Alstom získal obří zakázku v Saúdské Arábii. Tramvaje na baterie propojí historická města

Nové tramvaje Citadis pro Saúdskou Arábii. Foto: AlstomNové tramvaje Citadis pro Saúdskou Arábii. Foto: Alstom

Součástí zakázky je i desetiletý kontrakt na údržbu.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Diskutéři v Česku: Nechceme baterie, fuj!

Svět: Stavíme továrny na baterie a používáme je v praxi

Diskutéři v Česku: Proč jako furt zaostáváme???

Sch

Tramvaj v poušti kompletně na baterky je opravdu výmysl šejků. U těch památek ve městě jistě ano, ale na mezimestske trati v poušti je to vystrelek.

Martin

Města v SA a SAE jsou celé výstřelek.
Možná je to slepá ulička, ale kdo jiný, než lidi bez omezených zdrojů to mají zkoušet?

Kubrt

Uvidíme, jak to dopadne, ten projekt je zatím obestřen řadou nejasností.

Peeetr

My hlavně při jedné z nejnižších nezaměstnaností na světě už nechceme z našich krvaných daní poskytovat další obří miliardové dotace cizím firmám, aby tady pak mohly zaměstnat nějaké cizince, které si ani nejsou schopni kontrolovat na drogy, a při ztrátě práce jim automaticky zaplatit cestu domů. Výroben baterií je v regionu dost, konkurence je velká, a marže těch co baterie jen smontovávají nic moc. Pro Škodovku by výrobna baterií u Plzně dokonce dnešní vzdálenosti, když bere z Polska, skoro vůbec nezmenšila. A dokud Česko nedokáže opět zajistit, aby se u nás vyráběná elektřina nepřeprodávala přez Německo českým subjektům za dvojnásobné… Číst vice »

Martin

Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce…. 🙂

Jiří Kocurek

„zaměstnat nějaké cizince“

myšlenky národního socialismu nás vývojově posunou někam do středověkých vyvražďovaček.

JirkaJJ

Kdo v praxi používá baterie? Proč investovat do těžkých, neefektivních a jen pár let sloužících baterií, když můžu tramvaj/vlak připojit napřímo na elektrárnu? Obzvlášť u něčeho jezdícího po předem pevně dané trase jako tramvaj nedávají baterie žádný smysl… Baterie může mít význam u trolejbusu, kde lze obsloužit i místa mimo trojeje a trasy měnit podle měnící se poptávky. Ještě bych to chápal jako nouzové řešení pro lokálky, kde správce infrastruktury (u nás SŽ) není schopen provést elektrifikaci, ale u nově budované tratě?

MiB

A nabíjet se budou jak?

Ondřej

Nijak, jsou to jednorázový tramvaje.

Kubrt

Systém Alstom SRS – v zastávce si tramvaj „cucne“ z kontaktů umístěných ve vozovce. Už funguje v Nice.

Peeetr

Tramvají je opravdu hodně 20 na 20 kilometrů, klidně jich i v běžném provozu může třetina při nabíjení postávat v depu na jedné konečné.

Plecháč

No, hodně… třeba v Plzni máme asi 22km tratí, a téměř 120 vozů.

Peeetr

No dobře, tak teda 20 tramvají na 17 zastávek.
Hlavně jde o to, že prostě můžou nabíjet velmi snadno velmi dlouhé hodiny, a jedině pár hodin denně ve špičce musí skoro všechny tramvaje naráz jezdit.

Adam Ř

To jsou rozestupy 2km při provozu všech tramvají naráz. Pokud by jeli 30km/h, je to interval 4 minuty