American Airlines se vrací do Prahy, obnoví spojení do Filadelfie
Boeing 787 American Airlines. Foto: American Airlines

Nová sezónní linka bude v provozu denně od května do října.
Nová sezónní linka bude v provozu denně od května do října.
Úplně mě děsí, že se zde nevyjádřil Air Traveller. Co když se mu něco stalo? :-O
(nic proti němu nemám, ale je to prostě divný)
Treba je v letadle.
Tam maji tihle nadlidi wifi… snad se mu nic nestalo…
WiFi je dnes u některých aerolinek v economy standardem zdarma.
Na messenger ci WhatsApp nikoliv browser.
Nemá prosím někdo z diskutujících info o obnovení druhé rotace Emirates EK137/138 ? Děkuji.
Bylo by to sice fajn, ale pochybuji. Zkoušeli to už před covidem a velmi rychle to zrušili. Navíc dnes je nabídka tím směrem ještě větší než tehdy.
Bude to dělat Menzies nebo CSAH? Mám pocit že před covidem to měl CSAH
Úplně první rok to měl Menzies, následující rok CSAH
Bude záležet kdo bude dělat DL a tomu zbyde AA nebo naopak…
Do Karibiku by bylo lepší Miami ale co už.:)
Jinak kdyby náhodou skončila válka a začlo se létat na Ukrajinu tak už bude na letišti docela frmol…
Praha má dlouhodobě dálkové lety orientované na východ. Na západ až na Deltu… nic… Co další uzly v USA – Atlanta, Denver, LAX, SFO…
Létá ještě Air Canada do Toronta.
Létá se tam, kde je poptávka. Až bude dostatečná poptávka po letech do Ameriky, budou jistě další linky.
Ta dostatečná poptávka musí hlavně být point to point. Protože pokud letíte někam, kam se z Prahy nelítá, ale lítá se tam z nějakého evropského hubu, tak je lepší na cestě tam použít let s přestupem v Evropě než v Americe, kde je přestup opruz (nutnost si vyzvedávat kufry, riziko uletění přípoje při dlouhém čekání na imigračním).
Linka PHL-PRG je ale především pro americké turisty, kteří naopak ocení přestupovat v Americe a letět s jejich aerolinkou. Otázka není kolik Pražanů chce letět do Ameriky, ale kolik Američanů chce letět do Prahy.
Máte někde zdroj tvrzení, že američané raději letí s americkou aerolinkou a přestupují v USA? Ony ty mnou popsané opruzy se týkají naprosto stejně jak turistů, tak amerických občanů.
Selsky rozum je ten zdroj
Jsou na to asi zvyklí a berou to jako stejný fakt, že nemají chleba, i když se od nás můžou klidně naučit dobrý chleba péct.
Jsou na to asi zvyklí a berou to jako stejný fakt, že nemají chleba, i když se od nás můžou klidně naučit dobrý chleba péct.
To, že je v Evropě objektivně snazší přestoupit je nezajímá. Lidi se řídí podle značky, American je pro Američany důvěryhodná značka, kterou znají z domácích letů, Evropské aerolinky neznají, neví co od nich čekat. Stejně tak Americké letiště je pro ně známé prostředí, ale od Evropského neví co čekat. Hlavní tvrzení, které já ale vyvracím je, že ta poptávka do Prahy musí být point to point. Linka PHL-PRG rozhodně point to point linka není. Nebo si opravdu myslíte, že ze všech amerických měst, je to zrovna Filadelfie odkud/kam je poptávka z/do Prahy? Tato linka slouží k tomu aby kdokoliv kdo… Číst vice »
Uvidíme, jaký bude LF. Samozřejmě, pokud je ten přestup z/na menší letiště, kam se z Evropy nelítá, tak není co řešit.
Co se týče výběru aerolinky z hlediska národností, tak když letím přes Atlantik strojem United nebo Lufthansa, tak nevidím rozdíl v poměru Američanů a Evropanů. Ono také ale, když si člověk koupí letenku u United, tak je obvyklé, že je to c/s na let Lufthansy. Což uznávám, že je nyní u American jiná situace, protože s BA si musíte vyřizovat elektronickou registraci (a platit za ní) pro přestup v Londýně a Iberia a Finnair toho IMHO zase tolik nepokryjí.
Ještě taková drobnost, kterou ale ne každý Američan ví: Pokud letíte z Ameriky do Evropy a aerolinka Vám pár dní před odletem zruší let nebo máte na cestě výrazné zpoždění, tak je sakra rozdíl, zda letíte s aerolinkou se sídlem v USA nebo v EU (na cestě zpět do Ameriky už ten rozdíl není).
Pro mě Amerikou nepolíbeného, mohu poprosit o vysvětlení? 🙂 (Něco na způsob kompenzace za zpoždění v EU?)
Ne něco „na způsob“, ale právě to. Protože pokud letíte s aerolinkou se sídlem v EU, tak se na Vás vztahuje i v případě, že letíte z jiné země.
Aha, tak to jo. Myslel jsem, že Americké aerolinky mají něco takového pro občany USA.
Poptávka je, přes Island jich lítá do USA hodně. Dalo by se říci, že JFK by se zde 2x uživila v některé dny 😛
Praha je pro dálkové lety neatraktivní, protože nemá síťového dopravce, se kterým lze uzavřít code-share, aby se ta letadla zaplnila.
„Po lince Delty do New Yorku půjde o druhou přímou linku v nabídce Letiště Praha.“ Tady bych asi doplnil, že je myšleno do USA.
Konecne, Pos skace radosti
Tak přehled widebody linek do Prahy, to je fakt slušný. Už není rare vidět na LKPR dvě widebody najednou.
A380 Emirates
A350 China Airlines
B787 Etihad
B787 Korean
A350 Asiana
B767 Delta
A330 Qatar
A330 Hainan
A333 Air Canada
B787 American (říjen+)
A teď si to srovnejte s Vídní a Varšavou. Samozřejmě je jasné, že letiště dělá co může, ale bez pořádného domácího síťového dopravce jsou ty možnosti dost omezené.
A proč pořád něco s něčím srovnávat. Další dopravce, další linka. Jak s tím souvisí Vídeň, nebo, nedej bože, Varšava?
Srovnávat by se to mělo, proto aby se vidělo kam to dotáhl LOT a kam to dotáhli ČSA a kvůli komu. Rozhodně ale nechápejte můj příspěvek tak, že chci nějak hanit úspěchy, kterých aktuálně letiště dosahuje a je jich opravdu dost.
Teď se musím stydět, protože jsem si všiml, jak jsem napsal dotáhly.
A proč by se mělo něco srovnávat? Každé letiště je v trochu jiné situaci. To samé si mohou říkat ve Vídni proti Mnichovu, v Mnichově proti Frankfurtu, ve Frankfurtu proti Heathrow atd.
Ano absence síťového dopravce Prahu oproti zmíněným letištím znevýhodňuje. Nicméně je třeba přijmout fakt, že tu síťový dopravce není a nejspíš ani nebude.
Ze stejného důvodu si však myslím, že se Praha nemá vůbec za co stydět. A kdo ví, třeba se vrátí i United nebo začne něco úplně nového.
Nevíte kolik widebody linek je ve Vídni / Varšavě bez započtení Austrian/LOT?
Ne ten Austrian a LOT je tam právě nutné započítat. Zejména v případě LOTu je tam totiž viditelný rozdíl, jak se ke státnímu majetku zachovali politici v Polsku a v ČR. A takhle je to u nás v mnoha jiných sektorech. Myslím že ČD by mohli vyprávět. A Vídeň těch dálkovek má i bez Austrianu víc než Praha a většinou se nejedná o sezónní spojení.
Proč do článku o nové lince v Praze pořád pletete Varšavu a LOT a aby toho nebylo málo, tak i chování politiků? Jak to souvisí s porostou informací o tom, že AA začnou létat do Prahy?
Vidět dvě widebody v Praze najednou už není rare nějakou dobu 🙂
Každou středu ráno je těch widebody linek v Praze najedou 5 (Hainan, Etihad, Qatar, China Airlines, Delta). Pokud to bude létat příští rok stejně tak jich bude s American 6.
6 widebody linek na 5 stojánek. To jsem zvědavý, jak to poskládají 😀
Tak holt někdo bude boardovat busem 🙂
Hainana odtáhnou na cargo, a po odletu Etihadu zase přitáhnou .
Ten nejmene lukrativni, coz bude asi Hainan.
Hlavne naslibovat, to by jim v Praze slo
Za mě ať slibují 🙂 Dálkové linky jsou dobře.
K tomu navíc ještě chartery a občas i jiné aerolinky pošlou něco většího, třeba Turkish někdy posílá A330.
By mělo letiště urychlit přístavbu terminálů, protože když přibude další denní dálkovka (třeba United) tak se už všechny longhauly nevejdou k nástupním mostům a docela se bojím o kapacitu pasovky.
A už někdo ví kdy mají začít se stavbou? Někde jsem četl že letos v květnu měli představit projekt a vizualizace a stále nic.
Nědělaly se pro pasovku takové ty terminály na pre-check? To by jí asi mělo zrychlit…
Kapacita pasovky… Třeba na Naritě nebo v Chicagu čekáte ve frontě třeba hodinu a půl.
Taktéž LAX nebo Osaka…….
V Ósace jste asi měl smůlu, KIX je vyhlášené minimálním čekáním na pasovce.
Ano, v LAX hodina a půl, na JFK skoro 2…
Já na pasovce zažil dvě hodiny v Muscatu a Ammánu. V Praze max. asi 10 minut.
Dividendu si z letiště vytáhl Stanjura, měl by to nechat letišti na investice !!!