To je novina. Už je Škodě dodává posledních pět let a stejně tak dlouho se montují do vyráběných jednotek.
Miloš
1 měsíc
To je velmi zvláštní situace kdy do vozidel od jedné firmy ( Škoda)instaluje zabezpečovací zařízení konkurenční firma ( Alstom). Někdo z ČD rozděluje kšefty? Co za tím asi bude. Dobrý pocit?
Jméno ALSTOM stejné, ale odlišná divize (zabezpečovače), tedy rozdílné strategie a financování. Obdoba SIEMENSU, ty taktéž kromě samotných vlaků dodávají všech ostatní ETCS, relé, transformátory….
Výrobců mobilních jednotek ETCS není tolik. Dříve než konspirování doporučuji se v problematice alespoň základně orientovat.
Fakta: Všechny pantery dosud osazené ETCS mají mobilku Alstom.
Mobilka Alstom je i v některých Vectronech (ačkoliv Siemens ETCS mobilky vyrábí).
Y.K.
1 měsíc
OnviaCab, chjo, marketingová oddlení by neměla co zřát, kdyby se občas zbytečně nerebrandovalo a nevnesl se do produktové řady patřičný zmatek.
Článek tak, jak je napsán je krajně zavádějící…. Nadpis by měl být, že ALSTOM dodá ETCS do vozidel ŠKODA pro RegioJet. A pan Kurucz, všechna čest že je generálním ředitelem společnosti v ČR/SR, by si měl ještě jednou přečíst smlouvu a zjistit, kdo je jeho zákazníkem (=ŠKODA) a kdo vlastníkem vozidel (=RegioJet).
Tipoval bych, že Škodě a Alstomu skončily aktuální kontrakty a v panterech pro RegioJet bude nový typ mobilní jednotky ETCS, který Alstom vyvinul. To ale asi tisková zpráva neříká, tak nezbývá než si trochu zaspekulovat.
Pouze se změnil obchodní název ETCS, jinak je to stále stejné.
Jan
1 měsíc
To je jenom taková bezvýznamná informace, kdo komu dodá ETCS do jeho vozidel. Spíš nás bude zajímat, aby to ETCS hlavně fungovalo, aby se nemohlo stát, ze hned dva strojvedoucí na stanovišti to napálí do stojícího vlaku, který řídí opilec. A opilým strojvedoucím to ETCS sednout za řízení asi nezabrání, že?
ETCS pouze přebírá informace se staničních a traťových zabezpečovacích zařízení. Nemá – li SZZ či TZZ informace o nedošlé závoře, nemůže to ETCS zjistit…
A ikdyby to zjistilo, tak co může, začít hodně troubit… Myslím, že byla norma, že závory spadly dolů 6 s před nejrychlejším vlakem = za tu dobu vlak nezastaví.
Ještě se doplním, že když se do RBC ETCS dostane info, že je PZZ v poruše, vygeneruje vlaku brzdnou křivku, tak, aby strojvedoucí jel v místě daného přejezdu podle pravidel Rozkazu k opatrné jízdě (takzvaně na Op).
Možná by to šlo. Jestli se na ETCS místo obyčejného živáku dá napojit i hébl, co kamerou pozná, jestli fíra spí, mohlo by poznat, možná ne spolehlivě, i jestli je v rauši. A samozřejmě je tu ta možnost vyžadovat při nástupu fouknutí.
Je to zab. zař. Chtějte po něm, ať dělá co musí a nic navíc. Má zastavit před stůj? Tak ať mašinu zastaví. Je jedno jestli fíra usnul, nebo ho zmátl návěstní prales, nebo se pod ním zřítila židle, nebo… Na zjišťování důvodů je dost času potom.
To je novina. Už je Škodě dodává posledních pět let a stejně tak dlouho se montují do vyráběných jednotek.
To je velmi zvláštní situace kdy do vozidel od jedné firmy ( Škoda)instaluje zabezpečovací zařízení konkurenční firma ( Alstom). Někdo z ČD rozděluje kšefty? Co za tím asi bude. Dobrý pocit?
Jméno ALSTOM stejné, ale odlišná divize (zabezpečovače), tedy rozdílné strategie a financování. Obdoba SIEMENSU, ty taktéž kromě samotných vlaků dodávají všech ostatní ETCS, relé, transformátory….
Výrobců mobilních jednotek ETCS není tolik. Dříve než konspirování doporučuji se v problematice alespoň základně orientovat.
Fakta: Všechny pantery dosud osazené ETCS mají mobilku Alstom.
Mobilka Alstom je i v některých Vectronech (ačkoliv Siemens ETCS mobilky vyrábí).
OnviaCab, chjo, marketingová oddlení by neměla co zřát, kdyby se občas zbytečně nerebrandovalo a nevnesl se do produktové řady patřičný zmatek.
A kdo to dodává do ostatních ponterrů?
Že by také Alstom? Od této firmy má mobilku i Vectron, všechny Esa…
Alstom
Článek tak, jak je napsán je krajně zavádějící…. Nadpis by měl být, že ALSTOM dodá ETCS do vozidel ŠKODA pro RegioJet. A pan Kurucz, všechna čest že je generálním ředitelem společnosti v ČR/SR, by si měl ještě jednou přečíst smlouvu a zjistit, kdo je jeho zákazníkem (=ŠKODA) a kdo vlastníkem vozidel (=RegioJet).
Aha, tak toto vysvětluje moji otázku níže 😂
Wow, Panter v té zelené nevypadá špatně, dá se říct, že vypadá i dost modernější.
To nebude mít etcs už z výroby? Huh?
Podle informací v článku bude Alstom dodávat ETCS Škodovce. Z toho se usuzovat, že instalace bude probíhat při výrobě jednotek.
Rozumím, ale je to zvláštní, u panterů ČD jsem nikdy nečetl, že by se dodavatel etcs soutěžil nebo vybíral samostatně
Tipoval bych, že Škodě a Alstomu skončily aktuální kontrakty a v panterech pro RegioJet bude nový typ mobilní jednotky ETCS, který Alstom vyvinul. To ale asi tisková zpráva neříká, tak nezbývá než si trochu zaspekulovat.
Pouze se změnil obchodní název ETCS, jinak je to stále stejné.
To je jenom taková bezvýznamná informace, kdo komu dodá ETCS do jeho vozidel. Spíš nás bude zajímat, aby to ETCS hlavně fungovalo, aby se nemohlo stát, ze hned dva strojvedoucí na stanovišti to napálí do stojícího vlaku, který řídí opilec. A opilým strojvedoucím to ETCS sednout za řízení asi nezabrání, že?
Projetí stůj to zabránit umí a už se stalo při testech. To je jeho účel. Ovšem vyčítat šroubováku matici, abychom pohaněli šroubovák?
… aniž by zabránilo někomu navalit šutr na koleje.
No raději bych ještě počkal. V tomto týdnu spadly závory na kamión čili se neuzavřely a co myslíte ETCS, kupodivu návěst VOLNO a hurá jedeme
ETCS pouze přebírá informace se staničních a traťových zabezpečovacích zařízení. Nemá – li SZZ či TZZ informace o nedošlé závoře, nemůže to ETCS zjistit…
A nesnižuje to poněkud jeho účinnost když nemá potřebné informace?
Když ty informace v zabzař nejsou, tak holt nejsou a není co přenést do ETCS. Je to nedostatek v TZZ a ne v ETCS.
A ikdyby to zjistilo, tak co může, začít hodně troubit… Myslím, že byla norma, že závory spadly dolů 6 s před nejrychlejším vlakem = za tu dobu vlak nezastaví.
A je ten přejezd datově napojený, aby se o tom traťová část ETCS dozvěděla a „řekla“ to mašině?
Ano, je.
Ještě se doplním, že když se do RBC ETCS dostane info, že je PZZ v poruše, vygeneruje vlaku brzdnou křivku, tak, aby strojvedoucí jel v místě daného přejezdu podle pravidel Rozkazu k opatrné jízdě (takzvaně na Op).
Otázka spíše je, kdy bude ETCS od Alstomu schválené k provozu.
A není? Skôr na konkrétnom type vozidla je problém.
Možná by to šlo. Jestli se na ETCS místo obyčejného živáku dá napojit i hébl, co kamerou pozná, jestli fíra spí, mohlo by poznat, možná ne spolehlivě, i jestli je v rauši. A samozřejmě je tu ta možnost vyžadovat při nástupu fouknutí.
možná, mohlo …
Je to zab. zař. Chtějte po něm, ať dělá co musí a nic navíc. Má zastavit před stůj? Tak ať mašinu zastaví. Je jedno jestli fíra usnul, nebo ho zmátl návěstní prales, nebo se pod ním zřítila židle, nebo… Na zjišťování důvodů je dost času potom.