Alternativa k „mamataxi“. Na Dobříšsku má vzniknout síť cyklostezek na dojíždění do škol
Nový pruh pro cyklisty v Pražské ulici v Dobříši. Foto: Město Dobříš
Město u základní školy vybuduje letos přístřešek pro 100 kol.
Město u základní školy vybuduje letos přístřešek pro 100 kol.
Ten podjezd pod dálnicí to nicméně celé zabije (alespoň pro děti)
Když se chce, tak to jde. Dokonce i u nás. https://mapy.cz/s/nenegagopa
Na ty vysportovany maminy co budou deti do skoly vozit na cargokolech a pak pojedou do kanclu v Praze a pak zpet se docela tesim!
Překvapuje mě, kolik lidí nikdy v životě neviděli kolo a netuší, jak se používá. Ne, to fakt není automobil, děti na zadní sedačku, týdenní nákup do kufru. Na kole většinou každý šlape za sebe.
Lepší to bude v tom kroji. 😀
Já nevím co se tady řeší že vozit děti do školy autem je efektivnější když to mají po cestě. Možná ano ale ne pro všechny. A podobně jako u školních ulic není potřeba dítě vyřazovat hned před vchodem.
Tak ono, když někdo jede na 7 do práce a cestou vezme dítě do školy. Tak asi v pohodě. Jet na kole, tím vstávat mnohem dřív a ještě nutit dítě za tmy a v dešti šlapat.. to je lahoda… Nelze srovnávat s tím, že někdo v Praze jede na 8 nebo 9 do kanclu a děti vůbec neřeší…
Hm čili když v Praze jede na kole do školy učitelka, aby učila ty děti, tak to řeší nebo neřeší?
Moje žena jezdí každý den a otevírá školu.
Mimochodem když jedu s ní, tak potkáváme děti na kolech a koloběžkách , je to pro ně rychlejší.
Když je totiž vezmou rodiče autem a dodržují předpisy , tak musí vstávat dřív, neboť autem po hlavní silnici to v koloně je rychlostí chůze…
Srovnáváte nesrovnatelné. Srovnáváte Prahu kde je velmi snadno dostupná MHD a školských zařízení je na jeho území jako máku městem a všude po ulicích po sešeření svítí veřejné osvětlení s městem a obcemi okolo které jsou do tohoto města přiškoleny.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/cyklodob.jpg
Takže vy už víte, že v článku zmíněné cyklotrasy budou neosvětlené a že si rodiče žákům cyklistům nekoupí světla ?
Jestli budou světlení či nikoliv nevím, ale vhledem k tomu, že energie stojí peníze ….
Každý cyklista musí světla za snížené viditelnosti mít takže tady není o čem. Ale cesta bez veřejného osvětlení tudy bude vysloveně labůžo.
https://mapy.cz/s/hocohamato
Tak schválně . Víte v kolik hodin v zimě vychází a zapadá slunce? V prosinci vychází klidně kolem 8:00 hodiny a to už děti mají být ve škole.
To jsem zrovna nevěděl 🤣 , to znamená v Havířově v 7.45 a ve Varech v 8.15, toho jsem si za celý život nevšiml, že v zime je den kratší, moc děkuji…
To je jako házet hrách na zeď . Zbytečné.
přesně jste se definoval …
„„Především se ukázalo, že opravdu není nutné vozit děti autem před dveře školy,“ hodnotí tuto zkušenost starosta.
Vždy. Chybí mu tam slovo vždy protože někdy to být nutné může.
V jakém případě je to nutné?
Když má dítě zlomenou nohu, třeba. Vyzvednout ze školy když mu je špatně. Nějaké příklady se najdou, ale bazírování na „musí tam být slovo ‚vždy'“ je nesmysl. Pokud se neuvede, implicitně je chápáno jako „skoro vždy“.
Nesmysl to není. Ukázalo by, to že byly shledány a jsou známy i všechny okolnosti proč by to nutné být mohlo. Berte to tak, že v dnešní době je více než kdy jindy vidět, že lidé ve lelké míře prosazují hlavně své zájmy bez toho, aby danou věc zhodnotili nezaujatým a nezávislým pohledem.
Třeba když rodič dojíždí do práce autem a přes místo kde je škola projíždí. V takovém případě něž aby nechával dítě samotné doma vezme ho s sebou a to pak je třeba v ranní družině. No a pak je tady nepříznivé počasí díky kterému dítě může při cestě onemocnět a rodič by si pak musel brát paragraf což by se promítlo do dodiného rozpočtu a v neposlední řadě by to mohlo mít dopad na daleko větší množství lidí protože zastupitelnost v zaměstnání, služby, směny atd. No a pak tady máme zimní období, kalamitní stavy atd. V takovém období by se… Číst vice »
Vy jste se fakt rozhodl zasvětit celý svůj život tomu, abyste se stal dokonalou ilustrací té druhé poloviny rčení „kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody“. Fascinující
Naopak. Ta první část mi je bližší. jen je třeba abyste i Vy vzal v úvahu všechny skutečnosti které mohou nasatat a s nimi se naučil počítat. Já přeci vůbec neříkám, že je výstabva takových stezek špatná. Naopak. Navíc by mi to mohlo být úplně jedno když v žádném z těch sídel nežili a vlastně nežiji ani ve Stč kraji.
https://www.bikeplan.cz/aktuality/22/obecne/cyklistika-v-zime-na-co-si-dat-pozor
cyklostojany a stojany na koloběžky jsou u naší školy prázdné jen o prázdninách. jináč celý rok používáno. Ergo kladívko vám z možných důvodů proč jezdit do školy úplně vypadly prázdniny ! Na to by jste vedle několika desítek dní plných kalamit rozhodně neměl zapomínat ! 🙂
Tak explicitně pro vás vypichuji z citace tři slova: „před dveře školy“.
Tam nemusí vozit autem skoro nikoho.
Lidi mají i nožičky na chození, nejen zadečky na sezení. Auta se prostorově a z bezpečnostních důvodů před školu v takovém objemu nevlezou. Prostor před šoklou je hodně omezený statek, a váš přístup je „já chci mít na tu obecní pastvinu nárok, i kdyby na jiné nezbylo“.
Ano. Ono taky ne každá škola má dveře na ulici a na úrovni chodníku a je nutno k nim vyjít po schodech.
Takže speciálně pro Vás. V případě ZŠ v Dobříši:
Komenkého náměstí- tam je možno vysadit dítě až před dveřmi do budovy
Ulice Školní a 2.ZŠ- Tam to možné ani náhodou není.
Komenskéko
To je furt dokola. Jako když někdo omílá a všechny poučuje, že i do pěší zóny musí občas někdo zajet. Samozřejmě. Invalidního žáka prostě dovezou.
Stejně jako jiného žáka protože je cyklostezka zasypaná metrem sněhu a autobusy zrovna kvůli ledovce nejedou.
tak jsou radnice, kde cyklostezku vyčistí prakticky hned a popravdě když nejedou kvůli ledovce autobusy, tak auta nejedou taky …
“ když nejedou kvůli ledovce autobusy, tak auta nejedou “ To není pravda. Pokud zkolabuje hromadná doprava (vlaky stojí kvůli popadaným stromům a autobusy nejednou nebo mají zpoždění díky ledovce) neznamená to že autem není možné jet. Řetězy máte nasazené na hnané nápravě za několik minut stejně jako sundané. Ale vlastně máte i pravdu. Když je ledovka tak některá auta nejedou ze dvou důvodů. Buď si stakovými řidič osobního auta neumí poradit nebo vozidlo není vybavené minimálně zimními pneumatikami. Minulý rok se takhle jednoho dne před vánoci podmínky zhoršily během několika minut a pak člověk nikam nedojel. Ne proto, že… Číst vice »
hm zažil jsem hodně ledovek a jediné co jsem zaznamenal byli připravení důchodci s nesmeky, auta se sněhovými řetězy jsem ve Stč v posledních 50 letech neviděl ani jednou, vy ano ?
No právě. Já ve Stč kraji mám problém vidět v zimě i auta na zimnách pneu natož aby měla řetězy. A kdyby je ta auta měla ve výbavě nemusela by se válet po škarpách.A abyste věděl, že nekecám klidně si můžete ověřit datum. 22.12.2023
https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/534178-zacala-astronomicka-zima-cesko-suzuje-silny-vitr-hrozi-povodne-i-bourky
jinými slovy, sám jste ověřil, že když nejezdí autobusy tak nejezdí ani auta, děkuji …
Jasně . A já ten den svoji cestu Přes celý LBC kraj a celý Stč a zpět v techto podmínkách asi neabsolvoval, že? A víte co ? Neměl jsem žádný problém ale to byste zjistil kdybyste si pořádně přečet můj původní příspěvek o neustálé nutnosti během cesty zastavovat a pomáhat jiným řidičům z příkopů. NAZDAR.
nazdar, čili jsme se dobrali k tomu, že vy jste za ledovky jezdil a lk maličkosti, že ne po dálnici. Nu a opět tedy zopakuji své tvrzení, že auta nejedou když je ledovka stejně jako autobusy a doplním to “ až na vás“ který jezdíte pomáhat autům , která nejedou, pomáhat z příkopů…
Ne, dobrali jsme se k tomu, že nákladní vozidla stejně jako autobusy nepoužívají zimní pneu na rozdíl od osobních automobillů a také k tomu, že hmotnost odobního vozidla je jiná než hmotnost autobusu. A pak taky ještě k tomu, že ten kdo tvrdí, že když nejedou autobusy nejedou ani osobní auta je vedle jak ta jedle. Ano, nekterá nejedo nebo jedou kam řidič nechce , ale to je už často vinou jejich řidičů. Navíc autobus v zimním období nemusí jet klidně proto, že mu zamrzl kondenzát v systému brzd, ale to už se dostáváme zase někam úplně jinam.
kondenzát 🙂
A co je asi vzdušná vlhkost zkondenzovaná ve vzduchojemu? Kondenzát. Nevím jak podle Vás, ale podle mě vhkost kondenzuje
.Je vidět, že jste odborník ,ale navážet se musíte. Ve vašem případě by ten autobustopro nejel protože odkalení by nebylo třeba.
Nebuďte tak vstahovačný, vy rozjíždíte nesmyslná témata v debatě o cyklostezkach
Nejsem. A tematu se stále držím. Jak říkám cyklostezky pro děti ano . To ostatní jsou jen reakce na příspěvky oponentů kteří třeba ne zcela pochopili co se snažím říci a tím je, že cyklostezky mohou využít jen někteří a je jedno jaký ten důvod bude. Prostě někteří rodiče budou vozit ke škole děti stále e je to jen a jen jejich věc.
„Především se ukázalo, že opravdu není nutné vozit děti autem před dveře školy,“ hodnotí tuto zkušenost starosta.“
A starosta není od toho aby hodnotil jestli je něco pro někoho nutné či nikoliv.
Ještě maličkost. Jenže já taky nejezdím po dálnicích abyste věděl.
Takže vy při ledovce vyjedete na silnice, kde vidíte často auta na letních gumách, jak to před vámi kalí do škarpy?
Hele a pud sebezáchivy máte? A můžu jej vidět?
(a kvůli tomu jednomu dni chcete denně vozit děti do školy autem..?)
Tohle není o pudu sebezáchovy. Tohle je o tom, že veřím svým řidičským dovednostem stejně jako že vím, že mám auto vybavené tak aby byla jízda bezpečná. Sakra přijeďte se někdy podívat do hor ať víte na co my sme tady zvyklí a s čím se musíme sžít . Auta na letních gumách…mo ono pokud je ještě odpoledne sucho a relativně teplo a navečer začně huste sněžit, sníh přibývá a silničáři nikde….pak se není divu že spousta řidičů je překvapona změnou podmínek když podle nich ono odpoledne byly podmínky takové , že zimní pneu mít nemuseli ale podle zákona „pokud… Číst vice »
Jak vám řidičské schopnosti a zimní výbava auta pomůžou od toho, aby vás nesundal protijedoucí neumětel na gumách, který se rozhodl, že škarpa na vaší straně je ta lákavější?
To se samozřejmě stát může. Ovšem v podmínkách o kterých se bavíme není běžné, že řidiči jezdí jako za sucha a tedy jako splašení . Ale to jste mi připoměl. Křižovatka mezi poli se STOPkou kterou chci přejet. Zprava jede auto které je ještě sice dosti vzdálené ale protože je silnice kluzká neriskuji že se stihnu rozjet a křižovatku na druhou stranu projet a proto tedy čekámm .Auto se blíží a bliká vpravo tedy tam kam chci jet já jenže…řidič odbočit chce ale auto jede rovně, řidič stáčí volant ještě více a auto přechází do smykua jízdy bokem. Řidič akceruje… Číst vice »
https://mapy.cz/turisticka?q=dob%C5%99%C3%AD%C5%A1&source=muni&id=4320&pid=67766737&newest=1&yaw=0.696&fov=1.571&pitch=0.011&x=15.1014672&y=49.9560338&ds=2&z=17&ovl=8
🙂 🙂 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=WlgUFAtAZjk
Někdy co si člověk neudělá to nemá 🙂
Fakt by mě zajímalo, kdy v okolí Prahy bylo naposledy metr sněhu?
no zažil jsem asi 40 čísel za posledních 25 let řekněme 3x , takže návěj by někde mohla ten metr udělat , ale je stejně jen taková obezlička proč ty “ chudáky cyklisty trpící počasím“ nepodporovat 🙂
Tam kam jezdí PID je pro mě okolí Prahy. Do Dobříše Pid jezdí stejně jako do Kutné Hory.
jezdím na kole zhruba v rozsahu Celá Praha, na jihu Černošice, Benešov, na východě Kutná hora . Chlumec, na severu Kopidlno, Mladá Boleslav, Kokořínský důl , to je pro mě okolí Prahy které znám cyklisticky a popravdě nepamatuji zimu, kdybych si v období listopad-březen na tom kole nezajezdil protože to kvůli sněhu vůbec nešlo, zbytek roku je na úplnou pohodu
Ok. Tak to jste potom skutečný borec a asi velmi zručný. Mě stačí když vidím na silnici břečku ve které lidé používají kolo jako dopravní prostředek a ťukám si při tom na čelo, protože se to dle mého názoru s bezpečností silničního provozu příliš neslučuje.
Vidíte. A nekde mají problém v zimě uklízet stejně jako uklízet chodníky a vstupy na přechody pro chodce natož udržovat ještě cyklostezku.
Když už ani autobusy nejedou kvůli ledovce, tak já autem nevyjedu.
Nejsem sebevrah. Ani vrah vlastních dětí při dopravě do školy.
To je vaše věc. Nevím kolik Vám je let, ale my dříve jezidili s auty se zadním pohonem a často ještě navíc s klasickou koncepcí pohonu (motor vpředu-hnaná náprava vzadu), zimní pneumatikly neexistovaly, auta neměla ještě ABS ani žádné jiné asistenční systémy a zimy byly na sníh velice bohaté. Ale je dobře, že znáte své limity a pokud si nevěříte raději nevyjíždíte.
Zlatá zadokolka, ta se vyhrabala odkudkoliv. Předokolce plivnete pod přední nápravu a je to v …. No ale čšlověk si rychle zvykne na ten velký kufr. 🙁 Pokrok člověk nezastaví.
U nas v soukrome montesori skolce, kdyz je nahodou cerstvi snih (coz je tak 1-2x do roka), tak docela pohodle dojedou s detmi maminy ve vetsich SUV, ale uz ne vsichni ucitele, kteri vyuzivaji autobusy.
to je ten typ ocasa, který do debaty o home office vytáhne dělníka se soustruhem
Jasně. Pokud někdo bude tvrdit, že lze pracovat v mnohých případech z domova já budu poukazovat na to, že šťastlivců kteří mají takové zaměstnání které jim to umožňuje je ve společnosti menšina.
Dlouho jsem si nebyl jist, jak asi vypadá mentální obzor voličů pana europoslance Brm Brm, protože nic takového v rodině ani v mé sociální bublině nemám. Ale díky Vám už jsem poučen. Přeji hezký den.
Kdo že je to ten pan europoslanec BRM BRM? A vůbec jak můžete vědět koho jsem volil?
Nikdy to není nutné. Může být nutné či po cestě vzít děcko do města a přiblížit ke škole, ale nikdy není nutné jej zavézt až přímo před školu.
Taky máte krátkou paměť, že?
https://www.irozhlas.cz/regiony/at-deti-nechodi-bez-doprovodu-cizi-lide-je-lakaji-do-aut-varuji-rodice-skoly-v-ricanech_201703232129_ph
Právě jste dodal argument, že do prostor, kde se pohybují cizí děti by neměla jezdit auta! Jen prostor kolem škol bez aut zajistí, že kolem škol nebudou lidé do aut lákat děti! Jste génius argumentace , jen tak dál…
Prostory u škol jsou často monitorované kamerovým systémem. A pak je tady odpovědnost rodičů aby děti poučili. Nevím jak byste chtěl omezit průjezd aut pokud školské zařízení je u hlavního tahu kterým auta běžně projíždějí.
tak proč sem tedy dáváte zprávy, že cizí lidé lákají děti do aut ? Když na to teď máte odpověď ?
Chytrému to dojde.
Nějak nevidím souvislost se zajížděním až před školu. Když čekají po škole na mamataxi, tak někdo nemůže zkusit podobnou věc? Taky se mi nelíbí totální odebírání svobody dětem a nenechání jim žádného prostoru, pěkně z ruky do ruky. Na rizika je dobré je připravit a ne děcka držet pod dohledem jak v kriminále.
Příprava na rizika hlůavně vyžaduje aby člověk všechna rizika znal. Jen tak jim může předcházet. Dříve byly jiné doby. Když se náhodou něco stalo nebyl rodič ten první který byl popotahován po soudech za to, že něco zanedbal. Třeba dohled nad svěřenou osobou pokud by bylo zřejmé, že takový dohled byl nutný.
„Podle závěru vyšetřovatelů obviněný muž jako otec řádně nevykonával dohled přiměřený věku dcery a její rozumové vyspělosti. Tím měl porušit zákonem stanovenou rodičovskou odpovědnost.“
Tohle dříve nebylo.
Bylo zákon 117/ 1966 Sb. o zanedbání povinné péče byl tvrdý …
Doufam, ze starosta vsude jezdi na kole/chodi pesky a ani nema sluzebni auto!
Do školy chodí děcka od 6 let věku výše, je to tak? To se mamarikše pěkně nadřou, takové velké a těžké klacky tahat na kole. Ale zas budou mít figuru jak z fitka.
tak moje děti od 5let jezdí na svém kole a šlapou si samy. Jen si nedokážu představit, že budou jezdit celý rok a každý den. Obecně bych toto spíš viděl pro starší děti ,ale ty často už stejně jezdí busem
To sice ano, ale asi jste jim dělal doprovod dokud něbyly podle zákona způsobilé jezdit bez dozoru, ne?
zavádějící , vždyť po cyklostezce, chodníku ani v obytné a pěší zóně děti žádný doprovod mít nemusí . Zákon nařizuje jen doprovod na silnici a to pouze do 10 let věku a ani tam doprovod nemusí být dospělá osoba…
Na chodníku nemá cyklista co pohledávat, pokud není označený jako stezka pro cyklisty.
není tomu tak pro všechny , třeba cyklista do 10 let na chodníku jezdit může …
Cyklostezka je podle zákona komunikace IV třídy. Platí pro ní stejná pravidla, jako pro silnice, včetně toho, že chodci po ní chodí vlevo, což většina ani netuší …
tedy pokud není značeno jinak 🙂
Jak jinak? Jedině, že by na zemi byly vyznačeny oddělené pruhy pro cyklo a pro pěší.
tak vidíte, přesně pak platí to pokud není značeno jinak 🙂
„Chleba Nakup“ psal, že se mamarikše pěkně nadře, ale já píšu, že děti mají svoje kolo a jezdí na něm, a to že samy šlapou ještě neznamená, že nemají doprovod v podobě rodiče 😉
Jj. Pokud má rodič ráno kolem 7:30 čas aby dítě doprovázel na kole do školy je to fajn stejně jako je fajn aby každý den přesně věděl kdy dítě ve škole končí a ke škole jel aby ho mohl domů opět doprovodit.
A platilo to i driv? Jezdil jsem na kole do skolky. Sam..
Pravda. Tenkrat a na vesniici.
Hlavně v létě, kdy jsou podmínky pro jízdu do školy na kole nejlepší, jsou prázdniny. Myslím, že je na čase zvážit, jestli by nebylo lepší udělat měsíc prázdnin na jaře a měsíc na podzim. Dva měsíce v zimě by asi neprošly.
Nevím, vidím tam dvě věci, které narušují fungování této koncepce. Mamataxi, většinou pokračuje někam do zaměstnání a Dobříšsko spáduje do Prahy. Nějak si nedovedu představit, že maminka po vysazení školáka z kola pojede dále do Prahy na kole. Druhá věc je že infrastruktura zatím vůbec nevzala v potaz něco většího než je obyčejné kolo. Rikši a cargo kola se budou objevovat stále více a infrastruktura by jejich velikost měla respektovat.
Tak ono je to myšleno spíše tak, že ty starší děti samy dojedou do školy na kole, aniž by je musel někdo vozit ne? Pamětníci si možná vzpomenou, že to i u nás bylo dříve takto běžné, dneska to znovuobjevují na západě.
Za nás bylo zakázáno brát kolo do školy. Jezdilo se, pokud to bylo dál autobusem. Některým jel jen šichťák na šestou, tak chvilku počkali na vyučování.Ale to bylo z těch škol co měly jen první stupeň. Ostatní byli ze spádového okolí školy v městě, takže maximálně 500 – 750m do školy. Jídelna byla 200 m od školy a na tělocvik se chodilo také nějakých 300 metrů do sokolovny. Takže děti si zvykli chodit.
Tehdy začali skejty, každý si to doma vyráběl a z toho byla škola včudu, když to není kolo. Dnes by se tehdejší soužky asi zbláznily. 😀
Bylo to běžné. I ten kolostav u školy býval a hol se tam vešlo hafo. A když měl nějaký sígr „dobrou náladu“ našel jiný žák při odjezdu ze školy své kolo „zaparkované“ na střeše která byla z takového toho vlnitého laminátu.
kol
Proto to škola zakázala. Navíc školník nechtěl kola na dvoře.
Proč jsme v Dobříši omezili auta před školou najdete podobněji vysvětlené zde https://www.starostistarosty.cz/?p=280
pokud vezmu do uvahy relief krajiny v Cesku (prakticky vsude mimo Polabi a dolni Pomoravi), variabilitu pocasi, a taky nakladovou slozku , pak je zcela korektni zde uvest, ze jedinou racionalni a smysluplnou alternativou k „mamataxi“ je skolni autobus (kouknete se treba na vhodny dil Sipsonovych…:-)) – – – tohle cykloblouzneni dle meho urcite nikoliv
Upřímně řečeno se mi tento styl nelíbí. Cyklistiku podporuju, ale nerad bych viděl děti na stejné úrovni vozovky společně s auty, náklaďáky a kamiony. Tyhle piktogramy jako na obrázku považuju za nebezpečné. Raději bych vytvořil oddělený cyklopruh na chodníku.
Viz text.
Přehlédl jsem, díky za upozornění.
Myslim si, ze lide hodne koukaji na obrazky a tam je cerstve opravena Prazska doplnena o piktokoridor (ktery mnoho ridicu ani nechape jak funguje). I vzhledem k tovarne Bobcatu/Doosanu se tam vyskytuji tezke a nekdy i nadmerne naklady. Bezpecnosti pro vsechny by spise pomohlo lepe vyresit krizovatku dole u Lidlu a samozrejme konecne opravit „Karluv“ most.
No snad Bobcat vydrží, staví se obrovská fabrika v Mexiku, kde je levná elektřina. To by tam pak byl klid. 🙁
Zase je nesmysl pořád jen čekat, až bude pořádná infrastruktura. Kýbl barvy skoro nic nestojí a jakmile se na silnici vyrojí cyklisté, je to pádnější argument pro zastupitele tu oddělenou stezku opravdu postavit.
Na druhou stranu to u některých politiků může podpořit kecy typu „proč stavět ještě cyklostezku, už jsme jim namalovali pruh a funguje to“
Bohuzel v rade pripadu je to namalovali jsme jim pruh a stejne nejezdej (protoze ten pruh je nahouby, ale to uz danemu politikovi nedojde)
Tohle je nesmysl. Takový cesta kterou by měli využívat děti l cestě do školy není dle zákona, protože mladší děti nemají na silnici co dělat bez doprovodu osoby starší
„Dítě mladší 10 let smí na silnici, místní komunikaci a veřejně přístupné účelové komunikaci jet na jízdním kole jen pod dohledem osoby starší 15 let; to neplatí pro jízdu na chodníku, cyklistické stezce a v obytné a pěší zóně.“
Osoby starší 15 let už ale obvykle nedocházejí do základní školy aby mohli dělat dozor svým mladším sourozencům nebo kamarádům.
Neomezujte se prosím pouze na děti do 10 let a na děti nad 15 let. Tak to není správně.
Také jsou i rodiče, kteří mohou a mají čas dítě do školy na kole doprovodit. Všichni jednoduše nejsou stejní.
Je to dobrá možnost, kterou budou moci využít ti, kteří budou chtít. Stejně tak jako jiní budou moci využít vlastní auto, nebo autobus.
navíc v každé škole existuje cosi jako personál, samozřejmě hlavně učitelé ale i kuchaři, školníci , údržbáři /uklízečky atd. Tělocvičnu často využívají i dospělé osoby v podvečer . Pro ty všechny to může dobře sloužit. Moje žena, učitelka jezdí do školy celoročně na kole, snad s výjimkou ledovky nebo vzácné chvíle, kdy je na cestě víc než pár cm sněhu. Civilně oblečená, na pohodlném kole tedy nic takového co sem většinou píší auto-tydýtové “ pumpičky narvané v latexu, cyklošlapky, cyklouní “ , normální paní středního věku která seznala, že na kole má méně starostí, nějaký pohyb a nikomu nepřekáží (… Číst vice »
Ale tohle není jen o těch které jste jnenoval. Je to také o tom ve kterém kraji si takovou jízdu může člověk dovolit. Ono kolem Kolína je rovina. tam je hned všechno vidět stejně jako tam příliš sněhu nepadá (a když napadá jsou všichni překvapení a zaskočení) a na kole tak lze jezdit prakticky celoročně, Jiné je to někde v podhůří nebo na horách.
Jistě podhůří a tak , jenže každý kopec je druhým směrem z kopce a pořád platí ono slavné, pro někoho kopec pro druhého kopeček a třetí s prstem v nose říká kde že je ten kopec prosím ? Třeba v Praze se ti, co hledají argumenty proti cyklistům, opírají o Amsterdam a Kodaň, vám k tomu stačí Kolínsko, zjevně jste nikdy neviděl Opatovický vrch, Kbel, Kuklík či Kaňk…
„pro někoho kopec pro druhého kopeček a třetí s prstem v nose říká kde že je ten kopec prosím“
Z čehož plyne, že všichni nejsme stejní.Stejně jako všichni lidé co jezdí na kolej nejsou stejní nejsou stejní ani lidé co měají děti. A vůbec nejhoší je když do problému týkajícího se dojíždění dětí do škol mluví člověk terý žádný děti třeba ani nemá.
Můžete nám tedy laskavě označit nějaké lidi, kteří do “ problému týkajícího se dojíždění do škol“ mluví a nemají děti ? Nebo hovořítě z vlastní zkušenosti ? Pro jistotu mám 3 děti a všechny už do školky jezdily na kole ( první již , všem klimatům, kalamitám a nemožnostem navzdory , již před čtvrt stoletím) a do školy též . Jsem tedy přípustný v takové debatě ? A jak je to s vámi ?
Souhlasím. Já však v tomto směru hovořím hlavně o dětěch které by do školy měly jezdit na kole aniž by tady ta možnost doprovodu ze strany rodičů byla protože jak říkáte všichni nejsou stejní a ne všichni mají stejné možnosti.
Super !
To máte těžké, žijeme ve střední Evropě, kde se potkává oceánské a kontinentální proudění, a ty klimatické podmínky nejsou zrovna top na jízdu na kole po celý rok. Když k tomu přidáme členitost krajiny (nemyslím Pardubice), opět trochu problém… Vím, jak v Nepomuku při budování „terminálu“ udělali cca 50 míst pro kola, ale rozhodně to nevede k tomu, že lidi začnou hromadně dojíždět na vlak na kole … cyklostezky můžou pomoci, ale pochybuji, že se vyřeší dopravu dětí do školy. možná pár dní v roce ( a hlavně v části nejteplejšího období v roce jsou prázdniny ;))
S tím počasím… Řeknu to takhle – jezdím do práce posledních pár let na kole celoročně a spíš je to tak, že je pár dní v roce, kdy prší tak, že kolo raději nechám doma, nebo třeba když začne vydatněji pršet odpoledne a nechce se mi v práci čekat „až naprší a uschne“, odvezu se s kolem domů hromadnou dopravou.
Nevím tedy, jestli jste ve svém příspěvku myslel stejnou Střední Evropu, nebo co přesně si představujete pod „klimatické podmínky nejsou zrovna top“…
Já taky jezdím na kole do práce celoročně, ale musím potvrdit Liborova slova, počasí je prostě problém. Samozřejmě to jde (i v závislosti na vzdálenosti), ale je to tvrdý sport, ne všeobecně použitelný mód transportu. Ostatně, fluktuace počtu cyklistů v průběhu roku je celkem jasné objektivní číslo, na rozdíl od subjektivních dojmů.
Já mám také štěstí, že v případě deštivého podvečera se mohu domů svézt drtivou většinu trasy metrem, ale co jsem se posledně koukal, Dobříš metro nemá a do autobusu kolo vzít nelze.
A jezdit na kole jen třetinu roku (a zbytek třeba tím autem) žádné benefity nemá?
Nemá, auto vám rezne v garáži a stejně je to kasička na peníze. Navíc opotřebováváte kolo, tedy pokud ho již máte, jinak navíc kupujete další dopravní prostředek, který zabírá dal ší místo. Problémem je pořád spíš doprava v klidu, tedy těch 99% času kdy kolo, auto, motorku, nevyužíváte k dopravě a zabírá neefektivně místo.
a vy musíte to auto nechat reznout ? Mě přijde docela fajn, že do práce můžu jezdit na kole či MHD , ale v životě mě nenapadlo, že když auto zrovna nejede tak “ rezne“ 🙂
Hlavně Vás stojí i to stání peníze, klesá cena vozidla. Pneu měníte za 4 roky, olej po dvou letech. Klesá kapacita akumulátoru, vodnatí benzín Ostatně kolik platíte za jeho parkování? Nebo snad parkování na veřejném místě zadara?
Tak kolik bych si asi měl platit na vlastním, poradíte? Benzín vodnatí měřitelně až zhruba po roce, to myslíte vážně, že když někdo jezdí do práce, do školy nebo jen tak na kole, že nechá stát auto rok bez hnutí ? Proč se mermomocí snažíte argumentovat extrémně ? Jezdím do práce na kole, auto mám, řidičák mám přes 40 let a jsem si zatraceně jistý, že naše auto nejdéle stálo na místě když jsme byli pár týdnů na dovolené . Za takovou dobu kapacita akumulátoru klesne možná u nějaké levné plečky s akumulátorem téměř zadara…
Jasne, ze ma. Aspon tu tretinu roku budete mit zdravej pohyb bez toho, abyste na nej musel hledat extra cas. A dost mozna si na to navyknete tak, ze to pak zkusite i pri tom horsim pocasi, zjistite, ze to zas takovej problem neni (pokud budete mit kliku na dobrou infrastrukturu) a zacnou vam byt k smichu rozumbradove tvrdici, ze to nejde, aniz by to sami kdy zkusili.
přesně, ono se to machruje v Praze, když můžu hodit kolo do vlaku/metra a dovézt si ho domu, nebo ho nechat v práci a dojet si domů MHD. Teď si představte, že ta možnost není a jede 15km na kole v říjnu v dešti (skoro sněžení) a jinou možnost nemáte – tj. žádný vlak/ metro, žádná MHD 😉
A Dobříš je ještě ke všemu trochu výš než Praha. Navíc jedinou možnost přepravy kola pomocí VHD, zařízl v Dobříši pan Borecký.
Jako já jezdím na kole v Brně celoročně a těch dní v roce, kdy to kvůli počasí nejde je fakt pár v roce. Pak to většinou řeším tak, že si vezmu deštník a udělám si cca 40 minutovou procházku. Jasně, že to nebude řešení pro všechny, na to ani bychom aspirovat neměli, ale zjevně to může být atraktivní řešení pro více než pár procent viz západní města. Je to o kvalitě infrastruktury a bezpečnosti pohybu mnohem více, než o počasí.
L.: I to pocasi je ale o infrastrukture. Na oddelene stezce s dobrym povrchem je dest, vitr i trocha snehu uplne v pohode, pri vic snehu se daji vzit bezky misto kola. Pokud clovek musi jet vedle proudu aut, kde je za deste vetsi riziko, ze ho nejaky ridic prehlidne, budou ho sprchovat vodou z louzi, atd. je to uplne neco jineho, to je opravdu tvrde. Navic se kouknete na vzdalenosti, nevim, jak daleko do prace jezdite, tohle bude IMO do deseti km, pro cast tech obci 5 km. To je v horsim pocasi uplne neco jineho nez dlouha jizda… Číst vice »
ano, souhlasím. Ono na cyklostezce je to opravdu jiné, než jezdit v dešti mezi autama. Jenže někdy je blbé, že do města vás sice doveze cyklostezka, ale po městě už jezdíte jen tak po silnici kde občas je nějaký ten namalovaný pruh pro cyklisty .. Celkově je chyba a nedostatek, že ty cyklostezky nevedou přesně od – do, ale prostě se někde udělá kus a dál si můžete jet po silnici II. třídy nebo někde bahnem v lese, což je „z hlediska zákona v pořádku“, ale není to lákavé pro jízdu s dětmi 😉
Tak v tomto pripade to vyslovene chteji vest maximalne oddelene az ke skole. Coz je presne z techto duvodu super.
Ale houby. V době, kdy jsem jezdil denně do fachy (teď dělám z domu), jsem zmoknul, když moc, tak 5x za rok. Ještě občas hodně nasněžilo, že se jelo fakt blbě, a to i autům. To bylo tak 1x za tři roky. Poslední dobou už ani to ne. Brno je holt v subtropech…
a Vaše děti taky jezdí do školy na kole? a když byly malé, vozil jste děti na kole do školy?
Pocasi je oproti chybejici infrastrukture o nekolik radu mensi problem. V mistech, kde infrastruktura je, se jezdi na kolech celorocne daleko vic nez u nas i tam, kde maji podnebi o poznani drsnejsi.
Nevím, jak v Nepomuku, ale rozšíření cyklistiky v Praze za poslední roky je učebnicový případ dopravní indukce 🙂
„Argumentace“ klimatem a výškovým profilem je jenom čecháčkovský postoj „to néjde“. V této souvislosti připomenu bycicle face, absurdní dezinformaci z 19. stol.
Je v Praze nějaká cyklistická taxislužba? V Mladé Boleslavy jsem kdysi zahlédl článek, že budou vozit seniory pomocí Rikš po městě, ale netuším, zda se to ujalo. V Praze by to určitě našlo odezvu, zejména kdyby to jezdili dobrovolníci, kteří berou kolo jako sport.
Je v Praze infrastruktura, na které by to šlo?
To je normální silniční vozidlo, takže ano, už dlouho jsou v Praze silnice a ulice zpevněné.
Tak existuje, bohužel jen pro „koncentrované“ seniory v domovech seniorů. https://www.kudyznudy.cz/aktivity/cykloterapie
To, že je to zákonem povolené ještě neznamená, že by to bylo lákavé na to, vzít na ty silnice seniora na projížďku.
To není o tom zda někoho něco láká nebo ne.
V Praze nejde o indukci, ale o „exdukci“, tj,. útěk lidí z přetížené automobilové dopravy. Že pro malé procento lidí tím únikem je zrovna kolo, to není indukce. Pokud byste místo cyklostezek postavili cokoliv jiného, používali by to.
Podle mě je vůbec chyba používat koncept indukci multimodálně. Ten argument je logicky konzistentní jenom v rámi jednoho modu dopravy. Pokud lidé přecházejí z jednoho modu do druhého, jde o úplně jiné efekty a důvody.
Čím si pak ale vysvetlujete, ze v těch městech, kde mají kvalitnější infrastrukturu pro cyklo mají i větší podíl cyklo na modal splitu bez ohledu na externí podmínky? Třeba Brno s Vídni jsou si fakt hodně podobné rovinatosti, počasím i mentalitou lidi, přesto v jednom tvoří cyklo násobně větší podíl modal splitu než ve druhem. Samozrejme v tom městě, kde mají kvalitní a bezpečnou a rychlou cykloinfrastrukturu (často oddelenenou + takové věci ze i cyklostezka vedle hlavní silnice nemusi dávat přednost zprava), zatímco v tom druhem městě politici donekonečna omílají, že prioritou jsou auta a MHD.
Argument jsem vysvětlil dostatečně. Nejde o indukci stavbou cyklostezek, ale o nucenou cyklistiku z důvodu přehuštění města. MHD je objektivně lepší řešení, než cyklistika. Městská cyklistika je jen znouzectnost které se musí dopouštět ve městech, kde za posledních pár desetiletí došlo k razantnímu růstu počtu obyvatel, a infrastruktura s tím nedržela krok. V ČR taková situace není nikde, ani v Praze.
Z mého pohledu prave ne, proto se doptávám. Respektive nadhodil jste nějakou hypotézu, kterou jste ale ničím nepodložil. Čekal bych, že tahle “kauzalita”, o které mluvíte, bude vysledovatelná u všech rostoucích velkoměst, tzn ze ve všech bude videt rapidní nárůst cyklo na modal splitu, ale tak tomu přeci není. Spíše tam je korelaci mezi investicemi do infrastruktury a růst podílu cyklo na modal splitu. Jinak nic jako “objektivně” lepší doprava neexistuje. Různé dopravní systémy jsou vhodne pro různé situace a stejně tak je tomu v případě MHD. Není vsespasna, má své výhody a nevýhody a tak je k ni nutné… Číst vice »
Navíc je mnoho z těch počasím vhodných dní o prázdninách. Já bych řekl, že ranní počasí, ve kterém takové lehce nadprůměrně aktivní dítě pojede na kole několik kilometrů do školy, možná 60 školních dní z celého roku.
Že je k tomu infrastruktura, budiž. Ale kořenovou infradtrukturou, která funguje celoročně a za každého počasí, je veřejná doprava. Cyklistika je přinejlepším nahodilý doplněk, a v první řadě rekreační aktivita.
Ano, a kdyby to bylo těch 60, tak je to každý třetí den. Třetina (!) cest na kole by nás dostala z chvostu Evropy rovnou do elity…
Pane, vy si snad nevidíte ani na špičku nosu. 😀
Třetina dní, ale jaké část dětí? Rozhodně ne většina. Navíc, údajný důvod k této stavbě je omezení problému „mamataxi“, a ten třetinou dní samozřejmě nevyřešite, protože ve sbývajících dvou třetinách ho tam stejně máte, jenom nepravidelně, a to je možná horší, než když to je každý den.
Takže si na nos nevidíte vy, jenom fabulujete.
já bych řekl, soudě podle toho co vidím na ulicích a stojanech u naší školy, že těch nevhodných dnů bude maximálně 60 a i v ty dny u těch stojanů pár kol a koloběžek je …
A jak to souvisí s argumentací zmíněnou v článku?
Proč by mělo ? Reaguji na vás a tak to viditelně souvisí s vaším “ jábychřeknutím“ o max 60 dnech kdy to jde. K tomu jsem do debaty přidal svoje jábychřeknutí o tom, že těch dnů kdy to nejde bude maximálně 60 . Čekal bych od tak světaznalé osoby pochopení, že reaguji na vás a ne na “ argumentaci zmíněnou v článku“ . Inu čekal jsem od vás moc, omlouvám se…
Důležité je aby kolo mělo blatníky.
Vážně mám dohledat fotku plného parkoviště pro kola kdesi ze severu Finska, v zimě? Kde děcka dojela na kole po sněhu?
Nebo popisovat vlastní zkušenost s počasím z Beneluxu či Kodaně, kdy klimatické a větrné podmínky rozhodně nebyly „top“, ale lidi celkem normánlě jezdili?
Mám popisovat, jak je Vídeň ve stejné střední Evropě, kde se potkává stejné oceánské a kontinentální proudění, a lidí na kole tam potkáte spoustu?
Už je to únavné číst dokolečka nepravdy o „specifickém českém trhu“.
Mě jakožto jihomoravana vždycky pobaví ty kecy o nevhodných podmínkách pro výstavbu větrných elektráren. Přičemž hranice mezi “vhodnými” a “nevhodnými” lokalitami s obdivuhodnou přesností kopíruje státní hranici s Rakouskem…
tak pořád to máme počasí a infra, přístup ostatních lidí ke kolům.. když tu někdo napíše, že jede po chodníku, tak tady za to dostane pořádnou čočku, co si to jako dovoluje jezdit po chodníku… a myslím, že klima Praha, Brno Vídeň je pořád lepší než třeba Liberec
Ale my nejsme ve zmíněných zemích, lidé v různých zemích se chovají různě. Není žádoucí, aby lidé z různých zemích byli homogenní masa následující nějakou jednotnou ideologii, a není žádoucí, abychom tupě kopírovali co dělá někdo v zahraničí včetně jejich chyb.
„včetně jejich chyb“ – a kde ti lidé v zahraničí jako dělají chybu, že jezdí na kole????
My děláme chybu, že ignorujeme best practices ze zahraničí, myslíme si jak vše víme nejlíp, aniž bychom vytáhli z té české kotliny svůj zadek.
Jelikož v ČR na rozdíl od vámi milovaných „cyklistických zemí“ nedošlo k žádnému strmému růstu počtu obyvatel ve 20.století, máme na rozdíl od nich ve všech městech víc než dost místa k rozvoji MHD, a tudíž nemusíme lidi vyhánět na kola.
V místech, kde strmý populační růst měli, a nedostatečně s ním pracovali, místo nemají, a důsledkem je nutnost přecházet na hustější formu dopravy, na úkor pohodlí a rychlosti.
Jasne, takove Finsko, to je etalon obrovske hustoty obyvatelstva…
Je, ve městech. Pokud se bavíme o dopravě v sídlech, je samozřejmě úplně jedno, že mezi nimi jsou stovky kilometrů lesů a bažin. Podtatná je hustota obydlené a obyvatelné plochy. Koncept vnitřní a fyziologické hustoty vám samozřejmě nic neříká, ale to je v pořádku, jste jenom náhodný anonzmní diskutér na internetu který před napsáním příspěvku nestrávil ani jenom hodinu studiem příslušného problému.
Jj, finska mesta jsou do jednoho husta tak, ze Singapur nebo Hongkong blednou zavisti. Ne, jste jako obvykle uplne mimo, centra husta maji, ale je to hustota rozumna, srovnatelna s Dejvicemi, Letnou, Vinohrady, Zizkovem, respektive jakoukoli blokovou zastavbou kolem 5 nebo 6 pater. Ono to taky vetsinou takova blokova zastavba o 5-6patrech je. A konkretne Oulu, finsky etalon cyklistickeho mesta a svetovej co se tyce zimni udrzby cykloinfra, je mimo maly centrum celkem roztazeny. Muzou si to dovolit, maji ty vzdalenejsi casti napojene luxusnimi a luxusne udrzovanymi cyklostezkami…
aha nové pojmy “ strmé růsty populace“ „hustější forma dopravy“ na úkor pohodlí a rychlosti. Čili vy říkáte, že když u nás strmě přibylo aut , tak to bylo na úkor pohodlí a rychlosti ? V které jiné zemi , třeba i v těch nemilovaných cyklistických zemí, vzrostl počet aut od roku 1989 skoro přesně 3x ako u v Česku ? ( 1989 bylo v česku 2.2 milionu, k prvnímu březnu 2024 máme 6,598 milionu aut) . Komu ubylo pohodlíčko a rychlost v zácpách na úkor množství aut ?
No v zahraničí se třeba některé chyby v dopravě pokusili napravit, ale “ my to po nich tupě vopakovat nebudeme, není to žádoucí , my si ty chyby ve veřejném prostoru ponecháme a budeme na ně nehomogenně hrdí “ …
Češi jsou mistři v prošlapávání slepých uliček a ve znovuobjevování kola.
Uživatel Gouda je toho příkladem.
Ne a ne a nevezmeme si best practices ze zahraničí, my si to musíme dokázat sami, že slepá preference IAD je blbost.
tak, přece si nedáme vzít možnost profrčet kolem školy autem a přitom plkat o tom, že děti tam vozíme aby byly v bezpečí před auty která kolem školy frčí…
Podle vás je nechat gynekologa používat své „best practice“ na léčbu rakoviny mozku.
Podle mě ne. Různé země, různé podmínky, různá nejlepší řešení. ČR má absolutně diametrálně odlišnou historii i současnost urbanistického a kulturního vývoje, než vaše „vzorové země“. Dánsko a Nizozemí od sebe kopírovat mohou, mají velmi podobné problémy a podmínky. ČR s nimi nemá společného nic, takže naše řešení budou vypadat jinak.
Česko má velmi velmi podobnou historii urbanistického a kulturního vývoje minimálně do roku 1945 jako většina střední Evropy včetně Rakouska a Německa, koneckoncu tady ti Němci taky staletí žili. Berlin, Vídeň, Mnichov – tam všude to jde. Praha, Brno – bohužel.
Ale jo. Třeba v Holandsku nebo ve Švédsku, kde převažuje oceánské klima s častými a vydatnými srážkami po celý rok to opravdu nefunguje, že.
Nechte si už ta klišé, když už tomu nerozumíte…
To je dobré, tak snad to nedopadne jako pražský cyklogenerel, několik čar v mapě ale v reálu se nic nepostavilo
Tím myslíte spíš cyklogenerel Prahy 2, ne? Tam to totálně zamrzlo, resp.tam z pohledu radnice tím, že nakreslili cyklogenerel mají splněno. V rámci celé Prahy se přeci jenom občas něco nového objeví – nechci psát „postaví“ – to sice občas také, ale už ne tak často – pro různé legalizace a cykloobousměrky většinou není třeba stavět skoro nic. A z těch opravdu stavebních věcí – prostup Rokytky (hodně užitečná věc), Smetanovo nábřeží (bohužel jen v jednom směru a hodně krátký kousek), průjezd pod Mánesovým mostem… Daleko víc se toho staví v okrajovějších městských částech, ale tam to také asi mají… Číst vice »
Jojo, ten prostup je super.
Škoda, že se v Praze nedělají trasy za pomoci na západě oblíbených cykloulic – vedlejší ulice kam auta mají stále vjezd povolený, ale primární tam jsou cyklisti – a místo toho se srdnatě bojuje za cyklopruh na magistrále.
Ano, Praha na to jde hezky, srdnatě a skoro úplně blbě. Pak se buď magistrát bije v prsa u zpátečnických blbostí (sjednocení v Podolí, kreslené cyklopruhy při totálních rekonstrukcích) nebo je přehluší malá skupina fanatiků, kteří chtějí i na magistrále cyklopruhy, stromy a kavárnu na kolech.
Ode zdi ke zdi. A skuteční „commuteři“ nebo sportovci trpí tiše dál.
Pokud většina rodičů vozí děti do škol z důvodu vzdálenosti, je tam jakási šance na úspěch. Pokud však proto, že se o ně (možná přehnaně) bojí a/nebo jim chtějí poskytnout (možná přehnaně) maximální komfort, tak se obávám, že jízda na kole úplně alternativou nebude. Rozhodně ne za špatného počasí a v zimě, když je tma. Osobně si tipuji spíš druhou variantu a nabízí se otázka, jestli by žádoucího efektu nedosáhlo lépe třeba zavedení školních linek autobusů.
Tak děcka mají do škol jezdit autobusem, většinou to není o tom, že rodič ráno vstane a řekne si, dnes tě hodím do školy, nemám nic jiného na práci, ale ta cesta je třeba společná, rodič do práce, tak proč by cestou nehodil ratolest ke škole. Tohle kola nevyřeší, je to jen další alternativa.
Skolni linky busu uz treba maji. Problem je casto v bludnem kruhu, kdy rodice vozi deti do skoly autem, protoze se o ne boji, protoze pred skolou je moc aut, kterymi tam rodice vozi deti, protoze se o ne boji, protoze pred skolou je moc aut, atd.
Tenhle kruh je casto tak hluboko zarytej, ze k jeho rozetnuti nestaci jedna vec, je jich potreba vic. A takove cyklostezky jsou jedno z potrebnych opatreni pro naruseni toho kruhu.
taky mi prijde, ze rodice se o deti boji protoze je moc aut, tak je tim autem dovezou az pred skolu take, i kdyz jezdi skolni i bezne busy, ktere u te skoly take stavi… my jsme na kole nemohli, protoze skola nemela prostor pro ulozeni kol, nicmene do skoly jsme jezdili skolnim busem (nejdriv nas rodice vodili na zastavku, pak jsme chodili bez nic) a zpatky domu od druhe tridy sami beznymi linkami a jeste s prestupem a svete div se, taky jsme jsme vyrostli, a kdyz bylo hezky v prvni tride, tak pro nas chodili prarodice a chodili… Číst vice »
Špatné počasí v ČR? Asi jste ještě nikdy nebyl na místě, kde je počasí skutečně špatné. Máme jedno z nejprijemnejsich klikat na světě a téměř bez extrémů typu heatwave, velké mrazy, hurikány a pod.
No já nemyslím počasí, ve kterém je fyzicky nemožné tu cestu vykonat. Ale drtivá většina lidí prostě v dešti či na sněhu děti do školy posílat nebude, to si přiznejme.
Jojo, dálnice jako zásadní překážka prostupnosti krajiny. Kdo by chtěl jezdit na kole ve špičce po silnici 2. třídy? A kdo by tam pustil svoje děti? Tohle chce zúžit silnici a vedle postavit stezku, protože mnoho řidičů má prostě pocit, že silnice jsou jenom pro auta a ostatní si jeďte kudy chcete.
Také zlepšit železnici, aby hlavní proudy šly tam a silnice se trochu uvolnily. Jen se obávám, že protažení kolejí od současného nádraží po obvodu města (dírou v zástavbě pro elektrické vedení) a výhledově pak třeba k Příbrami už takovou podporu mít nebude.
Tam by s tim ruku v ruce musela jit novostavba trati z Prahy do Dobrise. Pokusy s vysokorychlostnimi Regionovami na te stavajici nedopadly uplne dobre.
To by se o prostor středozápadu, musel někdo starat. Bohužel i na jedinou celostátní železnici, která byla postavená po krachu na vídeňské burze za státní peníze, se docela roky kašle. Nová trať je spíš věcí dálších staletí, kdy snad už se obejdeme bez politiků a jejich politikaření.
Vysokorychlostní Regionova je prosím co?
https://zdopravy.cz/splasena-regionova-odletela-prilis-daleko-od-trati-nehodovy-vlak-na-ni-nestaci-cd-shani-odvoz-204310/
Když váš názor pomyslně osekám o ideologické bláboly a nechám jen těch 8 slov s návrhem řešení, začne být až překvapivě rozumný😃 Pokud by po všech těch stavbách zbyl úsek po silnici druhé třídy, je to celé úplně zbytečné. Zúžit v podjezdu silnici na jeden pruh by mělo jít i bez semaforů a dalších věcí.
Překážka prostupnosti krajinou je ideologický blábol? Motivace pro separace módů dopravy taky?
No tak jo. 1 + 1 = 2 je taky ideologie, že.
Především to kopání do řidičů.
Železniční trať (koridor) je překážka úplně stejná. Postavit lávku by asi bylo moc drahé, že? 🙁
Ano, lávka pro cyklo a pěší přes D4 je odhadována na 80 mil Kč. To opravdu z rozpočtu 4 obcí nejsme schopni hradit. A dotace na takovéto stavby nejsou.
A nevysla by podstatne levneji „lavka“ vedena po strane toho zarezu a podjezdu, jak jsem psal nize?
Chapu, ze by to vyzadovalo spolupraci kraje a RSD, coz muze byt problem, ale prislo by mi dobre to aspon zkusit, usek s piktokoridorem by pro cely ten plan byl hodne omezujici.
V mapě žádnou dráhu nevidím. Zato ta D4 je tam všemi opěvovaný zázrak, ale že i ona značnou měrou přispívá k mamataxi, to už se neřeší.
Je a neni, pokud tam neni lavka/most nebo podjezd, je to prekazka stejna. Ale byvaji vyrazne uzsi, takze i ty podjezdy nebo lavky/mosty muzou byt citelne levnejsi.
A tady v tech mistech bohuzel zadna vetsi trat neni.
Ten podjezd pod dálnicí je navíc klasický lichoběžníkový. Tam by se dala stezka dostat i vedle stávající šířky silnice, stačilo by ji vést výš než silnici a využít toho, že na cyklostezce není potřeba světlá výška 4,8 m jako na té silnici.