Anketa: Rozpačitá novinka. Kompromis, říkají ČD o nových bistrovozech
Nový bistrovůz ČD. Autor: České dráhy
Mimořádně bouřlivé reakce čtenářů vyvolala zpráva o nových bistrovozech Českých drah, které vznikají přestavbou bývalých restauračních vozů. Namísto celého vozu
A ten smrad z jedál prítomný v priestoroch kde sú miesta 1. triedy bude fest na….
Já nerozumím psanému textu. ČD u linky EX2 musí nasadit plnohodnotný jídelní vůz. Pokud tam bude navíc ještě toto bistro, není to zbytečné? Předpokládám, že toto by se mělo objevit na R18, kde musí podávat teplé a studené jídla.
Nemusí nasadit plnohodnotný jídelní vůz.
To tedy museli v tichosti zrušit.
Jaký zdroj to uváděl ?
To co já na tom nechápu – proč nenechají alespoň tu barovou část minimálně tak nebo aby sloužila ke konzumaci.
Mít výdejnu a nemít kde to jíst mi příjde dost divné.
To není bistrovůz ale jednička s barem :/
Re: Joklik. Jenže v Railjetu je pár míst na sezení v bistru. A v pendolínu se neoficielně/neoficielně sedí s jídlem v navazující části 2ky. Se stolky.
Bistrovůz není restaurační. Několikrát jsem jel restauračním vozem. Brno – Praha RJ dobrý, Praha-Zlín Ex dobrý, Wien -Praha EC dobrý, Zürich- Linz okousaná sklenice, personál běs, Köln-Norimberk ICE dobrý. . Lyon – Paris TGV byl restaurační vůz 1. třída – supr. U nás jsem viděl je 2. třídu.
Na TGV žádní jídelní vozy nejsou, pouze Cafe-bar, jí se na stojáka nebo na barových stoličkách u pultů u oken.
Nezapomínejme, že dalším důvodem pro přestavbu plnohodnotných hospod na tenhle paskvil je řešení absolutního nedostatku slušných jedniček. ČD takhle zabíjí dvě mouchy jednou ranou.
A v reálu nakonec uletí obě …
Jo jo. Courat se s jídlem nejlépe plným vlakem a obtěžovat jím ostatní cestující je mým snem. Jinak, pouhým rozložením služby na menší díly do více spojů se kvalita zvýší těžko. Jestliže bude výdej včetně ruchu a zápachu probíhat uprostřed standardních oddílů první třídy, jde naopak o snížení kvality. Leda by vydávali bagety a limonády jen okolo sedícím cestujícím dané třídy.
Asi se stal zázrak. Jak jinak si vysvětlit tvrzení, že bude bistro ve více vlacích než dnes. To jako z 21 vozů WRmee814/16 udělají 30 Armpee32? Dělají si z lidí srandu? Jak může stejný počet vozů akorát upravených na jinou řadu obsloužit více vlaků než stejný počet jídelních vozů? Kromě toho se jedná o výrazné zhoršení služeb cestujícím, když místo plnohodnotného jídeláku bude jen nějaké bistro bez pořádného místa. Ale kdo chce kam pomozme mu tam. Hlavně že ty vozy prošly rekonstrukcí v roce 2013 za nemalé peníze a ejhle po 5 letech se rekonstruují za drahé peníze zase. Tohle… Číst vice »
není to tím, že restaurační vozy byly některé odstavené a tyhle bistrovozy budou jezdit?
ČD aktuálně soutěží dodávku nových vozů na 200 km/h, kde součástí zazkázky jsou i „žrací vozy“. Tyhle ARmpee na 160 km/h se tak budou moci přesunout na méně elitní výkony, kde doposud nic nejezdí…
No, to si cestující pomohou …
Jeden z duvodu proc nejezdim Zlinskym expresem, ale redeji prestoupim v Olomouci na Pendo nebo nejake EC je absence jidelniho nebo bistro vozu
Rozumím – jenže tohle nebudou ani skutečné „bistrovozy“, ale paskvil.
Presne tak, hovoríte mi z duše. ČD vo svojich jedálnych vozňoch ponúkali istú pridanú hodnotu v porovnaní s konkurenciou. Svojho času prebehla zásadná reko WRmee814/816 vo vrútockej ŽOSke. Viem, že napríklad bolo potrebné vyvinúť pre tieto vozne aj výkonnejší typ CZE, skrátka žiadne kozmetické úpravy. A teraz, po niekoľkých rokoch sa idú vozne za nemálo peňazí degradovať na bistrá? Ja nepatrím k skupine ľudí, ktorí považujú ČD za čiernu dieru, naopak skôr by som o sebe tvrdil, že som ich fanúšikom a obhajcom. Toto však, ako možno jeden z mála prípadov by nahrávalo teóriám ľudí z toho druhého tábora, a… Číst vice »
Kolik je tam sedadel? 28+12? Počítám dobře?
Parafrázoval bych Pelíšky. „A není náhodou, že se soudruzi od Národního dopravce z Nábřeží, s nejvíce zkušenostmi zamysleli a vymysleli vymyšlené (ARmpee832, kreré mají projít redesignem).“ K tomu úplně blbě. Darmo mluvit. Ale zase po půlroce provozu se mohou tyto „nové“ vozy stáhnout zpět do DPOV a opět předělat. Však co. Byla by kravina to udělat na první dobrou.
Railjet má ale plnohodnotnou stěnu až ke stropu. Nikoliv částečnou skleněnou přepážku… Navíc nemá ani plnohodnotnou kuchyni.
Hm, to se zase ČD předvádějí! Je vidět, že mají ohledně svého vozového parku opravdu dlouhodobou koncepci, ve které hraje hlavní roli pohodlí cestujících a funkčnost vozu… Nezávidím chudákům cestujícím z první třídy, kteří tady budou za příplatek rušeni hlukem a vůněmi z kuchyně, dále pak také procházejícími lidmi ze dvojky, kteří si sem budou chodit něco koupit. To by mě ještě zajímalo, na kterém konci budou ty nástupní dveře. Pochybuji, že na obou, protože v současném restauračním voze jsou jen na jednom konci vozu… To opravdu bude stát za to, si za místa v takovém voze připlácet… Pak taky… Číst vice »
Odpověď je jednoduchá, protože je to pro někoho dobrý kšeft.
Ano je to tak. Všech 112 českých šotoušů je rozezleno na nejvyšší možnou míru a opět tu budou házet na sklo kritiku. A ostatním je to naprosto fuk, protože klidně pojedou i Jančurovou hrůzou, hlavně když to bude levnější.
To je typicka ukazka hospodareni molochu. Moc dobre si pamatuji, jak v diskuzi na zelpage jsem byl kamenovan za nazor, ze i pres opakovane modernizace nekterych vagonu, jejichz celkova cena je jiz v sume rovna novemu vagonu, je vysledek stale tristni. Moc dobre si pamatuji, jak se po modernizacich techto jidelnych vagonu resilo, ze tam jsou vlastne minimalni ulozne prostory na potraviny a ze nebylo mozne je nasadit na delsi turnusove trasy, protoze polovinu jizdy by nebylo v podstate co prodavat. Totalni nekoncepce a nedomysleni kapacity salonu a poctu zakazniku vs. uskladnene mnozstvi potravin. A ted zase tento paskvil, ktery… Číst vice »
Prosím, nesvádějte a nekamuflujte neschopnost a hloupost nějakého konkrétního (dobře placeného) úředníka z „pobřeží chu*oviny“ na žádný „moloch“, který nemůže za idiocii jednotlivce: vše je dílem konkrétních lidí a jejich nadřízených !!! Co asi na takové nesmyslné plýtvání financemi za hovadinu říká dozorčí rada a dopravní odborník emeritní profesor ze ČVUT v jejím čele – „ohodnotí“ patřičně ty, kdo za ten nesmysl jsou odpovědni?
O takového věci těžko rozhodne jeden úředník.
Prostě si přiznejme, že výsledek fungování ČD jako celku.
Jeden (konkrétní) úředník předloží jím samým zpracovaný materiál k podpisu (konkrétním) nadřízeným – a dál už to vše „jede samo“ …
Tím hůř. Jaký si kdo nastaví systém, takový má.
Celkově to ale vyznívá jako snaha nemuset přiznat, že „národní dopravce“ udělal chybu.
„Celkově to ale vyznívá jako snaha nemuset přiznat, že „národní dopravce“ udělal chybu.“
To přece není v případě ČD a jejich úžasných „moderních“ vozidel nic nového – o „Interpanterech“ přece také žádné takové přiznání nepadlo a kamufláží bylo osazení automatu na prodej občerstvení do jediného z pětice vozů jednotky …
Úžasná koncepce, to zase vymyslel někdo, kdo vlakem v životě nejel. Pokud tedy bude cestující z 2. třídy ve voze o 3 až 4 vozy vzdáleném, bude muset podniknout tůru s podnosem s jídlem přes ty 3 až 4 vozy a pak si bude moci zkonzumovat svoji stravu v oddíle na klíně?!? Nebo toto nemá sloužit k tomu, že se na dlouhé trase přes poledne dojdu pohodlně najíst do restauračního vozu? Pokud ne, tak se nemuseli namáhat, kafe s oplatkou, nebo pivo s burákama, to v pohodě zastane i minibar. Opravdu bych rád viděl toho osla, co toto vymyslel.
Měli tam dát alespoň skleněné příčky s dveřmi, takhle to bude podle mě opravdu obtěžující (pachy z jídla a hluk).
Já jsem taky původně myslel, že zmenší celý jídelní na polovinu s jedničkou. Ne, že to celé bude jednička.
Navíc mě překvapuje tato optimalizace, když některé kvalitní bmz mají jeden oddíl vyřazen zamknutý pro personál. Další pro catering. Pak nějaký dětský koutek. Pak nějaké pro cestující staré a já nevím jaké. A kde jsou ti platící? 🙂
Když jsem jel před nedávnem v jídelním voze delší dobu (cca 1,5 hodiny) tak jsem byl překvapený jak mi oblečení načichlo kuchyní… Při té představě sedět v připravovaném bistro voze v 1 třídě delší cestu, tak zlatá 2 třída
Nebyla to Hungaria/Metropolitan =vagony maďarských MAV? Vesměs mám zkušenost: neochota, pomalost, pocitově-nic moc hygiena
Teď už tam ale kuchyně zjevně nebude. Jen mikrovlnka, protože bistrovůz jako rj, nikoliv restaurační jako expresy na Hamburg.
Celá tahle šaškárna se dělala kvůli tomu, aby tam byla velká kuchyň, ale zároveň to mělo místa k sezení…
A to zjevně navíc pro většinově privátní společnost (JLV) …
Na jednu stranu chápu snahu dopravce o využití kombinovaných vozů. Na druhou stranu by se tak mělo dít s co největším důrazem na minimální omezení obou funkcí vozu. V tom případě mi přijde jako zrůdnost udělat z jednoho oddílu jedničky v podstatě průchoďák, ale zato kompletně vyloučit nějaké místo pro konzumaci. A to byly zrovna původní ARmpee koncipovány celkem rozumně (když je správně otočili).
Dříve či později bude přinejmenším jedna sedačková část přeznačena na dvojku (a mimo rezervace). To prostě nemůže jinak dopadnout. Otázka je pouze, kdy se to přizná. Samotný záměr „malého jídelního vozu“ bych i chápal, ne všude je třeba jídelna pro XY lidí, a ano, na mnohých linkách by to mohlo atraktivitu výrazně zvednout (kde dnes není nic a přitom to nejsou úplně krátké trasy, řekněme takový Trutnov nebo Krušnohory). Stejně tak je logické udělat „malou jedničku“, a to právě na podobné skupině linek (zvlášť, pokud jsou pak na špičkové posily také plnohodnotná A). Ale mělo by pořád zůstat u toho,… Číst vice »
Už kdysi dávno jsme říkali, že naprosto ideální (optimální = ?) by byl vůz kategorie asi jako BDR…, tedy s oddílem por vlakvedoucího s malým „raumem“ pro zavazadla těsně sousedícím s „bufetovým“ prodejním oddílem s možností konzumace (tehdy, když se ještě smělo i ve vlaku kouřit, i s malým „stojákovým“ prostorem pro ty, kdo nejsou schopni vypít kávu bez cigarety) + třeba oddílem pro postižené a oddílem pro matky s dětmi, atd. – takový „všeužitečný“ vůz by mohl velmi dobře sloužit na naprosté většině „normálních“ vnitrostátních rychlíků i s tím, že by leckde mohl občerstvení poskytovat dokonce přímo vlakový personál,… Číst vice »
Primárně je důležité, aby dopravce (ČD) fungoval ziskově, tak aby nešetřil na údržbě… pokud ziskovosti pomůže že investiční/provozní náklady na sedačku se sníží díky proměně jídelního vozu na jedničku, tak proč ne. A navíc – asi je jedno jestli jednička bude zčásti osazena lidmi z bistrovozu. Jestli se někdo z hostů bude chovat nekulturně, tak stejně nekulturně se může chovat i (spolu)cestující s jízdenkou do jedničky. Stačí, aby obsluha bistrovozu se chovala rozumně a případné (hlučné) ochmelky vypakovala nebo vůbec neobsluhovala. K občerstvení v Railjetu – když jedu dvojkou (=daleko od bistrovozu) – tak by mi stačilo,kdybych věděl že v… Číst vice »
Ano, ani já nevidím problém v redukci na výdejní místo a konzumaci na místě, ale jde o to nešťastné uspořádání, kdy ono výdejní místo není na kraji vozu a tvořící předěl mezi první a druhou třídou. Druhý problém s konzumací na místě je v okamžiku, kdy pojedu vozem Bmz (nebo nedej bože nějakou Y náhradou) a u svého místa nebudu mít žádný stoleček.
* tvoří předěl mezi první a první třídou a v tom je ten hlavní průser. Celý vlak prostě projde jedničkou než tam dojde ;).
Takový krok ocení hlavně konkurence 🙂 Takové snížení kvality pro mně jako coby cestujícího znamená, že že raději zůstanu se svačinou sedět v kupé a tam si maximálně pivo.
čd dá vytisknout samolepky zákaz konzumace vlastního jídla a pití a není to už nějak zachycený v přepravním řádu? A nikde není psaný, že tu 1 nesmí přelepit na 2.
Která konkurence přesně? ČD jsou příšerné, ale tramvaj od Leoše a smrad v Jančurových kupé jaksi nemotivuje k větší snaze
rj nemá jen vagony s kupé a smrad? Necítil jste si svoje ponožky a ještě něco? Tohle tedy neřekne ani rvrdý jádro čd.
Mi to přijde v pohodě.Ať ještě udělají možnost jako v pendolinu,vzít si jídlo s sebou do vozu(ne nutně s obsluhou až na místo,ale prostě tak,že si dojdu do bistra a jídlo si odnesu) a bude to super,ušetří se kapacita na 1 vůz,což se hodí zejména ve vytížených nedělních a pátečních spojích.Klasické jídeláky byly zbytečně 1 vůz v soupravě navíc,jídlo si přece můžete sníst i na svém místě naprosto v pohodě,ostatně to tak fungovalo i kdysi za manažera a funguje to tak nyní v pendolinu.
Vidím trochu rozdíl mezi jídlem v polysterenové krabičce a s plastovým přiborem a jídlem na talíři s klasickým příborem… vidím také rozdíl v tom, že v jídelním voze si můžu po jídle dát dezert, kávu nebo si něco přiobjednat. Moc si neumím představit jak putuji přes 3 vozy několikrát za cestu… Národní dopravce se s konceptem ČD Restaurant celkem snaží, nabídka jídel je OK, ale tyhle vozy to svým prostředím pokazí, protože dobré jídlo se má vychutnat důstojně a ne z krabičky na kolenou…
v bistro voze se to sní a vypije na stojáka u toho pultu.
Ano,taky je možnost dát si to klasicky “ na stojáka“,což poměrně pravidelně praktikuji třeba v pendolinu.A ano,rozhodně je pohodlnější pěkně v jídeláku s klasickým příborem,než v plastu v klasickém voze,ale je třeba hledět taky na efektivitu a výše zmíněnou kapacitu,jelikož klasický jídelák je opravdu „zbytečný“ vůz v soupravě navíc…
Jídelní vozy měly a mají svoji klientelu. Nejde do něj 90 % cestujících, ale myslím si, že si na sebe vydělá. Já osobně (nejezdím příliš často) tam rád zavítám a nemusím řešit čas na oběd – najím se v jídelním voze.
Což o to, vizuálně to vypadá dobře, detailně jsem to osobně neviděl… Ale co nemůžu pochopit, proč z toho není něco jako ARmpee832 s trošku větší kuchyní místo paskvilu se dvěma třetinovými oddíly jedničky bez možnosti rozumné konzumace jídla lidmi z dvojky. O kolik víc by to stálo, že se vyplatí to takhle kompromisně řešit? :/