Letecké společnosti Letectví

Americké aerolinky už letos s boeingy 737 MAX nepočítají, šéf Boeingu už nevede představenstvo

United Airlines a jejich Boeing 737 MAX 9. Foto: United Airlines
United Airlines a jejich Boeing 737 MAX 9. Foto: United Airlines

Letecká společnost United Airlines je poslední ze tří amerických dopravců, která už letos nevěří v nasazení letadel Boeing 737 MAX do provozu. Podobně jako Southwest Airlines a American Airlines posunula plánovaný termín návratu až na 6. ledna příštího roku

United dosud počítaly s lety s 737 MAX od 20. prosince, musí tak zrušit stovky letů na přelomu roku, kdy je mimořádně silný provoz. Firma uvedla, že od začátku října až do 6. ledna zruší zhruba 8 tisíc letů. Firma má ve flotile 14 letadel verze MAX 9. Zatím nejméně návratu 737 MAX v USA věří American Airlines, které je vyřadily ze systému do 15. ledna. Od uzemnění uplyne příští týden už osm měsíců.

Poslední vývoj nenasvědčuje tomu, že by letadlo mohlo být v provozu ještě letos. Do amerického úřadu civilního letectví FAA se navíc tento týden pustili zahraniční regulátoři, podle kterých nový systém v uzemněných letadlech zkoumal nedostatečně.

Problémy s návratem letadla do provozu se projevují už i ve vedení firmy. Předseda představenstva a generální ředitel Dennis Muilenburg přišel v pátek o post předsedy představenstva.  Firma nově oddělí post předsedy představenstva a prezidenta. Představenstvo povede nově David Calhoun. Podle vyjádření představenstva mají stále v Muilenburga plnou důvěru, chtějí mu ale umožnit větší prostor na bezpečný návrat letadel 737 MAX do provozu.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mike

Nemělo by v článku ve větě: „Firma uvedla, že od začátku října až do 6. října zruší zhruba 8 tisíc letů.“ být to datum 6.ledna?

Přemek

Boeing je na odpískání celé civilní části produkce, po blížícím se kolapsu veřejných financí USA i té vojenské. Z čeho asi bude top management žít? A takový to byl průkopnický podnik s poctivými konstruktéry. Chudáci…

Nezávislý

Pokud si dobře pamatuji, uzemnění bylo 12. 3., tzn. včera to bylo sedm měsíců, ne osm. 😉

RHood

Pokud 737 MAX nebudou v provozu do konce roku v USA, tak v Evropě nebudou v provozu ani v létě. Další vděčné období pro výmluvy TVS/QS.
Čekám na tvou reakcí jen tak, ty odborniku na všechno.

MartinS.

Výmluvy? Když budete provozovat jakoukoliv společnost, která si objedná prostředky pro svůj provoz, na základě toho si nasmlouvá zakázky a potom zjistí, že ty objednané prostředky nemůže používat, tak začnete improvizovat a vymlouvat se. Protože váš zákazník čeká, že jeho zakázky splníte a jeho zákazníci čekají totéž. SW se vymlouvají, sem tam nějaký let zruší, přesunou, zpozdí, ale zakázky od cestovek více méně plní… Aerolinky, které nemají jako zákazníky cestovky, ale přímo cestující ty lety ruší a mnohdy po tisících, protože je nemají čím provozovat… ten problém nemají jen SW, je na většině kontinentů… prostě letadla, která méla být ve… Číst vice »

Y.K.

Výmluvy. A co mají dělat? Kašlat na uzemnění a létat? Umíte si představit, co to je za finanční vyšťavení, když vám na zemi stojí 7 ptáků, jeden bratru přes 2,5 milirady korun a nevydělávají. Stejně s tím bojují jiné aerolinky včetně amerických, zrušené lety v letových řádech protže prostě nemohou létat s částí flotily.

Jen tak

Nemluvě o tom, že ty MAXy má smart wings od leasingovky.

A leasingový splátky nejsou vůbec malý (a splácet je musí, i když nelítají). Obrovský záhul na cash-flow společnosti.