Až 44 sekund na očích. V metru se objeví nové reklamy, zaplní i dosud čisté eskalátory stanice Anděl
Nový komerční formát zaplní i eskalátorové tunely ve stanici Anděl, které byly od rekonstrukce bez reklam.
Když se v roce 2018 po devítiměsíční opravě otevíral eskalátorový tunel z metra na pražském Andělu, pochvalovali si cestující i média čistý bílý design symbolizující pro některé „andělskou jízdu do nebe“. Možná i díky tomuto nadšení se reklamní tabule k eskalátorům nevrátily a stejně tomu bylo i po rekonstrukci druhého výstupu směrem Na Knížecí v roce 2021.
To se nyní změnilo. Společnost Bigmedia, která si prostory pro reklamu prostřednictvím své firmy Metrozoom od dopravního podniku (DPP) pronajímá, instalovala do obou eskalátorových tunelů stanice Anděl nový reklamní formát.
Do tramvaje s nudlí. Praha chce více hlídat reklamy v MHD, jinde už jasná pravidla mají
Nazývá ho Metroposter a v nabídce klientům ho vyzdvihuje hlavně skrze možnou délku až 26 metrů. Reklamnímu sdělení tak cestující na eskalátoru „neunikne“ někdy až po dobu 44 sekund.
„Reklama se na toto místo vrací poprvé po rekonstrukci,“ potvrdil pro deník Zdopravy.cz vedoucí komunikace DPP Daniel Šabík.
Kromě Anděla vznikne nový reklamní pás i ve stanicích Náměstí Republiky a Karlovo náměstí. „Za jednu cenu vždy pokryjete levou i pravou stranu u eskalátoru,“ uvádí reklamní společnost v prezentaci formátu.
Obrandovaný tunel
Reklamka Bigmedia s „metroposterem“ cílí na nejnavštěvovanější stanice, které mají na svém povrchu velké nákupní centrum nebo tramvajový uzel. K posterům nabízí za příplatek i polep eskalátoru. „Vytvořte z vaší komunikace doslova nepřehlédnutelný tunel obrandovaný jen vaší značkou,“ vyzývá společnost.
Podle Šabíka je formát reklam výsledkem společné dohody mezi DPP a smluvním partnerem. „Místo tříštění pronajatých ploch je koncentroval do kompaktní plochy opticky nerušící vestibul nebo nástupiště,“ uvedl vedoucí komunikace.
Čistý design zůstane. Opravená stanice metra Jiřího z Poděbrad bude nastálo bez reklam
Právě dosud čistým designem tunelů bez reklam na Andělu mnozí cestující i politici argumentovali i v případě loni zrekonstruované stanice Jiřího z Poděbrad. Tam se původně měla po zdařilé opravě reklama vrátit, nakonec se s partnerskou společností podařilo dohodnout jiné plochy a design stříbrno-bronzového tubusu tak zůstane nezakrytý.
Podle DPP to však neznamená, že by se reklama z jedné „uchráněné stanice“ přesunula do druhé. „Nejedná se o náhradu za odstraněnou reklamu ze stanice Jiřího z Poděbrad. Nájemce má ve stanici Anděl od začátku zasmluvněnou reklamní plochu o definované ploše a došlo k nalezení nového formátu a koncentrace do kompaktní plochy,“ ujistil Šabík.