Alstom rozšiřuje českolipský závod, shání 200 nových svářečů na výrobu kolejových vozidel
Firma hledá i nováčky bez zkušeností, zajistí jim svářečský kurz.
Dvě stovky nových svářečů hledá pro svůj závod v České Lípě společnost Alstom. Důvodem je rostoucí poptávka po kolejových vozidlech. Dosud zde pracuje kolem 1 100 lidí. Výrobce to oznámil v tiskové zprávě.
Alstom aktuálně hledá nejen profesionální svářeče, ale také adepty ochotné se v tomto řemesle vyškolit. V České republice je dlouhodobě chronický nedostatek svářečů a svářečských operátorů, proto Alstom zřídil vlastní svářečské školicí středisko.
„Školení budoucích svářečů probíhá ve školicím středisku Alstom ve výrobním závodě Česká Lípa. Naše školicí zařízení je vybaveno nejmodernějšími svařovacími technologiemi, včetně školicích řešení pomocí umělé inteligence, jako je virtuální realita. Alstom podporuje rozmanitost mezi zaměstnanci a vítá přihlášky všech kandidátů,“ vysvětluje Kamil Nosál, ředitel závodu Alstom Česká Lípa.
Nováčky čeká čtyřtýdenní kurz v závodě. Při úspěšném zakončení závěrečné zkoušky získají svářečský průkaz a Osvědčení o základním kurzu. Poté následuje praktický výcvik vztahující se ke konkrétním projektům firmy Alstom, který trvá dle projektu a zvoleného pracoviště 2–3 týdny.
Alstom je významným zaměstnavatelem nejen v České Lípě, ale i celém Libereckém kraji. Výrobní závod v České Lípě v roce 2018 oslavil 100. výročí provozu. Jedná se o druhé největší zařízení svého druhu v českém železničním průmyslu a jeden z největších závodů na výrobu kolejových vozidel v celém středoevropském klastru. Závod se zaměřuje hlavně na výrobu vlakových konstrukcí. Konkrétně jde o svařování komponentů pro příměstské, regionální vlaky a pro dvoupodlažní vozy, lehká kolejová vozidla, tramvaje a metro. Součástí provozu je dnes i certifikovaná zkušební laboratoř, už zmíněná svářečská škola či moderní lakovna.
O rozšiřování českolipského závodu mluvil nedávno také v podcastu Cesty Zdopravy.cz šéf českého Alstomu Daniel Kurucz. „Máme teď v České Lípě pět velkých projektů. Třeba RER, který vozí lidi z letiště Charlese de Gaulla do centra Paříže, vyrábíme také tramvaje pro Vídeň, regionální vlaky pro Francii a Německo a nově máme i tramvaje pro Austrálii,“ vypočítává Daniel Kurucz.