American Airlines se vrací do Prahy, obnoví spojení do Filadelfie
Boeing 787 American Airlines. Foto: American Airlines

Nová sezónní linka bude v provozu denně od května do října.
Nová sezónní linka bude v provozu denně od května do října.
Do Karibiku by bylo lepší Miami ale co už.:)
Jinak kdyby náhodou skončila válka a začlo se létat na Ukrajinu tak už bude na letišti docela frmol…
Praha má dlouhodobě dálkové lety orientované na východ. Na západ až na Deltu… nic… Co další uzly v USA – Atlanta, Denver, LAX, SFO…
Létá ještě Air Canada do Toronta.
Létá se tam, kde je poptávka. Až bude dostatečná poptávka po letech do Ameriky, budou jistě další linky.
Praha je pro dálkové lety neatraktivní, protože nemá síťového dopravce, se kterým lze uzavřít code-share, aby se ta letadla zaplnila.
„Po lince Delty do New Yorku půjde o druhou přímou linku v nabídce Letiště Praha.“ Tady bych asi doplnil, že je myšleno do USA.
Konecne, Pos skace radosti
Tak přehled widebody linek do Prahy, to je fakt slušný. Už není rare vidět na LKPR dvě widebody najednou.
A380 Emirates
A350 China Airlines
B787 Etihad
B787 Korean
A350 Asiana
B767 Delta
A330 Qatar
A330 Hainan
A333 Air Canada
B787 American (říjen+)
A teď si to srovnejte s Vídní a Varšavou. Samozřejmě je jasné, že letiště dělá co může, ale bez pořádného domácího síťového dopravce jsou ty možnosti dost omezené.
A proč pořád něco s něčím srovnávat. Další dopravce, další linka. Jak s tím souvisí Vídeň, nebo, nedej bože, Varšava?
Srovnávat by se to mělo, proto aby se vidělo kam to dotáhl LOT a kam to dotáhli ČSA a kvůli komu. Rozhodně ale nechápejte můj příspěvek tak, že chci nějak hanit úspěchy, kterých aktuálně letiště dosahuje a je jich opravdu dost.
A proč by se mělo něco srovnávat? Každé letiště je v trochu jiné situaci. To samé si mohou říkat ve Vídni proti Mnichovu, v Mnichově proti Frankfurtu, ve Frankfurtu proti Heathrow atd.
Ano absence síťového dopravce Prahu oproti zmíněným letištím znevýhodňuje. Nicméně je třeba přijmout fakt, že tu síťový dopravce není a nejspíš ani nebude.
Ze stejného důvodu si však myslím, že se Praha nemá vůbec za co stydět. A kdo ví, třeba se vrátí i United nebo začne něco úplně nového.
Vidět dvě widebody v Praze najednou už není rare nějakou dobu 🙂
Každou středu ráno je těch widebody linek v Praze najedou 5 (Hainan, Etihad, Qatar, China Airlines, Delta). Pokud to bude létat příští rok stejně tak jich bude s American 6.
6 widebody linek na 5 stojánek. To jsem zvědavý, jak to poskládají 😀
Tak holt někdo bude boardovat busem 🙂
K tomu navíc ještě chartery a občas i jiné aerolinky pošlou něco většího, třeba Turkish někdy posílá A330.
By mělo letiště urychlit přístavbu terminálů, protože když přibude další denní dálkovka (třeba United) tak se už všechny longhauly nevejdou k nástupním mostům a docela se bojím o kapacitu pasovky.
A už někdo ví kdy mají začít se stavbou? Někde jsem četl že letos v květnu měli představit projekt a vizualizace a stále nic.
Nědělaly se pro pasovku takové ty terminály na pre-check? To by jí asi mělo zrychlit…
Kapacita pasovky… Třeba na Naritě nebo v Chicagu čekáte ve frontě třeba hodinu a půl.
Taktéž LAX nebo Osaka…….
V Ósace jste asi měl smůlu, KIX je vyhlášené minimálním čekáním na pasovce.
Ano, v LAX hodina a půl, na JFK skoro 2…
Já na pasovce zažil dvě hodiny v Muscatu a Ammánu. V Praze max. asi 10 minut.