umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Letecké společnosti Letectví

American Airlines řeší problém s regionálními lety. Jejich dodavatel uzemnil většinu letadel

Bombardier CRJ 900 v barvách American Eagle. Foto: PSA Airlines
Bombardier CRJ 900 v barvách American Eagle. Foto: PSA Airlines
Odstavení se týká možné závady na podvozku letadel Bombardier CRJ:

Jedna z největších leteckých společností na světě American Airlines (AA) musí řešit problém, jak přepravit část svých cestujících. Americký úřad civilního letectví (FAA) dnes zakázal dočasně provoz většiny letadel aerolinek PSA Airlines, které pro AA zajišťují velkou část provozu sítě regionálních linek z větších letišť na menší pod značkou American Eagle.

Uzemnění oznámily PSA na svých stránkách a twitteru. Jen dnes dopravce zrušil celkem 194 letů. Důvodem omezení je podezření na problém s letouny Bombardier CRJ700 a CRJ900, na který přišli technici při běžné údržbě. PSA jich mají ve flotile celkem 130.

Má jít konkrétně o možnou závadu s předním podvozkem. Kvůli hrozbě, že podobný problém může být i u dalších letadel, nařídil FAA uzemnění většiny letadl PSA a kontrolu. To bude znamenat výpadek několika dní. Podle příkazu k letecké způsobilosti došlo k nálezu koroze u některých částí podvozku, ale u jiného typu letadla než s kterým létají PSA.

PSA patří kapitálově plně do skupiny American Airlines Group. „Pracujeme na tom, abychom zákazníky na letech PSA dostali do jejich cílové destinace,“ uvedly aerolinky na svém webu .

Hlavní základnou PSA je letiště v Charlotte v Severní Karolíně, firma létá jen s letadly od Bombardieru. Zaměstnává pět tisíc lidí.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
GPGP

Tak záleží na dopravci, viděl jsem např. pneumatiku u Ryanair a lezli z toho ty dráty na zpevnění, to by u Emirates nebo Qatar nebylo možné 🙂

Tomas

a pak jste se probudil 🙂

Czechpilot

Tak timto komentarem jste trumfnul 99% tritlu ma tomto webu. Gratuluju. 😂😂😂

leviathan

U předimenzovaných mechanických dílů se koroze nepovažuje za bezpečnostní riziko, pokud se ale šetří a díly jsou poddimenzované, může být koroze velký problém. Zdá se, že FAA je informována…

Jirka

obecně záleží o jaký druh koroze se jedná. U lokálních typů koroze, jako např. bodové, nebo u korozního praskání bych byl opatrný

Y.K.

Na letadlech žádné díly nejsou předimenzované a rozhodně se na nich nešetří. Nicméně to není ani buldozer, musí to být schopné letu (omezení hmotností), takže třeba oceli se používá tak málo, jak je to vůbec únosné. V letectví se vše dimenzuje naprosto přesně na určitý rozsah zatížení a cyklů včetně hraničních odchylek, po dosažení to vymění. Koroze je problém, protože toto dimenzování hodně ovlivňuje. Ke všemu, koroze dokáže narušit i předimenzované dily, narušení povrchu koncentruje napětí, to iniciuje trhlinu co se s cykly prohlodá jakýmkoliv množstvím materiálu.

Jiří Kocurek

Tak to je jednoduché soudruzi! Do hliníkového plechu použijeme silnější pozinkované hřebíky, prostě je předimenzujeme. A koroze bude fuč.