Americký tunel století. Pod řekou Hudson přibudou koleje, zlepší spojení Manhattanu a New Jersey
Staveniště budoucího tunelu v oblasti Hudson Yards v New Yorku. Foto: Metropolitan Transportation Authority
Stavba má skončit v roce 2038.
Nejsem proti, naopak je to nezbytné. Ale nebude to trvat nějak moc dlouho? Ty původní tunely se bezpečně postavily za kratší dobu, než 14 let.
Titulek k té úvodní fotce je poněkud nešťastně formulován. Na fotce není stavba tunelu,ale stavba centrální části Hudson Yards. Fotka je minimálně 10 let stará a dnes je ta přední část kolejiště na fotce (po ten most = 11.Avenue) zakrytá a stojí na ní budovy, mj.102 patrová budova s vyhlídkovou plošinou.
Tak v NY jsou na tom tratě v hodně špatném stavu. Ale i tak ta cena!
Jestli se tam ta propustnost železniční sítě nezlepší, tak NewYorčané to vedení města vzteky roztrhá!
No zrovna ty tunely jsou nejen mezi městy ale i mezi státy, takže vedení města s tím nemá moc co dělat. Vyčítat vedení NYC můžete tak maximálně metro.
Ale je to stav železniční sítě v NY obecně. A ten stav je prostě špatný, dlouhodobě podfinancovávaný!
Evidentně tam nemají Prahu 6…
Prahu 6 nemají, ale i tak je kolem financování toho projektu řada politických tanců na nejvyšší úrovni. Veřejnost rovněž není za jedno v názoru na jeho potřebnost.
Ad poslední věta: v tom případě má veřejnost zavádějící informace. Jestliže kapacita tunelu ani dnes nedostačuje a Amtrak tvrdí, že současné tunely do 20 let bez generálky bude nutno zavřít..?
Politické tanečky tam určitě budou, cena projektu je podezřelá (ale možná ospravedlnitelná, nevím). Jen ta potřebnost tunelu mi přijde zjevná.
Zde celkem dobrý článek k tématu ceny infrastruktury:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-12-08/why-building-roads-and-transit-costs-more-in-the-u-s
„The first phase of the Second Avenue Subway in Manhattan, the most expensive subway project in the world, cost $2.5 billion per mile, nearly five times the cost of a similar extension in Paris.“
New York je na tomhle fakt blbě. Na YouTube existují desítky videí o tom, co všechno je na NY Subway špatně a jak mizerné jsou politické a provozní rozhodnutí z posledních let. New York se dostal v mnoha ohledech co se týče občanské vybavenosti do velmi pofidérního stavu a velmi silně roste nespokojenost u místních obyvatel.
Za tu cenu u nás máte minimálně 2 úseky VRT…
Otázka je, kolik by za to bylo úseků VRT v Kalifornii.
0.
Ta řeka je velká, ale ta cena je astronomická, za dvojkolejny tunel a povrchové koleje v NJ
Všechny infrastrukturní projekty, zejména železniční, v USA jsou s porovnáním s Evropou daleko přes čáru. Ono je to prý částečně i tím, že se z toho platí navíc např. i důchodové spoření pro dělníky, což značně navyšuje cenu práce… ale moc jsme to nezkoumal, tak nechci uvádět úplně zavádějící info.
To bude cena práce. Přece si do toho nenechají pustit moc Mexičanů.
Nejdůležitější kus železnice v USA. Výborná zpráva.
Ta cena výstavby je ovšem fascinující, kam se na to hrabe Stuttgart 21. Ale holt je to důsledek dekád podinvestovaných železnic, tam jsou na tom daleko hůř než my.
Kdybychom měli třídu D4 22,5 tuny na nápravu na takovém rozsahu jako tam mají 32 tun na nápravu a více…
To jo, ale konkrétně NY aglomeraci je řeč i o infrastruktuře pro osobní dopravu – a ta je zoufale podinvestovaná, nedotažená.
Z předřečníkova příspěvku není jasné, jestli píše o celých USA, nebo o oblasti NY.
Celá veřejná doprava ve Státech je zoufale podinvestovaná a v NY aglomeraci, kde je rozsáhlá síť vystavěna v době před 100 lety, se nedostatek peněz prostě projevuje daleko více. Při těch cenách taky… vemte si prodloužení 2nd avenue metra o 3 stanice za cenu 8 mld. USD. Potřebovali byste roční rozpočet Pentagonu, aby se to dostalo na úroveň 21. století.
A to jako cestující docenim jak? Pojede mi v USA vlak do měst jako Rakovník z měst jako Beroun? A čím to, že u nás takové spoje nejen jezdi, ale dokonce někoho vozí? Jak vypadá osobni doprava po železnici v USA tak 50km od průměrného milionové města?
Proc zacina a konci na stejnem miste jako stary tunel, ale mezi tim vede dost jinudy?
Řekl bych, že jde o geologické podmínky, otázku zaústění do Penn Station, nové normy a tak… kdo tam byl, tak si zajisté kladl otázku, jak kdysi pod takovou řeku jako Hudson dokázali ty dva staré tunely dostat na tak krátkém úseku.
Jsou tam i fotky ze stavby.
https://en.wikipedia.org/wiki/North_River_Tunnels
Niekde som čítal, že kvôli vyústeniu vetracích šachiet, ale neviem nájsť zdroj.
A bude se tam jezdit motorove? Me prijdou vetraxi sachty uz jako prezitek…
Aha, zajímavá myšlenka, až se tam udusí uvázlý vlak plný lidí, řeknem že ventilace je přežitek z doby páry.
Provoz sice bude elektrický, jako ve starém tunelu, ale i tak tam musí být ventilační systém. Je to řešené tak, že za normálního provozu zajistí prodění jedoucí vlaky, nicméně pro případ poruchy nebo nehody tam budou tři ventilační soustrojí, z toho dvě nad hlubinou částí, tedy s šachtami. Hledejte na googlu Hudson Tunnel Project Record of Decision.
Mozna proto, aby jej napojili na zacatku i na konci na stejne misto, ale nezastavili provoz v starem tunelu na 10 let.