Letecké společnosti Letectví Letiště

American Airlines budou létat do Prahy částečně i v zimě

Airbus A330-200 společnosti American Airlines. Foto: Letiště Praha
Airbus A330-200 společnosti American Airlines. Foto: Letiště Praha

Po mnoha letech bude mít Praha příští zimu alespoň částečně přímé spojení s USA. Letecká společnost American Airlines dnes oznámila, že svoji sezónní linku mezi Prahou a Filadelfií prodlouží o deset týdnů až do 6. ledna. Dosud linka končila s nástupem zimního letového řádu.

Největší letecký dopravce na světě dnes prodloužení linky oznámil společně s Letištěm Praha. Linka tak bude v provozu od 8. května 2020 až do 6. ledna 2021. Podle Letiště Praha dojde k přidání více než 70 letů, které přepraví téměř 30 tisíc cestujících.

„Od chvíle, kdy jsme v roce 2018 spustili provoz na této lince, si Praha získala velkou popularitu, zejména díky svému historickému centru,“ řekl Vasu Raja z American Airlines. „Filadelfie je pro české cestovatele skvělou vstupní branou do Spojených států díky rozsáhlé nabídce návazných spojů napříč celou Severní Amerikou. Rozšíření této linky je důkazem naši důvěry v tento trh,“ dodal.

Podle předsedy představenstva Letiště Praha Václava Řehoře je prodloužení provozu sezónních linek do USA jednou z priorit. „Jsem rád, že jsme se s American Airlines po úspěšných dvou letech domluvili a přímé lety z Prahy do Filadelfie budou od příštího roku k dispozici každý den od května až do začátku ledna. Kromě cest na východní pobřeží mohou cestující přestoupit také na linky na Floridu, kam míří v tomto období řada Čechů,“ řekl Řehoř.

Lety do Filadelfie bude dopravce operovat jednou denně letadly Airbus A330-200 s 20 sedadly v byznys třídě, 21 v Premium Economy a 205 v Economy.

American Airlines v Praze příští rok expandují ještě více: od května začnou létat do Chicaga. Kromě nich létají do USA také Delta Air Lines a United Airlines, nikdo z nich ale celoročně. Naposledy létala Delta v zimě do USA na přelomu let 2011/2012, poté ale zimní lety ukončila a soustředila se na letní sezonu. České aerolinie ukončily spojení do New Yorku v roce 2009.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mat

Zajímalo by mě, jestli to nějak pocítí Delta (a SkyTeam vůbec). Myslím, že už rozhodně měli linku na JFK povýšit na celoroční. Pořád spoléhají na to, že z Prahy si všichni přestoupí v nějakém domě hrůzy jako je CDG, AMS nebo FRA, ale konkurence roste a objevují se pohodlnější alternativy…

Jen tak

no… Ams rozhodne dum hruzy neni, fra taky ne. a u cdg by se o tom take dalo pochybovat. prestupy v ramci skyteamu (kdyz nebudu pocitat csa) , cili z 2f na 2e, nijak jrozne nejsou 😉

Ota

za mne AMS je jedno z nejlepších letišť v Evropě, jak do pohodlí tak i designu. FRA je starší, ale taky žádná hrůza. CDG pokud nemusíš na 2ABCD a využíváš 2E a 2F, tak velká pohoda. Ostrovní terminály K,L a M jsou krasný, pohodlný a čistý. ALe pořád platí, že když přes Paříž, tak lepší jen s malým příručním, velké se tam dost zpožďují, minimálně na přestupu OK/AF či AF/jiný dopravce nebo OK/jiný dopravce. Je tam problém s handlingovým partnerem

v.vsp

Dum hruzy je predevsim to JFK. Takze pokud letim v USA nekam dal, tak radeji prestoupim nekde v Evrope (nebo v Kanade a pak je to do USA domestic), nez na JFK. Ale neodvazuji se odhadovat, kolik je v zime P2P poptavka na PRG-JFK (nebo New York celkove).

Lukáš F.

To je ale hovadina, takže do Philadelphie se člověk dostane i v zimě přímo, ale do New Yorku, kam v létě létají dvě přímé linky, musí přestupovat!

Nekdo

Ono to ale dnes uz nikoho nezajima. Do New Yorku mame denne dva prime spojeni celorocne z Vidne a nastesti uz mnoho let neni duvod se slozite dopravovat na Viklef Hejvl Internesnl…

Butrusik

Další ignorant s Viklefem. Člověk by řekl, že už je to omrzí a ono ne.

Lukáš F.

Jo a on se určitě někdo z Prahy potáhne do Vídně, aby odtamtud letěl na služební cestu. To jste uhodl. Ne každý totiž bydlí v Brně nebo v podobné dědině, jako vy, víte?

RHood

Takový paradox. Z PRG do VIE ani náhodou, ale když se OSR,BRQ rozhodne něco podniknout, protože home carriers QS a CSA na ně sere, tak tady všichni vypisujete, že do PRG je to jenom asi 4 hod. vlakem. To do VIE rovněž.

Ota

QS a ČSA na nikoho nesere, jsou to firmy, které zajímá business, nelétají na vodu a nebudou provozovat firmu zadarmo. Pokud to není business vhodný tak, aby vydělal peníze, proč by měli létat někam, kde budou ve ztrátě. Vy by jste taky nedotoval půlku lidí ze svých peněz, nebo se pletu? Obecně platí, že morávaci využívají VIE, popř KTW když to lze, Čechy letiště v PRG. DOhadovat se, které letiště je lepší nemá smysl. Aspoň za mě se orientuji na letiště, které mám nejblíže, a rozdíl stovku nebo dvě fakt neřeším. Čsas strávený na letiště ve VIE či MUC mě… Číst vice »

Letec

Kéž bychom dnes měli prezidenta, který by dosahoval Havlovi alespoň po kolena. Vzpomínáme!

dvojiteF

😀

Jakub

Mě se vždy líbí, jak lidi jako ty vždy mají potřebu dát najevo, jak jim je Ruzyně někde. Je logické, že pokud to má někdo blíže do Vídně, tak pojede raději tam. Ale asi musí být opravdu velký hlupák, aby to považoval za nějaké obecně pravidlo, které by snad mělo platit pro všechny.

Jen tak

brno je super mesto. brnaci jsou super lidi.

a blbecku, kteri brnalum kazi povest, nastesti moc neni.

Aleš

Možná jste si neráčil všimnout, že v tom baráku na nábřeží poblíž Strossmayeráku už nesídlí centrální plánovací komise. To bych viděl jako jediný důvod Vašeho příspěvku. Každá firma má jaksi právo se rozhodnout sama. AA mají ve Filadelfii hub a právě ony se rozhodly létat až do Tří králů (tedy ne celou zimu). Delta, která z Prahy létá na JFK se tak prostě nerozhodla a bude létat jen v létě. Můžete vysvětlit, co je na tom k nepochopení a za hovadinu? Mně také vadí, že United a Delta létají Prahu jen v létě a ne třeba již v květnu, ale… Číst vice »

Aleš

Pardon, Delta létá už od poloviny května. United bohužel až od 4.června.

Aleš

EDIT: Delta už od 1.května.

Janina

A budou lítat tou A330 i během zimy?

Katka

Ano, budou létat do PHL s A330-200, je to i uvedené v článku.

Janina

No oni budou létat v květnu 2020 do Prahy s 767 a 330 bude až od června. Tak jsem tak nějak logicky usoudila, že 330 bude jen do října, a pak v zimě při nižší poptávce to třeba zase převezme 767.

Lukáš F.

Jen pro zajímavost, AA mají objednáno A321XLR. Až je bude mít, dokázal bych si představit, že linka může létat celoročně a v době nízké poptávky právě s XLR.

Janina

A321XLR je zatím ve vývoji a dodání prvních kusů tak za 4 roky. Během té doby se může stát tisíc věcí, třeba může začít lítat ČSA do USA, nebo může přijít megakrize co zařízne všechny současné linky DL/UA/AA do Prahy.