Alex nezvládá expresy mezi Prahou a Mnichovem, dva spoje denně zrušil kvůli nedostatku personálu
Starý a nový vagon alex, foto: Netinera
Dopravce zrušil dva spoje do Prahy ve směru z Mnichova, jedou ze Schwandorfu.
Dopravce zrušil dva spoje do Prahy ve směru z Mnichova, jedou ze Schwandorfu.
Neznám vytíženost jednotlivých Ex, ale pravidelné zpoždění z Německa pravidelně ovlivňuje vnitrostátní dopravu Plzeň-Domažlice a zpět. Zažívám to prakticky na každé směně: ideální řešení neexistuje, volíme vždy to nejméně bolestné.
Směšné je i spojení Brno – Praha. Aktuálně skoro čtyři hodiny, a i to obvykle s dalším zpožděním.
Zajímavý dnešek na EC 363 😂
https://ctrlv.cz/0YxY
Podle mě už to ani není tou nemocností….Evropa už je tak bohatá, že bychom všichni akorát chtěli pořád někam cestovat…ale nikdo už nechceme ty vlaky řídit.
Tak snížíme přebytečnou poptávku… 😀
a hlavně opravovat!!!nikdo nechce být ušpiněný…všichni chtěj sedět v kancelářích…nejsou mechanici…
Škoda, že zdejší redakce neinformuje o dnešní premiéře vagonu Talgo pro DB. https://twitter.com/ThFuelling/status/1569988578460975105/photo/4
Tyto Talgo v DB nahradí klasické vagony Berlín-Amsterdam a je možné, že takto uvolněné vagony DB připraví o práci ČD na lince Praha-Berlín-Hamburg-Flensburg.
kousek videa z interieru Talga
https://www.youtube.com/watch?v=TQeMpCmr6xg
A Comfortjety by mohli na Mnichov. 🙂
To spíše ČD prodá Comfortjety, neboť nevyužije 230 km/h.
Ono je to i otázkou ceny. Čím rychlejší, tím dražší technika.
ŽSSK předloni kupovalo 35 nových vagonů s maximálkou 160 km/h. Cena 1,87 mil. EUR,tj. zhruba 45 až 50 milionů Kč
Comfortjety s maximálkou 230 km/h vychází na 70 milionů Kč.
Ono i PKP IC si vystačí s maximálkou 200 km/h. PKP IC ve zbytku roku plánuje soutěžit 300 vagonů (a opce 150 vagonů) s maximálkou 200 km/h. Pokud jde o lokomotivy, tak Newag Griffin by měly mít maximálku 200 km/h
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/dlaczego-pkp-intercity-chce-kupowac-lokomotywy-do-190-kmh-80865.html
Tak asi po nich DB 230Km/h nepožaduje pro trat Varšava-Berlin.
Myslím, že DB se klidně obejde bez vlaků ČD
EC 379 do Kielu
EC 175 do Flensburgu
EC 177 do Hamburgu
Jednak se nabízí pokračování IC Mod/Modernisierung (před 10 lety DB chtěl vylepšit 1500 vagonů, pak škrtali).
Alstom chce propouštět v Görlitz (a v Bautzen, Hennigsdorf,…), takže je otázkou nějaká „politická objednávka“ dalších dvoupatrových IC2+Traxxů.
A nabízí se navýšení objednávky Talgo (rámcová smouva na 100 vlaků, objednáno 23). S cenou 550 milionů EUR za 23 vlaků Talgo po 562 sedačkách vychází 1 sedačka Talga na 1,1 milionu Kč. ComfortJet je o něco dražší.
A proč by to dělali, když mezi Berlínem a Polskem není ani 200 km/h, narozdíl od Berlín Hamburk, kde je traťová 230 km/h.
https://openrailwaymap.org/?style=maxspeed&lang=cs&lat=52.42671015087138&lon=14.346771240234375&zoom=9
Jaká je souvislost s výše uvedeným problémem ?
Že by se firmě ČD uvolnily rychlé vagony. Dnes volné nemá.
DB kupuje mnoho ICE tak asi bude prodávat mnoho Xmz vozu, tak by se na toto mohli koupit.
Tak to Němcům navrhni…
už se stalo 🙂
Obávám se, že ojeté rychlé vagony aktuálně shání např. DSB (kvůli zpoždění Talgo) nebo Flixtrain. Ale přestárlé/exotické ojetiny jsou asi k mání viz ICR vagony holandského dopravce https://www.treinenweb.nl/materieel/ICR/intercity-rijtuig-icr.html
Až bude elektrifikace Leipzig-Chemnitz, tak Transdev (Mitteldeutsche Regiobahn) předpokládám prodá ty 4 vagonové vlaky po cca 300 sedačkách.
Ale taky je možné že Transdev (Bayerische Oberlandbahn) se s těmito relativně brzy nepotřebnými vlaky bude ucházet o linku Mnichov-Fürth i.W.-Praha.
co je Fürth i.W.? To je nějaké právě budované satelitní městečko? Na mapě nic takového nelze najít.
Furth im Wald
To je první vesnice na německé straně hranice.
Buďme rádi za nynějších 7 párů vlaků denně do Mnichova. Poté co od 12/2023 se rozdělí linka Hof-Mnichov a Praha-Mnichov, tak by se měla situace trochu zlepšit.
Ono dosavadní slušný stav je díky tomu, že Bavorsko dotuje defacto mezinárodní linku.
Srovnejme 350 km Praha-Mnichov s 350 km trasou Wroclav (650 tisíc obyvatel) – Berlín. Jeden denní a jeden noční pár vlaků. Žádné jiné přímé vlaky nejsou = něco jede přes Drážďany, ale musí se 2x přestupovat, trvá to 5,5 hodiny
Pořádný noční vlak do Mnichova by možná udělal víc parády a ani by přes den nemuselo být hned 7 párů..
Obávám se, že noční (spací) vlak by asi bavoři nebyli ochotni/schopni dotovat.
A bez dotací by se asi neuživil, neboť by nebyla dostatečná poptávka. Vždyť ani ten plánovaný noční lůžkový/lehátkový vlak Praha-Drážďany-Lipsko-Curych by se asi neuživil, kdyby se v Lipsku nespojoval s linkou do Berlína https://company.sbb.ch/content/dam/internet/corporate/de/medien/news/nightjet-netz-schweiz-2024.pdf.sbbdownload.pdf
Když ani v bohatém švýcarsku neprošel nápad na dotování nightjetu Curych-Řím.
Hmm…třeba na lince Praha – Paříž…
Pred lety jsem jel nočním CityNight Line Berlin-Paris. Ddalší části vlaku jeli z Hambuku a Mnichova. Spojený pak přijel v 9 ráno do Paříže. Říkal jsem si , že jedná část tohoto vlaku by mohlo jezdit už z Prahy. Než se tak stalo, DB odpískalo celé.
Račte si srovnat výše uvedený diagram od SBB na letošní noční vlak z Prahy přes Drážďany s diagramem plánovaných nightjetů (nápověda Berlin-Paris od 12/2023)
https://img.airliners.de/2020/12/20-12-02-eu-night-train-de-ewOu5V__original__824
P.S. Západní express Ex250 Praha-Paříž v 90. letech to ujel za 18 hodin. Obávám se, že s takovou jízdní dobou v současnosti není vlak konkurenceschopný
Ale dnes už to bude méně.
Konkrétně by se ale jezdilo právě přes Českou Kubici…
Je zajímavé, že navzdory jízdní době i kvalitě služeb a vozového parku tady jezdí hafo lidí a to i přes hranice nebo dokonce celou trasu. Ze socialistického jednoho expresu jsme se dostali v 90. letech na dva páry, později čtyřhodinový takt a teď už několik let dvojhodinový.
Kdyby jela pořádná EC-hodná souprava alespoň s bufetovým vozem, musel by tu být komerční úspěch možná srovnatelný s Berlinery.
Nevím co myslíte pojmem EC-hodný vlak, když v Německu to není vlak EC.
Ale faktem je, že by bylo zlepšením, pokud by s dopravcem ÖBB Allegra z Mnichova začaly jezdit vagony, které nyní jezdit z Německa přes Rakousko do Itálie
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=OeBB&kategorie=EC&cislo=88&nazev=DB-%C3%96BB%20EuroCity&rok=2022
Koukám v práci z okna na depo DLB a trať na Plzeň a jednak místo obvyklých tří souprav tu stojí rezervní jedna, za to pořád tu mají v kopřivách u bývalého uhelného sila dobrých deset exFS vagonů a druhak vlaky směrem do Česka jezdí dost nepravidelně, co chvíli jen po třech vozech… už aby do toho někdo hodil vidle a např pořídil flotilu dedikovaných souprav jen na tuhle trasu a hlavně Mun-Reg řešil něčím jiným
Myslím, že ČD letos či příští rok nemá zájem.
Chtějí jezdit do Gdyně (Ex 32)
Na Ex1 letos či příští rok plánují 10 vlaků (přes 300 sedaček v jednom vlaku)
Přes České Velenice plánují spojení Praha-Vídeň
Nabídka vlaků přes Č. Budějovice Ex6/R11/R17/R31
Plus noční vlaky z/do Mnichov, Varšava, Graz, Berlín, Curych přes Děčín
Tak ČD uvolní vozy z R9, kdy předá linku jinému dopravci 😀 vozy budou 😀
Já psal o letošku/příštím roce. Linka R9 Praha-Havl.Brod-Brno bude až od 12/2025 (a obávám se rizika, že soutěž na nové vlaky pro R9 se nestihne neboť Škodovka či CAF do té doby patrně mají zaplněné výrobní kapacity a např. PESA teprve vyvíjí vlak na 200 km/h). Nicméně lze usuzovat, že nějaké vagony ČD se uvolní z vlaků do Polska. Neboť firma ČD Praha-Ostrava jezdí bez přímých dotací, a na polském území bude mít PKP IC tendenci použít vagony, které se uvolní díky dodávce 81 nových vagonů letos v létě. PKP IC nové vagony použije na tyto vlaky: Fregata Jantar Poseidon… Číst vice »
Pardon, těch nových vagonů pro PKP IC je 60.
Možná tomu nerozumím, ale ALEX-Nord za rok 2021 zrušil jen 2,6% vlaků. Za to jezdí velmi často zpožděný.
https://beg.bahnland-bayern.de/de/aufgaben/kontrollieren/puenktlichkeit?file=files/media/corporate-portal/aufgaben/kontrollieren/puenktlichkeit/2021/beg-grafik-jahrespuenktlichkeit-2021.pdf&cid=20872
V Bavorsku za 2021 bylo nejvíc zrušených vlaků na těchto linkách:
7,7% zrušených vlaků Hanau – Kahl (Main) – Alzenau – Michelbach – Schöllkrippen
dopravce DB Regio, používá Desira Classic
7,7% Saalfeld/Sonneberg – Lichtenfels – Bamberg – Fürth – Nürnberg
dopravce DB Regio s Talenty2
7,5% NIM Express: München (– Petershausen) – Pfaffenhofen (Ilm) – Ingolstadt – Kinding (Altmühltal) – Allersberg (Rothsee) – Nürnberg
dopravce DB Regio – používá lokomotivy a dvoupatrové vagony ze škodovky.
To jste si toho všimli až po dvou měsících? Asi stejně rychle jako obchodní oddělení ČD, který vesele prodávalo jízdenky o prázdninách na neexistující spojení minimálně měsíc, spíše déle. Nevím co na to museli říkat zákazníci hlavně ti z Mnichova. 😀 😀 😀 Na můj dotaz jak to teda je, jestli vlak jede, když v německém jízdním řádu spoje nejsou, přišel od ČD email s nesmyslnými odkazy a odpovědí, že to prověří jejich pracovníci, ale dál se nic nedělo. Samozřejmě po zavolání na německou linku pro alex, pracovnice řekla, že vlaky dlouhodobě nejezdí, vždyť to každý za tu dobu ví.… Číst vice »
Jak můžou být ČD tolik ztrátové, když tak úspěšně prodávali virtuální jízdenky?
> Ve směru z Prahy do Mnichova k omezení nedošlo.
Sice to není uvedeno v jízdním řádu, ale nám ve čtvrtek 8/9 v EC 360 oznámili, že vlak končí ve stanici Schwandorf a dál se dopravte jinými spoji. A dávalo by to smysl kvůli obratům souprav (to samé se bude nejspíš týkat EC 350).
To je ovšem považováno za normální stav (bohužel).
Aha 🙈
Tam už to prý takhle funguje léta. Ideální pro nadšence hazardních her, můžete se sázet v kolik hodin dorazíte do Mnichova a jak natřískaný ten vlak v Regensburku bude. Takřka s jistotou víte, že tím čím jste vyjeli do cíle skutečně nedorazíte. Pauzu je vhodné využít pro svačinu ve Schwandorfskem nádražním bufetu.
Loni jsem to na vlastní kůži vyzkoušel.
Z Regensburgu už to bývá celkem ok, ale když ve Schwandorfu zaříznou nedělní EC350 a odhadem 300 lidí obsadí stadler RB23, to je panečku jízda 🙂
A to se jak podařilo, aby tam jelo 300 lidí?
V neděli docela běžně i přes hranice, jinak se ten poslední spoj i v týdnu často dost zaplní v Chamu.
V sezóně není problém, i přes všechny naházené klacky pod nohy je po tom spojení poptávka. Navíc k přeshraniční frekvenci ještě připočtěte tu vnitroněmeckou.
Již brzy u ČD také. Praha + SČK personál též nemají. V Pardubicích se ruší vlaky a nahrazují autobusem na Heřmaňáku, protože nejsou fírové. A mohli bychom pokračovat.
Škoda, že za Faltýnka si ČD nechaly vyfouknout maďarským dopravcem nákup ojetých vagonů ABmz/Bmz od ÖBB.
S těmi 26 vagony, které jsou dnes v Maďarsku, by ČD mohlo nahradit oněch 2x 14 vagonů, které ALEX posílá na linku Plzeň/Praha-Mnichov.
raději je využít pro vnitrostátní vozbu
ten vlak jede z Prahy pres Plzen, to mi prijde jako pomerne dulezita relace.
To jistě…neboť ohromná část cestujících to využívá jako rychlý odvoz mezi Prahou a Plzní…
Hmm…určitě ÖBB nabízely i velkoprostorové vozy…
„Své soupravy, které dorazí do Mnichova, pak DLB nasazuje na další výkony v Bavorsku.“
-> tím myslíte, že vozy jsou nasazené na lince München-Schwandorf-Hof bez vozů směr ČR? Protože žádnou další vnitrostátní linku ALX v Německu neprovozuje….
Mám pocit, že ještě ALX provozuje linku z Lindau do Mnichova jestli se nepletu.
Nene, tam jezdí DB… už od prosince 2020 jezdí ALX výhradně na lince München-Hof/Praha.
Tak to aby se ohlédli po nějaké alternativě…
Přes Kempten jezdí DB, přes Memmingen GoAhead. Alex oprahdu jen Hof a Prahu..
Když jsem jel z Mnichova v červnu, tak to přesně takhle bylo. SOuprava na půl ČD napůl DLB (a kupodivu ta ČD na vyšší úrovni – klimatizace, internet…). A ve Schwandorfu nás vyhodili do jiné soupravy směr Praha s tím, že tato pokračuje do Hofu.
To tak bývá – od ČD Bdmpee, ABmz…
A na německé straně vagony se stahovacími okny…
ABmz do Německa nejezdí 🙂 pouze 2x Bdmpee
Plán Regiojetu:
Praha
Plzeň
Domažlice
Fürth i.W.
Schwandorf
Regensburg
München
až 3x denně. S Desirem nebo Lintem
Bohužel už nechce jezdit na té lince….
Myslím, že tohle mohla byt linka pro dieselové ICE, bohužel jsou myslím už sešrotované.
Možností by bylo víc. Např. dieslové IC3 např. z Izraele popř. z Dánska. Popř. ex-DSB IC4
Je otázkou ETCS.
Nebo pro 2 přímé vozy, tj. Bdtee a AB…
Když už jsme u toho šotosnění, navrhuju ropovod, to by v Bavořích určitě pozornosti neušlo. 😉
Ropovod Ingolstadt, který už přes Bavorsko vede?
Ono by to chtělo hlavně prodloužit k nám buď plynovod Europipe II, zejména „balticky“ přes Polsko.
„Vývoj situace v Bavorsku nás samozřejmě enormně zajímá s ohledem na dlouhodobou spolupráci mezi BEG a MD a přesah dopravních služeb do České republiky. (…)“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.
Na jedné straně to MD enormně zajímá, ale na druhé straně projektování dvoukolejného spojení vlakem na Mnichov je na bod 0…
A na vyjednávání typu „bud‘ se bude řešit trať, nebo nebudou expresy“ asi není konstelace…
Naše MD taky jeden velkej nezájem.
To se není čemu divit…
Kolik lidí schválně evakuovali při té srážce?
Jak mohou být tyto vlaky v Česku značeny jako EC, to fakt nechápu. Nijak se to neliší od běžného R nebo Ex, nic navíc tam není.
(ano vím, že EC je de facto také Ex, ale přeci jen komerční kategorie EC se používá pro mezinárodní vlaky s vyšším komfortem)
Modrogumí významy zkratek.
B249 bylo Rx. CityElefant Praha – Opava byl IC.
To bylo ale mimořádné řazení. Tady jezdí obyčejné velkoprostory Bdmpee a německé kupéčkové vozy (obdoba českých Bmz a pak verze s první třídou a prostorem pro kočárky/vozíčky/atd.) zcela pravidelně a plánovaně. Jídelní vůz řazen není, občerstvení zajišťuje ČD minibar a to jen v úseku Praha – Domažlice (odpolední a večerní vlaky už jen Praha – Plzeň), zkrátka nic, co by dávalo jakýkoli důvod provozovat to pod kategorií EC namísto R nebo Ex.
Obávám se, že přeceňujete věhlas značky EC. Níže uvedené mezinárodní vlaky jezdí bez restauračního/jídelního vagonu. Předpokládám, že ve všech případech jde o (zčásti) dotované vlaky, narozdíl od Snalltaget/Regiojet/AstraTrans/FlixTrain: EC Mimara Vídeň-Zagreb EC Sava Vinkovci-Villach EC Triest-Ljubljana – 3 vagony Dacia z Bucurestii do Wien (19 hodin jízdy) IC z Kodaně/Aarhusu do Hamburgu jezdí IC3 IC Citadela Budapešť-Ljubljana jezdí 4 až 5 vagonů IC Wienerwald (13,5 hodiny) Vídeň-Berlín-Rostock jezdí rychlíková verze Stadler Kiss IC Stuttgart-Zürich (3 hodiny jízdy) Takže to berte tak, že bavoráci jsou tak hodní a dotují společnou linku ČD/ALEX na německém území, neboť v Německu jde o vlak RE,… Číst vice »
Já jel z Curychu něčím jako Elefant akorát s padacím WC , žádný vakuum, do Bazileje místo ICE .. náhradní souprava.. 2018 září.
Možná se pletu, ale mám pocit, že Západní expresy do Mnichova jezdí jako „Ex“.
Ne, v úseku Praha-Furth jako EC, potom RE (Sp)
Nene, jsou to opravdu EC, netuším přesně od kdy, ale není to tak dávno, co byly „povýšeny“ na EC, aniž by se na nich cokoli změnilo.
No…v TJŘ pak budou jen MV („mezistátní vlak“), připojené k poslednímu večernímu R. Rozdíl mezi R a Ex bude ten, že R budou zastavovat (mimo příměstská pásma v Praze a Olomouci) ve všech přestupních uzlech, Ex pouze v uzlech s navazujícími R (a na koncích příměstských pásem). Z Prahy do Plzně tedy: R Praha hl.n. Beroun Zdice Rokycany Plzeň hl.n. Oproti Ex: Praha hl.n. Beroun Plzeň Obdobně z Prahy do Svinova: R Praha hl.n. Kolín (konec pražského příměstí) Přelouč Pardubice Moravany Choceň Ústí n. Orlicí Česká Třebová Zábřeh (začátek olomouckého příměstí) Olomouc hl.n. Hranice n. Bečvou (ex „na Moravě“, konec… Číst vice »
Ano, řekněme tedy, že vzhledem k zastavovací strategii je to Ex (i když ten Holýšov tomu moc nepřispívá, ale budiž). Jaký je ale důvod označení EC místo Ex?
Odřekne a má to vychytaný….JŘ sem JŘ tam.Snadné…
Ranní ALX353 normálně jezdí jako RE2 (čtyři vozy) do Hofu. Ve Schwandorfu se přestupuje do soupravy od EC350, která až do Mnichova letos nedojela snad nikdy..
Ha tak kecám, tak to bylo donedávna. Teď normálně jezdí RE25 ze Schwandorfu do Prahy, ale jsou zrušené ty dva spoje RE2.
Pětiminutový nepřípoj k nim od Regensburgu je taky mimořádně kouzelný..
Podivuji se Českým drahám, že tento výkon nepustí. Ať si tuhle ostudu mezinárodního spojení vozí na hranice česká větev Landrbánu, třeba …
a sami se znemožní a zlikvidují. A Bavorský dopravní svaz už má zřejmě svatozář a nekonečnou vůli odpouštět.Je to čím dál horší. Vozový park, kvalita služeb, špinavé soupravy díky obratům od zpožděných v Praze.
Včera výluky na infra DB, dnes nemoc, zítra stávka …
Italská regionální qvalita se vším všudy … A v Česku kategorie EC, fuj.
Jenže musíte říct také druhou stranu věcí. Zatímco v ČR to jezdí jako západní expres, v Německu jako regionální spoj. Navíc to do doby elektrifikace tratě nebudou chtít na bavorské straně extra řešit, protože počítají, že pak tyto vlaky na jejich území nahradí nedotované expresy.
Regionální spoj je to akorát v kontextu velikosti Německa. Četnost zastavování je srovnatelná s expresy do Ostravy.
Dle nynějšího GVD, nebo 2015?
Co je to za mimozy? Tohle si z nás fakt asi dělají srandu…
Stejně to není nic zvláštního obzvlášť, když na Západním expresu jsou vidět i jen 3 vagóny na to, že to je EC což se mi přijde trošku ostuda oproti dalším Eurocity spojům provozovaných v Německu.
Avšak celkově když jsem měl možnost cestovat všemi EC u nás provozovanými ČD tak každá linka Ex má své absurdity, které mohu v příkladech vyjmenovat.
Třeba na Valašských expresech nebo Ostravanech jsou vidět při provozování vagóny B²⁴⁹.
Nebo poruchové Bmz z ONJ na Berlinerech, a jejich peripetie okolo vagónu v Děčíně, či extrémně zpožděné Metropolitany s mnohačetnými zpožděními.
V německé je to spíš takový spěšný vlak
V Německu je to v podstatě takový spěšný vlak
U nás to na 180 km staví čtyřikrát, tj. průměrně po 45 km. V Německu na 250 km sedmkrát, tj. průměrně po 36 km. To odpovídá u nás něčemu mezi R a Ex, rozhodně ne Sp.
na území Nemecka je to REX a je zaradený aj do intgrovanej dopravy ako regionálny vlak, platil tam 9 eurový lístok do 31.8.2022
Ano, protože v Německu region (spolková země) je velká jako celá ČR. Což ale neznamená, že se přejezdem čáry nějak zásadně mění zastavovací politika nebo kvalita vlaku.
potvrdzujem, je to REX a dalo sa v ňom cestovať za 9 eurový lístok, keďže sa to tvári na nemeckom území ako regionálny vlak.
Srovnání s jinými EC v Německu asi není úplně na místě protože EC je to jen u nás, ale docela postrádám aspoň to občerstvení co tam bývalo. Na českém úseku se někdy ukáže minibar ale minule jsem musel přežít 5,5 hodiny z vlastních zásob. Vlak byl docela plný protože předešlý spoj to zvládl jen z Mnichova do Regensburgu…
Já myslím, že u nás všichni dopravci mají své excesy. Čím to je? No, pokud chceme německou kvalitu (tím nemyslím a neparoduji Alexe), tak musíte zaplatit německé ceny (protože ten vlak pro DB i ČD či kohokoliv jiného stojí úplně stejně). Ale kdo by pak u nás tím jezdil, že ano. Přesto si myslím, že v posledních letech je kvalita cestování po tuzemských železnicích na naše poměry dobrá a upřímně nevím, proč si pořád hrajeme na to, že chceme tou kvalitou někoho dohánět, protože na to prostě nemáme kupní sílu.
P. S. Tím neříkám, že bychom neměli pořád usilovat o zlepšování, jen mi přijdou nářky typu „viděl jsem béčko na expresu, katastrofa“ iracionální.
Já bych chtěl, aby marketingové značení nebylo lepší, než realita.
Béčko na rychlíku beru, na expresu dejme tomu může být. Nicméně béčko na IC/EC je prostě blbě, pokud dopravce nemá vozy ať to jede jako Ex. Stejně tak je blbě A149 a podobné jako „první třída“ nejlépe v soupravě, kde je jako dvojka něco lepšího, klimatizovaného.
A vůbec, co je to Slovácký Epxress? Posle https://www.cd.cz/en/nase-vlaky/slovacky-expres/slovacky-expres/-27863/ to má být Rx. A například R889 je rychlík zvaný express.
Chcete opravdu měnit kategorii vlaku operativně podle toho, jakou se zrovna ten den podaří sestavit v depu soupravu?
Ne, chci aby komerční kategorie znamenala garantované služby.
Expres! Ne Express!
„Primárně jde především o to, aby údaje v jízdních řádech v krátké době odpovídaly skutečně reálné provozní situaci,“ dodal Jemelka. Mám tomu rozumět, že se dopravci domluví na tom, že se v jizdním řádu objeví info, že vlak končí v Schwandorfu? Jinak se x let nic dalšího dít nebude, čeká se na výběrko, které bude nekolik let trvat.
To info tam už je, jak u DB, tak nově i u ČD. 😆
Zřejmě ta nemoc zaměstnanců musí být chronická, nebo nevyléčitelná, protože vlaky na Mnichov se odříkají ze Schwandorfu už od července.
Ty se odříkají kvůli válce na Ukrajině a uprchlické krizi, tady jde spíš o opačný směr. Ale ano, máte pravdu, taky mám takový dojem.
Tak to je ta válka vyloženě dar, protože je takhle na co svádět veškeré „schlamperei“ ve společnosti…
Každý spoj má v poznámce, že v případě zpoždění 15 a více minut ve Schwandofu, bude tam vlak ukončen.
Co ale nechápu, že takové opatření je jen na této lince. Proč se tady dělají hraniční kontroly v Německu a na lince do Berlína ne?
Je to hraníce k Bavorsko už bylo vždy „extra“
No ÖBB má evidentně praxi obdobnou – mě teď něco podobného předvedli na EC212 Mimara který nechali stát ve Villachu a vagóny původně do Frankfurtu dojely na dalším taktovém EC jen do Salzburgu…
Já jsem v červnu hraniční kontrolu nezažil.
Hmm…máma pojede v září do Německa (služebním autem), tak schválně jestli ji bude kdokoliv kontrolovat…
Pokud pojede autem, tak ne. Shodou okolností jsem cestu do Bavorska absolvoval během jednoho měsíce jak autem, tak vlakem přes Cheb i Schwandorf. Kontroly byly jen při cestě přes Schwandorf.
„že kvůli nedostatku personálu musí odřeknout nejméně do 26. září“
to jako nemůžou speciální finančně ohodnotit tak, že to prostě někdo na ty 2 tejdne v těhleh spojích udělá, nebo jako najmout aspoň na ňejaký dny brigádníky a vyjezdit to s nimi do skončení problému?😅
Zřejmě si oba zúčastnění národní a nadnárodní dopravci nechtějí brigádníkama kazit nastavenou kvalitu a své dobré jméno 🤣😂🤣😂🤣
To by ty brigádníky tak rychle sehnali zaskolili a za dva týdny zase“vyhodili“?
Nejlépe jako strojvedoucí… 🤣