Ani ne 10 let starý terminál Letiště Krakov přestává stačit. Rozšíří jej na kapacitu 19 milionů cestujících ročně
Terminál Letiště Krakov po rozšíření. Zdroj: Krakow Airport

Letiště vypíše soutěž na generálního dodavatele stavby.
letěl jsem v červenci, pracovní den. Fronty na záchody, na jídlo, sezení jsme si museli vyčíhat. Nejvíce mě štvala „kolejka“ od dálnice, kvůli kruháčům v okolí.
Ale odbavování byl fofr.
A v cesku budeme 40 let mluvit o stavbe drahy ci dávat kbelíky na podlahu, aby nestala voda v terminálech.
Byl jsem tam někdy v květnu, úplně narváno, lidé seděli i na zemi. Vůbec si nechci představovat, jak to tam vypadalo v létě.
Letě jsem odtamtud v létě a zcela bez problému. Nevšiml jsem si ničeho nestandardního…
Mám stejnou zkušenost z minulého týdne, nerozumím jak takový „pidiletište“ může odbavit 13M cestujících. Navíc vše hnaný přes autobusy, prakticky žádné nástupní choboty.
Protože je to lowcost. Takový Luton je stejný případ.
Letěl jsem letos několikrát. V létě je to na hraně. Bezpečnostní kontrola zvládala docela slušně, ale uvnitř terminálu je prostě málo místa. Jak se někde opozdí boarding, tak se začnou lidi hromadit v gatech a komfort jde do kopru. Restaurace a duty free jsou na malém prostoru, už to zmenšovali, aby se tam lidi vešli. Přílety a výdej zavazadel tak akorát, když se sejde víc příletů najednou, není to žádná sláva. Zvětšení terminálu je určitě potřeba, nová dráha a ILS jakbysmet.
Krakov je druhé největší Polské město, je to také nejnavštěvovanější Polské město. Nový terminál je potřeba jako sůl.