Anketa: Káva zdarma a stevardky jsou přežitek, tvrdí FlixBus
Organizátor autobusové dopravy FlixBus, který na tuzemských linkách vede tvrdý konkurenční boj s RegioJetem, zveřejnil výsledky svého letního průzkumu. Ten
Organizátor autobusové dopravy FlixBus, který na tuzemských linkách vede tvrdý konkurenční boj s RegioJetem, zveřejnil výsledky svého letního průzkumu. Ten provedla pomocí online dotazování společnost response:now.
Jako nejdůležitější faktor při rozhodování před cestou uvedlo 77 procent dotázaných cenu. Silným trendem v autobusové dopravě jsou podle průzkumu i rostoucí nároky na rychlé a stabilní wifi připojení. To požaduje 83 procent cestujících, ve věkové skupině 18 až 26 let až 90 procent.
Potřebu občerstvení a nápojů ke komfortní jízdě na vnitrostátních linkách vyjádřilo v průzkumu 10 procent cestujících, asi pro šest procent je důležitá přítomnost personálu. Pětina cestujících si myslí, že zájem o tyto služby upadá.
„Víme, že příznivá cena a pohodlí jsou nejdůležitějšími rozhodovacími kritérii při výběru autobusového dopravce. Káva zdarma a stevardky jsou přežitek. V dopravě jde hlavně o to přepravit se bezpečně a pohodlně z bodu A do bodu B tak, aby při každodenním cestování netrpělo tělo a zbytečně ani peněženka,“ uvedl šéf tuzemské odnože FlixBusu Pavel Prouza.
Dotazování se uskutečnilo online formou v létě 2018 a zapojilo se do něj zhruba 600 respondentů z celého území České republiky ve věku mezi 18 a 60 lety, kteří využívají autobusovou dopravu minimálně jednou za půl roku. Deník Zdopravy.cz si je vědom úskalí prezentování průzkumů na firemní zadání, výsledky proto zveřejňuje spíše jako „slovo do pranice“ pro rozpoutání diskuse.
[yop_poll id=“9″]