Ryanair neuspěl. Ceník pražského letiště není diskriminační, potvrdil předseda ÚOHS
Boeing 737-800 letecké společnosti Ryanair v Praze. Foto: Letiště Praha

Na údajně „excesivní“ navýšení poplatků si stěžoval Ryanair.
Na údajně „excesivní“ navýšení poplatků si stěžoval Ryanair.
Nerozumiem prečo by Ryanair nemohol využívať self service bag drop (napr. na VIE ho majú)? Spomína sa tam absencia platobného terminálu, ale veď predsa drvivá väčšina cestujúcich prichádza s už zaplatenými službami.
Proč Ryanair jako jeden z mála dopravců tady v Praze nakládá lidi z letištní plochy a ne z chobotu? Má to nějaký důvod? Protože jinde třeba normálně jezdí k chobotu nakládat lidi. Jako dalo by se to pochopit u letiště bez těch chobotů, že budou nakládat takhle.
Je to levnější a rychlejší.
Má to důvod ten, že to tak Ryanair dělá víceméně všude, protože vzdálená stání jsou levnější (včetně dopravy busem) než ta u mostu. Ze stejného důvodu asi jako jediní používají i schůdky co má 737 zabudované a ne letištní.
Nemyslím, že v Praze je to levnější, alespoň podle ceníku, navíc RYR využívá i nástup přes bridge. Asi půjde o to, že stejné letadlo létá linky jak v rámci Schengenu i non-Schegenu, takže v těchto případech je to jednodušší z hlediska toku cestujících.
Usuzuji z toho, že to tak praktikuje ve většině případů a na většině letišť, takže to bude součást strategie. Možná to i zjednodušuje ty jejich krátké pobyty na zemi, není přeba pushback a procedury s tím spojené.
Pushback se už počítá do času letu (off blok time), v tom problém není. Ostatně, třeba na STN, DUB, BTS nebo BUD se sice nastupuje ze země, ale push je tam vždy.
Nesouvisí to se schengenem ale 25 min turnaround.
Ne nutně, protože to by všechny lety byly obsluhované na apronu, což tak není. Ano, původně bylo stání na apronu levnější i s boardingem busem, což pochopitelně RYR preferoval, ale to už neplatí.
neplati?
pouziti autobusu je 655 / jizda. pouziti chobotu je za 3000. pokud jednu jizdu busem zvladnou za pul hodky, cemuz verim, ze daji, tak chobot vyjde 2x draz, nez bus (tipuju 2 busy / boeing)
Nedělá to většinou u A320 (ex-lauda), a taky kvůli tomu, že nemají integrované schody. Ale myslím, že jsem je všechny viděl parkovat všelijak, jen parkování na vzdálené gate u nich bude drtivá většina, se kterou se dá potkat.
Money first. 🙂
Když prý „hordy“ lidí z pražské aglomerace létají z Vratislavy, Vídně, Mnichova a bůh ví odkud, aby ušetřilo pár stovek, tak si klidně Ryanair může otevřít bázi v Pardubicích 😀 Dojezdová vzdálenost více než přívětivá……
proboem je v tom “pry” 🙂
Ujeceny Ryan, ktery sproste vymahal slevy na mensich letistich. At si leta do Budweis, kdyz mu to v Prazr prijde drahe
Já jsem za Ryanair rád a jen je škoda, že ho není v Praze více (A Easy jetu). Na cestování s Emirates nemám peníze a nízkonákladovky mi dovolují poznávat Evropu.
A užívejte si ty mínusy 😀
Fair enough, litejte si s kym chcete ale bez dotaci aerolince v podobe slev na letistnich poplatcich
Ale to vám přeci nikdo nebere, ani nikdo Ryanair nevyhání.
Ale pokud zde mají funkční byznys, tak se holt vyrovnají i s podmínkami letiště.
A když ne, Pardubice, Brno a Budějce už se třesou.
No abych se přiznal, když jdu s online check-inem a prirucakem rovnou na gate, tak se mi zdá těch 600 skoro hodně za takovou srandu.
Pokud myslíte těmi 600 letištní taxu, tak k tomu pár poznámek: 1) letištní taxa nepatří dopravci, ten je z jen prostředníkem, protože je může snadno vybrat. Není důvod, aby se dožadoval slevy z něčeho, co mu nepatří. 2) na výši letištní taxy vidíte, co u jiných druhů dopravy zůstává skryto – náklady na provoz dopravní infrastruktury. 3) i jen při online check-inu využíváte jak viditelných, tak skrytých služeb letiště – data o vašem odbavení se musejí dostat do letištních systémů, procházíte bezpečnostní kontrolou, svítí se, topí/chladí, celý ten barák se musí udržovat, někde musejí být připraveni hasiči apod…
Úplně stejný obecný řeči byste použil i kdybyste obhajoval taxu 500 nebo 700. Prostě diskutovat ceník monopolu netřeba, protože máme v pražské letiště bezmeznou důvěru?
Nerozumím, co s tím má dělat důvěra… A nejsou to obecné řeči, prostě letištní taxa je, bez ohledu na výši, poplatek za použití dopravní infrastruktury. Ano, pochopitelně je možné diskutovat její výši, někde je vyšší, někde nižší, jindy jsou všechny služby v rámci jedné ceny, jinde je to rozdělené. A věřte, že to letecké společnosti každý rok posuzují a letiště k tomu musí dodat velmi detailní podklady. Opravdu to nefunguje tak, že se ráno někdo probudí a řekne, teď začneme vybírat X stovek.
to sle. vunec nesouvisi s checkinem. checkin dela (a plati se za nej) handling, ne letiste.
za pouhiti checkinu (vyuziti prepazky) se plati samostatny poplatek, ktery je v cene letenky
To máte v zásadě pravdu, ostatně výše poplatků v PRG musí být s dopravci předem projednána a jimi schválena. Na druhou stranu si úplně nemyslím, že je v pořádku, že si na regionálních letištích vynutí a dostane slevy, které v konečném důsledku zaplatí buď ostatní cestující (zejména na charterech) nebo my všichni, když je nutné zafinancovať buď ztráty nebo větší investice….
A právě proto nejen ve Španělsku místní proti takovým turistům protestují. Smrdí korunou, ale díky Ryanairu jsou všude.
Jo za kovidu si ten klid od turistů bohatě užili. A už jim zase odtrnulo. A to je jedno jestli Itálie (Benátky, Verona…), Španělsko (Barcelona, Valencie…) nebo Český Krumlov či Praha. Prostě města, která předtím na turisty nadávala.
Těch, co neutratí ani korunu (či euro) je snad opravdu pár. Já ať jedu kamkoliv si odvážím tašku plnou zbytečností (suvenýrů) a utratím na takovém jednodenním výletě okolo €200, možná někdo utratí míň, ale jsou to peníze utracené na tom místě, v místních obchodech, ze kterých snad mají nějaké to procento na daních.
Já jsem se tedy nikdy nesetkal s nepřátelským personálem a lidmi v zahraničí. Jestli to nebude tím, že když ušetřím za letenku, dopřejí si restaurace a další služby v místě pobytu, místo all in, kteří už pak většinou neutratí ani Euro.
Já jsem se tedy nikdy nesetkal s nepřátelským personálem a lidmi v zahraničí. Jestli to nebude tím, že když ušetřím za letenku, dopřejí si restaurace a další služby v místě pobytu, místo all in, kteří už pak většinou neutratí ani Euro.
Nejak nerozumim, co maji Emirates spolecneho s lety po Evrope.
Možná o tom nevíte, ale existují i jiné letecké společnosti, se kterými se dá létat. Já osobně jsem již dlouhé roky neletěl ani s jednou vámi zmíněných aerolinek a přesto jsem se vždy dostal komfortně a výhodně tam, kam jsem potřeboval.
Díky za tip na společnost, která mě dopraví do 2000 po Evropě tam i zpět.
Na poznávání Evropy jsou vlaky a autobusy. Letadla mi nikdy moc příznivě nevycházejí, snad jen na větší dálky, kam se nedá dojet přes noc.
Strašně rád pojedu vlakem, ale nemám v práci tolik dovolené, abych mohl další dva dny a více trávit na cestách. Bohužel.
Až na to, že v Praze potřebujeme kobkurenci jako sůl, a tímto jde letiste na ruku otřesným a předraženým smart wings …Nu, zřejmě účel, že… 🙂
No a o co vlastně jde? Nemají snad všichni dopravci stejný cenník?
Ano mají a to je největší problém pro Ryanair. Chce slevy.
Takhle to asi před ÚOHS nepřednesli…
Čím jsem na ruku komu? Tím, že účtuje stejné poplatky každému?
Kdyz nekoho bavi letat se smrtwings, budiz mu přáno
S QS léta ročně 3 miliony lidi. V čem je problém?
A Vy myslíte, že všechny ty 3 miliony lidí to baví? 🙂
Mám s nima teda letů jen pár (z toho jedna dubaj tam a zpátky) – a co by mě na tom nemělo bavit?
Mám s nima jen jeden zpáteční let (2021 PRG-DBV) a taky si nemůžu stěžovat. Ostatně na co bych si asi měl stěžoval na 1.5 hodiny dlouhém letu, když si odmyslím čas na letišti, je to jako z Prahy do Plzně. Ale letěl jsem v životě dohromady třikrát, tak asi nemám vybudovaný ten správný vkus.
Mohu se prosím zeptat, čím jde letiště „na ruku“ smartwingsům?
Nebo jen nějaká dojmologie made by PetrN?
Opravdu se ptáte? A není Vám divné, že QS si veselé létá ve dne v noci, a naslotované mají úplně nesmyslné množství letů na jeden čas… a jak to dopadá jsme viděli loni v médiích
a proc by si v noci neletali? a ze maji vice odletu v jeden vas – a co ma byt? jak to souvisi s tim, ze “letiste jde sw na ruku”?
Konkurence a dominance jsou dvě odlišné kategorie. A vřískot Ryanairu kvůli poplatkům je cosi jako jejich korporátní folklór. Stejně jako praktikování kapitalismu 19. století vůči zaměstnancům, ale business model mít postavený na socialistických dotacích od sekundárních a terciárních letišť.
Pokud má nějaký zaměstnanec problém s praktikováním 19. století vůči jemu a dalším zaměstnancům, pak ma možnost pracovat jinde 🙂
Zkuste si poposednout. Řeč je o O’Learyho pokrytectví.
Problém je v tom, že Ryanair je tak agresivní, že konkurenci ničí, takže konkurence je určitě dobrá, ale když je schopna zlikvidovat i linku, která lítala vždy plná, tak je na tom něco špatně.
Vy teda plácáte nesmysly!
otresne a predrazene smartwings? 🙂 ja umru.