta Chcípák

Jen prosím, až se bude stavět pátá linka metra, nezapomeňte ji také ohnout do centra. My si potom rádi zase něco přečteme o přetíženosti stanic v centru.

LVD

Jaký je vlastně aktuální stav s I.D1b, tj. úsek Olbrachtova-Nové Dvory? Probíhá výběrko, soud, nebo odvolání?

q89

Není zrovna fér tu předkládat pracovní skici a vizualizace z let 2012 a 2016 jako aktuální návrh Metroprojektu.

RDP

Škoda že se ani v případě trasy D nedočkáme optimálního řešení přestupních vazeb, tj že z vestibulu vyjdu k zastávkám návazné vhd bez zbytečného přecházení = čekání na semaforech, u stanice Sázavská je to ve všech vazbách
Ono pěkná ukázka je to co je teď na Pankráci, v zásadě může člověk přecházející jen z jedné strany ulice na druhou čekat až 3x a ne krátce …

Petr K

No, je to bomba. Nějaké 2 km se budou stavět 7 let !!! Češi jsou holt mistři. Jenom malá kontrolní otázka – jak dlouho by to trvalo v Pekingu nebo Šanghaji? A co se týče architektonických návrhů. Mě osobně by zajímalo, jestli ti autoři někdy přemýšleli nad tím, jak se to bude udržovat, čistit, opravovat atd., resp. kolik tahle sranda bude stát. Už od pohledu jsou to vysavače na peníze. Vykachlíkované stanice v Berlíně nebo v Paříži sice nejsou žádné hightech, ale na umytí stačí vapka a uklízecí mašina jako v marketu a zvládne to i přistěhovalec se základní školou,… Číst vice »

M K

Tak si běžte pracovat za plat a v podmínkách, jako v Číně

Franta Chcípák

„Proč to proboha nezadali jako PPP včetně provozu na 50 let“
No ještě toho trochu!

SCHNEIDER.FRANTISEK@SEZNA.CZM

A to Metro vede přes stanici Pankrác a tam je zatím zablokovaný vstup na Metro tak je výstup z Metra jiný až dokonce roku.

Tomáš V.

A voda je mokrá a sníh studí…

Ivan_pha

Co se naučit psát česky?

Diblik

Celá ta šaškárna kolem metra D nemá žádný konec… Hlavně, že se pracuje na Olbrachtově a autobusy zmíněnou ulicí nejezdí dlouhou dobu. Po dokončení stavby Olbrachtova se nebude nikomu chtít otevřít stanici a bude prázdná roky.

Tomáš V.

A co navrhujete? Zasypat to, což mimochodem také bude něco stát? Nebo si jen stěžujete, že se někde konečně něco nového staví a zrovna vás to obtěžuje?

Well, to máte blbý, no. Prázdná bude a to netěší vůbec nikoho, ale kvůli vašemu autobusu se nikdo na hlavu nepostaví.

Petr

No já myslím že navrhuje, aby se konečně začala stavět ta trasa D z Olbrachtovy dál na Libuš. Ale v chaosu, který vládne na Dopravním podniku, se to jaksi nedaří. Za ten chaos je zodpovědné politické vedení Prahy, protože Praha vlastní 100% akcií DP. Tak se nediv, že nás vytáčí, když nám tady pražští politici prezentují další teoretické variace na téma trasy D…

RDP

Ono je dobře , že se začalo alespoň někde, stejně by ten zábor existoval, jen jindy
Špatně je, že se ani neplánoval od počátku provozu úsek alespoň na Vinohrady, či lépe na Hlavák, takhle po spuštění provozu kdo potřebuje dál než na Pankrác bude s davem vržen do boje o místo v C :))

bubik

Před 25 lety se naopak plánovalo jako první postavit úsek náměstí Míru – Krč, kvůli případné rekonstrukci Nuselského mostu. Do roku 2015 mělo být hotovo
Uplynulo 20 let, most se zrekonstruoval za provozu, metro D se zkrátilo na dvě lokální pankrácké stanice a ostatní úseky se staly vizí…..

Pavel

Ufff to je hnus ten metroprojekt. Devadesátky na povrchu, Petrohrad v podzemí. A já myslel, že tyhle dvě stanice mají být už kompletně soudobě pojaté, ne jen projít pokusem o výtvarnou záchranu.

Zrovna jsem byl nedávno na po dlouhé době na Veleslavíně. Být turista, tipnu to tak na rok 98, 99. A ono to bylo otevřeno skoro o dekádu a půl později.

q89

pracovní skici z let 2012 a 2016

Martin

Zda se mi to a nebo se jen rozhazují naše penize za nesplnitelné pohádky před volbami?

Tomáš V.

Zdá.

Nepovim

Doba kdy se stavělo podle architektú tu už byla.a takový Střížkov byl prvni roky hezky, ale nyní už je vidět jak je neudržovaný a vypadá dnes hrozně. Proti tomu smaltovaný plech nás všechny přežije.
To same o TT na Barandov apod.

Tj zaměřte se v těch návrzích na praktičnost a udržbu a o to méně na vize a budovani pomníků.

Ondra K.

Tohle se tu řešilo už mockrát. Rozhodovací pravomoc má investor a architekt/projektant pouze plní zadání zadané investorem.

Například v případě TT Barrandov bylo požadováno, aby ta trať vypadala jako něco víc než obyčejná tram trať a vzhledově se spíš blížila metru. S vyššími náklady na údržbu investor souhlasil.

bubik

pak by ji taky měl realizovat.

Adam Ř

Je potřeba najít dobré architekty, kteří dovedou harmonicky skloubit technickou a estetickou stránku věci. Pozitivním příkladem budiž například staré úseky metra

DavidS

Stavělo podle architektů, ale právě že často bez soutěže. A pak to dopadlo naprosto tragicky.

Ivan_pha

Zrovna Střížkov a Barrandov je snad případ, kdy se snad už DPP poučil a éře kotasovin v architektuře staveb je konec.

Jirka

V ČR to není tak, že by ta údržba a probíhala špatně. Ona spíš neprobíhá vůbec. Vzhled prakticky všech zastávek MHD a vlakových nádraží v celé republice je toho důkazem.

Juraj

Ta vizualizace NBS od Metroprojektu přesně vystihuje jejich mimoňský přístup k projektování:

Výtah – bezbariérový vstup – je co nejdál od tramvajových zastávek a otočený pryč, navíc vertikálně zcela mimo nástupiště, které je severněji, takže se tam nejspíš počítá s kaskádou. To je u projektu novostavby čistý amatérismus.

Že musí být výtah krkolomně umístěný na Karláku nebo Národní třídě, to je daň za nepřipravenost těch stanic. Ale pak tu máme Veleslavín, kde fakt nikdo nepřemýšlel.

Franta Chcípák

„…pak tu máme Veleslavín, kde fakt nikdo nepřemýšlel.“
Nad celým prodloužením áčka nikdo nepřemýšlel. Tedy – přesněji řečeno – ne z pohledu dopravního inženýrství a potřeb cestujících.

Filip Jirsák

Jsem zvědav, jak to bude vypadat s tramvajemi v době výstavby na Otakarově. Podle projektu má být tramvajová zastávka Otakarova obousměrně uzavřena. Takže všechny linky, co přijedou od Albertova, z I. P. Pavlova nebo od Nádraží Vršovice budou moci pokračovat akorát do Nuselské a na Pankrác nebo na Spořilov. To tam to metro D budeme mít dřív na povrchu než pod zemí.

Adam Ř

Taky jsem zvědav. Nejkrásnější by bylo zdvojkolejnit spojku na severní straně náměstí Br Synků. Bylo by možné to provést bez větší výluky, jen přehazováním linek o pár metrů vedle. Jako reálnou variantu ovšem vidím že se • 7 od Vršovic ukončit Kaliforňanem v ul. Na Zámecké • 19 od Vršovic zkrátit tamtéž • 6 už se jako třetí linka na Kaliforňan nevejde, její Vršovická část se zruší • 6 od IPP do Vozovny Pankrác • 7 od Fidlovačky na Pankrác (možno prohodit s 6, ale nejsem si jist zda přes Václavák smí KT) Nejriskantnější část takovéhle plánu je ukončení dvou… Číst vice »

bubik

v klidu.Vize je od toho, aby zůstala vizí…..😂

Petr

Je před volbami a pan Hřib nás zásobuje informacemi o metru D v týdenním taktu. Asi chce vzbudit dojem dynamiky. Skutečnost je bohužel taková, že výstavba už 2 roky stojí navzdory platnému stavebnímu povolení a zajištěnému financování. Je to největší průšvih pražské komunální politiky a žádné vizualizace stanic které se budou možná stavět za x let na tom nic nezmění.

ex-pardubák

Inu, každé město má takové představitele, jaké si zvolilo 🤦

bubik

Déčko na Dvory prý do roku 2032. Posun o tři roky a to se ještě nekoplo…..

DavidS

Já když vidím ten návrh Metroprojektu ve vizualizacích, tak si říkám, že se nikam neposunuli. Stále stejná přišerná písnička

Luk

Asi používají pořád tu vizualizaci z dob, kdy se v metru plánovaly turnikety. Ve vizualizaci totiž jsou, i když se od toho záměru dávno upustilo.

Filip Jirsák

Od kdy by se měli posunout? Od těch návrhů, podle kterých se teď postupuje? Proč by se měli posouvat, když to po nich nikdo nechce? A kdo by jim to zaplatil?

DavidS

Od všech stanic, které v posledních 30 letech dělal

Chleba Nakup

Vypadá to jak vypuštěný bazén.

kombi

Drobné rýpnutí: zajímalo by mě, kdy DPP ve schématu stanic začne dávat déčku na jihu v poměru k reálné vzdálenosti stanic podobný prostor jako céčku na severu. 😉

vojtech.horacek

Vždyť tvůrci schématu ještě nestihli ani zaregistrovat, že mezitím začaly jezdit tramvaje až na Pankrác, do Libuše, na Dědinu nebo ke Slivenci.
V kontextu tempa, jakým vznikají nové TT a jakým se nestaví trasa D, mi to připadá celé takové absurdní, soudruhu majore.

Adam Ř

Hlavně si furt nikdo nevšiml, že už 7 let existuje zastávka vlaku Praha – Jinonice

Točvolant1234

A doufejme, že místopisná komise si toho ještě dlouho nevšimne. Nebo zase přijde návrh na přejmenování další stanice metra…

Filip Jirsák

Další k těm nula, které byly přejmenovány kvůli vlakové zastávce nebo nádraží?

Matěj V.

Líbí se mi, že na návrhu pro Náměstí bratří Synků už nebudou jezdit auta skrz náměstí, ale jsou odkloněna na stranu. Myslím, že to ten prostor značně zkultivuje.

Frantisek X

Ještě nějak zacelit ten ubouraný blok v Otakarově, pokud možno. Asi by si to vyžádalo drobný (mírnější než původní) posun kolejí k severu, ale nebyla by to taková jizva, navíc celá zalitá asfaltem.

Adam Ř

Myslím že by se to mohlo obejít i bez přesunu, pokud by se zrušilo parkování a chodci přesunuli do podloubí. Ale taky se může udělat ten posun, zas tak hrozná akce by to nebyla

vlachjan

To by bylo fajn a je škoda že se nad tím neuvažuje.

cawez

Kdysi to tam bylo v návrhu – ale počítalo to s ubouráním těch krajních domů. Teď to tam není a nechat to tak jak to je, je v podstatě urbanistické zvěrstvo. Mrkněte sem – je to dole jako „návrh 2011“ https://www.dpp.cz/metro-d/fotogalerie/fotogalerie-stanice-namesti-bratri-synku

Jirka

Pravdou je, že jsem to tam tak strašně dřív nevnímal, ale s dětmi se tam člověk přeběhnout na ostrůvek opravdu bojí

ohh

Ceho tech vecne stojicich aut na semaforu v Belehradske?

ohh

Kam na stranu? na vyzualizaci sice zadne auto neni jen tramvaj, ale z bocni ulice tam auta evidentne prijizdeji budou tedy jezdit po tramvajovem pasu 😀

Matěj V.

Na silnici je napsáno bus, tak předpokládám, že auta tam budou mít zákaz

David

To je zase pseudosoutěž tak aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Takto snad zachrání ty stanice od nejhoršího, tak aby nedopadly jako prodloužené áčko do Motola, takže za to palec nahoru, ale stavba samotná bude prostě zase Metroprojekt a rozhodně to nebudou stanice na které se budou lidé jezdit dívat.

bbb

Bez smaltovaného plechu na stěnách ani ránu! Metroprojektí estetiku si bořit nenecháme

David

No ten smaltovaný plech třeba ještě vyřeší, ale taková ta divnozákoutí, která se musí udržovat ale jinak jsou k ničemu, viz Bořislavka nebo Motol už ne

q89

Stačilo by si přečíst libreto na D, kde máte popsané povrchy…
Mimochodem, myslím, že budete ještě v dobrém vzpomínat na smalt, až se otevře nerezová Českomoravská a po týdny ty plechy budou poleptaný a zrezlý…

Luk

Ona už i soutěž na jižní část D proběhla hodně „při zdi“. Bylo osloveno jen pár studií, nebyla to otevřená soutěž. Sice se tak zjednodušila práce porotě, ale zároveň se tím výrazně snížila možnost přijít s nějaký úplně novým, zajímavým, neobvyklým řešením.

DavidS

U jižní části D proběhla soutěž o výtvarnou podobu stanic, ne samotné řešení stanic. Bohužel

Luk

Ano, ale i u toho výtvarného řešení jen soutěž omezená.