Aplikace jako třetí druh taxislužby. Ministerstvo chystá změnu zákona

Aplikace Liftago propojuje licencované taxikáře s cestujícími. Foto: LiftagoAplikace Liftago propojuje licencované taxikáře s cestujícími. Foto: Liftago

Ministerstvo dopravy chystá změnu zákona o silniční dopravě, která by měla legalizovat používání aplikací typu Uber jako třetího druhu taxislužby.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ivan

S Romanom Syslom by sa mal rozpravat len prokurator a nie vlada alebo vlada bude rokovat aj s dilermi drog aj to je ziadana sluzba nech si zakaznik vyberie ci ju chce.

Miroslav Jindra

Jak chcete tyto vozy kontrolovat??? Nálepky nebudou používat a telefón s aplikací vypnou nebo schovají !!!! Policii při kontrole sdělí , že jedou soukromě ( zákazník z toho bude mít srandu jak napálili policii ). Použití figuranta je při množství takovýchto vozidel nedostačující ( malá kapacita ). Měření vzdálenosti pomocí aplikace není prověřené, ani ověřené na rozdíl od taxametru. Přesnost takového to měření dle aplikace vyžaduje odborné otestování a schválení příslušnými státními institucemi. Pouhé konstatování někým, že je něco 100% přesné za jakýchkoliv podmínek a situace nestačí !!!! Proto si myslím, že v současné době z výše uvedených důvodu je… Číst vice »

Marek Turnovec

„Šéf společnosti Taxify Roman Sysel snahu států vítá.“

Kterých států? Nebylo to spíš myšleno jen jako „státu“?

babilon

Koukám, že podstatu problému nechápe ani ministr. Stejné podmínky mají všichni už dneska, jenom je někteří nedodržují a hřeší na to, že je obtížné je „chytit při činu“. To, že taxikařinu nazvu „sdílenou ekonomikou“, ještě neznamená, že se vyvlíknu z povinností, které pro taxikáře stanovuje zákon. Dnešní zákon neřeší, zda si na taxíka mávnete na ulici, objednáte telefonicky nebo přes aplikaci či jakkoliv jinak (jedinou výjimkou je písemná objednávka předem). Pořád je to taxislužba. Že se nejedná o žádné právní vakuum, už rozhodly české i evropské soudy. Ministr tedy zřejmě chystá nějaké zmírnění podmínek a nové povinnosti pro dispečinky. Těžko… Číst vice »

Jiří

V zásadě souhlasím.
Dořešit by podle mě potřebovala určení ceny podle aplikace místo taxametru. Odsouhlasení ceny předem, jak navrhuje ministr, není asi to nejlepší. Vždyť cestou se může stát cokoliv a nemít možnost na to reagovat není úplně to nejlepší.

Jan

Někde jsem četl, že „spolujízda“ by se měla stát z volné živnosti žívnost vázaná. To jako myslí vážně? V době CO2 Pm buzerací, že ekologičtější využití aut více osobami bude pro amatéry defakto zakázáno? 🙂

babilon

Ale tady o žádnou spolujízdu nejde. Pořád máte v autě jednoho (zákazníka), který jede tam, kam chce a druhého (řidiče), který ho za úplatu odveze. Nic ekologického na tom nevidím. Na klasické spolujízdě či autostopu (jedu tam a tam a nabízím volné místo) se nic nemění.

AAA

jasně. jenom musíte úzkostlivě předstírat že na tom volném místě nevyděláte ani korunu….

Jiří

Co je na tom složitého? Jedu z A do B a stojí mě cesta autem 200 Kč. Nabídnu spolujízdu za 100 Kč. U spolujízdy jde o to rozmělnit náklady na cestu na co nejvíce lidí, včetně řidiče.
Uber není spolujízda, protože řidič jede tam, kam chce zákazník, aniž by tam řidič něco potřeboval. A celou cestu hradí zákazník, není tam spolufinancování s řidičem.