Ani nové tramvaje 52T nebudou jezdit s cestujícími 80 km/h. Šéf DPP vysvětluje, proč je to v Praze problém
První vůz Škoda 52T během homologačních jízd v Praze. Foto: PID

Tramvaje 52T jsou na rychlost 80 km/h konstruovány. V provozu s cestujícími si však musí vystačit se sedmdesátkou.
Tramvaj je náhodou stejně jako nasazované trolejbusy s metrem ekologická doprava a bez ní by život v Praze nebyl možný – nastal by kolaps.
Ježkovy voči, další šaliny. Místo aby se tenhle nesmysl zrušil, aby měla kudy jezdit auta, tak se to bude rozšiřovat! Socky vpřed! Nikdo normální do toho stejně nikdy dobrovolně nevleze…
Aha, tak Praha má zhruba 1 a čtvrt milionu nenormálních lidí denně, což je cca počet přepravených lidí jen tramvajemi. Jinak děkuji za označení, auto nemám a nechci, ne že bych na něj neměl, soccka opravdu nejsem, ale nechci jako pro mě zbytečnou věc a nejsem jediný, mám i několik takových kolegů, raději cestujeme a jezdíme třeba i na měsíční dovolenou, samozřejmě do hotelů, kde se o nás postarají a zvládli jsme to bez auta i s dětmi, než živíme něco, co nepotřebujeme.
A jak velká by měla být Praha, když by každý tou tramvají jel svým vlastním autem?…
A hlavně výhybky…
A co teprve taková Vodičkova, Spálená, Na Poříčí, tam auta dokonce z části ani nesmí a jezdí se tam ještě pomaleji.
Na Vodičkově a spol je cenné hlavně to, že tam nejsou semafory. Ty totiž zpomalují ze všeho nejvíc. Vodičkova je sice zčásti pěší zóna, ale jezdá se tam překvapivě plynule. Díky absenci semaforů odsýpá i křižovatka Lazarská, což má být nejvytíženější tramvajová křižovatka na světě. Srovnejme s Karlákem nebo Palačákem, kde se holt čeká na světlech.
Takže snížení rychlosti o nějakých dvacet procent proti autobusu?
Jakože autobus na Barrandov, do Modřan, nebo do Zdib jede stovkou jo?
aaa teď mi došlo co se vlastně v článku píše, mea culpa.
Ale stejně, i do Zdib je většina cesty v obci, max s povolenou 70, takže je to jedno
„Konkrétně zmínil úseky, kde se nyní může jet maximálně 30 km/h, které jsou v metropoli zejména na území Prahy 8. Jde o místa, kde auta mohou najíždět na koleje, což by se podle Šurovského dít nemělo.“
Rekonstrukce Zenklovy se opravdu nepovedla, nyní se zpoždění jí způsobená budou promítat i na trati do Zdib.
Má pravdu, předseda.
14T do Zdib
Aha aha… Haha.
🥲
Tak teď jenom doufejme, že nezůstane u 40 kusů, ame ideálně se využije celá opce. T3R.P nejsou vůbec špatné, ale nároky na moderní cestování příliš nesplňují, věřím, že na 23 ještě službu vykonají.
52T nejsou od toho, aby nahrazovaly T3, ale protože Praha zase začala stavět nové tratě a potřebuje, aby po nich mělo co jezdit. Pokud se postaví vše, co Praha plánuje, tak budou 52T sotva stačit.
Ale i z toho důvodu, že se budou zavádět nové linky. Taková trať na Václaváku není důvodem, aby tam jezdila navíc 21, nebo aby 13 jezdila až na Strahov (což neznamená, že je to nutně špatně).
Řekl bych ze právě to ten důvod je. 21 nebude na Václavák jezdit bez nové trati. 13 na Strahov nebude bez trati na Strahov.
V případě té ostravské „osmdesátky“ se nabízí otázka, nakolik má reálný přínos a nakolik se jedná o další prázdný marketingový tah v duchu současného vedení DPO, které se umí zejména chlubit tím jak jsou dobří.
Velký,vodárna -svinov stihnu 60 za 2 min,80 za 1,20 a tak je to vsude kde to jde.Minimalne pro dorovnání zpoždění
Nějak vám ty časy nevychází, leda by se na 80 rozjela rychleji než na 60. Pokud zanedbáme akceleraci, tak to co ujede 60 za 2 min (2 km) by osmdesátkku ujela za 1:30. Reálné bude rozdíl menší, protože osmdesátkou nepojede celou cestu
Bojujeme s pomalými úseky – tak konečně něco udělejte s těmi příšernými výhybkami, co se v Praze používají. Mělké srdcovky všude jsou děs. POdívejte se třeba do Drážďan. Nejen že se dá jezdit rychleji, ale i je jízda mnohem plynulejší protože to nedrncá.
Měkké srdcovky jsou proto, že je tvrdá ocel na kolech. A drncá to z jiného důvodu. Úplně si neumím představit v dlažbě udělat výhybku s opornicí…
Mělké srdcovky se používají proto, aby se kolo opřelo okolkem o dno žlábku a do srdcovky se nepropadlo. Pokud by se propadlo, vedlo by to ještě k většímu omezení rychlosti i k většímu opotřebení srdcovky. Nástrojem ke zvýšení rychlosti a současně klidné jízdě jsou širší tramvajová kola. Čím širší kolo, tím větší limitní úhel křížení kolejnic, kdy nákolek kola v srdcovce plynule přejde z jedné kolejnice na druhou. Praha má kola pouze 86 mm. Ve vyspělých provozech je běžně 100 a víc. Například L.A. má 139, a protože současně nemá žádné pravoúhlé křížení, není v síti žádná mělká srdcovka. Praha… Číst vice »
Jo, to dává smysl, snad až na tu TT do Zdib, kde by snad bylo možné ji vést dále od silnice a zřídit normální přejezdy jako na železnici, kdyby to byla priorita
Taky si říkám, že Prahu stejně v dohledné době čeká zase další nákup tramvají, pokud se chce někdy zbavit T3, takže pokud se ukáže že ta rychlost chybí, může se to řešit za těch ~10 let
Taky si říkám, že když máme území vhodné pro stavbu trati na 80 km/h, jestli už pak není lepší tam poslat normální vlak, který rychle dojede až do centra Prahy; zvlášť když stejně není šance procpat nové koleje až dovnitř dalších obcí, takže o tuto výhodu tramvaje přichází
Až se Vám podaří „ohnout“ normální vlak do poloměru 20 metrů, dejte vědět 🙂
Ostatní nezbytnosti vynechávám.
Jako jasně, „maluji širokým štětcem“. Krom poloměrů (jak často nám vyjde trať taková, že je z podstatné části na 80km/h a zároveň se neobejde bez oblouků r<100 m?) jde hlavně o to, že ne ze všech směrů navazuje (použitelná) železnice v Praze – zrovna tady prostě není (podobně jako prostě není u Horoměřic). Ale moc míst, kde by mi dávala smysl tram na 80 km/h jsem u Prahy nenašel (vyjma existujících, zvláště jižních, radiál, kde by ale kvůli hustotě zastávek moc velká úspora nebyla)
K přejezdům: asi byste nechtěl, aby Vám u baráku prakticky nepřetržitě cinkal přejezd…
Zrovna v provozu tramvají by asi neměl být problém místo přejezdu nasadit „jen“ klasickou světelnou křižovatku, která není doprovázená zvukovými efekty.
Tak u baráku asi ani nebude jezdit tramvaj 80 + jak psal jkk možná by nebylo cinkání nutné (nevím které požadavky se u tramvajových norem jsou „silncini“ a které „vlakové“)
Na nově rekonstruované trati Liberec – Jablonec nejsou železniční výstražníky, ale dvojice červených světel jaká bývá třeba na výjezdu hasičů. Takže si lze zřejmě vystačit jen s tím. Na trati Most – Litvínov dokonce není světelná signalizace žádná, ale to se stavělo za dřevních dob.
Na Prahu dobrý.
Praha není město, tj. životní styl.
Předměstí Kladna
Zatáčka u Drážďan.
Zapomněl jsem na něco? 🙂
Jo, na odpojeni od internetu
Kdo vypije flašku vína
občas něco plácne.
Někdy je to volovina,
jindy je to vzácné.
(…)
No, tak tohle je ten první případ. 🙂