Až 44 sekund na očích. V metru se objeví nové reklamy, zaplní i dosud čisté eskalátory stanice Anděl
Nový reklamní formát v eskalátorovém tunelu stanice metra Anděl. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Nový komerční formát zaplní i eskalátorové tunely ve stanici Anděl, které byly od rekonstrukce bez reklam.
Kolik procent zisku z reklamy obdrží cestující?
to je hnus!
Když už tam „musí“ být reklama, tak ať si za ni dpp řekne třeba 100 000kč/den (nevím, za kolik je to teď, ale prostě aby to bylo tolik, aby si každý dobře rozmyslel, jestli tam vážně chce dávat svou reklamu). Získané finance ať jdou třeba na nová vozidla. A ne že to má v režii firma, které to dpp jen „levně“ pronajímá.
Až si zase vedení Prahy bude stěžovat, že tolik lidí jezdí po městě autem místo MHD, tak tady má jeden z mnoha způsobů, kterými lidem tu MHD znechucují.
Proto IAD znepříjemňují aby se nedalo hlasovat nohama. No aspoň že kola se někde použít ještě dají.
Kdo se nechá ovlivnit reklamou v metru, zbytečnější věc pohledat. Možná to budou obhajovat tím, že díky tomu má Praha levné jízdné, v tom případě by mě zajímalo o kolik korun denně
Podle výroční zprávy za rok 2023 DPP za jízdné utržil 4,9 miliard, z toho byla 1,1 miliardy odevzdána Středočeskému kraji, pro nějž DPP prodej některých jízdenek zajišťuje. V účetní uzávěrce DPP příjmy za pronájem ploch pro reklamy neuvádí. Uvádí jen celkové nájemné ve výši 667 milionů za rok. Z prohlášení představitelů DPP lze dovodit, že DPP za reklamy loni utržil cca 180 milionů. Kompenzace za závazek veřejné služby stála město krásných 18,2 miliardy korun. Výnosy z reklam tedy dosahují asi 4,7 % výnosů z jízdného a z celkových tržeb DPP (kompenzace je tržbou za prodej služeb) DPP je to pak 7,4 ‰.
A co ty světelné reklamy, co se testovaly/testují v tunelu mezi Dejvickou a Bořislavkou? Bude z toho něco?
To tam je a oblažuje cestující kteří nekoukají do mobilu nebo do opačné stěny.
Opravdu tohle máme zapotřebí? Pochybuju, že je pronájem reklamní plochy nějaký významný příjem dopravnímu podniku. Naopak negativní dopady na vzhled prostor metra jsou velmi výrazné.
V těchto případech většinou nejde o příjem velkých firem, pouze o příjem konkrétních dobře zainteresovaných jednotlivců.
Bing ho! Jinak by to tam nebylo… nemusí dostat přímo „igelitku“, ale ono se to nějak proseje přes jiné kanály a skončí kde má viz. Mr. Hřib a akce Nádraží Holešovice, kde jim do toho hodila protistrana vidle. Asi byl u korýtka už někdo nenažraný nebo začal mlaskat. Vívat Hllavní město Praha a tunel DPP atd.
Kdo ví, kdyby to dávali za milion denně (přes všechny stanice dohromady), třeba by z toho něco bylo.
1) Není to na Andělu, ale u Anděla. Viz základní škola (Anděl je obraz, který místu dal jmého, na ZŠ se učí, že předložku „u“ obrazu přejímá i odvozený název, u (obrazu) Anděla. Celé jmého domu je U zlatého anděla. Anděl zůstal poblíž výstupu z metra nad schody té hnusné šedé budovy.
2) Anděla nebyly jezdící schody doposud čisté, ale naopak špinavé šedivé. Šeď je „barva“ špíny, smogu prachu. Pokud budou oživeny čistou barvou, jedině jim to prospěje.
1) Naprostý souhlas od začátku do konce.
2) Nebylo by lepší pravidelné čištění, než překrytí spletí barev, mající lidi stimulovat ke zbytné spotřebě (nemluvě o spotřebě jednorázových plastů a dalších hmot na ono překrytí)?
Bojujete udatně, ale je to marný, je to marný, je to marný. Dnes je všechno „na“… na pokladně, na vrátnici (asi na její střeše), na Muzeu, dokonce jsem slyšel i obrat „na ajkýe“. To jsem dešifroval jako „v IKEA“, ale jist si nejsem. Dříve se skákalo na špek a jednalo se přímo, což bylo nutno změnit – převládá naskočit, napřímo, naživo , nacenit, naskladnit… Obchodní sféra vytváří neologismy i nelogismy se značným zápalem. Prostý hokynář by napsal na kvelb, že má otevřeno „6 – 18“ nebo „od 6 do 18“. Hokynář tvůrčí zplodí nápis „Otevřeno od 6 – 18 hod.“… Číst vice »
No nevím s některými bych oponoval. Na pokladně a v pokladně mohou být dost odlišné věci (jedno je prostor a druhé zařízení), na vrátnici se používá odedávna v podnikových kruzích. Kromě toho „na ministerstvu“ to také nebude na střeše. Nacenit je normální pojem, určení / přidělení prodejní ceny. Naskladnit je také procesní pojem, lidi co v tom dělají nebudou požívat mnohoslovné pojmy typu „vložit do skladových zásob“, i to tlačítko v aplikaci tak dlouhý text určitě nemá. Naživo je ekvivalent „živě“ s více odstíny, třeba vidět/dělat něco naživo = bez záznamu. Posílení toho pojmu jaksi souvisí s médii a tím,… Číst vice »
OK boomer
je hezké, že znáte původ lokálního označení, ale rozhodující je, co lidé používají. kromě debat na internetu jsem nikdy v životě nikoho neslyšel říct „u anděla“ a to se „na andělu“ hodně pohybuju. další věc je, že zatímco dříve lokální název tvořil onen anděl, dnes je to ta stanice metra. „na andělu“ znamená „na metru anděl“ a takle to funguje i na další stanice „na budějovický“, „na pankráci“ , „na radlický“ …
Ne brýle s rozšířenou realitou, ale brýle s adblockem potřebujem…
Díky, ten se povedl. S vašim dovolením bych rád předával dál.
Předávejte. Třeba nám to ta “firma přes ovoce” za nějaký šílený prachy jednou nabídne…
Neskutečné. Za pár šušňů z nosu dostanou Pražané totální reklamní smog
Netěší mě to, ale budiž. Doufám však, že za to alespoň DPP dostane astronomický balík peněz.
Na DPP zbyde pár drobných. Většina zřejmě směřuje do úplatků.
Bohužel na reklamách v metru se napakují prostředníci, kteří tu reklamní plochu nabízejí, DP z toho má míň než by mít mohl, kdyby to ve vlastní režiji sám pronajímal. Velký je na to dost a nakonec by se mu brzo vyplatilo věnovat těch pár lidí navíc pro tyhle účely. Zároveň by si mohl sám stanovit co kde a komu je vhodné pronajmout a co se nehodí, než to přenechávat rámcově.
Nojo, dřív stačil človíček s kýblem lepidla, smetákem na rozetření a reklamními archy. Dnes musí být všechno podepřené padesáti normami a certifikáty a než na všechny získat štempl, je levnější zaplatit (ne levně) zprostředkovatele.
Kdyby tam bylo něco hezkého, tak neřeknu. Nemusí to být zrovna od věhlasného malíře, ale tohle se moc neliší od sádrových trpaslíků lemujících silnici.
Doufám, že si za to nechali zaplatit aspoň tolik, aby to třeba pokrylo nová vozidla, a nekývnuli jenom na nejdražší nabídku.
Nova vozidla? Ten, co to za DP podepsal, si za to nove auto asi nekoupi, ale zadarmo to nejspis nebylo. ;o)
Nejzbytečnější věc na světě.
Totální nesmyslnost plakátů a reklam v metru dokládá neskutečné množství reklam na provozující firmu samotnou, Bigmedia! Čumíme na reklamy na reklamy. Jako např. Billboardy pomáhají, nesmyslný charity bigboardu, PrahaIN, Mucha.. všechno společnosti propletené vlastnickými strukturami na Bigmedia. HNUS
A jenom ty billboardy pomáhají to jsi doopravdy kdy myslím že pomáhají -kdyby na to vzali peníze.
Prosím ty polepy na eskalátorech (celkově polepy všude, i v přestupních chodbách) odstranit, je to příšerný, Prahu to vizuálně řadí někam na východ. Proč se reklama nezreguluje/nesníží počet poutačů a nezvýšší cena?
A Londýn to řadí také na východ?
prijmy z reklamy jsiu pro DPP jen drobne, kez by se reklama hlavne ze vsech tram odstranila. Jezdici billboardy pridavajici reklamni smog do uz tak nekulturne oblepeneho mesta.
Nedavno jsme se vratili z dovolene ve Skandinávii. Ten kontrast s Prahou byl az nesnesitelny, na Revolucni a vsude kolem zapachajici pomocene chodniky, reklamni smog a upatlanost vsudypritomna. Neprijemny navrat a probuzenj z ‚normalu‘.
To nemusíte jezdit ani do skandinávie. Naposledy jsem byl v metru v Bulharské Sofii a zaujal mě čistý interiér, který není polepený desítkami plakátů jako naše pražské vozy.
Ano metro v Sofii je takový ten východní vypulírovaný styl, a zároveň je to skoro všechno nové s opravdu pěkným designem. Jsou tam i hlídači na peroně, jednou jsem si chtěl vyfotit soupravu a on na mě naběhl, ať to hned smažu. Ale zase bych řekl že když potom člověk z toho metra vyleze (stačí do vestibulu), reklamní smog je horší v té Sofii.
Zajímalo by mě, jak vybereme stanice, kde reklama nebude, a kde bude ta nejagresivnější – např. monitory v tunelu na A. Člověk by myslel, že za jízdné platíme všichni stejně, ale očividně dost záleží na tom, kudy jezdíte a jak agresivní reklamě tedy budete vystaveni, což prostě dost ovlivňuje kvalitu samotného cestování. Že na jiřáku nebudou reklamy je super, ale že se kvůli tomu jinde nacpe o to víc, takže to víc odnesou tamější cestující, je prostě na hlavu. Všichni cestující by měli být vystaveni zhruba stejnému množství reklamy (ideálně žádnému), ohromné rozdíly mezi jednotlivými stanicemi jsou prostě nefér. Ať… Číst vice »
Ten metroposter, který je k vidění v jiných stanicích. je na hulváta přivrtaný do obkladů. Původně asi měl být přilepený oboustrannou páskou, ale nedrželo to. Takže až se ten nesmysl někdy odstraní, zůstane na něj „památka“.
To stejné můžete vidět i v podchodu pod brněnským nádražím, nicméně tam to udělalo samo město. Do travertinového obkladu navrtalo město reklamní kampaň co.bude.brno. Balkán.
Jasně, pronajmeme firmě, která masivně parazituje na městském majetku. Kolik má Bigmedia černých staveb na pozemcích Prahy? Kolik platí magistrátu za nájem?
Troll
To je skvělý jak se městská firma „brání“ svému nájemníkovi a snaží se s ním „dohodnout“…
Asi se bojí žaloby za řádného hospodáře, když si nenechá polepšit metro reklamou, která tak pokryje jenom 1 % nákladů.
Ale určitě to nemusí dělat monopolně a ani za jejich podmínek…
Myslel jsem to ironicky no.
Jo, ty prostory, který byly dlouho soutěžný kvůli architektuře, kvůli tomu jsou pak dražší, určitě potřebují další místa s reklamou na půjčku, jogurt a nebo prací prášek.
By si měli už konečně vybrat, jestli není lepší mít levnější ‚technicky‘ vzhled a reklamy a nebo soutěžit architekty a designéry.
Na těch reklamách pak stejně má vejvar jen Rittig.
Přesně tak, reklamy v metru nepotřebujem.
Tohle tesat do toho mramorového obkladu v přestupní chodbě na Muzeu, co stál při rekonstrukci majlant a nakonec je stejně přelepenej alzákem. Přitom by na to vlastně stačila osb deska.