Dopravci Železnice Zprávy

Anketa: Roztříštěná regionální doprava je noční můrou ČD. Mají ji řídit kraje?

Motorový vůz řady 810 po modernizaci v korporátním nátěru Českých drah. Foto: České dráhy
Motorový vůz řady 810 po modernizaci v korporátním nátěru Českých drah. Foto: České dráhy

Vedení Českých drah si tento týden při představování loňských hospodářských výsledků i plánů do budoucna nebralo servítky vůči regionální dopravě a jejím objednatelům. „Regionální doprava jako celek je pro nás noční můrou,“ řekl generální ředitel drah Miroslav Kupec.

Důvodem je nejen trvalá ztráta, kterou dráhy v osobní dopravě v krajích produkují, ale i roztříštěnost budoucích objednávek, velké množství smluv a složitá jednání s krajskými samosprávami. Dráhy v krajích napočítaly 42 smluv, o kterých se jednalo či stále jedná.

„Není šťastné, že trh regionální dopravy v tak malé zemi je takto roztříštěn. Stát to neměl dopustit,“ řekl Kupec. Za vrchol absurdity označil Ústecký kraj, kde je podle něj devět souborů, přičemž nejmenší Podřipsko vykazuje turnusovou potřebu dvou vozidel. „Jsme navíc konfrontováni i s tím, že zadání nejsou úplně jasná,“ dodal manažer.

České dráhy spočítaly, že jejich podíl na výkonech v regionální dopravě klesne od nového jízdního řádu z 95,9 na 89,3 procenta. O část výkonů přijdou například ve Zlínském, Ústeckém nebo Pardubickém kraji.

Regionální železniční doprava stojí ročně na dotacích zhruba devět miliard korun, z toho třetinu posílá krajům stát. Ten se před nedávnem zabýval myšlenkou, že by kraje alespoň o část pravomocí vůči železnici připravil, nakonec z toho ale pro očekávaný odpor sešlo a stát (přes svůj třímiliardový příspěvek) nemá ani poradní hlas.

Kdo má podle vás mít hlavní slovo při plánování a objednávání vlaků v krajích?
1927 votes · 1927 answers
Zvolit
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Leinad
Host
Leinad

Co konkrétně už ČD udělaly proti rozstříštěnosti? Když mají linky na oba směry od hranice krajů, just na čáře soupravy otáčí (Praha-Beroun-Plzeň, Brno-MuN, u Praha-Pardubice v Elefant vs Syslograf neprojde ani výmluva na napájecí soustavu ,….) S4/U4 Praha – Ústí nad Labem funguje protože to oba kraje vyžadují, ne protože by dopravce chtěl aby to bylo využívané. Navíc v ranní špičce můžu jet z Radotína na Prahlavní rychlíkovou kupéčkovou soupravou, co kdybych chtěl z Chuchle přímo do Pardubic. Když to kraje přímo nezakážou netto smlouvou, tak ČD prodají své jízdné dražší než jízdné IDS, dobré je když cestou od pokladny… Číst vice »

jan
Host
jan

Stejně je to podle mě „filozofická“. Smlouvy se uzavírají nyní. Kraje mají do 2033 bianko šek. Dělejte si co chcete.. Podle mě s tím nikdo moc nehne.

pavel
Host
pavel

To byl přece od začátku záměr, rozsekat, rozdělit, rozdrobit, znelogičnit, zneprůhlednit, zamotat …. jen tak se dobře shánějí peníze na sponzoring všech možných politickcýh stran a hnutí.. Kraje – mafie.. ano odtud se ovládá politika…

Georg
Host
Georg

no presne, kraje si koupily pendolina a lokomotivy 380 a trvale odebiraji polofunkcni pantery od vyrobce, ktery se jim nekolikrat mohutne vysral na hlavu…

(je pravda, ze jeden kraj si pantery taky objednal, ale tam byl zrovna hejtman, ktery vlastnil tovarnu, ktera je vyrabi…)

Tronda
Host
Tronda

A miliarda ročně na marketing (např. sponzoring goltu, tenisu, atd) ČD ve zlatých devadesátých, kdy ještě železnice fungovala jak má, byl samozřejmě křišťálově čistý. 😃

arakain
Host
arakain

Pointa je ta, aby osobní vlaky jezdily dál v pásmu Brno – Česká Třebová a ne to přerušovat někde v polích a dojezd dělat 810. Často tyto Od jsou paradoxně přípoj na cestu dál, protože třeba ze Svitav či Blanska ne každý chce jet způsobem zpět do Brna na EC či čekat 2 hodiny na R. Z městečka u nádraží jede na Prahu každou chvíli něco, ale takto, máte jízdné dobu srovnatelnou se skákáním po D1. A takových tratí je hodně. I když třeba na 090 už vidím mírně pozitivní změnu a takové Plzeň – Beroun už snad taky.

Panelák
Host
Panelák

Pointou samozřejmě je naopak lámání vozebních ramen („přerušování“) právě „někde v polích“, protože tam se to dotkne nejmenšího počtu cestujících. No a vzhledem k přirozené spádovosti to samozřejmě často je na „hranicích krajů“…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Čekat 2 hodiny na rychlík, který jezdí každé 2 hodiny? To jako že v Blansku pravidelně chodí na vlak pět minut po odjezdu předchozího? A jako lepší alternativa je kodrcání osobákem do Třebové, aby člověk cestoval o 1/4 hodiny déle? OMG!

arakain
Host
arakain

No a to si představ, že jsem tak jednu dobu jezdil, protože nabídka spojů byla dost zoufalá a tahat se autem přes Brno se mi fakt nechtělo. Cena nehrála roli, párkrát jsem v extrémním případě šel na výpravčího, vyžádal si mimořádné zastavení EC za 1000 Kč a jel jsem. Jenže to bylo ještě v době relativní výhodnosti KMB..

Placebo
Host
Placebo

Já jakožto obyvatel krajského Liberce, si rozhodně nepřeji , aby nám zase veleli z Ústí . A také když si vzpomenu jak u nás vypadala železniční doprava v podani statu a ČD než ji přebral kraj , tak rozhodně jsem pro současný stav. A ať si ČD a Kupec bulej jak želvy. Místo toho , aby se snažili byt lepší , tak porad vymýšlí jak si to politicky přihrat domů. I v podání kraje je stále co zlepšovat , ale v porovnání s dobou předkrajskou , je to dnes úplně někde jinde. Jsem proti návratů starých a špatných pořádků.

Miloš
Host
Miloš

Ovšem dnes je DÚK také na jiné úrovni. Severní Čechy mají myslím celkově dobrou VHD, Liberecký i Ústecký kraj.

Človek
Host
Človek

Co třeba zrušit dotace úplně?

DRABADURA
Host
DRABADURA

Zrušení dotací znamená zavedení amerického modelu, kdy každý člověk MUSÍ MÍT auto, protože MHD se uživí jen v megapolích a v menších městech a natož obcích bez auta … nedostanete se do práce – nevyděláte peníze – nenajíte se – umřete hlady. Američani dávno sami vědí, že tento jejich model dopravní obslužnosti je na ovno, jenže byl zaveden a prolobován na začátku 20. století lidmi jako Henry Ford. Díky nim má sice USA za biliony skvělé dvanáctiproudé dálnice, ale bez auta jste v … železnice je tam 100 let za opicema …

Jméno
Host
Jméno

Prý na začátku 20. století prolobován Fordem :-))) Hele, na tyhle hovadiny chodíte někam na školení, nebo si je vymýšlíte sám? PRŮMĚRNÁ hustota osídllení v USA je 35 osob na km2 (Evropa cca dvakrát tolik, ČR asi 134 osob/km2 = skoro 4x tolik). Středozápad USA, čili nekonečné prérie „corn beltu“ (Iowa, Kansas, Missouri, Nebraska, obě Dakoty) má nějakých čtrnáct obyvatel na km2. Na území o rozloze Francie+Německa tam žije 15 miliónů lidí (obyvatelstvo Francie+Německo je cca 145 miliónů, DESETKRÁT!!! tolik). Nevadu, Wyoming, Montanu nebo Nové Mexiko radši nezmiňovat… To by mě fakt zajímalo, co byste v USA tomu ošklivému Fordovi… Číst vice »

DRABADURA
Host
DRABADURA

Zapomněl jste napsat jméno a hlavně co má váš zeměpisně-demografický exkurz o USA společného s dotovanou dopravní obslužností, potažmo s nefunkční americkou dopravní obslužností.

Jméno
Host
Jméno

„co má váš zeměpisně-demografický exkurz o USA společného s dotovanou dopravní obslužností“
Že to zrovna není země, kde by se bez ohledu na „lobování Fordem“ mohly prohánět šukafóny padesátkou po lokálkách. Ale nepochopil jste, co se dá dělat.

DRABADURA
Host
DRABADURA

1) vůbec jsem nepsal o situaci v ČR, takže nechápu co to tam furt motáte – psal jsem jak to dopadne, když nejsou dotace
2) já na rozdíl od vás znám problematiku dopravní obslužnosti řekl bych celkem obstojně a proto mohu srovnávat země, kde to funguje a kde ne

Jméno
Host
Jméno

Jojo, pán je znalec, to se pozná na první pohled.

DRABADURA
Host
DRABADURA

No ten kdo nezná ani jméno je rozhodně odborník.

Jarek
Host
Jarek

A jméno Abrakadabra je nějaká zásadnější identifikace?
Jste se svými závěry poněkud zásadně mimo, hustota osídlení v Americe kolejové dopravě opravdu nepřeje.

Georg
Host
Georg

to ctou v zajmech strojvudce, maji tam rubriku „z drazni mytologie“ a tam pisi nejlepsi odborarske mozky prispevky o fordovi, straskem, sipovi a dalsich kazisvetech, bez kterych by dnes zeleznicni modal split byl na dvojnasobku svycarska…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A přesto pa totálně předpotopní železnice má podíl v nákladní dopravě takocý, že o tom v Evropě nikomu nesnilo.
Asi by měli zrušit autoamtická spřáhla, doublestacking, vlak rozsekat na malé kousky, zrušit kontrolu celistvosti vlaku i obdobu evropského ETCS, vč. satelitního sledování polohy vlaku. A zavést lokálky s cestovní rychlostí 30 km/h vedené dvouosým motorákem, které pojedou 4 denně. A zpomalit Amtrak, aby to z Chicaga do San Francisca nestíhal ani za tři dny. A taky častěji přepřehat a rozdrbat v každém státě normy tak, že jedna lokomotiva prostě kontinet přejet nedokáže. Pak budou moderní.

DRABADURA
Host
DRABADURA

Vámi milovaná americká fosilní dráha prostě JE 100 let za opicema, ať se vám to líbí či ne. Kdyby amíci investovali do dopravní obslužnosti inteligentně (nikoli pod lobingem jen do infrastruktury pro auta), tak mohli dneska mít např. vlaky lepší než japonské šinkanseny. A když by někdo mluvil o vysokorychlostních vlacích, tak by si lidi podvědomě vybavili americké rakety na kolejích jezdících přes 400km/h, místo toho si vybavíme TGV či šinkansen.

Jarek
Host
Jarek

Je velká škoda, že si tam nepozvali génia vašeho formátu. Kde ti Amíci mohli bejt, kdybyste jim byl poradil!

Znalý
Host
Znalý

Nemáte zdaleka pravdu. Například Long Island Railroad přepraví denně na svých několika linkách moderními vlaky denně 350 000 lidí a to až do samého centra New Yorku. Takový systém u nás nemá žádné město ani na papíře natož v reále. A to je jen doprava z jednoho směru. Obdobně to mají z více směrů. Nejslabším místem jsou tunely ze dvou směrů na Penn Station. Nedávno jsem narazil na článek, kde se psalo, že pokud se v dohledné době nevybudují nové tunely jako náhrada stávajících, dojde k totálnímu kolapsu celé oblasti… A opravdu nejsem zaslepený zastánce „všeho amerického“, spíš naopak… Jen… Číst vice »

jan
Host
jan

= zrušení vlaků.

Leinad
Host
Leinad

Já jsem pro omezování příspěvků do ZDO se sledováním co to dělá a případně i úplným zrušením.
Roční PID by měl stát aspoň tolik co před pár lety + inflace, ne 10 Kč denně. MHD by nemuselo být stání busů v koloně, ale buspruhy.
Spoje typu Praha Brno si dovedu představit v netto smlouvě, pokud tam bude třeba noční spoj/páteční-nedělní posila,….

Jan Sova
Host
Jan Sova

No tak celá anketa tak trošku naráží na vnitřní uspořádání naší země. Prostě krajů je zbytečně moc, ta decentralizace šla udělat jinak, a sice obnovou zemského zřízení (spolkového). To by si ale tehdejší politici nemohli čmkrkat dotehdy neexistující krajské jednotky na mapě přes noc. I v rámci EU a dotacím se pak museli mapovat účetní jednotky (NUTS), které jsou napříč kraji. Prostě paskvil a tohle je důsledek. Rozpočty krajů by pak logicky měly navazovat na jejich potřeby. Pokud kraje hodlají v budoucnu pronajímat vlakové soupravy dopravcům, pak musí přirozeně i řídit dopravní obslužnost. Těžko by to šlo s pražákama za… Číst vice »

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Řekni Pardubičákům a Hradečákům, aby se dohodli, které město bude krajské. Po deseti letech… se budou hádat o to víc.

Panelák
Host
Panelák

Ale zas by se nemuselo na hranicích krajů (v Opatovicích n.L.) zbytečně přesedat, že 🙂

Standa
Host
Standa

Ono se musí v Opatovicích přesedat? Ty linky a relace , kterých se to týká všem jistě napíšete…

Jméno
Host
Jméno

Ovšem celá víkendová diskuze se nesla v podání „argumentace“, jak jsou kraje špatné, protože si hrají jen na vlastním písečku a na jejich hranicích se musí „zbytečně přesedat“… Takže to není pravda?

Řepa
Host
Řepa

Páteřní koncepce statem řízené dopravy, vlaky a autobusy sloucené a provázané v návaznosti na bodové stanice. Tím možnost možnost zrušení vlakových zastávek, v místech , kde jezdí i autobus. Vlak by odjel z bodu A do budu B.Z bodu A by vyjeli autobusy v počtu potřebném na pokrytí obci s tím, že v obci by místo jedné vlakové zastávky mohlo být dle rozlohy X zastávek autobusů na všechny strany. Chapadla autobusů by se opět sjížděla v bodě B, kde by byl možny přestup na vlak, taktéž v B. Časové intervalové pokryti by určitě muselo být delší v čase 24 h.… Číst vice »

Panelák
Host
Panelák

A tohle má volební právo.

AAA
Host
AAA

Tak v lepším případě nemá a chodí na moudra na středoškolské stávky pro klima .. nebo proti klimatu? Ono je to stejně jedno.

pavel
Host
pavel

tohle, dle té excelentní češtiny. má spíš nedochozenou pomocnou a bruslařskej kurz

AAA
Host
AAA

Takže i do té nejzapadlejší díry v republice bude jezdit VHD minimálně od čtyř ráno do jedný v noci, 365 dní v roce, alespoň v hodinovém intervalu, samozřejmě do/ze všech významnějších směrů pro danou oblast (což nutně nemusí být jen příslušné krajské a okresní město)?

Frantisek
Host
Frantisek

Teorie v jistých ohledech možná správná, praktické provedení značně problematické. Ono také honit pořád všude všechno není venkoncem moc efektivní. Spíše bych se zaměřil na přípoje, doplnění chybějících spojů a zbytečné souběhy ve stávajícím systému, dále pak na efektivnější využívání a údržbu opomíjené stávající infrastruktury.

arakain
Host
arakain

Bez ohledu na to, jakou jsi napsal relativně pacientovinu, máš pravdu v tom, že je problém v tzv. poslední míli či 10 mílích. Cca 1/3 populace prostě nemá možnost využívat IAD. Neboli pro tento segment něco jako Taxi na zavolání, integrované do standartního jízdného (v hodně místech 8 místný Ford Transit řeší vše) a do budoucna toto vyřeší samořiditelná auta, jezdící v režimu pronájmu.

Panelák
Host
Panelák

„Taxi na zavolání“ je úplně běžně nabízený produkt, kdejaká zastávka je oblepena nabídkami, pokud už si to nejste schopen zjistit předem.

Jo takhle, vy chcete socializovat náklady na tyhle taxíky, aby vám to zaplatil někdo jiný…

Petr
Host
Petr

Na což třeba takový Beroun spoléhá a diví se, že má málo cestujících v MHD, pokud jede pět spojů za 24 hodin u jedné linky, to si radši člověk zaplatí taxíka, nebo jede autem. To by bylo málo i na spoj do Horní dolní.

Markus
Host
Markus

Dobrý den, škoda, že článek je tak stručný. Protože je nejasný. V čem je problém, že ČD mají víc zákazníků? Jasně, nyní se nakupily krajské soutěže. Protože kdyby krajské koalice (vesměs ČSSD+KSČ) nespaly v minulém volebním období 2012-2016, ale postupně vypisovaly soutěže, tak by opadlo tempo. Ale smlouvy vesměs nejsou na rok, ale vesměs na delší (např. 10 let) období…. P.S. Škoda, že se redakce nezeptala na konrétní příčiny, co je důvodem ztrátovosti regionální vlakové dopravy, jak uvedl ředitel ČD („Důvodem je nejen trvalá ztráta, kterou dráhy v osobní dopravě v krajích produkují“). Přece pan Šatava otevřeně popsal, že provozně… Číst vice »

Miloš
Host
Miloš

Má veřejná doprava vydělávat nebo sloužit lidem ?

Markus
Host
Markus

Zdravím, pokud je Vaše otázka na ziskovost dopravců=provozovatelů hromadné (autobusové/letecké/železniční) dopravy, tak ano, dopravci by z víceletého pohledu měli být v zisku (krátkodobá ztrátovost nemusí vadit). Protože dopravce který postupně „projídá“ vložené jmění od vlastníků, tak dříve nebo později skončí. Viz Sky Europe, která zákonitě musela dřív nebo později skončit, protože nikdy nebyla zisková. Ale to neznamená, že konkrétní cestující by měli napřímo platit veškerou částku nákladů a přiměřeného zisku pro dopravce, ale pokud je to ve veřejném zájmu, tak část nákladů na dopravu ať platí celá naše společnost. Protože dotace dopravcům může být menší zlo než kdyby cestující necestovali… Číst vice »

A.R.
Host
A.R.

A co se takhle inspirovat švýcarským modelem? 🙂

Panelák
Host
Panelák

A čemu ve vašich kruzích říkáte „švýcarský model“?
Je to něco jiného, než že regionální a místní dopravu objednávají kantony („kraje“), nadregionální stát, výkony se soutěží a jde do toho takové množství peněz, že i bohatým Švýcarům to občas přijde moc?
No tak nám tu inspiraci popište…

A.R.
Host
A.R.

To nevím, proto se ptám. Ale nemám dojem, že by jim současný stav nevyhovoval.

Georg
Host
Georg

Taky by se hodilo sestehovat populaci do liniovych formaci, ktere by pripominaly svycarska udoli. 🙂

Okoloidúci
Host
Okoloidúci

Osobne si myslím, že by mal dopravu (vo všeobecnosti) objednávať kraj.
Dôsledky toho, že to objednáva štát sú pekne viditeľné na Slovensku.
Všetko objednáva MinDop vďaka čomu vznikajú nezmysli ako zbytočný prestoj Os v CA atď.
Navyše to skvele zabraňuje vzniku IDS. Lebo ono je pekné, že kraj si vypracuje štúdiu a vybaví všetky si všetky papiere na vznik IDS, keď aj tak musí ísť na MinDop, kde v povedia, že tie vlaky navyše neobjednajú. A kraj na to peniaze mať nebude.
Takže buďte radi za model, ktorý máte

Ušatá
Host
Ušatá

Koncepce dopravy musí být celostátní a celostátně koordinovaná, aby vlaky nekončily na hranicích krajů, aby jeden kraj objednal a druhý ne, aby tarif byl celostátní apod. Samozřejmě to znamená, že tu bude spolupráce MD a krajů, kteří to koordinovaně zajistí. A to, že se to neděje, je dnes binec, možná ale menší než na Slovensku. Každopádně to dobře není.

Okoloidúci
Host
Okoloidúci

Osobne som skôr za model, aby štát okrem celoštátnych R/IC/EC/Ex riešil aj „medzikrajskú“ dopravu – a na Slovensku tomu úplne úžasne vyhovuje kategória REx.
Os/REx v kraji/Zr nech si potom riešia kraje sami.

Okoloidúci
Host
Okoloidúci

A hlavne na Slovensku je menší binec ale za prakticky neexistuje IDS (tu bratislavskú paródiu netreba brať vážne)

Panelák
Host
Panelák

Jasně, na Slovensku je menší binec, na některých tratích už nejezdí vůbec nic, na jiných jsou jízdní řády jak noty na buben, jak zrovna ministerstvu zbyly prachy… Moderní vozidla mají zoufalé kilometrické proběhy, ale hlavně musí aspoň jednou denně „být vidět“ všude… pokud teda nejsou úplně odstavená, jako „móricovky“ 861. Kraje nemají šanci ovlivnit jízdní řády železnice, a tak si vytvořily paralelní sítě autobusových linek, zatímco stát konkuruje přetahováním cestujících jízdným „zadarmo“ výhradně ve vlacích.
No vyloženě Švýcarsko východu.
Slovenský pořádek – náš vzor!

Panelák
Host
Panelák

Vlaky na hranicích krajů nekončí a neobjednat osm procent vlaků z roku na rok (2011/2012) dokázal akorát stát. A stejně se najde dost hlupáků, co si myslí, že nejlepší řešení je odevzdat pravomoc do Prahy…

Raddie
Host
Raddie

Kraje jsou tím nejzbytečnějším, co tu po roce 1989 vzniklo.

Jiří Kouba
Host
Jiří Kouba

Naopak, je to jediný praktický výdobytek demokracie. Vy asi nepamatuje, co dokáže pragocentrismus: úředník rozhoduje o místech, kde v životě ani nebyl.

Libor
Host
Libor

A krajští úředníčci ne? 😉 Jediný rozdíl je ten že úředníček z Prahy nezvedl zadek a nejel 200+ km kamsi, zatímco krajský úředníček je líný zvednout p*del a ověřit si jak to vypadá 60km daleko.
Parodie na VHD typu IDS JMK a teď po novu VDV zejména na koncích krajů (neskutečný, co páchají i s vytíženými linkami) jsou toho dostatečným důkazem, o rozbíjení VHD v pardubickém+královéhradeckém kraji v minulých letech ani nemluvě.

Panelák
Host
Panelák

„Parodie na VHD typu IDS JMK“
Asi nemusíte pokračovat… No jo, zavřeli šotouškům Pohořelice a Hevlín a teď chtěli omezit vlaky i do Čejče.

VRT
Host
VRT

Hřebík zasažen kladívkem na hlavičku.

Georg
Host
Georg

jestli ids jmk je parodie na vhd, tak obsah vasi lebky je parodii na mozek.

Jan Sova
Host
Jan Sova

Ono se to děje i teď, ale tak nějak se to neříká 😀

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„Kraje jsou tím nejzbytečnějším, co tu po roce 1989 vzniklo.“
Melete nesmysly: kraje vznikly o 40 roků dřív než „po roce 1989“ – jen jich od roku 1960 bylo jen 10 a úplně to stačilo …

Jméno
Host
Jméno

„jich od roku 1960 bylo jen 10 a úplně to stačilo“ No jistě, vždyť soudruzi v Ostravě dokázali pomoci Olomoucku, Prostějovsko se nejlépe spravovalo z Brna a v Ústí nad Labem dokonale rozuměli problematice Jablonecka… a ještě díky tomu jezdil noční osobák „novinář“ rozvážející Průboj – zlaté to časy, když Dráha byla ještě Dráhou a z Ústí do Liberce jezdil rychlík jen třikrát denně. Pozn. krajské uspořádání v českých zemích zavedl Přemysl Otakar II. (kolem Prahy kraje Boleslavský, Kouřimský a Rakovnický), v roce 1855 se Čechy (tj. bez Moravy) členily na 15 krajů (včetně kraje „Pražského“), zatímco kdesi kýmsi zmíněné… Číst vice »

liberal shark
Host
liberal shark

Do roku 1989 to byly úřady státní správy, dneska i samosprávy. To nemůžete srovnávat.

Marian
Host
Marian

Jak to, že tady netrollí Souprava se svojí teorií zbytečných lokálek?

xyz
Host
xyz

Napsal k tomuto článku jeden z úplně prvních komentářů (viz úplně dole). 😉

Liberal shark
Host
Liberal shark

Ostatně soudím, že by kraje měly být zrušeny.

xyz
Host
xyz

O. K., kdo by dle vašeho názoru v takové situaci objednával/platil regionální autobusovou dopravu?

čecháček
Host
čecháček

Cestující? Šokující představa, že?

xyz
Host
xyz

V situaci, kdy si regionální autobusová (ostatně, stejně tak i železniční) doprava na sebe z jízdného nevydělá (ostatně, proto je objednávána/spolufinancovaná z veřejných zdrojů), to skutečně je poněkud nereálná představa.

čecháček
Host
čecháček

Nojo. Pročpak si asi na sebe ten plnej šukafonek (rozumějte = s dvěma cestujícíma) mezi Čejčem a Hodonínem nevydělá? To by mě vážně zajímalo proč. 🤔

xyz
Host
xyz

Upozorním, že uhýbáte od tématu; řeč je o AUTOBUSECH, kde ani ony si v regionální dopravě na svůj provoz nevydělají = jsou objednávány spolufinancovány z veřejných zdrojů. P. S. Moje předchozí otázka k předřečníkovi na téma „Kdo by tedy objednával regionální autobusovou dopravu, pokud by kraje vůbec neexistovaly?“ zůstává nadále v platnosti.

klackyhore
Host
klackyhore

Regionální doprava obecně je mnohem méně využívaná v místech, kde jsou nedostatečné či vůbec žádné možnosti přestupu, a tedy žádné IDS (a není se čemu divit, kdo by jel autobusem s půlhodinovou pauzou uprostřed cesty) Objednávání spojů bez integrace by vedlo k úplné ztrátě zájmu a IDS zřizuje zpravidla kraj. Na druhou stranu, proč by IDS nemohl spravovat třeba stát a tak i financovat regionální dopravu? Třeba bychom se dočkali návazností mezi spoji v celé republice.

xyz
Host
xyz

„proč by IDS nemohl spravovat třeba stát a tak i financovat regionální dopravu?“ Protože tím víc v případě „autobusů do poslední vesničky“ tuplem nezná místní situaci/potřeby atd. „Třeba bychom se dočkali návazností mezi spoji v celé republice.“ A nebo bychom se dočkali zhoršení dosavadního stavu. Zopakuji: není fyzicky možné, dosáhnout všude optimálních návazností (resp. možné by to bylo jen při dostatečně krátkém intervalu všech linek). Všude to je a bude „něco za něco“. Jestli nenávaznosti nyní (při krajských objednávkách) někdy nevycházejí mj. na hranicích krajů, tak při státní objedávce železniční regionální dopravy by třeba toto vycházelo, zato by to nevycházelo… Číst vice »

Ušatá
Host
Ušatá

Bohužel, díky špatné koncepci a organizaci dopravy se stává, že autobusy v místní dopravě nevezou po trase nikoho. Takže vydělat na sebe ani nemohou. A za toto skutečně mohou ti, co tu dopravu objednávají a koncipují. I když to mnohým připadá divné, skutečně autobusy musí hrát roli napaječe železnice a roli místní přepravy v obcích a mezi obcemi s tím napájením. Jen tak lze je zaplnit a pro lidi zatraktivnit. Nelze dělat to, že by zajišťovali tuto důležitou funkci a přitom byly i rychlými a pohodlnými spoji na delší místní cesty. A pak skončí i ty dohady kolem tratí typu… Číst vice »

Panelák
Host
Panelák

„díky špatné koncepci a organizaci dopravy se stává“

Jedině státní úředník v Praze, tak jako vždycky, vymyslí skvělou koncepci a organizaci dopravy mezi Zaječím a Hodonínem!
Svatá prostoto.

Ušatá
Host
Ušatá

Udělá to takový pracovník – i úředník – který je v oboru odborníkem a má dostatečnou praxi. Navíc pro něj práce je koníčkem a ne jen nucenou docházkou za účelem výplaty. Také pracovník, který neplní politická rozhodnutí, ale stojí si za tím, co navrhne a umí to zdůvodnit, myslí mu to komplexně v souvislostech. A to platí nejen u ředitelů odborů, ale zejména u všech těch náměstků, poradců a jiných zajímavých lidí. A tak je pak i jedno, zda je to řízeno z Prahy či Pasohlávek. A na ministerstvech musí vybírat pracovníky podle výše uvedených předpokladů – stejně jako na… Číst vice »

Jméno
Host
Jméno

To je jasný, takový pracovník musí být od státu, tam jsou to jen samí odborníci s praxí a koníčkem – kde by se někdo takový vzal na kraji.

„na ministerstvech musí vybírat pracovníky podle výše uvedených předpokladů“
Tak určitěé :-)))

traveler
Host
traveler

Čím více domů rozhoduje o tomtéž, tím hůře se bude koordinovat jejich činnost – zejména celistvost spojů a návaznost spojů mezi kraji.
A to ještě nebereme v potaz jájinkovství krajů aby zejmena krajské město mělo tu nejlepší dostupnost ačkoli poptávka po přepravě může být jiná.

Když kraje dostali možnost si o dopravě rozhodovat, měly by dostat i limity jak při návrhu postupovat,jinak se dočkáme návrhů rozumu se zmítajících.

xyz
Host
xyz

„Čím více domů rozhoduje o tomtéž, tím hůře se bude koordinovat jejich činnost“
… a když o tom bude rozhodovat z jednoho velkého, od mnoha oblastí velmi vzdáleného „domu“, tak z toho domu budou o to méně znát konkrétní situaci a potřeby v konkrétním místě.

„zejména celistvost spojů a návaznost spojů mezi kraji.“
Konkrétní příklady – ? Děkuji. (Zejména dodávám, že z principu nemůže vše všude navazovat ideálně a v některých případech platí, že zlepšení na jednom místě = zhoršení přestupních vazeb tam, kde dosud byly dobré).

traveler
Host
traveler

Konkrétně se například rozpadli Os vlaky Pardubice -HB ( je nutný přestup), a dle návrhů by Os na 230 neměli jezdit Kolín-HB ale Kolín-Svetla n Sázavou.
Zejména u druhého logicnost = 0

traveler
Host
traveler

Jaká konektni situaci by se nedokázali dozvědět? Vytíženost aktuálních, finanční náročnost, sílu poptávky a k tomu odpovídající vozidlo? Opravdu mě nenapadá nic co by krajský dům věděl lépe, takže se sem s fantazírováním, co to dle vás je?

xyz
Host
xyz

Ano, mj. přepravní proudy, mj. o to větší znalost místních potřeb atd. Uvědomte si, že najednou by MD mělo (pokud by objednávalo příměstskou/regionální dopravu) tyto věci analyzovat v rámci celé republiky, v některých případech i několik set km od místa, kde MD sídlí, a pozor – to vše v situaci, kdy železniční doprava je jen jedním ze dvou hlavních prvků dopravního systému; tím druhým je regionální autobusová doprava, která by i poté byla objednávána krajskými samosprávami = v už tak velkém objemu práce by MD muselo neustále koordinovat své analyzování s krajskými úřady (pokud by si vyloženě neměl „každý z… Číst vice »

Liberal shark
Host
Liberal shark

Možná by stálo za to zjistit, jak to dělají ve Švýcarsku. Jinak v XXI století a při dnešních technologiích zpracování informací by to neměl být problém.

xyz
Host
xyz

„Možná by stálo za to zjistit, jak to dělají ve Švýcarsku.“ Tam to dělají tak, že spojů na všech tratích jezdí tolik, že pojem „nenávaznost“ z principu téměř ani nemůže existovat – protože jestli jeden spoj ujede např. o 10 minut, tak za 20 minut jede další atd. Švýcarsko je v této věci velmi specifické a nesrovnatelné i s jinými západními zeměmi. „Jinak v XXI století a při dnešních technologiích zpracování informací by to neměl být problém.“ Pominu-li realitu, kdy totéž MD při těch samých technologiích ani dosud nezvládlo mj. zřídit tzv. národní tarif, tak dodám, že ono „technologické zpracování“… Číst vice »

Radek Janata
Host
Radek Janata

Rozhodně není všude ve Švýcarsku takto krátký interval. Někde bývá i 60 minut. Oni návazností dosathují takt, že dlouhodobě dělaje rekonstrukce tak, aby vycházely vhodné systémové jízdní doby mezi uzly. Pokud to dobře uděláte, pak je v cálovém stavu možné, aby navazovalo „všechno na všechny“.

xyz
Host
xyz

– I ten 60min. interval je jen na relativně menší části tratí a je skutečně „nepřekročitelným stropem“) a tam kde je, dochází k „pohlídání návazností“ mezi linkami v tomto intervalu (typicky např. Andermatt).

– I ten celodenní 60min. interval je jinou situací oproti některým případům u nás, kdy dochází k argumentaci typu „vlivem přestupu v blízkosti hranic krajů si vlaky o půl hodiny ujíždějí s tím, že další vlak jede (při 2 h taktu) až za 1,5 h“; přičemž při 2 h taktu je z principu jasné, že přípojové vazby skutečně vyjdou „jen někde“.

Panelák
Host
Panelák

Místní a regionální (nejen železniční) dopravu ve Švýcarsku objednávají kantony (cca naše „kraje“), jakousi „nadregionální“ vrstvu (cca naše R) konfederace.
Chystá se novelizace „Verordnung über die Abgeltung des regionalen Personenverkehrs“ směrem k větším pravomocem kantonů (vláda by byla víc jen „pošťákem“ na peníze než dnes).
V systému mají více než 100 dopravců a zakázky se soutěží (např. od 12/2019 vystřídá BLS na linkách Bern-Biel a Bern-Olten současné SBB).

Řekl bych, že jste pěkně trefil kozla, ani Švýcarsko vám ve věci obhajoby ČBB-CFF-FFČ nepomůže 🙂

liberal shark
Host
liberal shark

Já jsem tu někoho obhajoval ????

Ušatá
Host
Ušatá

Ta koordinace není nic složitého ani nemožného. Ono to v dávné minulsoti fungovalo. Jde spíš o nastavení koncepcea tu naplňovat. Kraje by daly návhy místní dopravy na základě stanovené dálkové dopravy a autobusy by na to navazovaly. A v době elektronické už toto není vůbec nemožné a složité.

Kajman
Host
Kajman

Myslíte tu dávnou minulost, kdy jezdilo naprosté prd, autobusy jezdily prakticky výhradně jako dělnické/školní spoje a o víkendu jelo něco jen jako návoz na konečnou dálkové linky? (Popisuji dobu svého dětství v šestnáctitisícovém městě v severních Čechách.)

Ušatá
Host
Ušatá

Nebylo tomu tak všude, nelze zevšeobecňovat. Já zase mám ty zkušenosti, že jsem neměl problém z nějaké vesnice jet i po 22. hodině a dostat se tím na noční vlak a dojet domů. To dnes prakticky nejde a buď musím spoléhat na stop nebo v nejhorším někde přespat. O so a Ne je to vůbec hrůza. To, že byla menší četnost spojů, je pravda a to se naštěstí už leckde vylepšilo. Co tehdy nefungovalo – obdobně jako dnes u krajů – že spoje nejely přes hranice okresů a nenavazovaly na sebe.

xyz
Host
xyz

„dle návrhů by Os na 230 neměli jezdit Kolín-HB ale Kolín-Svetla n Sázavou.“ … a naopak by Os-212 měly jezdit přímo z HB do Ledče. Něco za něco. „rozpadli Os vlaky Pardubice -HB ( je nutný přestup)“ … což je přinemenším zčásti způsobeno tím, že s přispěním eurodotací byly v Pardubickém kraji pořízeny Regiosharky, které jsou tím pádem vázány pro příslušný region. P. S. Čímž si uvědomme další aspekt – v situaci, kdy příměstskou/regionální dopravu objednávají kraje, si některé z těchto krajů zajistily i pořízení nových kolejových vozidel s přispěním EU. Pokud by příměstskou/regionální dopravu objednávalo ministerstvo dopravy, došlo by… Číst vice »

traveler
Host
traveler

HB – Ledeč
Podíval jste se jaká je tam trakce? V čem je výhoda posílat naftu pod dráty? A v čem je výhoda že minorita nebude muset přestupovat a majorita ano?
….logicnost 0

Pandrhola
Host
Pandrhola

Regiosharky byly pořízeny až později, takže za ten přestup v Hlinsku, tedy objednávání vlaku jen na hranice kraje mohou právě krajští úředníci…

Jméno
Host
Jméno

….přitom mohli v klidu a míru jezdit ve státem objednaných regiohovnách už z Pardubic, ale (ti tři, co potřebují tranzitovat) SKRZ!

xyz
Host
xyz

Ironií je, že onen stát na trati č. 238 po mnoho let objednával alespoň dva páry SKRZOVÝCH rychlíků (jezdících až do Jihlavy). Žel, od 12/2011 se této objednávky sám od sebe zřekl…

Jméno
Host
Jméno

Pardubice-HaBeš fakt někdo jezdil skrzovymi osobáky jen proto, že SNDVB tak natrasovala koleje? :-O
(Zánik spěšňáků tamtéž pak způsobil milovníky starých pořádků oblibovaný Jarda Dušek.)

Standa
Host
Standa

Třeba lidé jezdící z KRAJSKEHO města Pardubic ( do) taktéž KRAJSKÉ Jihlavy?
Tedy cestující mezi největšími městy sousedících krajů?

Jméno
Host
Jméno

Ti samozřejmě jezdí s přestupem v Kolíně.
Spíš šotouši, co to ještě nemají projeté?

P.S. Co je to za obsesi, že se zrovna mezi KRAJSKÝMI městy Pardubice a Jihlava valí nějaké davy lidí nucených v Hlinsku přestupovat?

PetrB
Host
PetrB

Trat 190 usek Horažďovice – Strakonice (Plzensky s Jihoceskym krajem) osobaky jen ve spickach, jinak rychlik nebo bus. Trat 160 usek Podborany – Zihle (Ustecky s Plzenskym krajem) jen rychliky, jinak autobusy. Trat 262 usek Velke Opatovice – Chronice (Jihomoravsky s Pardubickym krajem) , trat 017 Chronice – Dzbel (Pardubicky s Olomouckym krajem), trat 225 Pocatky-Zirovnice – Horni Cerekev (Jihocesky kraj s krajem Vysocina) atd. atd.

Panelák
Host
Panelák

Tam se ale na hranicích krajů zbytečně nepřestupuje, tam nejezdí nic (vcelku pochopitelně – tři lidi ve vlaku: https://zdopravy.cz/tri-lidi-ve-vlaku-vysocina-zrusi-osobaky-do-pocatek-zirovnice-26728/).
Podle vás to není proto, že tam nikdo nejezdí (protože tam nikdo není), ale kvůli hranici krajů?
A mezi Protivcem a Bochovem to je přece Ústecký vs. Karlovarský 🙂

PetrB
Host
PetrB

Ale jezdi. Az od prosince tohoto roku mezi Pocatky-Zirovnice a Horni Cerekvi nepojedou osobni vlaky. V soucasnosti se musi prestoupit prave ve stanici Pocatky-Zirovnice , pokud jedete osobakem.

Panelák
Host
Panelák

Líbí se mi, jak těmi příklady z dopravně impotentní Vysočiny (která ale bagruje všechno a bez ptaní v jedné velkoobjednávce, takže to je to správné netříštění) vlastně faulujete sám sebe.
Kraje jsou zlo, protože pro tři lidi nejede Stojčínem skrzovej plecháč se třema Bymee-čkama.
(Byl jste tam někdy? Od Jihlávky po Jarošov o civilizaci nezavadíte. Krásná oblast.)

Georg
Host
Georg

je nadherny, ze prostomyslni bojovnici za „drahu vzdy a vsude“ maji takovou uplne obsesivni peci o par zoufalych vesnicek, pres ktere je nahodou trasovana transverzalni draha…

jan
Host
jan

A že ty rychlíky obsazené jsou.. Je to proto, že to právě není spojené.

MartinS.
Host
MartinS.

Kolik lidí na trati 160 v úseku Podbořany – Žihle má potřebu jezdit ze a do stanic, které neobsluhují rychlíky Most – Plzeň? Vždyť by to tam nikoho nevozilo. Například zastávka Pastuchovice leží na polovině cesty mezi Pastuchovicemi a Velečínem. Zatímco autobus zastaví v obou obcích na návsi, na vlak by museli jít kilometr. A i tak se dá předpokládat, že víc než 10 lidí by do toho vlaku nikdy nenastoupilo, protože v Pastuchovice mají 75 obyvatel a Velečín 63. A tak by se dalo pokračovat – Stebno 124 obyvatel, Petrohrad sice 645, ale obec je rozdělená na 2 části… Číst vice »

Ušatá
Host
Ušatá

Jezdil jste tam, když tam jezdily Os od Plzně až po Žatec? A i zastávky sedají udělat jinak a lépe, zřídit nové apod. Např. Černčice.

MartinS.
Host
MartinS.

A teď myslíte které století? V tom minulém jezdilo sice 5 Os a 2 rychlíky denně mezi Plzní a Žatcem. Každý jel v jinou dobu, taktu se to nepodobalo ani z dálky. Teď tam jede 7-8 rychlíků v dvouhodinovém taktu. Ale moje otázka zněla, kolik lidí denně by bylo schopno nastoupit/vystoupit na 3 neobsluhovaných zastávkách, když 4 obce v jejich okolí mají dohromady 600 obyvatel. A přes ty obce jede autobusová linka Blatno – Podbořany – Žatec, která jede v intervalu 2 hodiny doplněná další Jesenice – Podbořany opět v intervalu 2 hodiny. Autobus staví na návsi, není nutné chodit… Číst vice »

Ušatá
Host
Ušatá

Takže jen pár příkladů. Autobus možná zastaví v centru, ale oni lidé nebývají jen v centru obce, ale i na okrajích, a to v různých směrech. Takže je to stejné jako u vlaku. Pokud máte lehký motor, je jedno, kolik má zastávek a zastávky jsou i na znamení, takže opět bez problému, ale hlavně pro lidičky je to jiné pohodlí než ten autobus. Takže autobus ano, ale jako místní spojení s návozem a rozvozem k vlakům. Počet obavytel není ukazatel, důležité je, kolikalidem vyhovím, aby pro něbylo vůbec výhodné a příjemné jet veřejnou dopravou. A v tom hraje i tu… Číst vice »

kubisek
Host
kubisek

Podobně blbě byla roztržena autobusová linka 220086 Slaný-Litoměřice. Po vzniku DÚK vznikla linka 638 Litoměřice-Radešín, 220086 se smrskla na Slaný-Poštovice. 3 km úsek Poštovice-Radešín, nechť si ctěný cestující dojde. Teď posledních pár let někdo dostal alespoň trochu rozum a 220086 se „prodloužila“ na Slaný-Radešín.

Frantisek
Host
Frantisek

No, tou znalostí bych si nebyl tak jistý. Kupříkladu mnohý Pražák zná lépe okolí své chaty než vlastní město, natož jeho potřeby. Za jiné kraje mluvit nemohu, ale tipuji, že to bude vždy člověk od člověka. Dnes se nám ta nepřímá závislost znalosti od vzdálenosti vytrácí.

kominek
Host
kominek

Především o tom nemůže rozhodovat ex.řidič autobusu s učňákem pan Komínek z ÚK, který není schopen ani vyplnit svůj životopis…proč asi? Takže kraje ANO, ale nikoliv lidi bez patřičného vzdělání.

-TR-
Host
-TR-

Vy nesaháte panu Komínkovi ani po kotníky.

A.R.
Host
A.R.

Žádný komunista nesahá normálnímu člověku po kotníky.

-TR-
Host
-TR-

Pana Komínka znám osobně. Píšete nesmysly.

DRABADURA
Host
DRABADURA

Tak, tak – komunista je lidský odpad jako byli fašisti. Kdo je volí je stejný lidský odpad.

Panelák
Host
Panelák

Nemusíte to personifikovat – prostě o tom nesmí rozhodovat nikdo, kdo to automaticky komplet nedá v jedné desetileté smlouvě napřímo Českým drahám, protože to je jejich noční můra.

PetrB
Host
PetrB

OMG, Kominek s tim prijde na radu kraje a ta to schvali nebo ne, nasledne to pak musi jeste projit zastupitelstvem kraje. Vsechny smlouvy musi projit radou a zastupitelstvem kraje.

Jenda
Host
Jenda

Máte pravdu. A proto odborné podklady pro železniční zakázky připravují odborní pracovníci s odpovídající kvalifikací, právnické kapacity, a politická reprezentace funguje jako schvalovací orgán v souvislosti se zajištěním finančního krytí z rozpočtu kraje a ten kdo má politickou funkci to navenek komunikuje (tj. ani nemá pravomoc o tom sam rozhodovat). Je jedno zda se jmenuje Komínek nebo Vopršálek.

Raddie
Host
Raddie

No a teď tu o Šípkové Růžence, prosím

Jarda
Host
Jarda

Ani ten článek číst nemusím. To že je něco roztříštěné? Mi ani nepříjde. Pokud někomu vadí, že není jeden lístek na celou českou síť…. Já vám nevím, ale koho to štve? Jakákoliv konkurence, tak je dobrá konkurence. Mě fakt nesere, že si koupím online jeden lístek z A do B a druhej z B do C. Jediný problém snad je pouze v případě, že je jízdenka vystavena na trasu s přestupem v noci, kdy taková jízdenka má charakter jedné přepravní smlouvy, ale to je tak vše. Kolem a kolem, kdo to takhle využije. Jestli někdo pořád rád jezdí šukafony, které… Číst vice »

Moza14
Host
Moza14

No, je vidět, že jste to nečetl…

David
Host
David

Jarda: Rozumný názor. Škoda že v menšině tady. Ale díky aspoň za to.

A.R.
Host
A.R.

Nic rozumného na něm není. Začíná to tím, že mu nevadí kupovat si 3 jízdenky na různé dopravce. Proč by to mělo být jednoduché, když je možné to mít takhle složité?

klackyhore
Host
klackyhore

S Jardou souhlasím v tom, že pro nás, kteří počítají s využitím hromadné dopravy, není problém koupit si několik jízdenek na jednu cestu. Je to ale jeden z faktorů, který odrazuje lidi od hromadné dopravy. Pro někoho je to jen lenost, zejména starší generace, které neumí s internetem, by ale často musely kupovat lístek během přestupu ve stanici, což celou cestu značně komplikuje, hlavně při zpoždění. A když jezdí někdo jako kretén, dojede autem dřív, než vůbec koupí lístky.

Ušatá
Host
Ušatá

Štve to toho, kdo tou dopravou jezdí a toho, kdo musí neustále platit po každém přetupu, takže pak už ho levněji přijde i drahé auto.

Leinad
Host
Leinad

Platit po každém rozumném přestupu v rámci IDS (vlak-bus) nebo při cestě osobákama Aš – Těšín?

std
Host
std

Dobré není ani jedno, řídit z centra podle mapy, kde neznají místní problémy je špatně. Krajské uspořádání podle roku 1949, které nerespektuje místní spádovost, jsou malé a nestarají se o přeshraniční vazby je taky špatně. Řešení je návrat k zemskému zřízení jaké zde bylo v minulosti a v Německu či Rakousku s ním nemají dosud problém, nebo alespoň vytvořit kraje větší, jak pochopili i soudruzi a kraje z roku 1949 v roce 1960 přehodnotili a vytvořili větší

MartinS.
Host
MartinS.

Za to větší kraje tu místní spádovost úžasně respektovaly… Takový Severočeský kraj začínající někde u Podbořan nebo Kadaně a končící u Tanvaldu nebo Železného Brodu. Krajské město Ústí nad Labem… Kraj se hromadnou dopravou projížděl 4,5 hodiny autobusem (na lince Liberec – Karlovy Vary) nebo 6,5 hodiny vlakem (1x denně rychlík Plzeň – Žatec – Ústí – Děčín – Varnsdorf – Liberec). Jet z Tanvaldu na krajský úřad znamenalo, že den na to pomalu nestačil.

Frantisek
Host
Frantisek

Pak ale ještě aktivovat okresy, které budou se zeměmi na jedné straně a s obcemi na druhé spolupracovat…

čecháček
Host
čecháček

Jo a btw, ctěná redakce, nenapadlo vás dát do anketky jako variantu třeba „zákazník“? Já že bych pak moh i pro něco hlasovat.

a8n
Host
a8n

Ten tam je – v obou volbách.

čecháček
Host
čecháček

Nojo, přišla konkurence, tak teď musej něco dovopravdy dělat. No, hrůza prostě.

Tak hlavně, že už se připravuje sanační korytovod na Telematiku. Krása.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

S Telematikou je jasné oč jde. O to se dostat k sítím. Lidi se pak pošlou na pracák nebo k SŽDC

Ušatá
Host
Ušatá

Proč nechávat ČD něco, co vydělává, aby bylo třeba právě na rozvoj dopravy, že? Radši kšeftovat.

Samo
Host
Samo

On predsa nikto nenuti CD aby sa do tych sutazi zapajali a tie zmluvy podpisovali, ked im natolko nevyhovuju. Su tu ini dopravcovia, ktori o tie kontrakty maju zaujem a problemy s velkym poctom zmluv by mali velmi radi.

A pri kontraktoch ktore su naozaj zle nastavene (napr. ten zvazok pre dve vozidla, to uznavam ze je absurdita) by sa mohlo stat ze sa nikto neprihlasi a kraj by to proste musel riesit inak.

ketchup1970
Host
ketchup1970

Myslím, že naše kraje jsou tak nějak vytyčené, že není úplně jejich rozloha spojená s přirozenou spádovostí. Zvlášť některé jsou vysloveně roztříštěné. Ani jejich velikost není ve srovnání s územněsprávními celky v jiných členských státech EU stejná nebo poovnatelná. Proto mi to nepřipadá dobře porovnatelné. Ale uvidíme, jak se s tím popere každý jeden dopravce.

Ušatá
Host
Ušatá

Pro velikost naší země max. dvě země, jak to bývalo. Jak je vidět, nejsme sám s tímto názorem. A pokud v nejhorším kraje, pak by stačilo 5. 2 na MOravě a tři v Čechách.

Partneři



CSCARGO