Alstom zavře továrnu v Sasku blízko českých hranic, mluví se o nákupu závodu zbrojovkou

Výroba kolejových vozidel v Görlitz. Foto: BombardierVýroba kolejových vozidel v Görlitz. Foto: Bombardier

Výroba kolejových vozidel v Görlitz skončí v roce 2026.

Francouzský výrobce kolejových vozidel Alstom zredukuje své výrobní kapacity v Německu. Nejvíce bude novými plány zasažena vagónka v saském městě Görlitz v blízkosti hranic s Českem, kde má po 175 letech zcela skončit železniční produkce.

O restrukturalizaci německých závodu informovala agentura DPA. Redukce pracovních míst a výroby se bude týkat také závodů v Mannheimu a Hennigsdorfu.

V případě Görlitz firma uvedla, že výroba poběží do března 2026. Do té doby bude závod vytížen produkcí dvoupodlažních vagónů pro Izrael. Pak už nemá firma pro závod zakázky.

Německá televize MDR uvedla, že podle jejich zdrojů má o závod zájem zbrojovka KNDS, která by chtěla v Görlitz vyrábět bojová vozidla  pěchoty Boxer. Aktuálně v závodě pracuje kolem 700 lidí.

Předseda generální podnikové rady odborů René Straube označil rozhodnutí společnosti Alstom za „velmi hořké“ a „neuvěřitelně tragické“.

Alstom podle nových plánů počítá i s koncem výroby v Hennigsdorfu nedaleko Berlina, do závodu chce soustředit veškerou údržbu a servis, což má udržet zaměstnanost. Závod v Mannheimu se má soustředit na digitalizaci, samotná továrna bude prodána. Vývojové práce a projektové řízení pro technologii alternativních pohonů by se měly přesunout do Francie. K menší, ale ne zásadní redukci, má dojít v Kasselu. Alstom závod v Görlitz získal při akvizici Bombardieru. Továrna se specializovala na výrobu dvoupodlažních vozů, zejména za socialismu pak na výrobu lehátkových a lůžkových vozů.

Alstom plánuje výrobu přesunout do levnějších zemí na východ Evropy.

Tagy alstom Görlitz
70 komentářů