cargo

Anketa: PID propaguje vlaky pro flamendry kresleným videem

City Elefant připomíná vznik PID v roce 1992. Autor: Autor: Zdopravy.cz/Josef PetrákCity Elefant připomíná vznik PID v roce 1992. Autor: Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Organizátoři Pražské integrované dopravy (PID) se letos rozhodli komunikovat železniční služby a novinky v jízdním řádu hravěji než jen suchou

Zpět na článek
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
František Flinta

PID je bezesporu skvělý projekt, ale ať mi proboha někdo vysvětlí, proč nejsou na pokladnách ČD schopni vydat jízdenku ze stanice A do zastávky B, ale chtějí po mně, po zákazníkovi vědět, na kolik pásem jízdenku potřebuji. Proč nemohou mít pokladní systém podle názvů zastávek obdobný vyhledávači spojení na webových stránkách ROPIDu.

Olda

Pro alkoholiky z Prahy a okolí cokoli za peníze daňového poplatníka z celé republiky. Jsem z druhého konce republiky, v neděli se prvním spojem z Brna můžu k domovu vydat po 5 ráno. Také by jsme s velkou radostí na druhém konci republiky takové alkoholické vlaky uvítali

Franta Jouda

Ten komplex na Prahu je u vás opravdu nepřekonatelný, že? Ač nepražák a nemoravák, tak to nikdy nepochopím.

LiborV

Jsou lidé,kteří tato spojení využívají k cestě z dovolené. Když vás vyklopí dálkový bus kolem 0: 30 v Praze je do odjezdů kolem 5té daleko.

Coudy

No tak aspoň paříte do pěti rána a to je super ne 🙂

Jen tak

Vite o tom, ze PID simplati stredocesky kraj a praha, vy danovy poplatniku z cele republiky?

Stejnou logikou bych mohl tvrdit, ze ja vam ze svych dani platim vlaky v brne.

Priste radeji vice myslet. A pak psat.

Radek Janata

Tak si v tom Brně ty vlaky zaveďte, on vám někdo brání?

Jinak kdybychom počítali, kdo koho živí, tak se obávám, že by to vyšlo spíš naopak. Jako ve skoro každé zemi, metropole živí zbytek země. Protože je tam nízká nezaměstnanost, stahují se tam nejchytřejší lidé, dělají kvalifikovaná zaměstnání s vysokou přidanou hodnotou, vysokými mzdami a tedy vysokými daněmi. Totéž platí pro firmy.

Alibaba

Urgujte u Kordisu. Jen se nedivte, že Kordis bude zpětně po lidech požadovat, aby se lidi víc rozmnožily, aby byla větší poptávka. 🙂

Za mě raklama: výborný.

Vojta

V JMK funguje celkem dobře víkendový rozjezd o půl jedné. https://www.idsjmk.cz/kestazeni/nocnidoprava.pdf Že se (s vyjímkou Rapotic) striktně drží uvnitř hranic kraje je věc druhá a souvisí s nešťastným dělením na kraje a navíc nerespektování přirozené spádovosti (jeden z nejvýraznějších případů je Třebíčsko a Žďársko). Do Žďáru jede třeba poslední vlak cca. 20:20. Špatný je v tomto i směr Přerov, Olomouc, Ostrava, kdy v neděli je první spoj tímto směrem až kolem půl sedmé, večer poslední v 9. Bohužel se to nemá změnit ani s novým výběrkem na linku R8 – přes den sice po hodině, ale mezi 21 a 5… Číst vice »

Martin Š.

Je to naprosto super, je dobře že zkapacitňují železnici. Větší frekvence dokáže na železnici přetáhnout lidi i z aut.

Skinheads & Punks united

Jestli ty flamendry přetáhnou lidi z aut takto potěš.

MartinM

Tak to je snad ještě lepší ne?

Frantisek

Bohužel ji právě moc nezkapacitňují. Čím dále tím více krátkých osobních vlaků a pořád méně (!) kolejí. Náklady mají jezdit kdy/kudy?

noerf

Když to bude využívané, tak to bude v pořádku. Ale chtěl bych vidět statistiku o počtu cestujících po pul roce a jak se změnila průměrná obsazenost a v návaznosti řešení zkapacitneni tratí.

On.

O víkendu v půl třetí to už jezdí rok. Letos se jen přidala S6. Takže čísla už jsou, dokonce překvapivě jezdí i lidé do Prahy.

železničář v důchodu

Co jim zbývá, když po posledních denních (večerních) vlacích už nic dřív nejede …

Jarda

Využívané to je. Párkrát jsem s tím už jel. Jezdí menší motorové jednotky a obsazené to vždy bylo, co si pamatuju, tak ze dvou třetin určitě. Jednou se dokonce stálo a bylo tam tolik lidí, že byl i problém vystoupit.. Pro úplnost jsem teda využil linky S1. Nejde jen o vlak pro flamendry, ale já jej spíše využívám v návaznosti na noční příjezdy zelených busů ze všech možných směrů. Za mě povedený nápad, který funguje. Další věcí ovšem je, že odbavovací hala na hlavním nádraží je otevřená přes noc. Což je věc druhá.

Martin

Mohu potvrdit, že vlaky si velmi rychle našly své cestující. Jel jsem v půlce listopadu v sobotu ráno z Prahy do Berouna a za Smíchovem byla plně obsazená Regionova. Sledoval jsem i „sjezd“ na 2.20 do Prahy a ze všech směrů někdo přijel, takže i návozy do Prahy jsou využívány, byť samozřejmě ne tolik, co odvozy.

Tomáš

Tak zrovna dojezd do Prahy lze využít jak dopravu na první ranní odlety z Prahy bez toho aby musel člověk řešit parkování, byť to bude max v nízkejch desítkách cestujících.