Albatros se vrátí do provozu. České dráhy se dohodly na jeho opravě a pronájmu na třicet let
Dopravce bude na opravu dohlížet, Steam Story Agency má pět let na uvedení do provozu.
Dopravce bude na opravu dohlížet, Steam Story Agency má pět let na uvedení do provozu.
Skvělé, na to se budu těšit
Mašina krásná, ale teda ta šílenost co se z toho valí…to bych fakt nerad měl někde za domem. Takže nejlépe, aby zůstala v technickém muzeu
Vojto, Vojto Vojto.
Však v pohodě, klidně si ty saze dychejte :). Ja jen mám nárok na čistý vzduch-proto říkám, ze bych to nechtěl za barakem.
To jsou jen vodní páry s trochou sazí, takže skoro bio, nic hrozného.
Tak toto je na léčení..
Poslechněte si Piráty. Říkají to samé.
S aut, letadel, či lodí se válí o dost větší šilenosti, takže klídek.
Hodně pochybuji, ze tato mašina má high end soustavu filtrů jako mají dnes všechny auta…
Má stejně filtrů, jako stovky komínů ve městech a vesnicích. Rozdíl je, že mašina přejede, kouř se rozplyne, zatímco komíny čadí 24 hod, 7 dnů v týdnu po celou topnou sezónu.
Dobrá zpráva 😊.
Tak to klobouk dolů a doufám že v té euforii ví do čeho jdou. S rychlikovou párou na hlavní tratě, když mají před sebou idiotskou zeď v podobě ETCS. Fandím, ale netuším na jakých akcí by si v tomto případě měla pára vydělat.
Třeba do té doby půjde vozit ETCS v chatičce za lokomotivou.
Tak až to půjde, dejte vědět. Rád si do chatičky přijedu opéct buřty a rozdělat táborák….
Hurá.
Uhlí v tendru je zhruba 14 m3 nikoli tun
což je skoro to samé
Pokud je to skoro to samé (což u černého uhlí opravdu je), tak proč to v prvním příspěvku rozporujete?
Snad nemají nájemci ohledně připadného zájmu o akce jen velké oči. Zaplatit takovouhle mašinu pro pořadatele akce nebude jen tak, a mnoho institucí se spokojí s maličkou 310, a nebudou nutně vyžadovat obřího Albíka.
Ale snad se vše podaří a bude kdy a také i kde jezdit. Firma uvádí, že by chtěli jezdit v roce 2026, tak uvidíme 🙂 Pokud by se to podařilo takto rychle, tak by to byla docela facka pro všechny ty ČD opravované stroje, které stojí v dilnách už mnoho let.
V roce 2026 určitě nevyjede, žádná facka pro ČD nebude.
Překvapivě často se potkávám zejména s britskými „ucelenými zájezdy“.
Neboli oslavy 150 let trati tu či onde to asi nezaplatí, ale cizinecké zájezd, na způsob Dovolená v Praze s parním výletem do Plzně na pivo by mohly přispět docela solidně.
Samozřejmě pokud to nenarazi na ETCS nebo nedej pámbu na uhlikovou stopu.
Na Ejpovickej tunel to narazí určitě.
Pokud parní lokomotiva nevyvíjí tažnou sílu, tak Ejpovickým tunelem jezdit může.
A k čemu taková neaktivní lokomotiva na turistickém vlaku „S párou z Prahy za pivem do Plzně“ bude?
Bude k tomu, aby vyvíjela tažnou sílu ne cca 110 km trati, která není v Ejpovickém tunelu.
Mám pocit, že uhlíková stopa bude horší, než ETCS
Steam Story Agency tuto lokomotivu provozovalo a staralo se o ní, tak ví do čeho jdou.
Podle čeho tedy ta přezdívka vznikla?
Protože byl velký a jezdil s rychlíky tak rychle,jako lítá velký pták albatros.Určitě tato přezdívka nevznikla jako PR socialistická propaganda,ale někde mezi jízdním personálem.V 50. letech strana oficiální jména lokomotivám nedávala,to je až móda současné doby.
A tento původ přezdívky se dá nějak ověřit?
Také jsem tento vznik přezdívky takto slyšel, ještě bych doplnil eleganci jak stroje, tak zvířete.(Záměrně nepíši ptáka). A přezdívka se používala i mezi personálem. Táta je topil ještě na lopatu ve dvou topičích v letech 1950-52 na Masaryčce. Tímto zdravím pana Pokorného.
Může být, jen mě to zajímalo, což asi zbabělým mínusářům není po chuti.
Lehce, stejně jako autora lidové písničky.
Ptám se proto, že se tady jednomu nadává, jen proto, že použil větu někoho jiného o původu přezdívky, takže mne zajímalo, jestli se tomuto výkladu dá věřit natolik, aby dotyčnému, který s ním přišel, někdo zase nenadával. A klidně mě umínusujte,
Bohužel žádný písemný zápis (navíc notářsky ověřený) o tom neexistuje.Musíte se spokojit s vyprávěním pamětníků,bohužel ti,co byli u toho,už tu v naprosté většině nejsou.
A o tom to je. Proto to navážení do Honzy bylo zbytečné.
Někdy v 80. letech jsem jel vlakem vedeným lokomotivou Arcivévoda Ferdinand. Sice málem nevyjela kopec z brandýského nádraží k přejezdu na Zápské, ale s posledním douskem páry se přesouvají přes vrch a pak už dobrý. Fakt je, že takhle dlouhý vlak tam nejspíš nikdy předtím ani potom neviděli.
Neboli jména lokomotivy v 50. letech nedostávají, ale žádná moderna to není. Viz též Slovenska strela.
To ovšem nebyly přezdívky,které lokomotivám dával personál,ale pojmenování po nějaké významné osobě.Arcivévoda Karel bylo jméno jen jediné lokomotivy (kdy existoval nějaký vztah mezi konkrétním vozidlem a konkrétním člověkem) z celé řady 422.0,nikoliv pojmenování typu vozidla,jako např.City Elefant. Slovenská strela bylo pojmenování vlaku,který byl shodou okolností tvořen jen jedním vozidlem.A výjimka Stříbrný šíp potvrzovala pravidlo.
Slovenská strela bylo pojmenování vlaku jako vlakového spoje či vlakové linky, který byl při jízdě tvořen jen jedním vozidlem, tato vozidla byla ale dvě. Dá se říct, že podle vlakového spoje získala jméno lokomotivní řada.
Asi máte na mysli Arcivévoda Karel.
Určitě má. Podobně také Moravia nebo Kladno.
A k tomu ještě, že to byly lokomotivy velmi staré, v Rakousku-Uhersku vysloveně pionýrské a pod tímto jménem otvíraly trať. Nedivil bych se, kdyby v té době v Rakousku-Uhersku ještě ani žádné pořádné číslování řad nebylo.
Rakouské státní dráhy k.k.st.b. vznikly až v roce 1884, i potom zůstalo spousta velkých soukromých drah a každá si označovala lokomotivy vlastním systémem.
A vzhledem k tomu, jak se tančí kolem kotlů na tuhá paliva ho budou tahat za Čmelákem…
Pch, nakoupíte povolenky a tradá do lesů a polí. 🙂
Souhlasím, že etymologicky modrá barva a slovo albatros nedávají absolutně žádný smysl. Ale od čeho tedy ta přezdívka vznikla? Třeba to tak zkrátka – i když chybně – někomu před 75 lety přišlo, že albatros pták – moře – modrá??
A vůbec, používaly se tyhle přezdívky mezi řadovými železničáři? Nebo to byla spíš tehdejší propaganda, která měla ukázat, jaký mají socialističtí železničáři výborný vztah k práci?
Železniční mají své ptydepe (zkuste před někým pravovernym použít slovo zatáčka), takte přezdívky nejspis byly a jsou na denním pořádku.
Nebo snad znáte mašinu bez přezdívky? A takový šukafon opravdu nezní moc oficiálně.
Ale, jak jsem někde slyšel, tak dřív byl kdeco „čtyřkolák“, a to i 475.1 – v provozu jí nikdo „šlechtična“ neřekl.
K mým uším se dostalo, že 475.1 bývala „pětasedma“.
Což je ale taková přezdívka nepřezdívka.
„Čtyřkolák“ sice bývalo kdeco, ale v danou dobu v daném depu prý jen jedna řada.
Neznám přezdívku například pro 365.0 – tu parní.
To je prostě „pětašedesátka“…
Ovšem, ani jeho další označení – plevel. Podobně neoficiálně zní „horké trubky“, a také „kremák“ od krematorium.
Pojmenování ptáka – albatros – bylo přejato z anglického albatross, což je zkomolenina španělského nebo portugalského alcatraz, a to pod vlivem latinského albus. Albus znamená v latině bílý (ale také bledý nebo zsinalý), alba je bílé oblečení.
Albatros uletí tisíce kilometrů majestátním způsobem. Tak asi tak. 🙂
Aby pak neskončil jen na vedlejších tratích. Bude řešený i ETCS ?
Záleží jen na počtu těch desetimiliónů, co ta chválihodná sranda bude stát. 😉
chválihodná – to jako vážně píšete česky takhle?
Vsak porad muze jezdit mezistanicne, nebo ne?
Třikrát sláva Byl jsem na Gotthardu a větší slávu naše mašinky snad nezažily
Tak to úplně sprostě závidím?
Záchrana každého takového stroje je chválihodná. Jen aby do nich bylo dost kvalitního paliva.
se předělá na baterie, na boku bude mít zelený nápis 0 gr. CO2
Palivo? zřejmě ostravská černý uhlí, nebo polský. Ale, napájecí voda pro kotel, je nějak upravená, resp. změkčená? Za druhý, při odstávce, je kotel pod vodou, nebo výpuštěný a následně vysušený?
Žádné ostravské černé uhlí už 30 let není k dispozici.
Nebuďte detajlista. Pod tím pojmenováním se vždy myslí ostrvskokarvinské uhlí. A zatím se na Karvinsku těží.
Vždy teda rozhodně ne. A OKD navíc žádné takové uhlí neprodukuje, krom koksových a energetických směsí.
Obávám se, že dnes se napájecí voda moc neřeší. Dříve bývaly ve výtopnách laboratoře a podle rozborů se přidávalo do vody změkčovadlo. Dnes je úspěch zajistit cisternu vody odkudsi od hasičů.
Při odstavení se voda jistě vypouští, kvůli mrazu.
Uhlí spíše z Ruska, JAR a Austrálie.
Asi jak kde, když jsme brali černé tak v uhelných skladech říkali že mají z Kazachstánu a hnědé Bílinu.
Velmi pochybuju, ze by Albatros jezdil na cerne uhli.
A rovnou si i odpovim, asi skutecne na cerne uhli jezdili, pripadne v nejhorsim na smes cerneho a hnedeho uhli.
Doveze se z Austrálie.