Alstom pozastavil vývoj vodíkových vlaků. Podle výrobce tato technologie „ještě není zralá“
Jednotka Alstom Coradia Stream s vodíkovým pohonem. Foto: Alstom

Výzkumní pracovníci byli přeřazeni na jiné projekty.

Výzkumní pracovníci byli přeřazeni na jiné projekty.
Technologie, která má účinnost výroby paliva (PEM elektrolýzy) 80 %, účinnost přeměny zpět na elektřinu max 60 % a dalších 15 % se spotřebuje na samotné stlačení, nebude zralá nikdy. 60 % elektrické energie spotřebované výrobnou vodíku se ztratí a nedostane se ani do měniče vlaku. K tomu musíte postavit ty samotné výrobny. Podle studií (nebo i českých diplomových prací, pro snazší získání informací) je energetická náročnost vodíkových vlaků zhruba dvojnásobná oproti BEMU. Počkejme pár let, až se BEMU ještě víc rozšíří, a vodík (přinejmenším) na evropské železnici skončí definitivně. Jsem rád, že tahle marketingová taškařice bez budoucnosti končí. A… Číst vice »
Mám to chápat tak, že dotace už jsme spotřebovali, další nebudou a tak od toho jdeme pryč?