American Airlines posílí v Evropě, Praha na seznamu novinek není
Airbus A330-200 společnosti American Airlines. Foto: Letiště Praha
Dopravce obslouží pět linek navíc, vrátí se do Edinburghu.
Dopravce obslouží pět linek navíc, vrátí se do Edinburghu.
Bohužel, Praha i celé Česko pořád pokulhává v atraktivitě za Vídní, Berlínem, Římem. I když má Česko své neopominutelné kouzlo (historická centra, památky, církevní stavby, architektura) – neumíme zaujmout. Jednou mi jeden kolega z NPÚ řekl, že třeba Sychrov není na dálnici D10 (ta končí v Turnově) a tím je pro zaoceánské turisty vše ostatní v kategorii „polní cesta“.
Jako kdyby na tom Berlín byl o něco lépe…
Co taky jiného čekat že Praha OPĚT chybí…a nevidím to že během příštího roku vůbec přibude … aspoň ta Air Canada..Toronto mě celkem láká
Před Covidem byla pro AA Praha celkem atraktivní, byly 2 linky, ale po Covidu se nevrátili. Bohužel Praha se orientuje na východní destinace. Čína, Korea, Dubaj… Linek přes Atlantik jen jedna… Delta do NY. Určitě by Prahu zatraktivnily přímé linky do USA (Jih – Atlanta, Miami, střed – Denver a západ LAX, SFO…)
Malinko zaměnujete příčinu s následkem 🙂
„Praha se orientuje na východní destinace“ .. Praha se na nic nezaměřuje, správnější by bylo říct „Na Prahu se orientují převážně asijští dopravci“
No, zatraktivnili … zatraktivnili v čem, a kde? .) a opět zde platí – to není „chyba“ Prahy, že sem ty americký společnosti nelítají. Ty sem nelítají proto, že v tom nevidí potenciál.
Hádám, že primárně si vybírají velká letiště v atraktivních evropských městech a na českých regionálních letištích nevidí moc perspektivu. Naštěstí Vídeň je blízko a lze tam pohodlně dojet vlakem.
Před covidem (2019) byla situace naprosto jiná. Dopravci měli dost letadel, zahuštěnou síť do Zapadni Evropy a hledali další destinace v regionu. Vzhledem ke kupní síle bude střední Evropa vždy až po západní, ať se nám to libí nebo ne.
Dnes mají dopravci problémy s kapacitou a pokud nějaká je, vyberou si primárně na silnější trhy (UK, Itálie, Španělsko) a další destinace musí počkat.
Nemluvě o faktu, že “transatlantik” je daleko více koordinován s evropskými dopravci (AA-BA, UA-LH, DL-KL/AF) než celá Asie.
Ano, před CoV byla pozitivnější situace ve všem. Dopravci měli přetlak kapacity, zákazníci měli dost peněz a chuť cestovat. To, že si Prahu vybírají asijští dopravci, je sice prava a ano, má pro tamější zákazniky potenciál, ale myslím, že by se při troše snahy daly vyjednat destinace na západ…. Atlanta se myslím dřív lítala, ale to bude hodně dávno…
A snahy z jaké strany? Věřím, že ze strany letiště snaha a chuť je, ale finální rozhodnutí a ekonomické riziko jde za dopravcem. A pokud tomu nevěří, pak se letiště může stavět třeba na hlavu.
Ze strany letiště pochopitelně. Ekonomické riziko jde samozřejmě za dopravcem,ale pokud bude mít solidní podmínky od letiště, tím se riziko snižuje. Američanů jezdí do Prahy vcelku dost, jenže často přijíždějí do Prahy po zemi z jiného letiště. Letí třeba do Mnichova, tam se porozhlídnou, popojedou do Prahy, pobydou pár dní, pokračují do Vídně a odtud domů, protože z PRG jim letí jeden spoj. Podívejte se třeba na Varšavu… Ale to je taky o dopravci. Když se podívám na ČSA a LOT, chce se mi brečet… Nebýt nemehel jako byl Luftjarda Tvdík, mohly být ČSA druhý ČEZ, při troše vůle i… Číst vice »
Poplatky letiště představují cca 5% nákladů dálkové linky. Většina letišť (a to i včetně Prahy) navíc poskytuje motivační programy, takže i kdyby to letiště dalo zdarma (ale proč by to ale dělalo, když musí platit svůj provoz?), je to stále o trhu!
Polákům můžeme závidět jejich kupní sílu.
Hezke by bylo jeste ORD, a ATL… zbytek je cista utopie z Prahy… toto se leta pres huby, a tak to nejspis aj zustane.
Tak můžou lítat Smartwings s mezipřistáním v Rejkjaviku 😀😀😀
Praha sice nevyšla, ale možná najde nějaký volný slot Josef Švejk International Airport.
Třeba se vrátí aspoň United.
Jak jsem psal minule.
Nová linka přibude – je to špatně
Nic se nezmění – taky to je špatně 😀
Stejně mají šeredný letušky
zato vy budete urcite krasavec.
Praha by opravdu byla novinka…
Zadne prekvapeni, radeji poslou letadla na lukrativnejsi trhy, kde je vetsi jistota. Jako provozovatel bych udelal totez.
Jen to konstatovani LP ze jsou v kazdodennim kontaktu je usmevne a navic leta nikam nevede. Letiste moc nema sanci toto ovlivnit…
Nevede snaha letiště třeba k obnově Toronta nebo k zavedení Abu Dhabí? Nějaký vliv tam asi bude. A bud se to povede a nebo ne. To je život.
Pokud vím, obě linky jsou již obnoveny (zavedeny), tuším v obou případech od příštího letního letového řádu, bude sem létat i Air Canada z/do Toronta, zatím sezóně a pak zřejmě podle výsledků…Zpráva o zavedení pravidelné linky Etihad Airways je včerejšího data, stačí popojet kousek níže do zpráv, od června 2025…🙂😉
Ano, a to právě myslím. Letišti to asi nespadlo z nebe jen tak a nějak se o to zasloužilo.
role letiste je v tomhle cca na urovni “budem videt, aby na nas nezapomeli” a treba si na nas vzpomeli, kdyz jim bude praha vychazet stejne jako treba budka a budou na vazkach.
Je to rozhodnuti airline, nikoliv letiste
Letiste samozrejme nejake sance ma, koneckoncu ma cele oddeleni Leteckeho obchodu ktere se presne tomuto venuje a ano, s aerolinkami v kontaktu opravdu jsou.
Ano, ale finalni rozhodnuti na nich opravdu nejni.
Faktom je ze jeden nemenovany manazer v AA uz dostal padaka za to ze priskor poslaly svoje A330/B757/B767 na srotovisko. Teraz im tieto lietadla strasne chybaju a preto nemozu tak rychlo obnovovat dialkove linky ako by chceli narozdiel od United a Delty. AA je pri dialkovej doprave velmi zavisla od partnerov z Oneworld aliancie. Pacit sa vam to nemusi ale taka je realita. Vyrobit a dodat dialkove lietadla na cas je celkom umenie. Airbus nestiha a Boeing sa trapi s kvalitiou B787 a certifikaciou B777x , ktore uz davno malo lietat. Dodat lietadla z rodiny A320 je cakacka niekolko rokov… Číst vice »