Animace ukazuje trasu chystané Bezděčínské spojky. Primátor popsal, co na ni Mladé Boleslavi vadí
Vizualizace Bezděčínské spojky v místě vstupu do Mladé Boleslavi. Zdroj: Správa železnic

Primátor Mladé Boleslavi má je stavbě dvě zásadní výhrady. O snížení rychlosti trati mu však už nejde.
Ještě tam v té vizualizaci zapomněli zakomponovat mezi areálem škoda a civilní trati vysokou betonovou zeď s ostnatym drátem a kamerama😉na to si soudruzi z kolbenky potrpej
Neměla být ještě zastávka u MB východ?
Pokud vím, plánovala se přeložka trati 064 mimo Řepov, to nádraží východ mělo být průjezdné a jeho součástí zastávka pro obsloužení průmyslové zóny. Ale jestli je to ještě aktuální, to nevím.
No tak vida, už to z nich leze: Zase jde jen o “developer” byznys.
V Mladé Boleslavi by měli být především rádi, že někoho napadlo přivést tu trať až téměř do centra, přímo před brány Škodovky a umožnit tak jejím obyvatelům i dojíždějícím využívat i tuto moderní vymoženost a ne do toho jen házet vidle. Kde je nějaké územní plánování, které by bránilo zastavění vhodných koridorů, kudy by mohla ta trať vést? Ta smyčka až k Řepovu jistě není ideální, ale asi už jediná možnost, když se musí vyhnout té velké dálniční křižovatce a všem těm obchodním centrům kolem ní, které jistě nejsou zase až tak staré. Také by to mohlo dopadnout tak, že… Číst vice »
Dneska vám do fabriky radši nikdo vlakem moc nejezdí! Protože na to neni spoleh, tam musí být každý včas
No, a ta nová trať má být právě proto, aby se zvýšila kapacita a tedy i spolehlivost jízdního řádu.
Problem solved, jak říkají latiníci.
Proti tomuto krajně pravicovému populistovi měl už dávno zasáhnout soud jako ve Francii a demokraticky mu zakázat další kandidaturu za ohrožení zdraví nás všech výfukovými plyny z aut.
U nás si politici neodhlasovali zákon, který říká, že “lidé ve veřejných funkcích jsou vzorem morálky a proto po odsouzení za trestný čin ztrácí právo vykonávat veřejné funkce”. Protože nemálo z nich je v politice právě proto, aby kradli.
A takový zákon někde platí? A můžu ho vidět?
Tak na ten hluk jsou snad nějaký normy, který je potřeba splnit. Na co je potřeba tahle taškařice?
Tipuju, že normy jsou napsané stylem, že stavba nemůže způsobovat hluk vyšší než x db a ne stylem, že pro dané místo nemůže být hlukový výkon za hodinu vyšší než x wattů.
Druhá interpretace by znamenala, že se tam další stavba třeba nemusí hlukově „vlézt“.
To je technikálie. Buďto ta stavba odpovídá normám a pak není důvod nestavět, nebo normám neodpovídá a pak stavět nelze. Zbytek jsou jen dojmologie a zbytečný dohady.
Stavba může odpovídat normám, ale nemusí odpovídat normám v daném místě. Třeba právě proto, protože vatu v normách už vyčerpaly jiné stavby.
Zrovna vlaky se myslím řeší odděleně, vím že tramvaje se počítají odděleně od aut co jezdí po silnici na které tramvajová trať vede.
Ono to totiž funguje tak, že zvuk se nesčítá. Když se někde nachází zdroj 60dB a přidá se k tomu druhý zdroj 60dB, tak celkový hluk je asi 62 nebo 63dB, takže opravdu jde o největší zdroj hluku a zbytek je vlastně zanedbatelný.
Tak hluk se počítá logaritmicky, čili ty +3 dB by mohly znamenat dvakrát větší tlak, ale jak moc to vadí je otázka.
Dvakrát větší tlak to zcela jistě nebude. Nemluvě o tom, že ty dB mají s poslechovou hlasitostí poněkud složitější vztah. Vy si patrně pletete dB na stupnici nějakého mixu s dB, které lezou z poslechových beden.
Ale to jsou zcela jiné decibely, které spolu sice souvisí, ale až po nějakém násobení.
Zvuky se samozřejmě sčítají. Nebo také odečítají. Záleží na frekvenčním spektru a vzdálenosti zdrojů od posluchače.
Víte, kdyby se dalo spolehnout že „stavba která splňuje normu nebude určitě nikoho rušit“ tak to by bylo fajn, jenže to by se zase skoro nic nepostavilo… takže rušit bude, jde jen o to jestli málo nebo hodně. A jestli se to dá případně omezit (a taky za kolik).
No a tohle je právě ta dojmologie. Pokud to splňuje normy a někoho to přesto ruší, tak ať se holt přestěhuje na Šumavu.
Co to je horší spoj? To je vidět že neumí jezdit vlakem. Tady lidi vědí, že do Prahy se jezdí zásadně rychlikem! 👍
tam lidé vědí, že do Prahy se jezdí autem/busem.. takže z jejich pohledu je nějaké železnice zbytečná, nezajímavá a pro ně „zastaralá“
Tak ji zrušíme 🤣🤣🤣🤣
na této akci je krásně vidět jaký průser jsou stavby na české železnici. Blbá spojka, pár km trati a jaký je problém a co vše kolem toho je. A to jako chcete stavět novou trať až do Liberce? To bude akce na hoooodně dlouho…
Tak pak ještě jedna blbá spojka a tunel a je hotovo. 🙂
A teďka si představte stovky kilometrů VRT na dvojnásobné rychlosti. Už chápete tu pohádku vyprávěnou SŽ?
Te se už nedozijem..
Je to přesně tak: https://www.novinky.cz/clanek/domaci-zpravy-liberecky-kraj-obce-se-kvuli-nove-trati-z-prahy-do-liberce-obavaji-omezeni-rozvoje-a-hrozi-soudem-40516003
S tou novou spojkou se v budoucnu moc nevyužije to slavně zrekonstruované hlavní nádraží, nemýlím se?
Ono se ani pro cestující využít neplánuje .
Naopak jako nádraží má být zrušeno.
V baráku bude školící centrum SZ a archivy
Resit hluk u budouci zastavby… to je dobry vtip…
Po tech bytech se jen zaprasi, dokud tam nikdo v nove zastavbe nebydli, nikdo z ni neprotestuje a byt si koupi uz s existujici trati pobliz…
Jakmile se postavi domy, tak budou vsichni protestovat proti stavbe trati, pac tam nebyla i kdyz to limity splni…
Protože primátor či jeho známí v té nové zástavbě mají asi pozemky a bojí se znehodnocení…
Kolem čtvrté minuty je vidět u lesa parkující bílé auto – od oka bych to tipl na Dacii Duster. Že by malý vtípek animátora?
Hlavně, že mu nevadí ten hluk od aut, když každé odpoledne stojí komplet zacpaná celá Boleslav od Olympie až po Bondy…
Mohl by mi někdo ze zdejších odborníků vysvětlit, jak Bezděčínská spojka zlepší dopravu mezi Prahou a Libercem?
Bude se jezdit přes Milovice Všejanskou spojkou.
Která taky zatím nestojí, ačkoliv se o ní taky 20 let mluví
Což není argument nestavět tuto spojku.
Nebo chcete s Bezděčínskou spojkou čekat na Všejanskou a u té čekat na Bezděčínskou..?
V skutočnosti nijako. Celá Bezdecinska spojka je hlavne pre Mladú Boleslav a okolie, aby bola väčšina vlakov osobnej dopravy lepšie dostupná z centra teda zo súčasnej stanice MB mesto namiesto horšie dostupného hl.n. Ale ak s tím majú problém, bolo by možné ju neriesit a ponechať dopravu cez sucasne (prestavane) hl.n. Cestovny čas na Liberec by sa ani o 1 min nepredlzil. Oveľa dôležitejšia je Milovicka spojka ako táto…
Samozrejme v poslednej vete som myslel Vsejanska 🙂
Bezděčínská spojka je hlavně pro Škodovku a její napojení na nymburskej ranžír, aby se náklady netahaly dnešní v podstatě horskou tratí do údolí Jizery a z něj zase nahoru.
Autobusouvou dopravu nijak. Ta je kvalitní dneska a zůstane kvalitní i po zprovoznění bezděčínské spojky. Mezi Prahou a Libercem nebude ani v budoucnu důvod volit vlak. Rychlejší nebude a levnější taky ne.
Ja by som to až tak pesimisticky s vlakom v tejto relácii potom nevidel. Áno bude čas podobný autobusu možno ba o pár minút rýchlejší. Takáto situácia je aj medzi Brnom Prahou. Pred 20 rokmi tam väčšina cestujúcich volila bus. Dnes tam vlaky jazdia plné obsadene a cestovný čas stále porovnateľný. Zasa Praha Liberec je pomerne krátka vzdialenosť, aj keby tam vybudovali VRT, by sa pod 40 min asi ťažko dalo..
pokud se postaví celá trasa až do Liberce, tak bus bude o nějakých 20minut pomalejší, pokud se bavíme o centru a to už je sakra znát, stejně tak bude pomalejší i cesta autem. Ano na Čerňák to bude rychlejší po dálnici, ale do Vysočan už ne.
Jenže autobusová doprava dokáže efektivně spojit jen dvě místa s velkou poptávkou, jinak se z autobusů stává pomalý courák. Zatímco ten vlak může obsloužit i další místa po trase. Když už by se ta trať postavila, tak kromě expresů Praha – MB – Liberec by dobře posloužila i dalším rychlým vlakům na Turnov, Tanvald, Semily, časem třeba i Jablonec (jak drahý by mohl být zhruba 2km dlouhý jednokolejný tunel z Rychnova do Jablonce?) a mohla by sloužit i rychlé příměstské dopravě. I proto má smysl pokusit se vést tu trať přes MB město, tedy pokud o to v MB vůbec… Číst vice »
Vlakem to bude rychlejší, protože většina nekončí někde na předměstí na Černém Mostě, ale pokračuje metrem dál (mimochodem už teď je na dosti relacích výhodnější jet zastávku metrem na Rajskou Zahradu a dál pokračovat vlakem linky S9)
výhodnější je dojet autem na tu rajskou zahradu rovnou, jet jednu stanici metrem, na tom nic výhodného nevidím, samozřejmě u autobusu použít nelze, ten vás vyhodí na čerňáku
Já už dělám běžně, že z Čerňáku jdu po té estakádě na Rajskou a z ní jedu na hlavák vlakem (dál potom přestupuju). Pěšky je to přesně 15 minut a z Rajské většinou něco jede. A dá se aplikovat i opačně.
A takhle fungujete denně?!? Tolik času bych chtěl mít také…
Tak zrovna s tím pokračováním linkou S9 z Rajské zahrady je to pěkná blbost, to je výhodnější jen na jedné relaci – pouze směr Hostivař. To je celkově JEDNA relace, přičemž jich víc není a nebude.
No ale nebude jezdit z Čerňáku, ale z centra. Pro mě je vlak pohodlnější než bus. Tudíž za mě, jestli se toho dožiju, a bude jízdní doba plus minus hodina, tak bude vítězit vlak. A takových lidí bude dost.
Vinohrady, kde leží kolejště hlavního nádraží v Praze, (o Liberci ani nemluvě), nejsou centrum. Sorry, ale nejsou. Když pojedu od liberecké radnice k pražské hranici tak to bude autobusem a metrem vždycky rychlejší než vlakem.
…pražské radnici…
Problém je v tom, že v Liberci je centrum reálně asi 5 bloků mezi Benešákem a Fugnerkou. V Praze to je asi 5 čtvrtí. Od Pražského hradu právě po východní konec Vinohrad. Vinohrady začínají na Václaváku. Jestli ten není centrum, tak nevím co víc. (vzdálenost měst se ukazuje od centra do centra, v Praze je centrum historicky Staroměstské náměstí, od Václaváku asi půl kilometru). V Liberci má centrum v půrměru do kilometru, v Praze asi 5km – 10km. Že je Liberec město o průměru sotva těch 5km, není pro Prahu relevantní, když má v průměru asi 30km. Takže ano, nádraží… Číst vice »
nebude..od Radnice k autubusu to máte 5minut, na nádraží dalších 5 navíc..autobus 65minut, vlak 69minut, takže na hlaváku jste o 9 minut později, než autobus na černém mostě, na můstek 20 minut, tramvají od hlaváku to za 11 minut vyjde také, přesuny jsem ignoroval, protože než se vyleze z metra, se dojde k té tramvaji..takže 1:1 a to jste si záměrně vybral cíl na béčku..poloha hlavního nádraží v Praze není vůbec špatná, výhledově tam bude možná i déčko plus je možný přestup na nějaké Sko a dojet někam jinam v poměrně krátkém čase..s tunelama pod prahou to vůbec bude lepší.… Číst vice »
Krásný příklad, který jste si upravil, aby to alespoň plnilo zdání zdárného výsledku, o kterém beztak mám určité pochybnosti. To můžu udělat taky. Co když pojedete z autobusového nádraží nebo třeba z Ještědu zrovna na ty Vinohrady?
Sorry, ale hlavák v centru Prahy je. Velikost centra obvykle roste s velikostí sídla, a Praha je typická.
Souhlasím, už teď si vyberu z Liberce do Turnova vlak raději, bohužel to nejde vždy
Potrvá to, ale BUDE rychlejší vlak (než teď rozhodně, a pravděpodobně i než bus, až se ty úpravy dokončí).
Mladá Boleslav česky Detroit, čili město automobilosmu,
3 auta se slevou do kazdé rodiny….
Prestavitélé mesta nemají rádi přiměstké autobusy a MHD považuji za nutnou přepravu školáků a důchodců co nemohou řidit.
Tam se bude projekt na zlepšení verejné dooravy prosazovat hodně težce….
Nedej bože aby to bylo rychlejší jak autem…
představitelé města sice nemusí skákat, jak fabrika píská, ale vyhovět fabrice je rozumná volba. pokud teda chtějí mít v dalším volebním období šanci stát se znovu představiteli města. pro velký kluky z automobilky je volební období jenom drobná epizoda v životě automobilky.
Pro lepší představu klikačům na mínusy se právě hlavní třída v Mladé Boleslavi přestavuje na šestipruhou magistrálu.
https://imgur.com/8u5sz5P
Pan primátor má možná pravdu v tom že je chyba že se ti stavby neposuzují zhlediska hluku společně, ale to ani nejde protože tu přeložku krajské silnice řeší krajský úřad A bez děčínskou spojku a budoucí rozšíření dálnice řeší dopravní a energeticky stavební úřad, takže ono to ani nejde moc posuzovat jako společně. Jinak si myslím že ta stavba už musí konečně být a hlavně pokud jde o to parkování jak se tu psalo níže, to ani není součást této stavby.
Pan primátor hlavně nemyslí nadčasově.
Jako většina u korýtka.
Primátorovi vadí, že se řeší hluk odděleně pro 3 stavby (2 silniční, 1 železniční). OK, a stěžuje si na toto jen u té železnice, nebo i u těch silničních staveb?
„má je stavbě“ – překlep
Na téma Bezdecinska spojka jsem už toho přečetl celkem dost. Ale nikde jsem nenašel, jak bude řešeno parkování těch, kteří přijedou do MB svým autem a poté budou chtít pokračovat vlakem. Zkrátka parkování těch, kteří se Boleslavi dnes vyhnou a kteří budou mít potencial celou Boleslav svými aut ucpat.
Věčná otázka: má se dělat P+R ve městech nebo mít někde v polích dopravní terminál s P+R?
Zrovna to městské nádraží je mezi městem a továrnami. Cpát někam ještě polní stanici mi přijde zbytečné; raději zlepšit návaznou dopravu (jejíž vlakovou část jsme si ale úspěšně dříve omezili či rovnou zrušili).
To je spíš dotaz na primátora tohoto českého Detroitu, ne? On jako mohutný podporovatel IAD bude prosazovat parkovací domy jistě nadšeně.
Tohle je otázka minimálně pro kraj. Já bych viděl nejvhodnější polohu někde za Albertem na Jičínské…jenže dle vizualizace tam budou tři koleje a postavit zastávku u třech kolejí, to není jednoduché a mělo by s tím počítáno předem.
Když chtějí omezit rychlost na polovinu tak ať mu vyhoví. Na 1/38 a 1/16 v intravitánu města každých 50 metrů retardéry a v celé délce úsekové měření na 30km/h a na dálnici kolem Mladé Boleslavy omezit rychlost 80 km/h a také úsekové měření.
Aneb všichni si budou dělat naschvály a nepostaví se nic. Naštěstí bez statutárního města si SŽ ani ŘSD ani ruce neumějí a vědí to, takže nějaká dohoda přijde. Boušku nemusím, ale jednou je primátor, tak se s ním musí tak jednat.
Jo, psychopatický politik je něco víc než my všichni. To určitě. Je to náš zaměstnanec tak by se podle toho měl chovat 🙂
Ale proti rozšiřování dálnice neprotestují.
Ten primátor by měl klečet na kolenou před SZDC a byt šťastný že jeho městu chtějí pomoct a bojivat za 200 km/h a víc a ne ničit projekt snížením rychlosti
Jak může primátor města požadovat pro lidi delší časy a menší komfort snížením rychlosti. Toho by měli odvolat a vše ma zabavit a zavřít ho..
Co to melete, člověče nešťastná.
Panu primátorovi se nelíbí, že jede dnes 2 hodiny do Prahy, ale poždavkem na zpomalení chce dosáhnout něčeho podobného. Ví vůbec, co vlastně chce?
Ví, auta, auta, další pruhy na dálnici, další auta a zase další pruhy na dálnici. Je to primátor Mladé Boleslavi…
Má jezdit rychlikem! Osobak k jízdě do Prahy neslouží 😅tím jede jen šílenec
To už zní jako rozumnější argumenty, než snižovat rychlost na osmdesátku 🙂