Akutrolejové jednotky míří do další spolkové země, pojedou přes nejvyšší německý most
Jednotka Siemens Mireo Plus B na Müngstener Brücke. Foto: Siemens
Nové jednotky vyjedou již v roce 2026.
Nové jednotky vyjedou již v roce 2026.
Tak to při Vmax 80 km/h bude dojezd aspoň 150 km a to už by mohly zvládnout i Praha – Rumburk.
A proč ten slavný BEMU RegioPanter ze Škodawerku ujede bez drátů jen max 80 km, při rychlosti jen 120 km/h ? A není nakonec ještě i dražší ?
Asi má menší kapacitu baterie. Navíc umí 2 systémy napájení z troleje- 25 kV/3 kV.
a) velikost baterie, přidej články
b) je dělaný pro ČR, víc jak 120 km/h mimo trolej se tu nenajde.
Protože je technicky o generaci starší. Proto nemohla proběhnout soutěž, nevyhrál by ji.
Baterie jsou těžké a drahé, proto se bateriová vozidla optimalizují na konkrétní linku.
Koho by to zajímalo, je to tenhle most: https://openrailwaymap.org/?style=maxspeed&lang=cs&lat=51.16213531653088&lon=7.135770320892334&zoom=15
Düsseldorf je západně od něj, traťová 140 km/h je až pod trolejí za stanicí Ohligs Mitte.
Takže již bez přestupu v Solingenu Hbf. (stanice na okraji města ve čtvrti Ohligs, ostatně kdysi nesla právě název podle té čtvrti) mezi S-Bahnem z Düsseldorfu a RB směr Remscheid – Wuppertal.
Ale dosud v Lennepu žádné spoje nekončí jízdu https://kursbuch.bahn.de/hafas/kbview.exe/dn/KB450_7_H_Taeglich_NRW_G22112024.pdf?filename=KB450_7_H_Taeglich_NRW_G22112024.pdf&orig=sS
Tzn. ty spoje budou navíc (= 10min. interval skrz Solingen), nebo – ?
Minimálně část odpovědí bude v článku západoněmecké televize. 🙂
https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinland/re47-faehrt-bald-batteriebetrieben-100.html
Přestože němčinu docela ovládám (zejména právě v dopravní oblasti) a přestože jsem to četl 2x, tak jsem se dočetl o aktuálních výlukách (což ale nijak nenaznačuje, co se bude v Lennepu dít od léta 2026) a odřeknutích spojů kvůli nedostatku vozů (čímž není vyloučeno, zejména při počtu pouze tří jednotek, že se něco podobného nepřihodí u bateriových Mireí).
Tady je to ještě jednou trochu jinak anglicky:
https://www.railtech.com/all/2024/12/06/germanys-richest-state-wont-get-battery-fleet-til-2026/
Ale ano, vypadá to, že tam je NAD kvůli neschopnosti udržovat vlaky v provozuschopném stavu a k tomu ještě bude v příštím roce oprava trati. Nicméně tři jednotky mi taky přijdou docela málo na to, aby něco vytrhly.