Anketa: Poslanci nevyšel plán na přesun ČD do Pardubic. Musejí dráhy sídlit v Praze?

Budova ministerstva dopravy. Pramen: MDČRBudova ministerstva dopravy. Pramen: MDČR

České dráhy stále nevyřešily budoucnost svého sídla poté, co jim v tendru na nové kanceláře v Praze nepřišla žádná nabídka.

96 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kik

Nebylo náhodou za první republiky ředitelství drah v Hradci Králové na dnešním Ulrichově náměstí? Řekl bych že ano. Takže když mohou v HK sídlit Lesy České republiky, proč by tam nemohly sídlit i České dráhy. Problém je akorát v tom, že ta budova dnes patří Policii ČR a ta se asi nebude chtít stěhovat. Navíc by to mohlo přinést i urychlenou modernizaci tratě Praha – Lysá n. L. – Nymburk – Velký Osek – HK eventuelně novou VRT. Když může do Hradce stěhovat část svého byznysu ČSOB, proč by se tam nemohlo přestěhovat GŘ ČD? A pokud se nemýlím, v… Číst vice »

Neuwelt

V HK sídlilo ŘSD, tedy oblastní ředitelství.

Radek

A co třeba přesunout parlament? Paláce na Malé Straně by se jistě prodaly za slušný peníz:-)))

Jiří Kocurek

Mno že by si je Valdštejnové, Šternberkové a jiní odkoupili zpátky?

Dodo

Tak zrovna ČD ve svých řadách napříč celou firmou zaměstnává v Praze hodně mimopražských, kteří kupodivu hojně využívají vlak. Protože dojíždění s režijkou je pro ně nejlevnější.

A v Olomouci sídlí Odúčtovna přepravních tržeb. V Brně zas část Centrálního zákaznického servisu

Petr

A není nakonec ta reklama vlakem za zážitky, upozorněním na nové sídlo GŘ u Prahy. Nedává to totiž smysl, koleje tam totiž nevedou .

Neuwelt

K současnému též ne, neboť bolševik zboural jedno z nejkrásnějších nádraží, které stálo poblíž.

Petr

To je pravda, ale ono místo má k jednomu nádraží 5,7 km a k druhému 6 km, což proti 700 m od Masaryčky, je celkem dost.

Neuwelt

A Denisák….?

Petr

Však jste psal , že ho zbourali.

Petr

Ostatně ona aplikace tam ani žádný výlet nenabízí.:-)

novyv

vlani a statni instituce nemusi byt jen v praze. ostatne ustavni soud je v brne. presunem by se podporily regiony…

železničář v důchodu

Nechápu, o čem je vůbec řeč: jen v budovách pražských nádraží je tolik prostor, že by se tam „Géřetů“ vešlo několik – jen to nejsou žádné extra moderní objekty, a tak se tam zpanštělým vedoucím zaměstnancům nechce.

Alibaba

A nebude problém v tom, že teď už kromě Masaryčky ČD nemaj v Praze žádnou nádražní budovu?

Petr

Ale budov komplexu nádražích má snad dost? Na venkově to tak je SŽDC si převzala většinou jen VB.

Jarek

A Nábřeží je extra moderní objekt?
Ono modernost v dnešní době znamená i provozní úspory, v Praze můžete zaregistrovat generálkování několika business center starých okolo 20 let. Důvodem je především funkční zastaralost a provozní náročnost.

Ušatá

Jenže ta budova na nábřeží byla vždy ČSD. Takže by jim měla patřit i nadále a oni by ji měly pronajímat. Vše se podivně řešilo a máme dnešní nevyhovující stav.

Neuwelt

Co se týká zaměstnanců gř, většina z Prahy vůbec není, takže ten hotel (spíš ostuda) v Pardubicích na nádraží by šel, alespoň se dal do kupy. Argument přítomnosti dopravky je samozřejmě lichý.
Podstatné je to, že by gř mělo výrazně zeštíhlit (což je problém řady státních organizací), polikvidovat kancly narvané systémovými specialisty, kteří dělají ve velké části zbytečnosti, protože ani poslední (tušímže stopadesátá) transformace čd vloni zjevně ničemu (mimo chaosu) nepomohla.
Kdyby živila taková stáda lidí po kancelářích jakákoliv privátní firma (některé to také umí, zejména ty, co mají za sebou zahraniční koncerny), už by skončila.

Petr

Zeštíhlit to bude muset. Pokud budou dále klesat výkony, ani na tak velký aparát společnost nevydělá. Je to pouze otázkou kdy se chování akciové společnosti, skutečně překlopí z chování pseudo státního podniku, do chování skutečné akciové společnosti. Další věcí je nutnost decentralizace, ostatně na to již upozorňoval i generální ředitel, když zmínil problémy s ostrovními výkony, které jsou daleko od ostatních výkonů. Pokud dojde i k tomu, což se dá předpokládat, že ČD bude usilovat o výkony po celé EU, bude to ještě markantnější.

Jméno

Nevím jak Vy, ale já mám zkušenosti ze dvou velkých zahraničních společností a nijak se to v ohledu úředníků neliší než státní sektor. O kolik si představujete, že má GŘ zeštíhlet? O 5, 20, 50 procent? A jakou si z toho slibujete úsporu? Když se podíváte do výroční zprávy ČD, uvidíte, že drtivá většina nákladů souvisí s provozem. Jestli z 20 % zeštíhlení bude úspora 1,5%, tak to bude moc. A co potom?

Michal

Děkuji, pane Charváte. Bohužel děláte jen ostudu Pardubicím 😪

DRABADURA

Bohužel naprostá pravda – primátor Martin Charvát je důkazem, že Pardubičtí politici jsou bezmozci. Jak v tom filmu – blbec, vůl, blbec vůl jen vzadu jsou dva blbci vedle sebe.

Railanalytik

Zcela pragmaticky by nařídil přesun GR CD do Brna a SZDC, také. Nepochybně by to urychlilo výstavbu VTR 🙂

Brno

Brno dava smysl 😉

železničář v důchodu

S ODSunutým nádražím naprosto jistě …

Jiří Kocurek

Jo, místo by se našlo, areál BVV postupně ztrácí využití. A z Dolního nádraží jim tam vede vlečka, takže příme vlaky z Prahy až na BVV si můžou klidně znova zavést.

Jarek

VTR je video tape recorder, starší verze zkratky VCR 🙂

K.S.

Nonsens, to musí být buď v Přerově, Břeclavi či Budějovicích. Významnější místa pro železniční historii nemáme.

Haha

Brno (Ab bude i přes uznanou kritiku , přes to nejede vlak 🙁 )bude pomník současné debility (pardon)… Já jsem pro Brno.

VRT

Lužná u Rakovníka?

Jiří Kocurek

Cože? A kde je Česká Třebová i s městem vedle nádraží?

IGCT

Nebo do Olomouce jako hlavního města Moravy 🙂

Neuwelt

Navrhuji zrušit gř zcela, mimo průvodčích kontrolujících následně poloprázdné oddíly 1. třídy to hodně dlouho nikdo nezjistí….:-)))))

Ušatá

Nějak nerozumím. On nikdo jiný 1.třídou nejezdí? Tak proč je tak plná a proč si tam jedničku lidi dokupují i za jízdy, protože si tam klidně sednou bez jízdenky a čekají, co bude?

PetrB

Tak tady nejde jen o CD, ale o dalsich 22 uradu sidlicich v Praze… neco na tom je…
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/starostove-chteji-prestehovat-pres-dvacet-uradu-z-prahy-vyti/r~586077845ab011e9b2a00cc47ab5f122/

PetrB

„Například v Pardubicích je dopravní fakulta, takže navrhujeme sídlo pro Drážní úřad. Státní úřad pro kontrolu léčiv v Hradci Králové souvisí s tím, že tady je silná farmaceutická fakulta. V Olomouci, kde navrhujeme Nejvyšší kontrolní úřad, je zase právnická fakulta,“ vyjmenovává Farský. A proč má být například Generální finanční ředitelství v Jihlavě? Protože je to uprostřed republiky a stejně dostupné z Prahy i Brna, odpovídá poslanec.
Zdroj: aktualne.cz

Railanalytik

Kdy jsou krajské volby ? Pristi rok? Aha 😂

Rossec

Dal bych to do Českých Budějic k letišti a následně tam z tohoto důvodu také zavedl přímé letecké spojení z Ruzyně.

Petr

Jak to tu sleduji, nejlíp udělat putovní GŘ. Ostatně byla doba kdy tak musel putovat i královský, nebo knížecí dvůr, protože jedno město by je neuživilo. Kolik by to asi bylo souprav vozů upravených na kanceláře.

AAA

nebo by to mohlo putovat mezi Prahou a Pardubicema jako europarlament.

Jiří Kocurek

A na léto se stěhovat semka. Na vlak je to 400 metrů, ale výškových.
Rekreační středisko ČD – chata Valaška
Velká Lhota 021
757 01 Velká Lhota

Czhunter

Přesně tak, byl by to takový cirkus na kolečkách! Ale to je vlastně už teď …

Miro

Můj dávný sen je mít seřaďovačku v Bezpráví…..no GŘ ČD bych tam taky mohl mít:-)

Mig

SŽDC by v Pardubicích mohla nabídnout budouvu bývalého hotelu přímo na nádraží. Stejně ji musí opravit a kanceláří by tam bylo dost. Navíc naproti nádraží se v bývalém lihovaru bude budovat administrativně-obchodní centrum…

Joska

„…a kanceláří by tam bylo dost.“ Se nedivím Romanovi, že se na oslavě narozenin tak bavil…

Roman Svačina

Až jsem si vylil pivo a to stačilo si přečíst titulek 😂😁🤣 A to jsem přemýšlel čím pobavit na oslavě narozenin 🤣😂😁 děkujeme!!!

Petr

Škoda, že stát prodal nemocnici v Hředlích, hned by byla budova. 😀 Pokud by se uskutečnil přesun, třeba do těch Pardubic, bylo by pěkné, jak by se okamžitě změnil GVD v onom novém místě. Úředníci by si hned to dojíždějí usnadnili.:-)

Tomáš

Kolik úředníků z GŘ jezdí do práce vlakem?

Petr

No právě, že by museli, když to bude v nějaké „samotě u lese“. Ostatně oni nechtějí jet do regionů ani obhajovat své návrhy dálkové dopravy. Asi proto, že se to jimi navrženým spojem nedá. 🙂

fero_konkurenc

Navrhuji, aby se přestěhovali do Olomouce, sídla OCP Východ. Aspoň by měli ten „bordel“ přímo pod okny…

Ondra

Jak může poslanec Jan Farský (STAN) tvrdit, že „ideální se jeví Pardubice“, když nebyl ani schopný si předem zjistit, do jaké budovy by se měl úřad stěhovat?! Je to ukázka jeho totální nekompetentnosti, když navrhuje takovou hloupost. Co zaměstnanci? Měli by podle Farského každý den dojíždět 100km do Pardubic? Nebo dát výpověď s tím, že ČD udělá meganábor nových zaměstnanců z Pardubic a okolí?!

libor

pokud vím, tak on navrhuje přesun i dalších institucí a často to navrhuje příkladem dle zaměření. Osobně si myslím, že je to zajímavý krok, nemusí být vše centralizované v Praze. Jinak mimo státní sektor už tak často je mnoho firem (banky, pojišťovny…) mají sídlo v Praze, ale lidi „sedí“ třeba v ČB, Plz apod…

AAA

protože ty lidi tam jsou levnější

Jakub

V případě těch úřadů Farský ale vůbec neřeší, kde ty lidi vezme. Chce přesunout specializované úřady a mysli si, že v regionech najde lidi. Kde např. má v plánu vzít metrology někde v Karlových Varech?

mgr.pavel

A to se lidé nemůžou za prací přestěhovat?

Jak si prosím předtsavujete vyřešení sociálně-ekonomických problémů některých regionů, když tam státní správa zaměstnává jen místní správce, a kdokoliv schopný musí odejít do Prahy?

AAA

a jak to pomůže regionu když se tam stejně jen přestěhují původní zaměstnanci? že tam zaměstnají místní uklízečku a vrátného region úplně nevytrhne.

mgr.pavel

Jací „původní“?

Bude v tom regionu kvalifikovaná pracovní síla – lidé kteří dnes jsou stahováni do Prahy.

Hele stát platí šílené peníze na lákání zahraničních investorů do postižených regionů, ale sám tam nechce umístit žádný svůj (centrální) úřad?

dopravak

Chcete říct, že absolventi dopravní fakulty dělají na GŘ jenom uklízečky a vrátné?

Představa některých lidí, že v regionech žijí jenom naprostí vidláci, kteří se na nic jiného nehodí, je fakt úsměvná. Velké zahraniční koncerny už dávno přesouvají administrativní a vývojové pozice bez problémů do regionů, tak proč by tohle nemohla dělat státní správa?

Ľadová kráľovna

Vstoupit do diskuze…Sorry jako. GŘ ČD není státní správa

dopravak

OK, nejenom státní správa, ale i státní firmy.

Než stavět vládní čtvrť v poli za Prahou, tak ať se opravdu část raději přesune do regionu…sorry jako.

železničář v důchodu

A on snad Babiš předpokládal, že by se do Letňan přesunulo i GŘ ČD? Pod MD ČR spadá jak SŽDC jako SPRÁVCE STÁTNÍCH BUDOV NA ČESKÉ ŽELEZNICI, tak i ČD, a.s. i se svým vedením, takže první, kdo by měl zorganizovat, aby v tom byl nastolen pořádek a byly řádně využity ty budovy patřící „státu“ a fungující jako součást resortu dopravy,by mělo být MD ČR: ať si ministr „postaví do latě“ Svobodu a Kupce a nařídí jim (pod podmínkou dalšího setrvávání ve funkcích), aby se urychleně dohodli na smysluplném řešení – a bude „po ptákách“ a všechn články na toto… Číst vice »

dopravak

Já nevím, které konkrétní úřady by se měly, nebo neměly přesunout do polí za Prahu. Ale když už se z jakýcholiv důvodů uvažuje o stěhování úředníků, tak by to mělo být alespoň částečně do regionů. A to mysím obecně – MD/ČD/SŽCD… Pardubice nejsou v žádném případě nějaká nedostupná díra uprostřed hor a se svou dopravní fakultou mají i dostatek potenciálních zaměstnanců z oboru. Proto mi přijde rozumné přesunout GŘ, případně jeho část plus nějaké další smysluplné instituce tam. Jak realitní, tak pracovní trh je v Praze přehřátý, v regionech zase tyto pozice chybí. Stěhování úředníků do Letňan je vymýšlení rovnáku… Číst vice »

železničář v důchodu

„Pardubice nejsou v žádném případě nějaká nedostupná díra uprostřed hor a se svou dopravní fakultou mají i dostatek potenciálních zaměstnanců z oboru.“
No, teoretiků bez praxe čerstvě po ukončení VŠ bych se spíše bál než z nich měl radost – jak to pak vypadá, to je vidět třeba na příkladech ze státní správy, kam se kvůli nízkým platům skuteční odborníci příliš nehrnou – i na tom, co produkuje MD ČR, je to mnohdy docela znát.

dopravak

To už ale mícháté dvě věci dohromady. Odborníkem se člověk nestává hned po škole. „Teoretiky bez praxe“ tak najdete jak v Praze, tak v regionech.

No a proč se odborníci do státní správy moc nehrnou? Protože jsou tyto pozice vesměs v Praze, kde si za tabulkový plat koupíte tak možná garsonku na sídlišti. O rodinném domku si můžete nechat tak akorát zdát.
Naopak v regionech se dá i z tabulkového platu docela slušně vyžít.

dopravak

Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody, že? Přesouvání práce do regionů je v komerční svéře úplně běžná věc. Žijeme v době internetu a není potřeba, aby všichni za každou cenu seděli v jedné budově, zvlášť, když z tabulkového platu si koupíte v Praze tak možná garsonku na Jižáku. Samozřejmě nejde dělat akce kulový blesk ze dne na den a za každou cenu všechny. Ono stačí nejdřív založit oddělené pracoviště a do něj postupně přesouvat zaměstnance. Nekteří se rádi vráti domů, někteří už tak jako tak dojíždějí z Pardubic, přirozené odchody už nahrazovat jenom v novém sídle. Po pár… Číst vice »

železničář v důchodu

To by bylo zajisté docela rozumné řešení – ale v případě ČD lze využít i toho, že v regionech už mnoho útvarů existuje, takže by mohlo stačit přenést na ně více agendy, kterou nyní řeší GŘ stejně v součinnosti s nimi: GŘ by pak mohlo výrazně „zeštíhlet“, a tedy potřebovat v centru (= v Praze) i výrazně menší kancelářský prostor (navíc třeba i s využitím „sdílených kanceláří“) pro některé agendy, aby styk centra a regionů nebyl závislý výhradně na „sítích“ (intranetu). Ale chce to začít pracovat na smysluplné koncepci a ne dělat nějaké „náhodné výstřely“ okamžitých nápadů v reakci na… Číst vice »

dopravak

Ano, ale takhle je celé přesouvání myšleno. Přirozené přesouvání agendy domlpněné o smysluplné a logické přesuny některých úřadů. Co je na této snaze populistického?

AAA

Měli by podle Farského každý den dojíždět 100km do Pardubic?

… s ČD to jistě nebude problém 🙂

Petr

Přesně s ČD zvládnete rychlíkem i 77 km za 90 minut. Naštěstí okolo Pardubic to jezdí i rychleji. 😀

Jiří Kouba

Ne, oni tam většinou nedělají Pražáci. Skutečná průměrná délka dojezdu by byla jiné číslo v závislosti na personálním složení.

Jan Pytela

Zrovna ČD a SŽDC mají své zaměstnance rozprostřené po celé republice, už z definice. Představa, že ředitel jedné z největších firem v ČR má kancelář v České Třebové a jezdí tam za ním dodavatelé z celého světa je opravdu bizarní 🙂

Tady na Moravě

Proc? Copak Cesko je jen Praha? Co je krasneho na Praze? Ten bordel pred nadrazim, taxikari pred letistem? To opravdu musi videt kazdy?

Lukáš F.

No a představte si, že třeba ve Švýcarsku to opravdu tak je, i velké firmy mají sídlo v malých obcích, nejen v Curychu a Ženevě.

Railanalytik

GŘ CD muže být v téměř kterém kolik krajském městě ČR. Ti dodavatelé opravdu rádi přijedou 😉
Už to, že sedí CD spolu s ministerstvem je špatně.

Jan Pytela

Víte mně se ten Farského záměr obecně líbí – všechno rozhodně nemusí být v Praze a je to impuls pro stát, aby se víc zajímal o infrastrukturu a digitalizaci. Ale sám jste četl, že v Pardubicích to v nejbližší době nejde, protože tam prostě nejsou dostatečně velké prostory. Jinak na GŘ ČD v Praze cca 5% ze všech zaměstnanců ČD. Zbytek po celé ČR. U jiných centrálních organizací a úřadů to může být v Praze klidně 70-90 % (př. ty, které chtěl pan Stuchlík někam do Letňan, o tom návrhu se ale nemá cenu ani bavit, protože to je pitomost… Číst vice »

DRABADURA

Né že to nejde, jen jsou v Pardubicích nejtupější politici v republice, když jim někdo něco podobného nabídne, tak místo, aby řekli mnohokrát děkujeme, postavte si sídlo tady, tak ty kret.ni se cejtěj ještě dotčený.

Jiří Kouba

Tam nešlo o „my vám tady postavíme“, ale „nabídněte, co máte“. A prázdný bývalý hotel přímo na hlavním nádraží tam je, ale patří SDŽC. Města mívají prázdný barák jen vyjímečně, je to vždycky ekonomický problém, snaží se ho zbavit. Takže město nemá, dráha má. Asi se domníváte, že všechny budovy na území nějaké obce patří té obci, většinou je to minimum budov.

dopravak

A to je takový problém tu budovu postavit? Cena pozemku bude tak za desetinu toho, co v centru Prahy.

LiborV

Jsem pro přesun ředitelství ČD do Ostravy. Městu, regionu to pomůže, současně to bude impuls pro vylepšení digitální infrastruktury ČD.

Ic540

No byl bych taky asi pro.
No ale tím pádem tu nebudeme mít jisté jen 810/010 na nejbližších 20 let. Ale i 460, 842/3 a podobně…
Takže ať si raději sídlí v tom Olomouci ať ten bordel vidí pěkně z okna jak někdo hezky napsal…
Všem hezký den. Za chvíli je hokej tak to berte z nadhledem… Hihi 👍😁🍺

Jan Sova

Kousek od Olomouce je železniční uzel Přerov a tam je dokonce jedna opuštěná barabizna (nově sem tam ubytovna) po SŽDC u nádraží a pak je tam Hotel Strojař, který není v tak hrozném stavu….

Juraj

Podmínka to určitě není – spousta velkých firem ve světě sídlí mimo metropoli – ale samozřejmě to s sebou nese praktická hlediska. Co třeba další související pracoviště, jako ČD IS/Telematika? Technicky samozřejmě všechno jde, když se chce; o to víc dneska, když elektronická komunikace není problém. Jen je nutné se ptát, co to přinese a jak moc stávající vedení bude ochotné dojíždět/přestěhovat se.

Jan Balák

ČD IS sídlí v Brně, Pardubicích, HK…

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Já pracuju v Praze, část týmu máme v Dallasu, management v Atlantě, a další kanceláře např. v Británii, v Rakousku, na Kypru, v Indii ale i na Filipínách nebo v Austrálii (to je výběr z těch se kterýma jsem komunikoval za poslední rok). Překvapivě v době internetu to jde snadno, jediná limitace je časovej rozdíl. Vidět problém ve spolupráci lidí z Pardubic / Prahy / Brna mi vykouzlilo úsměv na tváři.

V minulé práci jsme měli pobočky v Praze, Ostravě, Mountain View, Denveru a Bangalore; a zákazníky od Manily po Vancouver. Vím, že se tak fungovat dá. Nic to nemění na tom, že je mnohdy praktické mít vše na jednom místě. A celá tato debata neřeší otázku nutné relokace lidí z GŘ do Pardubic, a tedy vznik potřeby dojíždění.

VRT

Česká Třebová je snad jasná, ne?

Franta Jouda

Kdy by chtěl dojíždět do takové řitě?

VRT

Vždyť to je nejdůležitější město na světě. Křižovatka všeho. Dokonce tak významná, že tam podle některých musí zastavovat úplně všechno.

AAA

Vystupuji z vlaku
kterej mizí v dálce,
stojím v České Třebové
a všude kolem pražce

Jiří Kocurek

Jen dodám, že tím „uplně všecho“ je myšlena i VRT Praha-Brno vedená o 50 km delší trasou jen a pouze kvůli Třebové.

VRT

Všechno musí přes Třebovou, první dodatek Desatera.

Alibaba

To je zajímavý návrh, tam je pozemků, pro stavbu kancelářské budovy, okolo současného současného nádraží docela dost.

Sch

Česká Třebová je prostě jasná volba. A na výstavbu by se dali použít peníze, které se ušetří za vládní čtvrt v Letňanech.

Jan Sova

I v Července staví více vlaků než v Č. Třebové ….

Tronda

Opravdu? I směrem na Brno?

Ryk Mat

Máš dost.