Amsterdam a Londýn poprvé spojil přímý vlak, skončil přestup v Bruselu
Vlak EuroStar v Londýně na St. Pancar International. Foto: Dutch Embassy in UK
Cestující z Amsterdamu do Londýna mohou od dnešního dne poprvé využít k cestě mezi nizozemským a britským hlavním městem přímý
A za 10 let se zde napíše.Rychlovlak spojil Liberec s Prahou bez přestupu v Turnově ,jízdní doba pouhé 3 hodiny nejmodernější jednotkou 845 od Arriva company
Tak pokud to ČD bez přestupu nedokázaly, tak to bude úspěch Arrivy. Ať už tam pojede 845 nebo 814 v jejich barvách.
Jak se cestovalo do Londýna v době kdy nebyl tunel? Jezdily osobní vagony na lodích? Nebo musel cestující vystoupit z vlaku, na loďi přejet kanál a pak zase přejít na vlak?
Nejsou někde zachyceny vzpomínky cestujících v minulosti na trase do Londýna?
cca 30 let zpět Do Oostende vlakem , večer potom trajektem na sedačku , projít celnicí a z Doveru zas raním vlakem do Londýna . Tak do Londýna to šlo, ale na cestě zpět, když jsi neměl místenku na trajekt (udělali ji zadarmo na jméno) , tak jsi nemusel lodí odjet a ujel v Bruselu vlak do Němec.
Jezdilo se trajektem například do přístavu Hoek van Holand (poblíž Rotterdamu, dodnes jde o jeden z nejvýznamnějších evropských cargo přístavů).
O vzpomínkách nevím, ale fotky jsou třeba na webu jednoho britského šotouše http://www.loco-photos.net (hned nejstarší tam zveřejněná fotka z roku 1979 je v tom Hoeku).
Dnes do Hoeku osobní vlaky nejezdí, trať byla přestavěna na trasu metra.
Kromě přestupování byl třeba i luxuní noční vlak Londýn – Paříž, kde vagóny první třídy jely i přes kanál s cestujícími (https://en.wikipedia.org/wiki/Night_Ferry).
Něco o vlacích na lodích (trajekt) lze také nalézt na Wikipedii.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Trajekt
Česká verze je ale i o trajektujících autech.
Lepší jsou stránky v angličtině (train ferry) nebo něměcké (eisenbahnfähre), ty jsou zaměřeny na vlaky
https://en.wikipedia.org/wiki/Train_ferry
https://de.wikipedia.org/wiki/Eisenbahnf%C3%A4hre
Ale zážitky a zkušenosti z cestování tam nejsou 🙁
172 EUR za zpáteční jízdenku tento týden, Flixbus cca o třetinu levněji a 2.5x pomaleji
Buď drahšie a rýchlejšie alebo lacnejšie a pomalšie…. každý si vyberie podľa svojho gusta
S VLM to z AMS na LCY stávalo i méně. Ovšem bylo výrazně rychlejší.
Frankfurt už je asi totálně mimo hru? 10 roků zpátky to bylo hodně aktivní téma.
Vypadá to, že v DB plán opustili https://www.businesstraveller.com/business-travel/2020/10/20/analysis-its-10-years-since-deutsche-bahn-announced-plans-for-london-what-happened/
Vzhledem k Brexitu je to asi definitivně nereálné, ale kdyby tak jednou někdo prosadil odbavení normálně za jízdy vlaku (v nejhorším aspoň ještě mezi předposlední a poslední stanicí ve Francii / Británii), tak všechny podobné komedie nejsou vůbec potřeba a může se jezdit v libovolné relaci.
Tohle oslavování, že přímé spojení s jedním z největších měst světa už má krom Paříže a Bruselu ještě několik málo dalších míst, je neuvěřitelně trapné…
To souhlasím. Všechny ty řeči o preferenci železniční dopravy jsou jenom kecy. Kolik existuje přímých leteckých spojení mezi Schipholem a libovolným letištěm v Londýně? Nepočítal to někdo?
Letiště tak nějak z principu musí splňovat technické požadavky na provoz, které jsou kodifikované na mezinárodní úrovni. Nikoliv železnice, na železnici je to novinka. A Britská železnice je velmi tradicionalistická, dodnes rozlišují několik průjezdných profilů, které nejsou slučitelné s těmi evropskými. Proč taky něco sjednocovat, žejo. Vždycky se tady používal tento profil a na tamté trati zase jiný profil a tam zas takový profil. §1 tam má podobu zákona.
No hlavně je docela vtipné, když u tratí i vozidel se dělá všechno možné, aby se zvyšováním rychlosti a omezování mezilehlých zastávek ušetřila minuta k minutě, a pak si přečtu větu: „Cestujícím doporučuje dopravce příchod 45-60 minut před odjezdem.“
Ano. Navíc ruku v ruce s tím vázanost na konkrétní spoj s jen omezenou možností přerezervování.
Na letišti musíte být taky hodinu před odletem, pokud se jedná o let do Velké Británie. Celní kontorla během jízdy je tak trochu problém. Zapomenete, že máte v batohu nůžky na nehty a už vás nemusí pustiti do Británie. Jenže jste ve vlaku. A jakožto potenciální terorista dál pokračovat nesmíte. Když ty nůžky vyhodíte ve vlaku do koše uvidí v tom paranoidní celník pokus ukrýt a propašovat zbraň. Možná to vypadá jako Joseph Heller, ale bohužel to není fikce.
https://www.protravel.cz/clanek/anglie-bezpecnost/ – pepřový sprej je rovnou zakázaný.
Njn, to je všude u přeshraničních cest. Úřední šiml se potřebuje nažrat. Si vzpomeňte na naše hranice před vstupem do Schengenského prostoru. Typické hlášení v rádiu byly kolony u přechodů.
Radši ani nevzpomínat. Možná by mohl někdo někdy zkusit vyčíslit ekonomickou ztrátu způsobenou prostojem techniky (vozidel) a lidí (řidičů) na celnici. A porovnat to s vybraným clem. A na stranu nákladů nezapomenout připočítat mzdy celníků.
Hádám, že z toho clo vyjde jako ztrátová věc pro ekonomiku.
Jo, to je přesné.
Ale tady jde o tu bezzubost – snazsi je nekoho do vlaku nebo letadla vubec nevpusit, nez nekoho z vlaku jiz vyhazovat – z letadlo to jiz humalne vubec nejde 🙂
Jak byste chtel provadet kontrolu zavazadel za jizdy? Neni odbaveni pro eurotunel obdobne jako do letadla?
Proč by měla vůbec být? Resp. proč (snad to nezakřiknu) není třeba u Gotthardu?
No ale i kdyby už se to jevilo jako nezbytné, tak prostě mezi dejme tomu Lille a Londýnem může pendlovat banda celníků (ideálně společně za obě strany), a ta vozidla prostě zkontrolovat. Jako to bývalo ze Žiliny do (tuším) Třince.