Americký úřad schválil Boeing 737 MAX ve verzi pro Ryanair. Bude mít o osm sedaček více než jiné stroje

Boeing 737 8-200 pro Ryanair. Foto: BoeingBoeing 737 8-200 pro Ryanair. Foto: Boeing

Lidé budou toto letadlo milovat, tvrdí šéf Ryanairu.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lvy

Pořád je to jen stará úzká kabina B737, nemám je rád, na šířku je to děs.

Petr5

V další verzi přidají 50 sedaček v nákladovém prostoru. Cestující létají kvůli poplatkům s minimem batožin, tak to využijí. A náš Hladolet se přidá.

Václav

Většina lidí, co tady nadává na ten zlý Ryanair, s ním pravděpodobně ani neletěla. Místa nabízí uplně stejně, ne-li víc, než full cost aerolinky. Navíc díky slim sedačkám a chybějící kapse na reklamy je tam pocitově ještě více místa. Už jsem toho docela dost nalétal, většinou full cost aerolinky a jednou i ten Ryanair na trase KRK-LPA (přes 5 hodin) a s místem jsem byl příjemně překvapen. Člověk si samozřejmě musí přesně nastudovat za co platí, aby pak nebyl nepříjemně překvapen…

roman

A část z nich potom jede 24 h. RJ do Chorvatska, což považuji za ještě větší torturu než 3 h. Let z Ryanair.

Jiří Kocurek

A úplně jiná část by do Chorvatska jela vlakem, jen kdyby to nebyl Jančura. Takhle jedou autem.

Jakub P

Kdo to nezažil, těžko to pochopí, ale od určité délky nohou to na těchto sedačkách není o nepohodlí, ale o silné bolesti, pokud v nich máte vydržet dýl jak pět minut…. 24 h ve starým lehátkovým (natož sedačkovým) vlaku nebo x hodin v autobusu není nic pohodlnýho, na co by se člověk těšil, ale dá se to vydržet, v tom vlaku se můžete projít, autobus taky občas staví a dá možnost si nohy aspoň chvilku protáhnout.

roman

Projít se můžete i v letadle, a vím že ty sedačky nejsou moc pohodlné ale zatím vždycky jsem to vydržel.A než se x hodin drkotat k moři vlakem radši naskládám nohy do sedačky a za 2-3 h. Jsem na místě.

Jakub P

Čímž přesně potvrzujete, co jsem psal: „kdo to nezažil, nepochopí“ s delšíma nohama než máte vy (od určité hranice) to není o nepohodlí, ale o akutní bolesti, kterou jednoduše hodiny nevydržíte, když nutně nemusíte. Takže radši zvolíte ten vlak. I na trase, kde nejsou vlaky nijak zvlášť pohodlné a rychlé. Na trasách, kde jsou vlaky rychlé a/nebo pohodlné už pak vůbec není co řešit…

Domi

Stačí si připlatit pár eur za sedačku s větším prostorem pro nohy… letenka ve většině případů a hlavně v dnešní době pořád vyjde líp, jak u jiných leteckých společností. )
Takže pokud jde opravdu jen o délku vašich nohou, tak to v letadle 737 800 nebo 737 8200 max opravdu problém nebude.)

kulhán

Jakube, pokud nevydržíš v té sedačce déle jak 5 minut tak je něco s tebou špatně, nemyslíš?

Jakub P

JJ, narost jsem na dva metry a mám v poměru k tělu dlouhý stehenní kosti. Sorry, omlouvám se, víckrát to neudělám. (Kecám, klidně bych takhle narostl znovu. Má to i svý výhody, který za ten opruz s dopravníma prostředkama a podobně stojej. A zapomeň na to, že bych ti někdy podal něco, na co nedosáhneš :-))

Tomas

no, slim sedacky sice ma, ale to, ze “nabizi vic mista (nebo stejne) jako full costy”… perla mesice.

mik

Co ti na tom nesedi , nerikam ,ze je to pravda u vsech spolednosti ale z tech slabsich full costu je to pravda , V Ryanairu je mista vic

Michal141

Já teda nevím, ale většina B737 ať už low-cost nebo full-cost má seat pitch 29-31″, a je úplně jedno kdo to z nich je. Zbytek se liší především servisem. Pod 30″ se člověk s 180+cm nevejde a je to peklolet po 2 hodinách, ale na druhou stranu souhlasím, že raději letím 3h i přes to, než trávit 18h ve vlaku 🙂

mik

Do covidu jsem mel s Ryanairem v poslednich letech tak 50 letu za rok i loni to bylo 25 kdo si poradne nacte za co plati tak nema problem a i kdyz se mi treba nelibi to zdrazeni zavazadel ,protoze to znevyhodnuje lety s prestupem ,tak porad cenove nemaji konkurenci a sluzby odpovidaji LC aerolince, spis jsoz lepsi ,pro klasicke aerolinky i treba pro Smartwings /CSA je pochopitelne Ryanair trnem v oku a kde muzou tam ho pomluvi , hlavne at uz jsou pryc ty restrikdce a hysterie kolem covidu

Filip

Ryanair pokračuje v tom, čím je od svého počátku v letecké dopravě proslulý – v „race to the bottom“. Aneb jak stlačit co největší počet cestujících do toho nejlevnějšího možného letadla. Jsou v tom zatraceně dobří, jen cestování s nimi je čím dál tím větší utrpení.

Daniel

Tak obecně záleží, co od létání očekáváte. Pokud zážitek či komfortní cestu na dovolenou či služebku, tak Vám to asi vadit bude. Pokud to však berete jako autobus, kdy se ve čtvrtek rozhodnete, že si v pátek zaletíte na víkend do Paříže nebo Říma, tak věřte, že Vám to bude celkem jedno a tu hodinu dvě vydržíte (teda pokud nemáte nad 190 cm, což je už asi objektivně bolestivé utrpení). Spousta lidí cestuje týdně vlakem dvě tří hodiny (např. z Prahy na Moravu) v kupéčkách, kam si také nemáte kam dát nohy, když naproti Vám někdo cizí sedí a nikdo… Číst vice »

Filip

Očekávám snesitelný, pokud možno příjemný let. Snad nechci tak mnoho. Ryanair ovšem nalezl díru na trhu, kde si šetřílci nechají za ušetřených pár Euro líbit těžký diskomfort. A ještě se tím jak to hrdinně vydrželi chlubí.
Je proto dobré vyčlenit pro Ryanair jejich vlastní kategorii na úplné dně nabízených služeb a nesnažit se to malovat narůžovo. Je to odpad letecké dopravy.

roman

Asi to tak hrozné nebude když je Ryanair největší evropská aerolinka

Filip

Odpovídá to převažující klientele. Je to preferovaná airline sociálně slabších. A těch je sakra mnoho.

Jiří Kocurek

No vidíte. Jiní by jim to upřeli.

Jiří Kocurek

A jen dodám, že před 25 léty byl mobilní telefon luxus pro horních 10.000, normální člověk si přece zašel do telefonní budky.

mik

Muzes byt konkretni v cem je ten diskomfort ,,mam s nima pred covidem i 50 letu rocne a nicim jinym po Evrope temer nelitam ,sem tam Wizzair sem tam EasyJet a jakych par Euro ? Podivej se na kvetnove ceny ,kdy je predpoklad ze ty restrikce trosku padnou nebo aspoin cerven ,coz uz je leto …a srovnej to ze Smartwingsem /CSA

Michal141

V čem tkví ten diskomfort na krátkých evropských letech? Co mi dá full-cost airline navíc co se týká komfortu? A tu colu a oříšky na 2h letu oželí asi i ten bohatý za ten násobek ceny od full-cost airline 😉

Zlámalík

Na létání z Brna do Londýna, když si (vždy) koupím místo u nouzového východu a tedy si natáááááhnu nohy, dobrý 😀

mik

Konkretne v cem utrpeni ? Letenky zacinaji na cene 5 euro k tom kdyz chces das 7 euro za vyber mista , a kolem 20 euro za vetsi zavazadki ,kdyz ti je jedno kde sedis a umis cestovat s malym, zavazadlem tak uz nic vic neplatis a pohodli obstojne i jdlo slusne piti taky na vyber vetsinou zpatecni lety max 1000 -1500 Kc a co potrebujes na 2-3 max 4 hodinach po Evrope?

IBM

Čím víc sedaček, tím víc Ryanair…

Tomas

Sardinky v Boeingu

Jimbo Jones

Bůhvíproč je to špatně jen u RYR.

Pavel

Nejenom.

Petr5

Před cca 10 lety jsem letěl do Barcelony. Tam ČSA A319, v pohodě. Zpět také A319, v režii SmrtWings pronajaté od nějaké pobaltské společnosti. Nějak málo místa na kolena. Stačilo se ohlédnout a spočítat sedadla …

Thomas

Tak to by mne, prosím, zajímalo, co jste napočítal…všechna letadla jsou ve standardně dodávané variantě 189 sedadel (v případě verze 738)…

Fandik

Jako hodinu se to dá vydržet…max. 2hodiny, ale víc bych si v tom představit neuměl 🤷‍♂️

Jimbo Jones

28´´ má třeba Iberia v A320.

Václav

A to nemají slim sedačky. Když jsem do toho sedal, tak jsem si říkal, že je to nějaké úzké. Ale co, nejsem moc velký, takže v pohodě…

Ota Z.

teda né že bych nějak FR podporoval, to spíš naopak, ale v porovnání s Iberkou či jejich IB Express bylo sezení opravdu trochu lepší.
FR jsem využil jednou na otočku do PMI, místo klasické a vcelku jsem byl překvapen že se to dalo vydržet. IB Express z PMI do MAD, resp LPA-MAD je ale peklo. Tak je člověk tak zkroucený, že si ty nohy radši uřízne, než si do toho znova sednout…

Pavel

Honza: možností je viac, užšie sedačky, zrušenie WC, menej priestoru pre posádku na catering a podobne

Honza

Prosím, dokáže mi někdo vysvětlit jak to, když v letadle, kde bude více sedaček než je standard bude více místa na nohy?

D.S.

Asi slim sedačky.

Y.K.

Slim už určitě mají. Ještě musí přihustit a nebo využit nějaký prostor v kabině, který se normálně klasických 737 sedačkami neosazuje.

Honza

Děkuji moc za vyjasnění! Vypadá to dost nepohodlně, ale přeci jenom je to lowcost.

MildaIV

Není to low cost, ale ultra low cost.

kulhán

Co může vypadat na obrázku nepohodlně? Neseděl jsi tam, rozteč neznáš…..
Mají sedačky bez kapes, takže ty 2cm co máš navíc krát počet řad a jsi na tom líp jak u SW s větším počtem řad

Honza

V článku se píše, že nyní mají v 737-800 30inches a v 737-max budou mít 28inches. V článku je i obrázek muže, který sedí na sedačce s 29inches roztečí a vejde se tam jen tak tak. Máte pravdu, nikdy jsem s jejich maxem neletěl tak nevím, ale dle fotek v článku jsem usoudil, že to pohodlné nebude.

Jimbo Jones

28´´ je i u „high cost“ aerolinek, díky slim sedadlům.

Jakub P

A to ten člověk má 180 cm, což není moc. Záleží samozřejmě, jak má dlouhý nohy v poměru k tělu, to může udělat dost, nicméně je dost jasný, že lítat s tím bude pro lidi s nepodprůměrnou výškou za trest.

Michal141

Tak pokud mají 28″ tak to bude pro mě peklo, to bude na knop 🙁 Mám 190cm a jejich stávajících 30″ v jejich letadlech, kde ještě nejsou slim sedadla už je hodně nepohodlné. Tam kde už je mají je to akorát, takže 28″ bude ještě horší než jejich starší letadla s klasickými sedadly, a ne že to bude pohodlnější jak říkají… 😛

Y.K.

Vida dík, takže zrušené kuchyňky, na místo zadní přesunuty hajzlíky a vytvořený prostor zaplněn sedačkami. Prostorová ztráta je počtem cestujícíchvynucený nový exit.

Jimbo Jones

Zajímavá je ta „dvojka“ uprostřed, bude za příplatek? 🙂

Zbyněk

určitě bude, wizz air má v A321 také dvojky u nouzového východu a patří to k těm nejdražším sedadlům, když si vybíráte místo

Martin Csabo

Letadlo budem milovat ale to místo na nohy kam se nám nevejde ani to příruční zavazadlo určitě milovat nebudem

kulhán

Místo pod sedačkami zůstává přeci stejné??? 😉

Martin Csabo

no právě stejně hrozně malé ale s tím už musíme počítat když letíme s Ryanem a mě to nemusí vadit protože s Ryanem nikdy nepoletim radši si připlatím

VíKo

Presne! Do Paříže, nebo Londýna jedine přes Dubaj! Já chci komfort. 😀

Martin Csabo

To myslíte ironicky předpokládám, hlavně do Paříže i Londýna je poměrně vysoký výběr společností Londýn: ČSA SW BAW RYR EZY WZZ a do Paříže ČSA AFR RYR TRA ( kdybych udělal nějakou chybu nebo na někoho zapoměl tak klidně napište nejsem si 100% jist správností dělal jsem to ted z hlavy :))

kulhán

Nikdy neříkej nikdy…
Já vůbec neřeším s čím a kým poletím. Vybírám mezi cenou a případným přestupem.
Klidně 737 6ti hodinový let, mám 180cm a 85kg a vůbec mi to nevadí.
Kdo s tím má problém, tak to řeší. Chápu…

Jirka B.

Rozumne jste popsal stav a realitu a proto mate 6 minusu. Diskuze na tomto serveru upada. Ja se minule na meco jen zaptal a minusy skakaly keden za druhym. Odpovedi vsak ne … Hezky den a pomatenym minusarum zdar! 😋