Americký tunel století. Pod řekou Hudson přibudou koleje, zlepší spojení Manhattanu a New Jersey

Staveniště budoucího tunelu v oblasti Hudson Yards v New Yorku. Foto: Metropolitan Transportation AuthorityStaveniště budoucího tunelu v oblasti Hudson Yards v New Yorku. Foto: Metropolitan Transportation Authority

Stavba má skončit v roce 2038.

Odebírat
Upozornit na
guest
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
bkv

Evidentně tam nemají Prahu 6…

Kubrt

Prahu 6 nemají, ale i tak je kolem financování toho projektu řada politických tanců na nejvyšší úrovni. Veřejnost rovněž není za jedno v názoru na jeho potřebnost.

Danny
Danny

„The first phase of the Second Avenue Subway in Manhattan, the most expensive subway project in the world, cost $2.5 billion per mile, nearly five times the cost of a similar extension in Paris.“

MP22

New York je na tomhle fakt blbě. Na YouTube existují desítky videí o tom, co všechno je na NY Subway špatně a jak mizerné jsou politické a provozní rozhodnutí z posledních let. New York se dostal v mnoha ohledech co se týče občanské vybavenosti do velmi pofidérního stavu a velmi silně roste nespokojenost u místních obyvatel.

p.n.

Za tu cenu u nás máte minimálně 2 úseky VRT…

Sch

Ta řeka je velká, ale ta cena je astronomická, za dvojkolejny tunel a povrchové koleje v NJ

Danny

Všechny infrastrukturní projekty, zejména železniční, v USA jsou s porovnáním s Evropou daleko přes čáru. Ono je to prý částečně i tím, že se z toho platí navíc např. i důchodové spoření pro dělníky, což značně navyšuje cenu práce… ale moc jsme to nezkoumal, tak nechci uvádět úplně zavádějící info.

MajsterN

To bude cena práce. Přece si do toho nenechají pustit moc Mexičanů.

Ondřej

Nejdůležitější kus železnice v USA. Výborná zpráva.
Ta cena výstavby je ovšem fascinující, kam se na to hrabe Stuttgart 21. Ale holt je to důsledek dekád podinvestovaných železnic, tam jsou na tom daleko hůř než my.

Jiří Kocurek

Kdybychom měli třídu D4 22,5 tuny na nápravu na takovém rozsahu jako tam mají 32 tun na nápravu a více…

Kubrt

To jo, ale konkrétně NY aglomeraci je řeč i o infrastruktuře pro osobní dopravu – a ta je zoufale podinvestovaná, nedotažená.

Jiří Kocurek

Z předřečníkova příspěvku není jasné, jestli píše o celých USA, nebo o oblasti NY.

Danny

Celá veřejná doprava ve Státech je zoufale podinvestovaná a v NY aglomeraci, kde je rozsáhlá síť vystavěna v době před 100 lety, se nedostatek peněz prostě projevuje daleko více. Při těch cenách taky… vemte si prodloužení 2nd avenue metra o 3 stanice za cenu 8 mld. USD. Potřebovali byste roční rozpočet Pentagonu, aby se to dostalo na úroveň 21. století.

Jirka

Proc zacina a konci na stejnem miste jako stary tunel, ale mezi tim vede dost jinudy?

Danny

Řekl bych, že jde o geologické podmínky, otázku zaústění do Penn Station, nové normy a tak… kdo tam byl, tak si zajisté kladl otázku, jak kdysi pod takovou řeku jako Hudson dokázali ty dva staré tunely dostat na tak krátkém úseku.

Jiří Kocurek
fofoformanek

Niekde som čítal, že kvôli vyústeniu vetracích šachiet, ale neviem nájsť zdroj.

Zbynek

A bude se tam jezdit motorove? Me prijdou vetraxi sachty uz jako prezitek…

Kubrt

Aha, zajímavá myšlenka, až se tam udusí uvázlý vlak plný lidí, řeknem že ventilace je přežitek z doby páry.
Provoz sice bude elektrický, jako ve starém tunelu, ale i tak tam musí být ventilační systém. Je to řešené tak, že za normálního provozu zajistí prodění jedoucí vlaky, nicméně pro případ poruchy nebo nehody tam budou tři ventilační soustrojí, z toho dvě nad hlubinou částí, tedy s šachtami. Hledejte na googlu Hudson Tunnel Project Record of Decision.

Addams

Mozna proto, aby jej napojili na zacatku i na konci na stejne misto, ale nezastavili provoz v starem tunelu na 10 let.