Antimonopolní úřad zamítl stížnost Ryanairu na letištní poplatky v Praze

Boeing 737-800 Ryanairu v Praze. Foto: Letiště PrahaBoeing 737-800 Ryanairu v Praze. Foto: Letiště Praha

Nízkonákladový dopravce si stěžoval na údajně „excesivní“ navýšení poplatků.

Odebírat
Upozornit na
guest
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lvy

Tak ať sem přestanou lítat a bude klid.

Anonymus

Obávám se, že kdyby Ryanair zvítězil a nemusel akceptovat nabízenou cenu, tak by o to levnější letenky nebo vyšší mzdy pro zaměstnance stejně nebyly. Takže jsem rád, že tuhle absurditu dopravce prohrál.
Pražské letiště ale riskuje, že ztratí zákazníky. Aktuální či potencionální. Vydělat peníze by měl jinde. Třeba tím, že odbavení a práci s kufry bude dělat dobře placený profesional, nikoli student nebo nevzdelany typem, kterému je vše ukradený…

Dominic

Ryanair si ale stěžuje všude – v Praze, ve Vídni, ve Varšavě nebo v Dublinu… pro ně reklama zdarma a funguje jim to.

Air Traveller

v tom tvrzeni vidim maly oxymoron 🙂

dobre placeny profik jim penize nevydela. naopak – bude drazsi a penize jim nevydela.

Anonymus

Vydělá treba tím, že si koncový zakaznik, cestující, nebude stěžovat a nebude raději uvažovat nad jinou dopravou.

Air Traveller

nevydela. par cestaku se sice ozve, ale realny dooad na pocet cestujicich bude nula.

Anonymus

Ozvou se i samotní dopravci, těm musí Letiště kompenzovat hodně.

Apex

Letiště by případně platilo kompenzace za předpokladu, že by došlo na problémy s infrastrukturou, například BHS. Pokud bude problém s nakládkou, tak to jde za handlingovými společnostmi.

jakub

Takové velmi krátkozraké východní uvažování v praxi. Stejně, jako když si myslíš, že v americké soukromé letecké společnosti si z našeho ministra sednou na zadek a budou lítat, tak jak chce on.

Apex

Za odbavení odpovídají handlingové společnosti. Tady se bavíme o poplatcích za letištní infrastrukturu, to jsou dvě rozdílné věci! A ano, vím, že letiště je akcionářem handlingové společnosti, ale v tomto případě to opravdu nelze míchat dohromady. Letištní poplatky podléhají regulaci a souhlasu dopravců, handlingové poplatky jsou smluvní.

Anonymus

Přesně tak, Letiště Praha je nepřímo zodpovědné za kolaps s kufry a bude se to opakovat znovu nejspíš.

Apex

Ano, bohužel to k tomu směřuje. Ale na CSAH mají nové kádry, tak si s tím třeba poradí.

Juraj

Vydělat peníze by mělo kde?
Letiště jako LHR nebo CDG mají nemalý příjem z duty free nebo restaurací, jenže taky mají obrovské publikum, které je tam uvězněné během přestupů, a spousta těch lidí tráví čas utrácením.

Tohle prostě Praha jen tak mít nebude. Ta může tak maximálně brát procenta z okrádání turistů ve směnárnách. Jinak se tady zjevně neuživí ani slušnější salonky.

V. K.

Letiště Praha má konkurenci víc než dostatečnou. Kdyby ty poplatky byly tak nesnesitelné, tak může Ryanair začít lítat z Pardubic nebo Budějovic, kde by jim roztáhli červený koberec. To, že se nad tím ani neuvažuje jasně ukazuje, že ty poplatky nepřiměřené nejsou a Ryanair se jen snaží si vybrečet ceny na úkor zdravé ekonomiky letiště, jako se jim to daří jinde.

Leinad

Sleva za samoobslužné odbavení diskriminuje nízkonákladovky? 😀
Snad naopak, socka půjde radši přes automat, zatímco snob půjde do luxusního lounge jedině přes obsluhu.

Air Traveller

jako tenhle byl dobrej. musel si tu cast clanku precist trikrat abych se ujistil, ze fakt ctu dobre 🙂

Apex

Po pravdě, snažil jsem se pochopit a stále nerozumím tomu, na co si vlastně stěžovali… Odbavení na přepážce mají zpoplatněné, povinné je odbavení online, takže kiosky by stejně pro ně neměly smysl. Na přepážce mají prakticky jen baggage drop off, což ale jinak nelze řešit. A v neposlední řadě, výše poplatků musí být schválena výborem dopravců, jinak k ní letiště v zásadě nemůže přistoupit. Takže nejspíš byli přehlasováni, což jim sice může vadit, ale nic moc s tím nenadělají. Celé „cvičení“ tak bylo zbytečné a určené jen k jejich zviditelnění.

Juraj

No tady se nejspíš myslí automatizovaný baggage drop-off, na který je sleva z poplatků. V Praze toho zatím není moc, ale přibývá to. Jen to taky musí zvládat samotný dopravce.

Kuba

Ve Vídni jej už Ryan konečně umí. Takže už jej zvládá.

Lukino

Tak začnou létat na Praha – Jih (České Budějovice) no.
Jasně, že budou stále létat, tipnul bych si, že Británie je pro ně parádní linka (Londýn, Manchester), kde jsou schopni prodat víceméně všechny místa a to nemluvím o tom co se tam děje když se letí do Prahy a kolik se tam kupuje jídla a pití (hlavně alkoholu).

Matfyzák

Na jednom z takovych letu jsem poprve v zivote zazil, ze v letadle dosly zasoby alkoholu, nastesti vsichni cestujici se i v mirne opilem stavu chovali ohleduplne a do cile jsme se dostali opravdu na cas

Lukino

Já to zažil na letu Easyjetu Manchester -> Praha, páteční let. Nechápal jsem.
Taky jsem zažil Ryanair na té stejné trase jak neprodávali alkohol jelikož letěli fandové Glasgow Rangers do Prahy.

Apex

Už jsem to psal v komentáři u článku o letním provozu v Bratislavě, ale ….Z Bratislavy sice FR bude létat do 5 nových destinací, ale buď jde jen o náhrady za to, co se létalo v loňském roce – MXP místo BGY, GDN místo KAU, BRI místo CTA, pak ZAD místo TGD (kam létalo Air Montenegro) a JSI místo ATH (kam létal Aegean), přičemž poslední dvě destinace jsou ale jen sezónní od června do září. Takže objektivně nejde o rozvoj linek, byť pochopitelně tisková zpráva BTS může evokovat, že těch 5 linek je navíc oproti loňskému létu. Třetí letadlo by… Číst vice »

Dominic

Takže zkouší co se uchytí metodou pokus-omyl… Kaunas jsem z Bratislavy minulý rok letěl, letadlo se dokonce skoro celé zaplnilo, jen letenka za celou dobu prodeje nepřekročila 20 euro a priority taky skoro nikdo neměl. Další letadlo přes zimu asi není výhra, protože poslední zimu jedno ze dvou letadel spíš stálo než létalo.

Igelkott

Myslím, že cenotvorbu si správně řeší letiště, nikoliv Ryanair. Ten má právo odsud samozřejmě nelétat. Což by, kdyby mu to nevycházelo, určitě udělal. Prostě to jen zkouší. A myslím (jedná se o odhad, data neznám), že ceny z Prahy nikdy nejsou nejnižší. Češi si umí připlatit v nákupních řetězcích a připlatí si i za letenku, když to bude potřeba. Vše je jen můj názor. odborníkem v oboru nejsem.